Tuon lämpömittarin kanssa pientä kivaa ollut jo hetken aikaa. Talvella kun ajeli, niin lämpömittari nousi siihen 82-85 asteen tuntumaan ja pysyi siinä melko hyvin. Mutta nyt mittari on ruvennut pomppimaan siinä 80-100 asteen välillä (tätä tapahtai myös talvella välillä). Usein napakka nyrkin isku auttaa, mutta ei aina, vaan mittari jää ylös. Tänään viimeksi kun oli melko lämmintä.
Kosketus vika? Vai onko syytä olla huolissaan? Vesipumppu vaihdettu 7000km sitten, termareista ei mitään tietoo. Mittaristoako vaan auki ja liittimiä ropeltaan? Ja muuten, käytin hakua ja luin jutut, mutta ajattelin että näin selviää ainakin varmasti
W124 lämpömittari (ratkaistu)
W124 lämpömittari (ratkaistu)
Viimeksi muokannut Ollii, Ti 05.04.2005 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Millaistakohan se pomppiminen on?
Jos hitaampaa sorttia, niin jospa se lämpö tosiaan vaihtelee reippaasti ja silloinhan se tarkoittaisi että termostaatti takeltelee.
Ei tosin selitä sitä, jos iskusta korjaantuu.....
Termostaatti kuitenkin kannattaisi vaihtaa muutaman (ehkä kolmen?) vuoden välein.
Jos hitaampaa sorttia, niin jospa se lämpö tosiaan vaihtelee reippaasti ja silloinhan se tarkoittaisi että termostaatti takeltelee.
Ei tosin selitä sitä, jos iskusta korjaantuu.....
Termostaatti kuitenkin kannattaisi vaihtaa muutaman (ehkä kolmen?) vuoden välein.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Vaikuttais vähän samalta vialta kuin tuo polttoainemittarin pomppiminen, joka mulla oli. Ne pikkumittarit kun on samassa röntässä ja siellä on semmonen pieni piirilevy juotettu siihen varsinaiseen isompaan piirilevyyn, jossa ne pikkumittarit on kiinni. Juotokset vanhenee ajastaan.
Kannattaa ottaa mittaristo auki ja sohottaa kolvilla kaikki juotokset läpi, varsinkin tietysti huononnäköset ja sen pikkupiirilevyn liitokset. Jos olis pedantti, imasis vanhat tinat pois ja uutta tilalle, mutta ainakaan tippa uutta tinaa ei oo pahitteeks. Sillä se polttoainemittarin pomppiminen loppu.
Kannattaa ottaa mittaristo auki ja sohottaa kolvilla kaikki juotokset läpi, varsinkin tietysti huononnäköset ja sen pikkupiirilevyn liitokset. Jos olis pedantti, imasis vanhat tinat pois ja uutta tilalle, mutta ainakaan tippa uutta tinaa ei oo pahitteeks. Sillä se polttoainemittarin pomppiminen loppu.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
[quote="Ari66"]Millaistakohan se pomppiminen on?
Jos hitaampaa sorttia, niin jospa se lämpö tosiaan vaihtelee reippaasti ja silloinhan se tarkoittaisi että termostaatti takeltelee.
Ei tosin selitä sitä, jos iskusta korjaantuu.....
Termostaatti kuitenkin kannattaisi vaihtaa muutaman (ehkä kolmen?) vuoden välein.[/quote
Epäilen ite termostaattia. Koska äsken kaupunki ajossa pomppi, mutta sitten kun lähin kotiin päin vähän reilumpaa (60-70km/h) vauhtia, niin tippu siihen normaaliin Vai voisiko vika olla flektissä? Se pyörii mielestäni kovin hiljaa, kuinkahan lujaa senkin pitäisi pyöriä? Mutta eikös se termari flektiä säätele?
NM. hieman_pihalla
Jos hitaampaa sorttia, niin jospa se lämpö tosiaan vaihtelee reippaasti ja silloinhan se tarkoittaisi että termostaatti takeltelee.
Ei tosin selitä sitä, jos iskusta korjaantuu.....
Termostaatti kuitenkin kannattaisi vaihtaa muutaman (ehkä kolmen?) vuoden välein.[/quote
Epäilen ite termostaattia. Koska äsken kaupunki ajossa pomppi, mutta sitten kun lähin kotiin päin vähän reilumpaa (60-70km/h) vauhtia, niin tippu siihen normaaliin Vai voisiko vika olla flektissä? Se pyörii mielestäni kovin hiljaa, kuinkahan lujaa senkin pitäisi pyöriä? Mutta eikös se termari flektiä säätele?
NM. hieman_pihalla
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Re: W124 lämpömittari (jälleen)
Oot aika kovaa tainnu lyödä, jos termostaattiin tai flektiin asti on isku vaikuttanu Pieni läimäytys kojelautaan palautti joskus tolan myös siihen polttoainemittariin, muttei aina. Eikös tässä nyt selkeesti kannata lähteä hakemaan vikaa mittaristosta, jos kerran läimiminen auttaa edes joskus?Ollii kirjoitti: Usein napakka nyrkin isku auttaa, mutta ei aina, vaan mittari jää ylös.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün