Sprinter, Vito, Atego... vilkun palautus ongelma?

Raskaan (+3500 kg ja työkoneet) MB-kaluston oma osio.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1940
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54
ViestiLähetetty: Ke 03.10.2018 01:15
Pari vuotta sitten vaihdoin -99 Sprinteriin viiksipaketin, kun oli ongelmaa ajovalojen kytkeytymisessä.
Kilometrejä tullut alle 500km ja ongelmaksi tuli vilkun palautuminen kääntyessä.
Oletin että vika on tuossa muovisessa jutskas, mikä irrallaan rattiakselissa.
WP_20181002_001.jpg


Tuossa asennossa se oli kun vaihdoin aikoinaan viiksipaketin ja ainoastaan vaihdoin viiksipaketin (renkaat oli suorassa).
WP_20181002_009.jpg


Kuitenkin tuolle muovirimpulalle, mikä ekas kuvas, on oikea paikka, yli 90astetta toisaalla, eli tuossa kuvassa se on oikealla paikalla.
WP_20181002_004.jpg


Eli noin se on päin kettua, kun on tappi reijäjäs ja lovi uras. (reikä akselis näkyy ekas kuvas)
WP_20181002_005.jpg


Ei tuota spiraalia saa kiinni, kun on oikealla paikallaan muovijutska.
WP_20181002_007.jpg


Tuossa asennossa tuon spiraalin pitää olla.
WP_20181002_008.jpg


Onkohan tuos Museo Sprintteris joskus tehty ohjausaksila remonttia ja tuo reikä menny päin helvettiä,
ja onko henkilöauto mersuis samalla periaatteela vilkun palautus, eli tuollainen muovi aksilan ympärillä palauttaa vilkun?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.


Mersumies
Mersumies
Viestit: 3503
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 03.10.2018 10:37
Ainkin joisakin h autoissa on sama systeemi,
Mökkillä
'

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1940
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54
ViestiLähetetty: Ke 03.10.2018 21:32
Otin pois tuon muovirinkulan, kun en ymmärtäny miten rattiaksilaa pystyy kääntämään oikeaan kohtaan.
Ite jaksan palauttaa vilkun kädellä, ja toivottavasti katsastusmieskin jaksaa :) .

Tietyis ratin asennois vilkku oli vaikea laittaa päälle ja toiseen suuntaa palautui, kun pyöritti rattia kunnolla toisaalle.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3503
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 03.10.2018 22:13
etrade kirjoitti:Otin pois tuon muovirinkulan, kun en ymmärtäny miten rattiaksilaa pystyy kääntämään oikeaan kohtaan.
Ite jaksan palauttaa vilkun kädellä, ja toivottavasti katsastusmieskin jaksaa :) .

Tietyis ratin asennois vilkku oli vaikea laittaa päälle ja toiseen suuntaa palautui, kun pyöritti rattia kunnolla toisaalle.


Siinä kohdassa kun ei meinaa mennä päälle se palutus muovi ja viikesen nokka on kohdakkain eli koittaa palutta
Mökkillä
'

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1940
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54
ViestiLähetetty: Ma 08.10.2018 00:21
Katkeeko tuo W903 rattiakseli muualta, kun konehuoneen puolelta?
Kuvan oikean puolista aksilan päätä pitäis saada yli 90astetta vasemmalle että vilkun palautus kohdallaan, niin kuvan vasemmalta, eli konehuoneestako tuo on irrotettava?

ohjausaksila.JPG


Pienen kolon poraaminen tuonne kuvan oikealle, oikeaan kohtaan, olis varmaan helpoin, mutta aksilan metalli varmaan terästä?

--------------------------
(näitä muistiin)
http://www.mercedes.gen.in/mercedes-spr ... lumn-play/

https://sprinter-source.com/forum/showt ... hp?t=56650

Monitoimiviiksen vaihto
https://sprinter-source.com/forum/showt ... hp?t=23079
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Paluu Raskas kalusto

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa







kl-varaosat.fi

PowerOn24.com

nettikasinot


Nettikasinot