W211 automaatin "älyn" nollaus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

W211 automaatin "älyn" nollaus?

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Mitenkäs se tuon automaattilaatikon oppimat temput nollattiin? E200 CDI -08.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13735
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tarkoitatkohan sitä ajotyyliin adaptoitumista? Ei siinä resetoinnissa juuri järkeä ole mutta jos haluaa kokeilla niin seuraavilla ohjeilla:

Get in the car, close the door, turn the key to the on position, not to run. Step all the way down to the floor on the gas pedal and keep your foot floored, while keeping it to the floor, wait 15 seconds,s till keeping it to the floor, turn the key to OFF. Do not remove the key yet.

Now wait a few seconds and let your foot off the pedal. Now sit there for 2-3 minutes. Remove the key,and then exit the car.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 automaatin "älyn" nollaus?

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juhanit kirjoitti:Mitenkäs se tuon automaattilaatikon oppimat temput nollattiin? E200 CDI -08.
Jaa, onko joku toinen kuski ehtinyt opettamaan ajokin pahoille tavoille? :lol:
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Olen tuota kokeillut jokusen kerran, mutta en ole kertaakaan huomannut mitään eroa? Liekö sitten nollaus onnistunut ?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Ei varsinaisesti pahoille tavoille ole oppinut mutta joissain tilanteissa laatikko vaihtaa oudosti ja hitaasti. Täytyypä kokeilla noilla ohjeilla.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13735
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Juhanit kirjoitti:Ei varsinaisesti pahoille tavoille ole oppinut mutta joissain tilanteissa laatikko vaihtaa oudosti ja hitaasti. Täytyypä kokeilla noilla ohjeilla.
Mutta ei kai ajotapaan adaptoituminen kenenkään ajotyylille näe parhaaksi vaihtaa oudosti ja hitaasti? Oliskohan kyse jostain oikeasta ongelmasta. Ei kai tämä sitä varsinaista vaihtotapahtuman adaptointia, levyjen lukkiutumisen nopeutta eri tilanteissa jne. nollaa? Tuosta taas saattaisi mennä koko laatikko sekaisin jos sitä ei tee oikein.
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

DBFI kirjoitti:
Juhanit kirjoitti:Ei varsinaisesti pahoille tavoille ole oppinut mutta joissain tilanteissa laatikko vaihtaa oudosti ja hitaasti. Täytyypä kokeilla noilla ohjeilla.
Mutta ei kai ajotapaan adaptoituminen kenenkään ajotyylille näe parhaaksi vaihtaa oudosti ja hitaasti? Oliskohan kyse jostain oikeasta ongelmasta. Ei kai tämä sitä varsinaista vaihtotapahtuman adaptointia, levyjen lukkiutumisen nopeutta eri tilanteissa jne. nollaa? Tuosta taas saattaisi mennä koko laatikko sekaisin jos sitä ei tee oikein.
Voipi olla tai voi olla olemattakin. Kokeilen nyt ensin tuon ajotapanollauksen ja jos se ei kummenna asiaa niin ryhdyn joko jatkotoimiin, tai sitten en :)

Referenssinä mulla on tuohon oudon käytöksen oletukseen ollut pari muuta samanlaista W211:stä "koeajossa" ja ne toimivat selvästi eri tavalla tietyissä tilanteissa, kuten esim liikenneympyrästä poistuttaessa.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Ilmoita jos saat jotain selville. Itselleni auttoi, mutta ei korjannut kokonaan samanlaiseen vikaan 1/2 litran lisäys.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Juhanit kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
Juhanit kirjoitti:Ei varsinaisesti pahoille tavoille ole oppinut mutta joissain tilanteissa laatikko vaihtaa oudosti ja hitaasti. Täytyypä kokeilla noilla ohjeilla.
Mutta ei kai ajotapaan adaptoituminen kenenkään ajotyylille näe parhaaksi vaihtaa oudosti ja hitaasti? Oliskohan kyse jostain oikeasta ongelmasta. Ei kai tämä sitä varsinaista vaihtotapahtuman adaptointia, levyjen lukkiutumisen nopeutta eri tilanteissa jne. nollaa? Tuosta taas saattaisi mennä koko laatikko sekaisin jos sitä ei tee oikein.
Voipi olla tai voi olla olemattakin. Kokeilen nyt ensin tuon ajotapanollauksen ja jos se ei kummenna asiaa niin ryhdyn joko jatkotoimiin, tai sitten en :)

Referenssinä mulla on tuohon oudon käytöksen oletukseen ollut pari muuta samanlaista W211:stä "koeajossa" ja ne toimivat selvästi eri tavalla tietyissä tilanteissa, kuten esim liikenneympyrästä poistuttaessa.
Jos kurvailet etelä suomessa kurvaa pihaan katotaan löytyykö jotain varsinaista vika koodia, tarvitessa voidaan tolla MB* laiteela nolat kaikki opineisuudet ja opetella uusiksi
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

Juhanit kirjoitti:Ei varsinaisesti pahoille tavoille ole oppinut mutta joissain tilanteissa laatikko vaihtaa oudosti ja hitaasti. Täytyypä kokeilla noilla ohjeilla.
:idea: Ei kai sulla ole jäänyt pappaasetus päälle=W
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Onko tässö w210 samaa mahdollisuutta?
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

tempera kirjoitti:
Juhanit kirjoitti:Ei varsinaisesti pahoille tavoille ole oppinut mutta joissain tilanteissa laatikko vaihtaa oudosti ja hitaasti. Täytyypä kokeilla noilla ohjeilla.
:idea: Ei kai sulla ole jäänyt pappaasetus päälle=W
Tuossa on vain S ja C. Yleensä käytän C:tä. S ei ole sen kummempi mutta huudattaa enempi ja siitä en tykkää.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Juhanit kirjoitti:
tempera kirjoitti:
Juhanit kirjoitti:Ei varsinaisesti pahoille tavoille ole oppinut mutta joissain tilanteissa laatikko vaihtaa oudosti ja hitaasti. Täytyypä kokeilla noilla ohjeilla.
:idea: Ei kai sulla ole jäänyt pappaasetus päälle=W
Tuossa on vain S ja C. Yleensä käytän C:tä. S ei ole sen kummempi mutta huudattaa enempi ja siitä en tykkää.
laatikot missä
C=comfort
S=sport

laatikot missä
W=winter
S=summer
Vastaa Viestiin