kytkimen pääsylinterin vaihto
kytkimen pääsylinterin vaihto
olen tässä vaihtamassa kytkimen pääsylinteriä, rupesin miettimään pittääkö sitä ilmata mitenkään?
123 240 D vm81 Museoajoneuvo projekti
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
Pitää se ilmata niinkuin kytkin normaalistikkin muttei tarvi irrallaan niinkuin jarrupääsylinteri.Helpoin konsti ilmata kytkin taitaa olla painaa jarrusatulasta nestettä pitkän letkun avulla kytkimentyösylinteriin ja ilmata järjestelmä tavallaan väärinpäin jarrua painelemalla.
auto w123 200D/300DT vm, -81
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3018
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Helppo tapa ilmata koko kytkinpiiri:
- hae halpiskaupasta hakemassa pieni tippakannu ja puoli metriä 5 mm. muoviletkua, läpinäkyvää mieluiten.
- kytkinnesteen säiliön kansi auki
- pletkun toinen pää tippakannuun ja toinen kytkimen työsylinterin ilmaruuviin.
- ilmaruuvia 7 mm. kiitoavaimella kierros auki.
- tippakannuun kytkinnestettä ja pumppaamaan. Tässä vaiheessa on hyvä, että on kaveri joka tarkastelee millonka alkaa tapahtua nestesäiliössä ja sitten huuto "hep" kun alkaa pinta nousta uhkaavasti.
- kytkinnesteen kansi kiinni, työsylinterin ilmaruuvi kiinni ja kumihattu paikalleen.
En suoraan sanoen tiedä paljonko kytkinnestettä säiliössä pitäisi olla ennen kun ilmaustouhuun ryhtyy. Hyvin tuo ainakin itsellä sujuu.
- hae halpiskaupasta hakemassa pieni tippakannu ja puoli metriä 5 mm. muoviletkua, läpinäkyvää mieluiten.
- kytkinnesteen säiliön kansi auki
- pletkun toinen pää tippakannuun ja toinen kytkimen työsylinterin ilmaruuviin.
- ilmaruuvia 7 mm. kiitoavaimella kierros auki.
- tippakannuun kytkinnestettä ja pumppaamaan. Tässä vaiheessa on hyvä, että on kaveri joka tarkastelee millonka alkaa tapahtua nestesäiliössä ja sitten huuto "hep" kun alkaa pinta nousta uhkaavasti.
- kytkinnesteen kansi kiinni, työsylinterin ilmaruuvi kiinni ja kumihattu paikalleen.
En suoraan sanoen tiedä paljonko kytkinnestettä säiliössä pitäisi olla ennen kun ilmaustouhuun ryhtyy. Hyvin tuo ainakin itsellä sujuu.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966