kyseessä e 220d, 70kw,
hyödyttääkö pakokaasun takaisinkierrätysventtiilin tukkiminen,
muuta kuin sen ettei karstottaisi imusarjaa ihan umpeen..
onko poistamisesta jotain haittaa??
egr venttiilin tukkiminen?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 331
- Liittynyt: La 26.03.2005 20:40
- Paikkakunta: Alastaro
egr venttiilin tukkiminen?
W211 E55amg -03
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
Takaisinkierrätysjärjestelmän tukkiminen vaikuttaa varsinkin osakaasulla kiihdytettäessä. Auto vastaa selvästi paremmin kaasupolkimeen. Täyskaasulla kiihdytettäessä ei kai eroa ole.
Mutta autosta tulee mukavampi käyttää, kun se liikkuu paremmin osakaasulla. Ongelmia voi tulla jos sulla on automaatti. Haulla tästä löydät lisää.
Haittana mulla tuli pieni käry (haju) pakokaasuihin, jota ei ollu aikaisemmin. Katsastuksen päästömittauksessa eroa ei huomannu. Mutta katsastusmies ei saisi nähdä, että letkut ovat tukittu.
Onkohan muuten merkitystä kovilla pakkasilla, kun kone saa tukkimisen jälkeen kylmempää ilmaa? Voiko aiheuttaa ongelmia?

Haittana mulla tuli pieni käry (haju) pakokaasuihin, jota ei ollu aikaisemmin. Katsastuksen päästömittauksessa eroa ei huomannu. Mutta katsastusmies ei saisi nähdä, että letkut ovat tukittu.
Onkohan muuten merkitystä kovilla pakkasilla, kun kone saa tukkimisen jälkeen kylmempää ilmaa? Voiko aiheuttaa ongelmia?
S205 220d 4 matic 2016
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Yksi EGR:n tarkoituksistahan on nimenomaan laskea palamislämpötilaa, jotta typpioksideja muodostuisi vähemmän. Ts. kylmällä ilmalla palamislämpötila periaatteessa voisi olla alhaisempi. Paitsi että kylmä ilma sisältää enempi happea, joten palaminen on tehokkaampaa => nostaako sitten palamislämpötilaa, tiedä häntä. Toisaalta turboissa välijäähdyttäjän varsinaisen tarkoituksen lisäksi moottorin lämpökuorma vähenee, jolloin moottori rasittuu vähemmän. Olisiko siis yhteenvetona, jotta sitä paree, mitä kylmempää ilmaaTenkanen kirjoitti:
Onkohan muuten merkitystä kovilla pakkasilla, kun kone saa tukkimisen jälkeen kylmempää ilmaa? Voiko aiheuttaa ongelmia?


ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe