Sprinter/Atego

Raskaan (+3500 kg ja työkoneet) MB-kaluston oma osio.
a.ma
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 19.08.2018 10:21

Sprinter/Atego

Viesti Kirjoittaja a.ma »

Ollaan etsimässä hevosautoa, ja vaihtoehtoina nyt ainakin Sprinter ja Atego.
Koska Srintereissä ei juurikaan ole tarjolla tarpeeksi korkeita (erillisis)koppeja, niin onko tietoa missä tehtäisiin kopin korotuksia ja mitä sellainen tulisi kustantamaan..? Joissakin myös kantavuus on liian pieni.
Atego taas on "jo ihan oikea kuorma-auto" ja osien hinnat mietityttää :problem: Onko paljonkin kalliimpaa korjauttaa kuin Sprinter?
Onko muuten mielipiteitä ko autoista, kumpaa suosittelisit tähän käyttöön tai yleensäkin? Vai jotain ihan muuta? :)
Ja etsinnässä siis edullinen (vanhempi) auto, muutaman tuhennen peli.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Sprinter/Atego

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Molempien korjaaminen maksaa - riippuen pajasta missä sen tekee.....
Yleensä sitten taas itä isompi auto, niin osat maksaa hieman enemmän - mutta toisaalta taas kestävyyskin on parempi.
Korotus maksaa ihan kuinka hyvän siitä tekee ja kuka sen tekee...
Mutta oman ja varsinkin eläimen turvallisuuden takia, ainakin itse valitsisin sen etegon, kun on isompi! Jos vaan löytää hyvän yksilön niin ei sen ylläpito nyt niin kallista ole... ja jos Sprinterissä löytää taas huonon yksilön, niin on kallis ylläpitää - eli vähän katsoo ostaessa, niin lopputulos on hyvä!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Sprinter/Atego

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Lisätääs vielä.. kyllä Sprintereitäkin on valmiiksi erilliskopeilla ja takalaitanostureillakin, mutta ovat kyllä pääasiassa aika loppuunajettuja, kun ovat olleet työkäytössä.
Hyvän Ategon jos löytää (tuurilla) joka on ollut jossain pienemmässä käytössä voi saada todella hyvänkin.
Ja se hyvä ei välttämäti maksa juurikaan sen enempää kuin se huonokaan... erot on yleensä muutamia satasia ehkä tonni, mutta lopulta pitkällä tähtäimellä "tienaa" hintansa moninkertaisesti....
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Vastaa Viestiin