Otapa konsolin peitelevy irti, samoin se "kulissi". Muistaakseni sitten pitäisi alkaa hahmottumaan... eli se itse keppi lähtee mukana, siellä tyvessä on mutterit.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Otapa konsolin peitelevy irti, samoin se "kulissi". Muistaakseni sitten pitäisi alkaa hahmottumaan... eli se itse keppi lähtee mukana, siellä tyvessä on mutterit.
Jees. Muttakun tarvitsisi saada tuossa vaan se keppi irti Puukolla vaa? Tuoho on tollasta pehmeetä hommelia..
semmostahan se, mutta ainakin vanhemmissa malleissa on tosiaan kierteellä. Saattaahan se vaan istua tiukassa, eikä varmaan kannata liian kovaa repiäkään...
Juuressa on mutteri, siihen menee esim lenkkiavain, niitä myydään huotoasemilla. Sitten sitä mutteria käännetään oikealle sillä lenkkiavaimella niin se nuppi irtoaa varsineen.
Niin, metallinväristä vartta ja sitä varsinaista nuppiosaa ei saane ilman väkivaltaa toisistaan irti. Eli jos aikeena oli esim puisen "pallo-osan" hankinta, niin sen istuttaakseen pitää ottaa rälläkkä tai rautasaha käyttöön, tietääkseni.
Aku P kirjoitti:Niin, metallinväristä vartta ja sitä varsinaista nuppiosaa ei saane ilman väkivaltaa toisistaan irti. Eli jos aikeena oli esim puisen "pallo-osan" hankinta, niin sen istuttaakseen pitää ottaa rälläkkä tai rautasaha käyttöön, tietääkseni.
Jees..eli olen juuri hankkimassa tuota uutta nuppia mutta se mietityttää miten saan tuon vanhan nupin pois.
Mitäs iloa pelkästä metallivarresta on, jos siihen ei pysty liittämään mitään?
Metallivarsi ja varsinainen nuppi ovat kiinteä kokonaisuus automaatissa. Näin olen ainakin ymmärtänyt kuvien perusteella.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Hivenen sekavaa. Toiset puhuvat pelkän nupin irroittamisesta ja toiset puhuvat nupin irroittamisesta tankoineen..
Elikkäs siis nyt olen vaihtamassa tässä piakkoin brabuksen jalopuunupin vanhan tilalle, niin miten teen oikeaoppisesti? Eli irroitan ensiksi peitelveyn ja sitten vaihdevivuston, jotta saan vanhan nupin tankoineen pois? Eikö w124:ssa ole aivan sama systeemi kuin w201:ssa? kuitenkin molempiin käy sama nuppi?