Kaksivaihteinen automaatti (nykyään 4+pakki)
Kaksivaihteinen automaatti (nykyään 4+pakki)
Nyt sitten mersusta pimahti laatikko. Eli tasan kaksi vaihdetta eli ykkönen ja pakki toimii. Tässä lyhyt kertomus siitä mitä tapahtui:
Ohitin rekkaa ja vaihdoin käsin vaihteen kolmoselle. Kiihdytin kolmosella voimakkaasti ja rekan vierellä vaihdoin kepin takas deelle. Laatikko vaihtoi nelosta tupaan mielestäni silloin normaalisti. Pääsin rekan ohi ja aloin hiukan hiljentää vauhtia ja hetken päästä huomasin éttä laatikossa olikin kolmonen silmässä ja nelosta ei löytynyt enää lainkaan. Hiljensin risteykseen ja käännyin päätieltä pois. Nyt ei tuntunut löytyvän enää mitään pykälää. Kun vauhti hiljeni tarpeeksi ja nostin kierrokset ehkä noin neljäntonnin paikoille löytyi ykkönen. Pysäytin auton, tarkistin öljyt laatikosta, mielestäni ne olivat ihan ok. Kokeilin lähteä liikkeelle. Auto lähti aivan normaalisti mutta ei vaihtanut isommalle lainkaan. Kun nosti kierroksia ensin vaihde päällä ja sitten nosti jalan kaasulta, vaihtoi laatikko ikäänkuin "vapaalle". Ykkösen sai taas päälle vain tosi reiluilla kierroksilla mutta jos pysäytti auton niin se meni normaalisti ja hiljaa ajaessa ykkönen pysyi päällä ihan normaalisti. Pakki tuossa autossa toimii ihan normaalisti. Myöskään laatikon jäähtyminen ei asiaan vaikuttanut, tilanne oli edelleen ihan sama.
Eli kysymys kuuluu, Mikäs sille nyt tuli?
Edit: Niin ja kysessä on siis 190d 2,0 automaatti
Ohitin rekkaa ja vaihdoin käsin vaihteen kolmoselle. Kiihdytin kolmosella voimakkaasti ja rekan vierellä vaihdoin kepin takas deelle. Laatikko vaihtoi nelosta tupaan mielestäni silloin normaalisti. Pääsin rekan ohi ja aloin hiukan hiljentää vauhtia ja hetken päästä huomasin éttä laatikossa olikin kolmonen silmässä ja nelosta ei löytynyt enää lainkaan. Hiljensin risteykseen ja käännyin päätieltä pois. Nyt ei tuntunut löytyvän enää mitään pykälää. Kun vauhti hiljeni tarpeeksi ja nostin kierrokset ehkä noin neljäntonnin paikoille löytyi ykkönen. Pysäytin auton, tarkistin öljyt laatikosta, mielestäni ne olivat ihan ok. Kokeilin lähteä liikkeelle. Auto lähti aivan normaalisti mutta ei vaihtanut isommalle lainkaan. Kun nosti kierroksia ensin vaihde päällä ja sitten nosti jalan kaasulta, vaihtoi laatikko ikäänkuin "vapaalle". Ykkösen sai taas päälle vain tosi reiluilla kierroksilla mutta jos pysäytti auton niin se meni normaalisti ja hiljaa ajaessa ykkönen pysyi päällä ihan normaalisti. Pakki tuossa autossa toimii ihan normaalisti. Myöskään laatikon jäähtyminen ei asiaan vaikuttanut, tilanne oli edelleen ihan sama.
Eli kysymys kuuluu, Mikäs sille nyt tuli?
Edit: Niin ja kysessä on siis 190d 2,0 automaatti
Viimeksi muokannut kuitsi, Pe 10.04.2009 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onkos muuten kaikissa 80-luvun laatikoissa sama suodatin? mulla kun taitaa olla tallessa yksi suodatin joka lienee hankittu ässään kun se löytyi sellaisen peräluukusta. Koitin katsella motonetin sivuilta, niiden mukaan tuo kävisi kyllä tenavaankin.
Jos nyt availisi tuosta laatikosta öljypohjan ja kattoisi miltä siellä näyttää niin samalla vaihtuisi tuo suodatin helposti. niin ja kai laatikosta tuleva öljykin jotain kertoo, vaihdettu se on noin 60tkm sitten
Jos nyt availisi tuosta laatikosta öljypohjan ja kattoisi miltä siellä näyttää niin samalla vaihtuisi tuo suodatin helposti. niin ja kai laatikosta tuleva öljykin jotain kertoo, vaihdettu se on noin 60tkm sitten
Re: Kaksivaihteinen automaatti
no voi pahus, jopas se temput teki.. Ettet vaa vetänyt liian suuressa vauhdissa sitä kolmosta huomaamatta käsin silmään?kuitsi kirjoitti:Nyt sitten mersusta pimahti laatikko. Eli tasan kaksi vaihdetta eli ykkönen ja pakki toimii. Tässä lyhyt kertomus siitä mitä tapahtui:
Ohitin rekkaa ja vaihdoin käsin vaihteen kolmoselle. Kiihdytin kolmosella voimakkaasti ja rekan vierellä vaihdoin kepin takas deelle. Laatikko vaihtoi nelosta tupaan mielestäni silloin normaalisti. Pääsin rekan ohi ja aloin hiukan hiljentää vauhtia ja hetken päästä huomasin éttä laatikossa olikin kolmonen silmässä ja nelosta ei löytynyt enää lainkaan. Hiljensin risteykseen ja käännyin päätieltä pois. Nyt ei tuntunut löytyvän enää mitään pykälää. Kun vauhti hiljeni tarpeeksi ja nostin kierrokset ehkä noin neljäntonnin paikoille löytyi ykkönen. Pysäytin auton, tarkistin öljyt laatikosta, mielestäni ne olivat ihan ok. Kokeilin lähteä liikkeelle. Auto lähti aivan normaalisti mutta ei vaihtanut isommalle lainkaan. Kun nosti kierroksia ensin vaihde päällä ja sitten nosti jalan kaasulta, vaihtoi laatikko ikäänkuin "vapaalle". Ykkösen sai taas päälle vain tosi reiluilla kierroksilla mutta jos pysäytti auton niin se meni normaalisti ja hiljaa ajaessa ykkönen pysyi päällä ihan normaalisti. Pakki tuossa autossa toimii ihan normaalisti. Myöskään laatikon jäähtyminen ei asiaan vaikuttanut, tilanne oli edelleen ihan sama.
Eli kysymys kuuluu, Mikäs sille nyt tuli?
Edit: Niin ja kysessä on siis 190d 2,0 automaatti
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Nykäseppä kickdownin johto irti laatikon perästä!
Mulla teki yks 250D automaatti just samallalailla ja johto irti niin taas löyty vaihteet
Enempää en asiasta tiedä ku että oma pelas sen jälkeen ainakin sen 30tkm mitä minulla oli...
Mulla teki yks 250D automaatti just samallalailla ja johto irti niin taas löyty vaihteet

Enempää en asiasta tiedä ku että oma pelas sen jälkeen ainakin sen 30tkm mitä minulla oli...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tarvitseepa kokeilla tuota kikkaa. Josko vaikka se kickdownin kytkin olisi mennyt oikkariinJube kirjoitti:Nykäseppä kickdownin johto irti laatikon perästä!
Mulla teki yks 250D automaatti just samallalailla ja johto irti niin taas löyty vaihteet![]()
Enempää en asiasta tiedä ku että oma pelas sen jälkeen ainakin sen 30tkm mitä minulla oli...

Hyvä, että alkoi pelaamaan ja neuvosta oli apua!
Kyllä täältä itsekkin olen monesti saanut arvokkaita neuvoja ja ohjeita...
Foorumilla on onneksi vielä oikeastikki tietotaitoista porukkaa onneksi seassa! (Nyt en siis tarkoita itseäni vaan muutamia "guruja", jotka keskittyy suunsoiton sijasta oikeisiin asioihin)
Jos sattuu kulkua olemaan niin voihan sitä kahvilla pyörähtää!

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90