Koska noita piuhoja ei valmiiksi ollut piti ne vetää itse. Sähkökaaviosta näki että kierroslukumittarin virta oli sulakkeen 5 takana, mutta koska en viitsinyt sulakerasiaa irroittaa niin laitoin mittarin virtapiuhan radiolle tulevasta virtapiuhasta. Lisäksi laitoin vielä jengamittarin piuhaan 5A sulakkeen (pienempikin varmaan riittäisi, mutta sulake nro 5 oli muistaakseni 8A). TD singnaalin (tai pikemminkin jännitteen) joutui ottamaan konehuoneen puolelta. Kuvassa tuon punaisen laattaliittimen kohdasta.
http://s243.photobucket.com/albums/ff56 ... uva009.jpg
Koska minulla ei ollut töpseliä noihin kierroslukumittarin takana oleviin nastoihin piti nekin tehdä itse. Kuorin pienoisporakoneella 1,5-2,5mm^2 jatkoliittimen niin että jäi jäljelle pelkkä metalli. Siihen juotin nuo piuhat kiinni ja kuristesukka päälle. Sopii mittarin napoihin kuin nenä päähän. Kellolle sai virran samasta piuhasta kuin aikaisemminkin.
Nyt on toimiva mittari jä tuntuu näyttävän vielä oikeita arvojakin

Sitä jäin vain vielä miettimään että sopiiko nuo jengamittarit autoihin joissa erikokoinen moottori? Itselläni jäi hieman sellainen vaikutus että toimisi myös erikokoisissa koneissa. Sillä mitatessani tuota td "singnaalia" oli sen jännite aluksi n.12v ja laski alaspäin mitä enemmän oli kierroksia. Luulisi toimivan samalla tavalla riippumatta koneen koosta. Korjatkaa jos olen väärässä. Dieselin ja bensan yhteensopivuudesta en sano mitään. Ainakin mittaritaulu on erilainen...