124 alipainepumppu
124 alipainepumppu
huomaako mistään kun pumppu on paikoillaan,että onko se alkuperäinen? mulla ei ainakaan mitään ruuveja näy,eikä siinä tiivisteenäkään ole mitään peltisysteemiä,on musta kuorinen ja mersun merkillä varustettu ,rupes huolettamaan kun täällä foorumilla on jonkun verran asiasta puhuttu,outoja ääniä kuuluu näin pakkasella -28
*hypistelee käsissään alkuperäistä sellaista*
(Mersun logo)
(Pierburg logo) PIERBURG
GERMNY F.R.
000 230 29 65 <-- (29 ympyröity)
7.20 607.14 <-- (14 ympyröity)
Tämä oli siis -92 300D:ssä ollut alkuperäinen. Sieltä mistä letkut lähtee kun vähän rapsutatte teräsharjalla niin pitäisi jotain tuollaista löytyä valusta. Tietty jos noitakin on rakennettu uudestaan (kierrätetty) niin sitten ei ota erkkikään selvää. Jos innostutte irroittamaan koko pumpun niin tiivisteessä pitäisi tehtaan jäljiltä olla kaksi vihreää raitaa mustalla pohjalla.
(Mersun logo)
(Pierburg logo) PIERBURG
GERMNY F.R.
000 230 29 65 <-- (29 ympyröity)
7.20 607.14 <-- (14 ympyröity)
Tämä oli siis -92 300D:ssä ollut alkuperäinen. Sieltä mistä letkut lähtee kun vähän rapsutatte teräsharjalla niin pitäisi jotain tuollaista löytyä valusta. Tietty jos noitakin on rakennettu uudestaan (kierrätetty) niin sitten ei ota erkkikään selvää. Jos innostutte irroittamaan koko pumpun niin tiivisteessä pitäisi tehtaan jäljiltä olla kaksi vihreää raitaa mustalla pohjalla.
alipainepumppu
Ei niitä alipainepumppuja ilmeisesti kuitenkaan valmista kuin yksi tehdas, eli KL-osan myymässä pumpusta puuttuu tähti, siinä kohtaa on tasainen pinta ilmeisesti jyrsin tasoittanut.
Asiasta on joitain vuosia sitten kirjoiteltu ja puhuttu enemmänkin, ja silloin tehdas on ilmoittanut että kaikki ne pumput jotka se tekee ja päästää eteen päin myyntiin ovat priima tavaraa !
Mutta jos se pumppu pitää sellaista naksunaa, mutta muutoin toimii niin silloin todennäköisin syy on että pumpussa olevat laakeri(t) ovat lopussa. Ja ne on helposti vaihdettavissa, jos työkalut nyt hiukankin pysyvät kädessä. Itse korjasin joskus noin 7 vuotta sitten ja ääntely lakkasi siihen. Pumppu maksoi silloin noin 1800 MK veholla ja KL-osassa 1200 mk ja korjaus 40 mk + työ.
Mersu on tehty korjattavaksi, ei siihen yleensä tarvitse vaihtaa kokonaisia komponentteja, vaan korjataan ne !
terveisin ja mukavia remonttihetkiä t: räätäli
Asiasta on joitain vuosia sitten kirjoiteltu ja puhuttu enemmänkin, ja silloin tehdas on ilmoittanut että kaikki ne pumput jotka se tekee ja päästää eteen päin myyntiin ovat priima tavaraa !
Mutta jos se pumppu pitää sellaista naksunaa, mutta muutoin toimii niin silloin todennäköisin syy on että pumpussa olevat laakeri(t) ovat lopussa. Ja ne on helposti vaihdettavissa, jos työkalut nyt hiukankin pysyvät kädessä. Itse korjasin joskus noin 7 vuotta sitten ja ääntely lakkasi siihen. Pumppu maksoi silloin noin 1800 MK veholla ja KL-osassa 1200 mk ja korjaus 40 mk + työ.
Mersu on tehty korjattavaksi, ei siihen yleensä tarvitse vaihtaa kokonaisia komponentteja, vaan korjataan ne !
terveisin ja mukavia remonttihetkiä t: räätäli
Tarkoitin sitä vaan,että huomaako mistään onko sitä vaihdettu koskaan? vm-88 mittarilukema 440 000 ei kyllä ääntele ja alipaineita on riittävästi.Tikutti kyllä nyt pakkasella jonkun aikaa oudosti,mutta ääni taisi kuulua moniurahihnan iskari-jousi yhdistelmästä kun paineli hihnasta ääni lakkasi.Tietäjät ottakaa kantaa



Tuossahan noita vastauksia oli. Tarkista onko siinä MB:n logo. Jos on niin sitten on suurempi todennäköisyys että olisi alkuperäinen. Tosin Motonetistä ostamissani jarrusatuloissa oli tähtilogo, joten mikään ei ole varmaa kierrätysosien kohdalla. Jos irroitat pumpun niin ainakin -92 mallin ensiasennustiivisteessä on vihreä raita mustalla pohjalla.dnaeerok1 kirjoitti:Tarkoitin sitä vaan,että huomaako mistään onko sitä vaihdettu koskaan? vm-88 mittarilukema 440 000 ei kyllä ääntele ja alipaineita on riittävästi.Tikutti kyllä nyt pakkasella jonkun aikaa oudosti,mutta ääni taisi kuulua moniurahihnan iskari-jousi yhdistelmästä kun paineli hihnasta ääni lakkasi.Tietäjät ottakaa kantaa![]()
Faija vaihdatti omaan W124 autoonsa turhaan ap-pumpun kun oikeasti vika oli juuri tuossa hihnankiristimen heilurilaakerissa. Eli aika mitätön juttu lopulta. Mittarilukema oli silloin 200tkm. Nyt olis tuo ehjäksi todettu 200tkm ajettu ap-pumppu kaupantäällä.
alipainepumppu








Re: alipainepumppu
Kokeiltu, tai oikeastaan koettu on. Taisivat Veholla sanoa joskus, että 200 000 km:n jälkeen kannattaa tuota pumppua ruveta tarkkailemaan. Huoltomies neuvo, et kuuntelee vaikka ruuvimeisselin kärki pumpun pinnassa ja toinen pää korvalla, ni siitä pitäis kulla, jos pumppu pitää epätervettä ääntä.cuuno kirjoitti: ....syystä että pumpun poikiessa kuulalaakerin kuulat aiheuttavat pahaa jälkeä sekä suuren riskin pudotessaan jakopään läpi öljypohjaa kohti

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)