Sprinter 315cdi 2008 moottorivaurio OM646
Sprinter 315cdi 2008 moottorivaurio OM646
Kaveri osti tuossa moottorivikaisen Schenkerin vanhan koppi 315cdi:n jossa moottori kolkottaa. ajettu 245tkm...Huolloista ei mitään hajua, kun ei löydy merkintöjä kirjasta.
Eli kun laittaa käymään, tasainen nak,nak,nak kuuluu. Ei savuta, mutta ei viitsi käyttää yhtään enempää. Ei huohota, jolloin mäntä ei ole luultavasti puhki.
Näissähän ilmeisesti hajoaa liiallisen alaväännön takia alakerta. Venttiilikoneistosta nyt en lähtisi vikaa hakeen.
Onko jotain tiettyä runkolaakeria tai kiertokankea joka antautuu? 1, 2, 3, vai 4?
Saakos öljypohjan pois paikallaan ja pystyykö sieltä vaihtamaan uudet laakerit, jos vaan niissä vika?
Tietysti jos liuskat on jo pois välistä/pyörineet mukana, liukupinnat ovat kärsineet, eli silloin menee koko kampiakseli vaihtoon/uusi pata tilalle.
Mietin, että mahtaako näissä pakuissa tulla (ja varsinkaan rahtiajossa) öljyjä vaihdeltua aina ihan suositusten mukaan? Jos vaihtoväli on 20000, niin niillä taidetaan mennä aina pirusti yli...
Ja tietty ajotapa vaikuttaa koneen kestoon, pelti auki 300km, ja sitten täydestä lennosta sammutetaan.
Mitäs jos näihin Tuikku tekisi sellaisen softan, että alavääntöjä hieman rajoitettaisiin, jotta saataisiin kestävyyttä?
Eli kun laittaa käymään, tasainen nak,nak,nak kuuluu. Ei savuta, mutta ei viitsi käyttää yhtään enempää. Ei huohota, jolloin mäntä ei ole luultavasti puhki.
Näissähän ilmeisesti hajoaa liiallisen alaväännön takia alakerta. Venttiilikoneistosta nyt en lähtisi vikaa hakeen.
Onko jotain tiettyä runkolaakeria tai kiertokankea joka antautuu? 1, 2, 3, vai 4?
Saakos öljypohjan pois paikallaan ja pystyykö sieltä vaihtamaan uudet laakerit, jos vaan niissä vika?
Tietysti jos liuskat on jo pois välistä/pyörineet mukana, liukupinnat ovat kärsineet, eli silloin menee koko kampiakseli vaihtoon/uusi pata tilalle.
Mietin, että mahtaako näissä pakuissa tulla (ja varsinkaan rahtiajossa) öljyjä vaihdeltua aina ihan suositusten mukaan? Jos vaihtoväli on 20000, niin niillä taidetaan mennä aina pirusti yli...
Ja tietty ajotapa vaikuttaa koneen kestoon, pelti auki 300km, ja sitten täydestä lennosta sammutetaan.
Mitäs jos näihin Tuikku tekisi sellaisen softan, että alavääntöjä hieman rajoitettaisiin, jotta saataisiin kestävyyttä?
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter 315cdi 2008 moottorivaurio OM646
Alaväänön rajoitus ohjelmasta on helpotehdä vaikka kuusenalla... mutta vielä helpompi on käytää oikeaa vahdettaHubimersu kirjoitti:Kaveri osti tuossa moottorivikaisen Schenkerin vanhan koppi 315cdi:n jossa moottori kolkottaa. ajettu 245tkm...Huolloista ei mitään hajua, kun ei löydy merkintöjä kirjasta.
Eli kun laittaa käymään, tasainen nak,nak,nak kuuluu. Ei savuta, mutta ei viitsi käyttää yhtään enempää. Ei huohota, jolloin mäntä ei ole luultavasti puhki.
Näissähän ilmeisesti hajoaa liiallisen alaväännön takia alakerta. Venttiilikoneistosta nyt en lähtisi vikaa hakeen.
Onko jotain tiettyä runkolaakeria tai kiertokankea joka antautuu? 1, 2, 3, vai 4?
Saakos öljypohjan pois paikallaan ja pystyykö sieltä vaihtamaan uudet laakerit, jos vaan niissä vika?
Tietysti jos liuskat on jo pois välistä/pyörineet mukana, liukupinnat ovat kärsineet, eli silloin menee koko kampiakseli vaihtoon/uusi pata tilalle.
Mietin, että mahtaako näissä pakuissa tulla (ja varsinkaan rahtiajossa) öljyjä vaihdeltua aina ihan suositusten mukaan? Jos vaihtoväli on 20000, niin niillä taidetaan mennä aina pirusti yli...
Ja tietty ajotapa vaikuttaa koneen kestoon, pelti auki 300km, ja sitten täydestä lennosta sammutetaan.
Mitäs jos näihin Tuikku tekisi sellaisen softan, että alavääntöjä hieman rajoitettaisiin, jotta saataisiin kestävyyttä?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Sprinter 315cdi 2008 moottorivaurio OM646
Joo toisen ihmisen tapoja taitaa olla vaikeempi muuttaa.
Mutta asiaan, eli oletetaan alakerrasta syyllisen löytyvän. nappaillaan kuvia, kun saadaan työnalle.
Mutta asiaan, eli oletetaan alakerrasta syyllisen löytyvän. nappaillaan kuvia, kun saadaan työnalle.
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Sprinter 315cdi 2008 moottorivaurio OM646
Suosittelen lämpimästi pientä ohjelmanpätkää.
Kopperon luonne muuttuu täysin, no edellyttää kai toimivaa koodiakin
Itsellä kun oli kopassa painot jatkuvasti siellä 3-tonnin paremmalla puolen, niin ajettavuus oli vakiona melko, sanoisinko rauhallista.
Kopperon luonne muuttuu täysin, no edellyttää kai toimivaa koodiakin
Itsellä kun oli kopassa painot jatkuvasti siellä 3-tonnin paremmalla puolen, niin ajettavuus oli vakiona melko, sanoisinko rauhallista.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Sprinter 315cdi 2008 moottorivaurio OM646
No niin, vaihdeltiin Vitosta OM646 pata tähän ja eikun leimalle ja myyntiin.
Hyvä tuli niinkun mikä, ainut vaan että on Viton öljypohja ja täyttö erilailla kuin alkuperäisesti, mutta toimii.
Hyvä tuli niinkun mikä, ainut vaan että on Viton öljypohja ja täyttö erilailla kuin alkuperäisesti, mutta toimii.
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Re: Sprinter 315cdi 2008 moottorivaurio OM646
Näissä uudemmissa sprinttereissä ollu tyyppivikaa öljynkierron kanssa, ajaessa öljypumpulle menee sähköisesti virheellinen komento että auto tyhjäkäynnillä ja maantienopeudella se alkaa oleen sitten siinä.
Puolassa käydessä varaosahakuretkillä alkoi tietoa tuleen ja suomessa asiasta kysellessä selvis että korvattu takuuseen näitä tapauksia vanheempiinkin autoihin.
Puolassa käydessä varaosahakuretkillä alkoi tietoa tuleen ja suomessa asiasta kysellessä selvis että korvattu takuuseen näitä tapauksia vanheempiinkin autoihin.
Hubimersu kirjoitti:Kaveri osti tuossa moottorivikaisen Schenkerin vanhan koppi 315cdi:n jossa moottori kolkottaa. ajettu 245tkm...Huolloista ei mitään hajua, kun ei löydy merkintöjä kirjasta.
Eli kun laittaa käymään, tasainen nak,nak,nak kuuluu. Ei savuta, mutta ei viitsi käyttää yhtään enempää. Ei huohota, jolloin mäntä ei ole luultavasti puhki.
Näissähän ilmeisesti hajoaa liiallisen alaväännön takia alakerta. Venttiilikoneistosta nyt en lähtisi vikaa hakeen.
Onko jotain tiettyä runkolaakeria tai kiertokankea joka antautuu? 1, 2, 3, vai 4?
Saakos öljypohjan pois paikallaan ja pystyykö sieltä vaihtamaan uudet laakerit, jos vaan niissä vika?
Tietysti jos liuskat on jo pois välistä/pyörineet mukana, liukupinnat ovat kärsineet, eli silloin menee koko kampiakseli vaihtoon/uusi pata tilalle.
Mietin, että mahtaako näissä pakuissa tulla (ja varsinkaan rahtiajossa) öljyjä vaihdeltua aina ihan suositusten mukaan? Jos vaihtoväli on 20000, niin niillä taidetaan mennä aina pirusti yli...
Ja tietty ajotapa vaikuttaa koneen kestoon, pelti auki 300km, ja sitten täydestä lennosta sammutetaan.
Mitäs jos näihin Tuikku tekisi sellaisen softan, että alavääntöjä hieman rajoitettaisiin, jotta saataisiin kestävyyttä?
Re: Sprinter 315cdi 2008 moottorivaurio OM646
Kahdella tuttavalla meni kone topoliksi aika uudessa sprintterissä ja syyllinen kiertokangen pultit oli joko auenneet tai katkenneet..tästä nyt on aikaa..lasku oli 10te ja tehdas ei korvannut ja löytyi kuulemma jälkikäden ohje että kiertokangen pultit pitäisi kasata liimalla jota tehtaalla ei ollut tehty..kyse oli tällöin aika uusista autoista ja aikaakin mennyt varmaan 5vuotta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Sprinter 315cdi 2008 moottorivaurio OM646
Ei taida mennä yhtään johtoa öljypohjan sisään ?ajaessa öljypumpulle menee sähköisesti virheellinen komento
oulaistenliikenne.fi
Re: Sprinter 315cdi 2008 moottorivaurio OM646
Ja uskoit vielä?mopomasa kirjoitti:Näissä uudemmissa sprinttereissä ollu tyyppivikaa öljynkierron kanssa, ajaessa öljypumpulle menee sähköisesti virheellinen komento että auto tyhjäkäynnillä ja maantienopeudella se alkaa oleen sitten siinä.
Puolassa käydessä varaosahakuretkillä alkoi tietoa tuleen ja suomessa asiasta kysellessä selvis että korvattu takuuseen näitä tapauksia
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico