Sivu 1/1

-08 515cdi A vikakoodi 0087

Lähetetty: Ma 03.12.2018 19:01
Kirjoittaja 515cdi
Onko Sprintterin korkeapainepumpussa jonkinnäköistä "sulaketta"? Teki reppana sellasen kun iso traileri perässä piti kiihdyttää ylämäkeen motarin ramppia, niin pudotti tehot ja vikavalo palamaan. Koodin antaa 0087 Rail Pressure Too Low. Vaikka ottaa koodin alas, niin tyhjäkäyntiä käy nätisti ja kevyellä kaasulla menee ihan ok, mutta enemmän kaasua/vääntöä saman tien tehot alas. 2 viikon sisään vaihdettu 3. sylinterin suutin, suuttimien paluuputkisto ja naftasuodin. Vinkkejä/kokemuksia otetaan ilolla vastaan :)

Re: -08 515cdi A vikakoodi 0087

Lähetetty: Ma 03.12.2018 22:50
Kirjoittaja FinlandMerceds
515cdi kirjoitti:Onko Sprintterin korkeapainepumpussa jonkinnäköistä "sulaketta"? Teki reppana sellasen kun iso traileri perässä piti kiihdyttää ylämäkeen motarin ramppia, niin pudotti tehot ja vikavalo palamaan. Koodin antaa 0087 Rail Pressure Too Low. Vaikka ottaa koodin alas, niin tyhjäkäyntiä käy nätisti ja kevyellä kaasulla menee ihan ok, mutta enemmän kaasua/vääntöä saman tien tehot alas. 2 viikon sisään vaihdettu 3. sylinterin suutin, suuttimien paluuputkisto ja naftasuodin. Vinkkejä/kokemuksia otetaan ilolla vastaan :)
Ei ole "sulaketta" ilma systeemissä, painen hetkelinen tipahdus riitävät syyksi tuohon,
vaikapa vialinen suutin, jumiteleva paineen säädin, töhnäinen paineanturi, määrän säädin,
liian vähän ainetta tankissa/siirto pumppu ei sitä muuten siirrä

nuo kun tarkistele ja testerillä tekee ohjtut tarkistukset niin raaja vikapaikka jonkin verran

Re: -08 515cdi A vikakoodi 0087

Lähetetty: Ti 04.12.2018 17:03
Kirjoittaja 515cdi
Nonnii, ohivuotomittaus tehty ja 1. suutin vuotaa yli tuplat muihin verrattuna.

Re: -08 515cdi A vikakoodi 0087

Lähetetty: To 06.12.2018 20:30
Kirjoittaja 515cdi
Suutin vaihdettu ( irtosi 15 minuutissa, kun taas 3. suutinta revittiin kolmatta päivää :) ), ei vaikutusta asiaan. Pintakaasulla kun ajaa toimii ok, mutta heti kun enemmän kaasua/kuormaa niin vikatilaan ja koodi 0087. Näkisiköhän Starilla tarkemmin mikä mättää, vai vaihellaanko rail paineanturi ja rail painesäädin suosiolla? Ei kai tuohon alhaiseen rail paine koodiin ole kuin muutama syy: siirtopumppu paska, suodatin tukossa, railpumppu paska, railpaineanturi paska tai railpainesäädin paska? Tietty suuttimet, mutta 2/4 uutta ja ohivuototestissä nyt kaikki samanlaisia.