W202 -95 C180 onglemia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mitarvai
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 19.05.2007 17:52
Paikkakunta: Jyväskylä

W202 -95 C180 onglemia

Viesti Kirjoittaja mitarvai »

Joo terve taas!
Eli, nipullinen olisi ongelmia merssussa taas, joskus vuosi sitten kävinkin kirjoittelemassa omituisesta "jollottavasta" äänestä joka kuuluu jostain väliltä vaihdelaatikko-perä, vuoden kuulunut, iso nippu osia vaihdettu ja vieläkin jollottaa vaan.

Mutta, nyt on tärkeämpiäkin ongelmia, eli tyhjäkäynti on hävinnyt kokonaan. Aluksi auto kävi normaalisti, mutta välillä sammui kun kierrokset pääsi liian alas, mutta nyt se ei pysy käynnissä lainkaan. Auton käynnistyksen jälkeen se ei ilman kaasua pysy käynnissä ei niin yhtään. Meinaa liikennevaloissa varsinkin olla aika kiusallista ajaa, kun saa startata auton 5 kertaa 100 metrin matkalla. Tulpat olisi tarkoitus vaihtaa joku päivä, muut hajonneet osat saatu jo vaihdettua (akku+laturi). Jos jollain jotain neuvoja, niin antakaa tulla, joutaa viikonloppuna kokeilemaan samalla kun vaihtaa tulpat jne.
JarnoN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: To 20.10.2005 18:23

Viesti Kirjoittaja JarnoN »

Ilmenikö vika heti akun irtiolon jälkeen?
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

olisko lisäilmaventtiili juminut kiinni.

Vaikuttaako veto päällä/pois tuohon jollotukseen, tai sitten mutkittelu?

Omassa autossa oli saman tyyppinen ääni ja kuulosti, että se kuuluisi takaa, mutta kyseessä olikin etupyörän laakeri.
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Tyhjäkäyntisuutin?
Pienempi vika, isompi leka.
väykky97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Su 06.11.2005 01:10
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja väykky97 »

Isän autossa sama vika että ei pysy käynnissä??? Auto c180 -95! Otettiin akun miinus johto auki kun jouduttiin hitsaamaan pohjaa kun oli tullut 2 pientä reikää pohjaan jonkun ison kiven ansiosta! Mitäs sille vois nyt sitten tehdä? Muuten pelaa hienosti mut ei pysy käynnissä!!! Huomenna sunnuntaina olisi tarkoitus sitä tutkia mutta mistä??? Apuja kaivataan!!!
JarnoN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: To 20.10.2005 18:23

Viesti Kirjoittaja JarnoN »

Koittakaa vaikka seuraavaa keinoa:
Ohessa saksalaiselta W202 keskustelupalstalta poimittua ja vapaasti käännettynä. Kannattaa kokeilla jos se auttaa.

Ongelma: Moottori ei käy tasaisesti, kierrosluku putoaa alas kytkintä nostettaessa

Tämä vika tulee usein esille kun akun kenkää on käytetty pois. Uudenaikaisissa moottoreissa täytyy kaasuläppä opettaa uudelleen seuraavalla tavalla:
1. sytytysvirta päälle, ei starttausta
2. paina kaasupoljin hitaasti pohjaan ja edelleen vapauta poljin hitaasti ylös
3. sytytysvirta pois päältä
4. sytytysvirta päälle ja normaali starttaus ilman että kaasupolkimeen kosketaan. Tämän jälkeen toiminta pitäisi olla normaali
mitarvai
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 19.05.2007 17:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mitarvai »

taisi tuo viimeinen ohje auttaa, tulppien vaihdon yhteydessä poljettiin kaasua yms. sen jälkeen tyhjäkäynti ollut normaali. vielä kun tuon jollotuksen saisi lähtemään jollain pois.
Avatar
Tomppa88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 29.11.2005 21:02
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tomppa88 »

Itselläni myös 180 -95 mese ja edellinen omistaja oli vaihtanu etupyöränlaakerin kauhean vollotuksen/jollotuksen takia ja ei ollut auttanut ja autokauppias mulle sanoi että se on se mittarinvaijeri joka pitää sellaista vollotusta ja varsinki kylmällä ilmalla :lol: Siinä itekseen naureskelin todettuani että minkähän mittarin vaijeri se tässä ääntä vois pitää :D

Ääni alkoi olla jo hermoja raastavaa joten aloin tutkimaan tarkemmin mikä voisi olla vikana. Auton perä ilmaan,auto käyntiin, vaihde päälle ja auton alle kuuntelemaan ja kardaanin kannatinlaakeristahan se kuului. Aivan sökö oli koko laakeri ja kannatinkumi. Ja ajossa se säteili sen äänen vähän vaikka ja minne. Takapenkiltä kun kuunteli niin ääni tuli vänkärin puolelta edestä ja kun itse oli kuskin paikalla niin ääni kuului kuskinpuolen takapenkin kohdalta.
Uusi laakeri ja kumi paikalla niin loppu kaikki vollotukset ja tuntui jopa todella hiljaiselta autolta :D
Mercedes C280 -96
Tähtien tuikkiessa on hyvä hetki hiljentyä ;)
FalconED
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 13.07.2005 23:32

Viesti Kirjoittaja FalconED »

JarnoN:n vinkki toimii!!
Perskules taas säästyi satasia Mersuforumin ansiosta!
Katsastus parintunnin päästä ja ilman tuota olis jäänyt päästöt mittaamatta!
Tuhannet kiitokset Jarnolle
BRG: FalconED
Vastaa Viestiin