Mikä nyt on oikeen homman nimi?!?
w124 kytkimen ilmaus??
w124 kytkimen ilmaus??
Kuinka tuon pitäisi onnistua? Olaan bnyt monta tuntia sen kanssa taisteltu mutta ei
Yritettiin näin: Jarruista paine jolla yritettiin puskea kytkinjärjestemään nestettä,ei mennyt yhtään eli pysähtyi kuin seinään, no sitten otettiin auki se putken pää joka menee kytkimeen ja nyt pumpattiin ja putki kyllä täyttyi nesteellä aivan kevyesti ja normaalisti,liitokset kiinni,mutta ei kytkimeen saatu oikeen tuntua kuin vähän loppuun.. Eli kuinka tuon koko järjestelmän saa ilmattua? mielestäni olisi normaalia jos alkaisi tulemaan se ilma pois eli kuplimaan sietä jarru/kytkinnneste säiliöstä,vai?
Mikä nyt on oikeen homman nimi?!?
Mikä nyt on oikeen homman nimi?!?
M-B V 250 cdi 2014
Kun sie jarruista sitä painetta otit niin olikohan sulla kytkinpoljin ylhäällä ? Ilmausnippahan luutavimmin oli auki
Hieman omituiselta kuullostaa että pysähtyy kuin seinään.
Ite ilmasin ihan sillein että annoin valua ilmausnippa auki, letku toki siinä jatkona ja toinen pää letkusta tyhjän purkin yllä aika paljon sitä nestettä järjetelmän läpi, sen jälkeen pilteman ilmausvehkeellä vähän aikaa pumpaten, joka on siis pelkkä letku ja takaiskuventtiili siellä päässä, ajaa saman asian jos kaveri ois aukomassa ja kiinni laittamassa nippaa.
Tämän jälkeen kytkintä sai vielä pumppaila tovin että rupes irroittamaan, ja sen jälkeen onkin toiminut moitteitta.
En tiedä sitten mikä on paras tapa, monet kyllä vannoo tuohon jarrusylinteristä letkulla menetelmään.
-Risto
Ite ilmasin ihan sillein että annoin valua ilmausnippa auki, letku toki siinä jatkona ja toinen pää letkusta tyhjän purkin yllä aika paljon sitä nestettä järjetelmän läpi, sen jälkeen pilteman ilmausvehkeellä vähän aikaa pumpaten, joka on siis pelkkä letku ja takaiskuventtiili siellä päässä, ajaa saman asian jos kaveri ois aukomassa ja kiinni laittamassa nippaa.
Tämän jälkeen kytkintä sai vielä pumppaila tovin että rupes irroittamaan, ja sen jälkeen onkin toiminut moitteitta.
En tiedä sitten mikä on paras tapa, monet kyllä vannoo tuohon jarrusylinteristä letkulla menetelmään.
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Nostit ilmeisesti letkun pään myös ylemmäksi kuin nestesäiliö,vai? Onkohan minulla sitten jotain tukoksia tuossa välillä kytkinpoljin-säiliö? kun kuitnekin ihen ehjänä oli kytkin kun autossa oli vielä vanha kone paikallaan
Voiko olla niin että kytkin on toiminut samoilla nesteillä koko ajan ottamatta uutta säiliöstä,kun eihän sitä siellä kai mihinkään kulu,ja olisi ollut tukossa jo pidemmän aikaa tuossa kytkinpolkimen ja säiliön väliltä? 
M-B V 250 cdi 2014
- Petteri Kivimäki
- Mersumies

- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
No oletkos kokeillut tuota mikkonin kuvailemaa tapaa?
Mullahan meni pystärissä (samanlainen kytkin) vanha letku tukkoon kun käytin lootaa irti ja laitoin letkun pihdeillä tukkoon. Vanha kumikudos ei kestänyt ja ihan juntturaan. Poljin meni kivikovaksi.
Mullahan meni pystärissä (samanlainen kytkin) vanha letku tukkoon kun käytin lootaa irti ja laitoin letkun pihdeillä tukkoon. Vanha kumikudos ei kestänyt ja ihan juntturaan. Poljin meni kivikovaksi.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Kyllä saatiin kytkin lopulta ilmattua muutaman tunnin työllä
Paineilmalla puhallettiin letkut varmasti auki,ja sitten vain tuolla menetelmällä että jarruista painetta kytkinpuolelle,kauan sai hinkata että sai polkimeen hiukan tuntua ja sitten kun tuli vähän tunuta polkimeen niin ilmaruuvi kiinni,eikä saa koskea kytkinpolkimeen ennen kuin on ilmausruuvi kiinni kunnolla, ja kyllä alkoi toimia
Tässä ongelmana oli meillä vain se että polkimen alla olevan pääsylinterin mäntä jumittui pohjaan ja piti ottaa pääsylinterin päästä lähtevä putki irti ja painaa sylinteri ylös,tämän jälkeen polkimeen koskematta putki kiinni ja ilmaus yllä mainitulla tavalla. Eli olkaa tarkkana sen kanssa ettei jää pohjaan tuo pääsylinteri,koska tuossa ei ainakaan noussut ylös kun jarruilla painetta laittoi,jarruillahan toki painetta saa varmasti riittävästi mutta tässä ongelmana se että jarrujen ilmausruuvin ja kytkimen työsylinterin välinen letku ei pysynyt kiinni vaikka tongilla sitä puristi ja yritti pitää paikallaan, Ja lensihän sieltä kerran jarrunesteetkin silmille tämän takia
No tulihan tämäkin homma tehtyä ja kykin tuli kuntoon,ensi kerralla kytkimen ilmaus kyllä onnistuu jo luultavasti puolessa tunnissa
Paineilmalla puhallettiin letkut varmasti auki,ja sitten vain tuolla menetelmällä että jarruista painetta kytkinpuolelle,kauan sai hinkata että sai polkimeen hiukan tuntua ja sitten kun tuli vähän tunuta polkimeen niin ilmaruuvi kiinni,eikä saa koskea kytkinpolkimeen ennen kuin on ilmausruuvi kiinni kunnolla, ja kyllä alkoi toimia
Tässä ongelmana oli meillä vain se että polkimen alla olevan pääsylinterin mäntä jumittui pohjaan ja piti ottaa pääsylinterin päästä lähtevä putki irti ja painaa sylinteri ylös,tämän jälkeen polkimeen koskematta putki kiinni ja ilmaus yllä mainitulla tavalla. Eli olkaa tarkkana sen kanssa ettei jää pohjaan tuo pääsylinteri,koska tuossa ei ainakaan noussut ylös kun jarruilla painetta laittoi,jarruillahan toki painetta saa varmasti riittävästi mutta tässä ongelmana se että jarrujen ilmausruuvin ja kytkimen työsylinterin välinen letku ei pysynyt kiinni vaikka tongilla sitä puristi ja yritti pitää paikallaan, Ja lensihän sieltä kerran jarrunesteetkin silmille tämän takia
No tulihan tämäkin homma tehtyä ja kykin tuli kuntoon,ensi kerralla kytkimen ilmaus kyllä onnistuu jo luultavasti puolessa tunnissa
M-B V 250 cdi 2014


