W211 automaatin "älyn" nollaus?
W211 automaatin "älyn" nollaus?
Mitenkäs se tuon automaattilaatikon oppimat temput nollattiin? E200 CDI -08.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Tarkoitatkohan sitä ajotyyliin adaptoitumista? Ei siinä resetoinnissa juuri järkeä ole mutta jos haluaa kokeilla niin seuraavilla ohjeilla:
Get in the car, close the door, turn the key to the on position, not to run. Step all the way down to the floor on the gas pedal and keep your foot floored, while keeping it to the floor, wait 15 seconds,s till keeping it to the floor, turn the key to OFF. Do not remove the key yet.
Now wait a few seconds and let your foot off the pedal. Now sit there for 2-3 minutes. Remove the key,and then exit the car.
Get in the car, close the door, turn the key to the on position, not to run. Step all the way down to the floor on the gas pedal and keep your foot floored, while keeping it to the floor, wait 15 seconds,s till keeping it to the floor, turn the key to OFF. Do not remove the key yet.
Now wait a few seconds and let your foot off the pedal. Now sit there for 2-3 minutes. Remove the key,and then exit the car.
Re: W211 automaatin "älyn" nollaus?
Jaa, onko joku toinen kuski ehtinyt opettamaan ajokin pahoille tavoille?Juhanit kirjoitti:Mitenkäs se tuon automaattilaatikon oppimat temput nollattiin? E200 CDI -08.

Mutta ei kai ajotapaan adaptoituminen kenenkään ajotyylille näe parhaaksi vaihtaa oudosti ja hitaasti? Oliskohan kyse jostain oikeasta ongelmasta. Ei kai tämä sitä varsinaista vaihtotapahtuman adaptointia, levyjen lukkiutumisen nopeutta eri tilanteissa jne. nollaa? Tuosta taas saattaisi mennä koko laatikko sekaisin jos sitä ei tee oikein.Juhanit kirjoitti:Ei varsinaisesti pahoille tavoille ole oppinut mutta joissain tilanteissa laatikko vaihtaa oudosti ja hitaasti. Täytyypä kokeilla noilla ohjeilla.
Voipi olla tai voi olla olemattakin. Kokeilen nyt ensin tuon ajotapanollauksen ja jos se ei kummenna asiaa niin ryhdyn joko jatkotoimiin, tai sitten enDBFI kirjoitti:Mutta ei kai ajotapaan adaptoituminen kenenkään ajotyylille näe parhaaksi vaihtaa oudosti ja hitaasti? Oliskohan kyse jostain oikeasta ongelmasta. Ei kai tämä sitä varsinaista vaihtotapahtuman adaptointia, levyjen lukkiutumisen nopeutta eri tilanteissa jne. nollaa? Tuosta taas saattaisi mennä koko laatikko sekaisin jos sitä ei tee oikein.Juhanit kirjoitti:Ei varsinaisesti pahoille tavoille ole oppinut mutta joissain tilanteissa laatikko vaihtaa oudosti ja hitaasti. Täytyypä kokeilla noilla ohjeilla.

Referenssinä mulla on tuohon oudon käytöksen oletukseen ollut pari muuta samanlaista W211:stä "koeajossa" ja ne toimivat selvästi eri tavalla tietyissä tilanteissa, kuten esim liikenneympyrästä poistuttaessa.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jos kurvailet etelä suomessa kurvaa pihaan katotaan löytyykö jotain varsinaista vika koodia, tarvitessa voidaan tolla MB* laiteela nolat kaikki opineisuudet ja opetella uusiksiJuhanit kirjoitti:Voipi olla tai voi olla olemattakin. Kokeilen nyt ensin tuon ajotapanollauksen ja jos se ei kummenna asiaa niin ryhdyn joko jatkotoimiin, tai sitten enDBFI kirjoitti:Mutta ei kai ajotapaan adaptoituminen kenenkään ajotyylille näe parhaaksi vaihtaa oudosti ja hitaasti? Oliskohan kyse jostain oikeasta ongelmasta. Ei kai tämä sitä varsinaista vaihtotapahtuman adaptointia, levyjen lukkiutumisen nopeutta eri tilanteissa jne. nollaa? Tuosta taas saattaisi mennä koko laatikko sekaisin jos sitä ei tee oikein.Juhanit kirjoitti:Ei varsinaisesti pahoille tavoille ole oppinut mutta joissain tilanteissa laatikko vaihtaa oudosti ja hitaasti. Täytyypä kokeilla noilla ohjeilla.
Referenssinä mulla on tuohon oudon käytöksen oletukseen ollut pari muuta samanlaista W211:stä "koeajossa" ja ne toimivat selvästi eri tavalla tietyissä tilanteissa, kuten esim liikenneympyrästä poistuttaessa.
Juhanit kirjoitti:Ei varsinaisesti pahoille tavoille ole oppinut mutta joissain tilanteissa laatikko vaihtaa oudosti ja hitaasti. Täytyypä kokeilla noilla ohjeilla.

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Tuossa on vain S ja C. Yleensä käytän C:tä. S ei ole sen kummempi mutta huudattaa enempi ja siitä en tykkää.tempera kirjoitti:Juhanit kirjoitti:Ei varsinaisesti pahoille tavoille ole oppinut mutta joissain tilanteissa laatikko vaihtaa oudosti ja hitaasti. Täytyypä kokeilla noilla ohjeilla.Ei kai sulla ole jäänyt pappaasetus päälle=W
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
laatikot missäJuhanit kirjoitti:Tuossa on vain S ja C. Yleensä käytän C:tä. S ei ole sen kummempi mutta huudattaa enempi ja siitä en tykkää.tempera kirjoitti:Juhanit kirjoitti:Ei varsinaisesti pahoille tavoille ole oppinut mutta joissain tilanteissa laatikko vaihtaa oudosti ja hitaasti. Täytyypä kokeilla noilla ohjeilla.Ei kai sulla ole jäänyt pappaasetus päälle=W
C=comfort
S=sport
laatikot missä
W=winter
S=summer