W201 Automaatin vaihdekepin nuppi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
^Axu^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 11.01.2004 13:54
Paikkakunta: Hml

W201 Automaatin vaihdekepin nuppi

Viesti Kirjoittaja ^Axu^ »

Miten kummassa saan sen nupin irti? En viitsinyt vielä alkaa survomaan sitä puukolla irti jos siinä onkin jokin konsti :lol:

Tarvis saada hienompi nuppi siihen 8)
[b]Mercedes C280 Sport W202[/b]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Otapa konsolin peitelevy irti, samoin se "kulissi". Muistaakseni sitten pitäisi alkaa hahmottumaan... eli se itse keppi lähtee mukana, siellä tyvessä on mutterit.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
^Axu^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 11.01.2004 13:54
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja ^Axu^ »

Timo L. kirjoitti:Otapa konsolin peitelevy irti, samoin se "kulissi". Muistaakseni sitten pitäisi alkaa hahmottumaan... eli se itse keppi lähtee mukana, siellä tyvessä on mutterit.
Jees. Muttakun tarvitsisi saada tuossa vaan se keppi irti :D Puukolla vaa? Tuoho on tollasta pehmeetä hommelia..
[b]Mercedes C280 Sport W202[/b]
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Niin eikös se kierteellä ole... :?
Avatar
^Axu^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 11.01.2004 13:54
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja ^Axu^ »

raul kirjoitti:Niin eikös se kierteellä ole... :?
yritin väännellä ja käännellä mut ei irronnut. Se nuppi ei ole muovia vaan vähän niiku jotain kovaa vaahtomuovia tjsp :lol:
[b]Mercedes C280 Sport W202[/b]
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

semmostahan se, mutta ainakin vanhemmissa malleissa on tosiaan kierteellä. Saattaahan se vaan istua tiukassa, eikä varmaan kannata liian kovaa repiäkään... :roll:
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Se nuppi tulee irti varsineen sieltä juuresta, ellet sitten halua puukottaa sitä vaahtomuovia irti siitä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
^Axu^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 11.01.2004 13:54
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja ^Axu^ »

Muffler kirjoitti:Se nuppi tulee irti varsineen sieltä juuresta, ellet sitten halua puukottaa sitä vaahtomuovia irti siitä.
Meneekö siellä putken sisällä joku juttu ja sit se on toisesta päästä kiinni?

Enpä taida sill keinolla avata sitä...puukkoa kehiin :twisted:
[b]Mercedes C280 Sport W202[/b]
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Juuressa on mutteri, siihen menee esim lenkkiavain, niitä myydään huotoasemilla. Sitten sitä mutteria käännetään oikealle sillä lenkkiavaimella niin se nuppi irtoaa varsineen.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Niin, metallinväristä vartta ja sitä varsinaista nuppiosaa ei saane ilman väkivaltaa toisistaan irti. Eli jos aikeena oli esim puisen "pallo-osan" hankinta, niin sen istuttaakseen pitää ottaa rälläkkä tai rautasaha käyttöön, tietääkseni.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
^Axu^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 11.01.2004 13:54
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja ^Axu^ »

Aku P kirjoitti:Niin, metallinväristä vartta ja sitä varsinaista nuppiosaa ei saane ilman väkivaltaa toisistaan irti. Eli jos aikeena oli esim puisen "pallo-osan" hankinta, niin sen istuttaakseen pitää ottaa rälläkkä tai rautasaha käyttöön, tietääkseni.
Jees..eli olen juuri hankkimassa tuota uutta nuppia mutta se mietityttää miten saan tuon vanhan nupin pois.
[b]Mercedes C280 Sport W202[/b]
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Mitäs iloa pelkästä metallivarresta on, jos siihen ei pysty liittämään mitään? :)
Metallivarsi ja varsinainen nuppi ovat kiinteä kokonaisuus automaatissa. Näin olen ainakin ymmärtänyt kuvien perusteella.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Hivenen sekavaa. Toiset puhuvat pelkän nupin irroittamisesta ja toiset puhuvat nupin irroittamisesta tankoineen..

Elikkäs siis nyt olen vaihtamassa tässä piakkoin brabuksen jalopuunupin vanhan tilalle, niin miten teen oikeaoppisesti? Eli irroitan ensiksi peitelveyn ja sitten vaihdevivuston, jotta saan vanhan nupin tankoineen pois? Eikö w124:ssa ole aivan sama systeemi kuin w201:ssa? kuitenkin molempiin käy sama nuppi?
220.128 Black Mirror
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1587
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Sama systeemi on w201 ja w124. Keppien varsissa on eroja tavallisen ja E/S napilla varustetun välillä.
Vastaa Viestiin