Mitä tsekata ostaessa 300 CE 1988-92?
-
- Vakiokalustoa
Mitä tsekata ostaessa 300 CE 1988-92?
Moi, olen uusi tällä sivustolla enkä löytänyt topic nappia joten kysyn täältä.
Minulla olisi suunitelmissa hankkia 300 coupé mersu 88-92 välistä.
Mitä kannattaa ottaa huomioon tässä mallissa kun menee katsomaan?
Onko heikkoja kohtia mistä esim alkaa ruostumaan (tosin eihän mersut sitä tee). Mites sitten tuo automaatti laatikon luotettavuus ja onko siihen mitään millä sen todeta kunnolliseksi. Yksi manuaali vaihteinen on myös kiikarissa kumpi lie parempi.. Mikähän mahtaa olla vakuutuksen hinta suurinpiirtein näissä? Vastatkaa vaikka email jos menee offtopic!
johansson.jari@gmail.com
ps. niin ja auto tulisi käyttöautoksi!
Mites muuten noi 24v onko mitään erityis mainintaa niitten puitteilta?
Edit. Aihe erotettu omaksi topiciksi. Topic-nappi = uusi aihe -nappi. Timo L.
Minulla olisi suunitelmissa hankkia 300 coupé mersu 88-92 välistä.
Mitä kannattaa ottaa huomioon tässä mallissa kun menee katsomaan?
Onko heikkoja kohtia mistä esim alkaa ruostumaan (tosin eihän mersut sitä tee). Mites sitten tuo automaatti laatikon luotettavuus ja onko siihen mitään millä sen todeta kunnolliseksi. Yksi manuaali vaihteinen on myös kiikarissa kumpi lie parempi.. Mikähän mahtaa olla vakuutuksen hinta suurinpiirtein näissä? Vastatkaa vaikka email jos menee offtopic!
johansson.jari@gmail.com
ps. niin ja auto tulisi käyttöautoksi!
Mites muuten noi 24v onko mitään erityis mainintaa niitten puitteilta?
Edit. Aihe erotettu omaksi topiciksi. Topic-nappi = uusi aihe -nappi. Timo L.
Kas tuollapa puhutaan W124-korisen ruosteista:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Kyseessä on kyllä farmari, mutta aika pitkälti pätee samat ohjeet. Mä olen tässä vuosien mittaan käynyt montaakin kuuppaa katsomassa, aika yleistä näkyy olevan ovien alareunan ruostuminen. On tosi pahojakin seassa.
Automaatti on se vaihteisto, joka mun mielestä kuuluu coupeen, ainoa oikea vaihtoehto. Sen kuntoa ei oikei voi muuten selvittää kuin ajamalla. Vaihdot pitää olla tarkat, ei saa venyttää mitään väliä. Usein esim. kakkos-kolmosväli jää hetkeksi huutamaan, ennen kuin vaihtuu. Onpa mulle automyyjä oikein merkkiliikkeessä väittänyt, että se on Mersun ominaisuus, kuuluu asiaan. EI kuulu.
Vaihto ei kuitenkaan kuulu olla niin terävä, että perässä asti pamahtaa.
24-venttiilisen kansipahvit on kuulemma jossain määrin kulutustavaraa, muttei kuitenkaan siinä määrin, että sitä tarvii pelätä. Mulla meni sitäpaitsi 12-venttiilisestä.
Jos hyvä löytyy, kannattaa se kyllä ostaa. Nätti auto, kohtuuhintaan nykyisin saatavissa.
Minäkin haluaisin...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Kyseessä on kyllä farmari, mutta aika pitkälti pätee samat ohjeet. Mä olen tässä vuosien mittaan käynyt montaakin kuuppaa katsomassa, aika yleistä näkyy olevan ovien alareunan ruostuminen. On tosi pahojakin seassa.
Automaatti on se vaihteisto, joka mun mielestä kuuluu coupeen, ainoa oikea vaihtoehto. Sen kuntoa ei oikei voi muuten selvittää kuin ajamalla. Vaihdot pitää olla tarkat, ei saa venyttää mitään väliä. Usein esim. kakkos-kolmosväli jää hetkeksi huutamaan, ennen kuin vaihtuu. Onpa mulle automyyjä oikein merkkiliikkeessä väittänyt, että se on Mersun ominaisuus, kuuluu asiaan. EI kuulu.
Vaihto ei kuitenkaan kuulu olla niin terävä, että perässä asti pamahtaa.
24-venttiilisen kansipahvit on kuulemma jossain määrin kulutustavaraa, muttei kuitenkaan siinä määrin, että sitä tarvii pelätä. Mulla meni sitäpaitsi 12-venttiilisestä.
Jos hyvä löytyy, kannattaa se kyllä ostaa. Nätti auto, kohtuuhintaan nykyisin saatavissa.
Minäkin haluaisin...
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
-
- Vakiokalustoa
Tuo kulutus vähän mietityttä näillä nyky bensan hinnoilla mutta kovasti myyjät kehuu että 10l pitäs päästä normaali ajolla onko muilla omia kokemuksia? Ruostettahan näissä ei myönnetä olevan että paikan päällä senkin sit näkis. Pitäs vaan osata arpoa oikea auto mitä lähteä katsomaan kun joka paikkaan näyttäisi olevan se 2-300km ihan huvikseen ei semmosta reissua tekis 
Kaippa tuo automaatti olis se oikea vaihtoehto tosin melkein kaikissa semmoset onkin. Vielä kun sais semmosen mukaan jolla on asiasta kokemusta.
Jos jollakin tulee vielä jotain lisättävää niin sanokaa ihmeessä mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Tässä niin innossaan ettei osaa kaikkea kysellä/ajatella.

Kaippa tuo automaatti olis se oikea vaihtoehto tosin melkein kaikissa semmoset onkin. Vielä kun sais semmosen mukaan jolla on asiasta kokemusta.
Jos jollakin tulee vielä jotain lisättävää niin sanokaa ihmeessä mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Tässä niin innossaan ettei osaa kaikkea kysellä/ajatella.
Mikähän nyt sitten kenenkin mielestä on normaaliajoa?
Jos se on pelkästään kaupunkiajoa, niin ei mene kymppiin. Sanotaan 13-14l/100km. Jos taas pelkästään maantietä, niin reilusti alle ysiin pääsee. Ehkä 8,5 litraa, pintakaasulla..
Kyllä mun kolmelitrainen hörppäsi seka-ajossa semmoista 10-11 litraa.
Jos se on pelkästään kaupunkiajoa, niin ei mene kymppiin. Sanotaan 13-14l/100km. Jos taas pelkästään maantietä, niin reilusti alle ysiin pääsee. Ehkä 8,5 litraa, pintakaasulla..
Kyllä mun kolmelitrainen hörppäsi seka-ajossa semmoista 10-11 litraa.
ainakaan toi 10l/100km ei pidä paikkaansa kuin matka-ajossa, ainakin itellä ollut yksi 300ce ja 300sedani ja molemmat vie kaupunkiajossa vähintään 12l ja lopputtomasti saat viemään kun vähän polkaset..kannattaa varmaan ainakin seurailla lämpöjä, kun ajaa..tyhjäkäynnillä ne tosin lämpösellä kelillä nousee melko korkeelle yli 80.
Ruostetta varmasti löytyy jonkinverran,riippuen yksilöstä,varmaan kaaret mun mielestä pahimmat,taitoksen kohalta.Venttiilit ääntää useesti, mutta ei kannata välittää jos ne vähän naputtaa,varsinkin kylmänä. Ite teetätin tohon coupeen kaikki nostajat uusiksi (12v), kun piti niin pahaa ääntä jo lämpöselläkin koneella makso about 350e öljynvaihtoineen ja tiivisteineen. Automaatti ehottomasti
Ruostetta varmasti löytyy jonkinverran,riippuen yksilöstä,varmaan kaaret mun mielestä pahimmat,taitoksen kohalta.Venttiilit ääntää useesti, mutta ei kannata välittää jos ne vähän naputtaa,varsinkin kylmänä. Ite teetätin tohon coupeen kaikki nostajat uusiksi (12v), kun piti niin pahaa ääntä jo lämpöselläkin koneella makso about 350e öljynvaihtoineen ja tiivisteineen. Automaatti ehottomasti

Merseedespents
-
- Vakiokalustoa
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=45839
Tuolla on omia kokemuksiani autosta. Kulutuksesta: varaudu yli 10 litran kulutukseen, etenkin jos autossa on automaatti ja ilmastointilaite. Viestiketjussani on myös positiivisia yllätyksiä mainittu tuosta kulutuksesta, viimeiseltä sivulta löytyy vuoden keskikulutus.
Fenton kertoikin ruosteesta. Tyhjäkäynti ei saisi suuresti vaeltaa eikä nokka-akseli naputtaa. Pyri käynnistämään auto kylmänä (toimiiko "ryyppy"), kunnon koeajo, että vaihteisto ehtii lämmetä. Kylmänä laatikko panttaa hieman vaihtoja, eli kierrättää korkeammalle.
Jos autossa on ilmastointi, pyri ajamaan lämpimään halliin jotta voit tarkistaa toimiiko ilmastointi. Anna vähän aikaa seisoa hallissa, sitten lämpötilarullat kylmälle ja puhallin suurelle nopeudelle. Kompressorin pitäisi tällöin kytkeytyä päälle, kierrosluku notkahtaa ja käyntiääni saattaa muuttua. Kylmää pitäisi myös käydä tulemaan suuttimista kabiiniin.
Tarkista oviaukkojen tiivisteiden kunto. Samoin roikkuuko ovet, kuskin ovea voi joutua säätämään joka tapauksessa.
Suosittelen itse 9/89 jälkeen valmistettuja malleja -> facelift oli tuolloin, mm. erilainen verhoilu, jämäkämmät etupenkit, teräslistoitus ulkopuolelle. Jos sinulla on kohteita tiedossa Savonlinnan lähellä, voin lähteä mukaan katsomaan.
Tuolla on omia kokemuksiani autosta. Kulutuksesta: varaudu yli 10 litran kulutukseen, etenkin jos autossa on automaatti ja ilmastointilaite. Viestiketjussani on myös positiivisia yllätyksiä mainittu tuosta kulutuksesta, viimeiseltä sivulta löytyy vuoden keskikulutus.
Fenton kertoikin ruosteesta. Tyhjäkäynti ei saisi suuresti vaeltaa eikä nokka-akseli naputtaa. Pyri käynnistämään auto kylmänä (toimiiko "ryyppy"), kunnon koeajo, että vaihteisto ehtii lämmetä. Kylmänä laatikko panttaa hieman vaihtoja, eli kierrättää korkeammalle.
Jos autossa on ilmastointi, pyri ajamaan lämpimään halliin jotta voit tarkistaa toimiiko ilmastointi. Anna vähän aikaa seisoa hallissa, sitten lämpötilarullat kylmälle ja puhallin suurelle nopeudelle. Kompressorin pitäisi tällöin kytkeytyä päälle, kierrosluku notkahtaa ja käyntiääni saattaa muuttua. Kylmää pitäisi myös käydä tulemaan suuttimista kabiiniin.
Tarkista oviaukkojen tiivisteiden kunto. Samoin roikkuuko ovet, kuskin ovea voi joutua säätämään joka tapauksessa.
Suosittelen itse 9/89 jälkeen valmistettuja malleja -> facelift oli tuolloin, mm. erilainen verhoilu, jämäkämmät etupenkit, teräslistoitus ulkopuolelle. Jos sinulla on kohteita tiedossa Savonlinnan lähellä, voin lähteä mukaan katsomaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
No joo tässä on mitalli sijoilla -90,-91 ja -92 coupét.Timo L. kirjoitti: Suosittelen itse 9/89 jälkeen valmistettuja malleja -> facelift oli tuolloin, mm. erilainen verhoilu, jämäkämmät etupenkit, teräslistoitus ulkopuolelle. Jos sinulla on kohteita tiedossa Savonlinnan lähellä, voin lähteä mukaan katsomaan.
-90 160tkm ajettu pirun siistin näkönen ja kuulemma vain kesäisin ajettu. Viimevuosina ajokilometrejä ei juuri ollenkaan. päälle 7000 hinta
-91 SEC oikein tuunatun näkönen peli 223tkm ajettu. 8500 hinta
-92 216tkm ajettu manuaali ei niin koristeltu ku muut. 6800 hinta
Kaikki taitaa olla 24v, -90 ei mainintaa mutta hv240 viittais siihen?
Kiitos tarjouksesta mutta on vähän liikaa vaadittu että lähtisit mukaan.
Autot kun on vähän siellä sun täällä, yli 100km tulis matkaa lähimpään.
Mutta kiitos tarjouksesta ja vinkeistä pitää lukasta vielä tuo linkki..
edit:
Semmonen vielä et onkos näihin miten asiat varaosien suhteen. Onko järkyttävän kalliita jos joutuu jotain perus juttuja fiksaileen. Mitkä nyt kuuluu normaali auton huoltoon.. Itellä nyt 190E ja siihen osat ovat halpoja..
Wrathchild kirjoitti:No joo tässä on mitalli sijoilla -90,-91 ja -92 coupét.
-90 160tkm ajettu pirun siistin näkönen ja kuulemma vain kesäisin ajettu. Viimevuosina ajokilometrejä ei juuri ollenkaan. päälle 7000 hinta
-91 SEC oikein tuunatun näkönen peli 223tkm ajettu. 8500 hinta
-92 216tkm ajettu manuaali ei niin koristeltu ku muut. 6800 hinta
Kaikki taitaa olla 24v, -90 ei mainintaa mutta hv240 viittais siihen?
Neliventtiilipelinhän tunnistat parhaiten leveästä venttiilikopankannesta, joka on osittain (300 CE-24) tai kokonaan (320) harmaa. 12-venttilinen on se kapealla mustalla kannella oleva.
220 hv on teholukema 300 CE-24:lle sekä 320 CE:lle.
Alapallonivel eli alatukivarsi tulee ensimmäisenä mieleen mikä maksaa maltaita 24-ventt. mallissa. Alapalloniveltä ei saa erikseen ostettua. Etsi "Kryptoniten" viestejä neliventtiilimalleista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
www.classicdata.fi
Ei kyllä pääse alle 11 litraa 24 ventiilisellä talvella. Ite nyt 5kk ajellut 12000km ja seurannassa ollu joka ikinen tankillinen. melko tarkkaan 11,5l/100 sekalaista ajoa. Lapin reissulla sai menemään 10l/100.
En kyllä ole yhtään pettynyt, loistava laitos tuo mun '92 300ce24.
Varaosat on tosiaan kalliimpia kuin W201. Mutta onneksi vain nuo erikoisemmat osat. Peruskulutustavara ei ole yleettömän paljon kalliimpia kuin W201.Timo L. kirjoitti:Alapallonivel eli alatukivarsi tulee ensimmäisenä mieleen mikä maksaa maltaita 24-ventt. mallissa.
En kyllä ole yhtään pettynyt, loistava laitos tuo mun '92 300ce24.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
Minä vähän vierastan noita autoja mitä merivesi huuhtoo. Kauhu skenarioita kuulee niistä. Hintakin on aika korkea varusteluun ikään ja kilometreihin nähden. Kuvat sais olla vähän parempia, on meinaan tullut aikasemminkin vastaan mut hypänny aika vikkelään pois jo kuvien takia.j.a kirjoitti:täs oilis yks coupe tarjolla nettiauto id:1740690
- Manu300cea24
- Mersumies
Bensan kulutus on korkee kyllä eli alle kympin pitää ajaa nätisti.
3 vuotta on tuo monitappinen ollu ja ihan tyytyväinen olen ollu.
Kanspahvin vaihdoin tuossa parivuotta sitten ja hyvin on vielä pelannu.
Se kun on menossa niin vuotaa öljyä pellolle siitä nokkaketjun kiristäjän kohdalta kannen ja lohkon välistä.
Lootan jouduin het kättelyssä viemään Siekkiselle kun oli pakkilevyt finaalissa.
Ja tuo 2-3 väli kyllä luistaa mullakin lajinsa mut ei nyt voi sanoo varsinaiseksi luistamiseksi.
Paineen nosto lootaan on helppo homma valkoselle miehelle ja se voi poistaa sen luiston.
No muut tarkistus kohteet on et se lähtee lämpösenä kunnolla käymään että ei ryi kun pistää motin pyörimään.
Jos rykii het käyntiin laittaessa lämpösenä niin n.400 ecua tiskiin ja uudet ruiskun suuttimet.
Ja se alapallon vaihto 24-tattiseen sportlineen kuulema maksaa per tukivarsi sellaset 450ecua.
(onneksi ei ole vielä menny:!: ).
Ruosteeseen lisäten nuo tunkin kohdat on arkoja myös.
Takapään puslat on kans yksi kohta mihin kannattaa kiinittää huomioo.
Kelkan puslat yleensä sieltä taitaa mennä.
Se nyt ei kauheesti vaikuta normi ajossa.
Kesällä sen vaan huomaa kun tarjoo toisesta ohi lintta tiskissä niin ns. hyppää luisuun ja kun kaasun löysään niin meinaa hyökätä mehtään.
Ja ei niitä uitettuja kannata vierastaa jos yksilö on hyvä.
Niin on tullut uimalla toi oma lehmäkin ja hyvä on ollu.
Ihan samoja laitteita ne on kun orkkis suomi laitteetkin.
3 vuotta on tuo monitappinen ollu ja ihan tyytyväinen olen ollu.
Kanspahvin vaihdoin tuossa parivuotta sitten ja hyvin on vielä pelannu.
Se kun on menossa niin vuotaa öljyä pellolle siitä nokkaketjun kiristäjän kohdalta kannen ja lohkon välistä.
Lootan jouduin het kättelyssä viemään Siekkiselle kun oli pakkilevyt finaalissa.
Ja tuo 2-3 väli kyllä luistaa mullakin lajinsa mut ei nyt voi sanoo varsinaiseksi luistamiseksi.
Paineen nosto lootaan on helppo homma valkoselle miehelle ja se voi poistaa sen luiston.
No muut tarkistus kohteet on et se lähtee lämpösenä kunnolla käymään että ei ryi kun pistää motin pyörimään.
Jos rykii het käyntiin laittaessa lämpösenä niin n.400 ecua tiskiin ja uudet ruiskun suuttimet.
Ja se alapallon vaihto 24-tattiseen sportlineen kuulema maksaa per tukivarsi sellaset 450ecua.
(onneksi ei ole vielä menny:!: ).
Ruosteeseen lisäten nuo tunkin kohdat on arkoja myös.
Takapään puslat on kans yksi kohta mihin kannattaa kiinittää huomioo.
Kelkan puslat yleensä sieltä taitaa mennä.
Se nyt ei kauheesti vaikuta normi ajossa.
Kesällä sen vaan huomaa kun tarjoo toisesta ohi lintta tiskissä niin ns. hyppää luisuun ja kun kaasun löysään niin meinaa hyökätä mehtään.
Ja ei niitä uitettuja kannata vierastaa jos yksilö on hyvä.
Niin on tullut uimalla toi oma lehmäkin ja hyvä on ollu.
Ihan samoja laitteita ne on kun orkkis suomi laitteetkin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
-
- Vakiokalustoa
Jaa mutta onhan sinun sijainnillakin näköjään yks coupé eikä ihan huono nopeella vilasulla.. Eihän ole ennestään tuttu auto?Timo L. kirjoitti: Jos sinulla on kohteita tiedossa Savonlinnan lähellä, voin lähteä mukaan katsomaan.
http://www.nettiauto.com/1411772
-
- Mersumies
Jos bensanhinta vaivaa sinua jo valmiiksi, niin älä osta moista.
ehkä 220-230 malli voi mennä pienemmällä, mutta mahtavat nekin syödä
menovettä raskaan korin takia, kun pieni kone vetää kokoajan viimisiään..
15L/100 kaupungissa saa erittäin helposti menemään. 10L/100 pääsee maantiellä, mutta jos ajetaan vähän reippaammin niin pääsee maantielläkin 12-13L/100km. Tosin jos aina ajelee tarkasti pintakaasulla/tasasella kaasulla, niin 12L/100km kaupungissa ja maantiellä 9-10L/100km kunnes kone karstottuu ja rupeaa syömään enemmän.
Tosiaan ja varaosat maksaa mukavasti ainakin 24-versioon. Tosin jos auto on maksanut uutena 0.5miljoonaa miltein, niin eipä niitä osia saa ilmaiseksi.
Alatukivarret maksavat tosiaan 460e/kpl mallia sportline. Olen moiset itse ostanut.
Esim moottorin täydellinen johtosarja maksaa veholla 1700e ja risat. Voihan sen itsekkin tehdä uusiksi, mutta sanon että täydellisen johtosarjan tekeminen uusiksi on aika mukava homma.
kaasuläppäyksikkö jonkun 600e.
tuollaista pientä.
Lista on loputon.
Itse olen pistänyt omaani 2-vuoden aikana 10 000e huoltoihin ja osiin noin. Tosin etupäässä kaikki on vaan huvin ja urheilun vuoksi vaihdettua osaa uuteen. Pakollisia huoltoja noin 2000e. alatukivarret, vesipumppu ja öljyhuoltoja..
Tervetuloa kerhoon.
ehkä 220-230 malli voi mennä pienemmällä, mutta mahtavat nekin syödä
menovettä raskaan korin takia, kun pieni kone vetää kokoajan viimisiään..
15L/100 kaupungissa saa erittäin helposti menemään. 10L/100 pääsee maantiellä, mutta jos ajetaan vähän reippaammin niin pääsee maantielläkin 12-13L/100km. Tosin jos aina ajelee tarkasti pintakaasulla/tasasella kaasulla, niin 12L/100km kaupungissa ja maantiellä 9-10L/100km kunnes kone karstottuu ja rupeaa syömään enemmän.
Tosiaan ja varaosat maksaa mukavasti ainakin 24-versioon. Tosin jos auto on maksanut uutena 0.5miljoonaa miltein, niin eipä niitä osia saa ilmaiseksi.
Alatukivarret maksavat tosiaan 460e/kpl mallia sportline. Olen moiset itse ostanut.
Esim moottorin täydellinen johtosarja maksaa veholla 1700e ja risat. Voihan sen itsekkin tehdä uusiksi, mutta sanon että täydellisen johtosarjan tekeminen uusiksi on aika mukava homma.
kaasuläppäyksikkö jonkun 600e.
tuollaista pientä.
Lista on loputon.
Itse olen pistänyt omaani 2-vuoden aikana 10 000e huoltoihin ja osiin noin. Tosin etupäässä kaikki on vaan huvin ja urheilun vuoksi vaihdettua osaa uuteen. Pakollisia huoltoja noin 2000e. alatukivarret, vesipumppu ja öljyhuoltoja..
Tervetuloa kerhoon.
220.128 Black Mirror
- Manu300cea24
- Mersumies
Tää on puhdas tunneauto todellakin. Mitään järkiperäistä hankintaperustetta en ole vielä keksinyt. 1990 näin lehtijutun 24 ventiilisestä ja sen jälkeen aina halunnut tällaisen. Sillon ei ollut kuussataatonnia rahaa niin piti oottaa että hinta tippuu kuuteen tonniin 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumies
-
- Vakiokalustoa
No ei se nyt hirveetä lovea lompakkoon tee tuo bensa kun vähän laskeskeli.
Mulla tulee semmonen 1000km kuussa eli kahella tankisella pärjää.
Nykyinen imee lahjakkaasti sen 10l niin se 13l kulutus ei olisi euroissa kuin kolmisen kymppiä enemmän. Mutta nuo osien hinnat mitä tuossa aikaisemmin kyllä kieltämättä säikyttää. Tommosia remppa rahoja kun ei oikein sais sit kasaan. Mutta ne taiskin olla worst case scenarioita että ei varmaankaan kulutus tavaraa kuiteskaan! Pääseekös tommosella ei 24v mersulla sit halvemmalla noitten remppojen kanssa? Kaiken järjen mukaan kyllä. Itelle nyt ois tärkeintä et se olis ihan hyvän näkönen ja potkua sen verran et ohitukset onnistus ilman hampaiden kiristystä.
Mulla tulee semmonen 1000km kuussa eli kahella tankisella pärjää.
Nykyinen imee lahjakkaasti sen 10l niin se 13l kulutus ei olisi euroissa kuin kolmisen kymppiä enemmän. Mutta nuo osien hinnat mitä tuossa aikaisemmin kyllä kieltämättä säikyttää. Tommosia remppa rahoja kun ei oikein sais sit kasaan. Mutta ne taiskin olla worst case scenarioita että ei varmaankaan kulutus tavaraa kuiteskaan! Pääseekös tommosella ei 24v mersulla sit halvemmalla noitten remppojen kanssa? Kaiken järjen mukaan kyllä. Itelle nyt ois tärkeintä et se olis ihan hyvän näkönen ja potkua sen verran et ohitukset onnistus ilman hampaiden kiristystä.
-
- Mersumies
-
- Vakiokalustoa
-
- Mersumies
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1624029
Tervetuloa ihmettelemään huhtikuun lopussa kun otan auton tallista. Käy ihmeessä vertailemassa muuuta tarjontaa ja välissä käy katsomassa tämä, niin huomaat kyllä mistä hinta muodostuu.
kysellä voi yvillä lisää..
Tervetuloa ihmettelemään huhtikuun lopussa kun otan auton tallista. Käy ihmeessä vertailemassa muuuta tarjontaa ja välissä käy katsomassa tämä, niin huomaat kyllä mistä hinta muodostuu.
220.128 Black Mirror
-
- Vakiokalustoa
Komea on pirssi ei muuta voi sanoa! Kyllä minulla on uus pirssi alla jo paljon aikaisemmin jos ei mitään ihmeitä tapahdu. Tuo olisi kyllä pällistelemisen arvoinen on vaan 2x hinta mihin on itsellä varaa tällä hetkellä. Katsoo tommosia sitten kun on saanut kämpän maksettuaKryptonite kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1624029

Hirmu moni ajelee noilla pelkästään kesäsin, mistä tämä johtuu eiköhän se mene lumella siinä missä muutkin? Sivistäkää amatööriä!
Wrathchild kirjoitti:Hirmu moni ajelee noilla pelkästään kesäsin, mistä tämä johtuu eiköhän se mene lumella siinä missä muutkin? Sivistäkää amatööriä!
Eiköhän se johdu yksinomaan siitä, että kyseessä on erittäin hyväkuntoinen yksilö, ehkä kunnostettu, ja sitä ei haluta turmella ajamalla Suomen talvessa suolatuilla ja hiekoitetuilla teillä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
joo jos tosiaan haet 6000e autoa, niin osta 12V, sillä 6000e ei voi saada huoltovapaata. jos joku väittää niin tulkoon luokseni ja näyttäköön sen pirssin minulle livenä ja todistakoon että olen väärässä.
Itse ajan kesäisin vain siksi että näin hienoa peliä ei viitsi näyttää suolalle. Kyllä se talvellakin menee aivan samanlailla. Tietysti kovilla pakkasilla imee enemmän menovettä, mutta nykysuomessa niistä pakkasista ei ole pelkoa.
Ainoa syy miksi minä ole myymässä omaani on rehellisesti se että ketuttaa pitää harrasteautona sellaista, mitä joka toisella on käyttöautona. Vuonna 2003 asiat olivat toisin, eipä ollut 24 tappisia pahemmin suomessa.
Tosin hinnatkin pyörivät siinä 17-20 000e paikkeilla, myös huonotkin yksilöt.
Itse ajan kesäisin vain siksi että näin hienoa peliä ei viitsi näyttää suolalle. Kyllä se talvellakin menee aivan samanlailla. Tietysti kovilla pakkasilla imee enemmän menovettä, mutta nykysuomessa niistä pakkasista ei ole pelkoa.
Ainoa syy miksi minä ole myymässä omaani on rehellisesti se että ketuttaa pitää harrasteautona sellaista, mitä joka toisella on käyttöautona. Vuonna 2003 asiat olivat toisin, eipä ollut 24 tappisia pahemmin suomessa.
220.128 Black Mirror
Siitä kai se johtuu.Timo L. kirjoitti:Wrathchild kirjoitti:Hirmu moni ajelee noilla pelkästään kesäsin, mistä tämä johtuu eiköhän se mene lumella siinä missä muutkin? Sivistäkää amatööriä!
Eiköhän se johdu yksinomaan siitä, että kyseessä on erittäin hyväkuntoinen yksilö, ehkä kunnostettu, ja sitä ei haluta turmella ajamalla Suomen talvessa suolatuilla ja hiekoitetuilla teillä.
Kyllä coupe menee ihan yhtä syvälle lumipenkkaan kuin neliovinenkin

Eli ei se sen huonompi talviauto ole. Ikkunan tiivisteet saattaa pakkasilla narista, toisin kuin sedanissa.
Sitä bensaa saa kyllä menemään pitkälti yli 10 litraa sekalaisessa ajossa. Mun sekalaisessa ajossa 12-15 l/100 km. Omasta 300CE 12v ei ollut kyllä pahempaa sanottavaa 4,5 vuoden aikana - joku sai siitä hyvän auton. Tuontiauto sekin. Mitään suurempaa vikaa autossa ei ollut - osiakin vaihdettiin lähinnä etukäteen. Käyttöautoksi oikein sopiva olettaen että ei ole suurempaa perhettä.Wrathchild kirjoitti: Niin tietenkin, mutta lähinnä ohitettavat on 100 alueella 80 ajavia tai muuten ajotaidottomia vauhti 60-90 välissä riippuen mutkista..Kortin kuitenkin itsekkin haluaa säilyttää..
Mikään urheiluautohan se ei ole. Eli kyllä tuota 12v 180 hv saa polkea jonkin verran mutta kyllä sillä liikenteen mukana pysyy

Maantiellä matka-autona kuitenkin oiva jos alusta on kunnossa. Itsellä oli madallettu vähän Bilstein Sprintit ja Eibachin jouset. Erittäin joveli ajaa liukkaalla tiellä jos renkaat hieman harottavat madalluksen takia takaa eikä ole luistonestoa...tämä nyt tosin pätee mihin tahansa takavetoiseen.
Plussana myös että mustalaiset olivat hyvää pataa kun niitä kohtasi

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Eläs ny; munsta jopa neliveto-farkkukorinen liikahti ohituksissakin mukavasti tuolla M103:lla -- kunhan vaan vaihde oli riittävän pieni.Petri M. kirjoitti: Mikään urheiluautohan se ei ole. Eli kyllä tuota 12v 180 hv saa polkea jonkin verran mutta kyllä sillä liikenteen mukana pysyy )

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Toisaalta.... tuolla "ajan kesät" periaatteella teikäläisen auto on vielä 10 v päästä iskussa ja kiiltävä, kun ne ympäri vuoden suolatut ovat jo surullisen näköisiä tai jopa poistettu ajosta. Jo alkaa arvoa silloin löytyä.Kryptonite kirjoitti: Ainoa syy miksi minä ole myymässä omaani on rehellisesti se että ketuttaa pitää harrasteautona sellaista, mitä joka toisella on käyttöautona. Vuonna 2003 asiat olivat toisin, eipä ollut 24 tappisia pahemmin suomessa.
Pahinta toki on, että tavan tallaaja ei tiedä milloin on kyseessä 230CE pikkuisella neloskoneella ja milloin 24V kutosella.
S124 300TD -93
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89