Vinkki mm. M103:n käyntihäiriöihin.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Vinkki mm. M103:n käyntihäiriöihin.
Ruiskusysteemissä on sellainen kumitötterö, joka ajan mittaan kovettuu ja saattaa halkeilla. Imuilmavuoto on tapahtunut. Oireilee satunnaisena käyntihäiriönä, huonolla käynnistyvyydellä lämpimänä jne...
Ottakaa ilmaputsarinkotelo pois. Sen jälkeen ruiskuputket siitä ruiskun päältä auki ja sitten muistaakseni 3:lla ruuvilla ruiskusysteemi on kiinni. Ne auki ja koko mötikkä ylös. Näin pääsee käsiksi sihen kumitötteröön. Se maksaa 20-30€ Veholla. KL:stä en tiedä.
Samalla pääsee käsiksi viralliseen kaasuläppään. Se saattaa kanittaa, kun alkaa kulumaan ja saattaa vaatia myös pientä säätöä. Sen kanituksen huomaa nykivänä lähtönä, ensin ei tapahdu mitään vaikka kaasua painaa ja yhtäkkiä ampaisee. Varsinkin vanhempien M102:n mekaanisen ruiskun ongelma.
Hovikorjaajalla kävin viikonloppuna ja 2 tunnissa kerkesin saada aimo annoksen vinkkejä mersun korjaukseen liittyen. Korjaaja tietää, että teen lähes kaiken itse (paitsi takapyörän laakerinvaihtoa) ja antelee vinkkejä ilomielin. Hänelle tulee tätä nykyä 3-5 mersua viikossa kumitötterön vaihtoon. Tai ne tulevat käyntihäiriöiden vuoksi ja syy on aina se kumitötterö. Eniten tulee alkupään 190-mallin ruiskuvehkeitä. Myös 260:lla koneella. Ikä alkaa tehdä tehtävänsä kumiosille. Suurin yllätys oli parempi käynnistyvyys kumin vaihdon jälkeen. Kuulemma turhan paljon vaihdellaan "vuotavia" suuttimia, sillä vika on yleensä paljon halvempi.
Joku on saattanut mainita tästä kumista jo aiemmin, mutta tulkoon nyt kertauksena.
PS. Myös M102 miehet!!
Tarkastakaa ne nokka-akselinne. Veljen M102 ei naputtanut yhtään, ennenkun säädettiin venttiilit. Siinä samasaa huomattiin kulunut ykkösnokka. Eilen tutkin yläpäätä tarkemmin ja kaikki nokat on ihan paskana....siis todella paskana, niin kulunutta nokkaa ei ole vastaan vielä tullut. Osat maksaa n. 300€ Motonetissä. Kulutus tippuu ja uni tulee paremmin silmään rempan jälkeen.
Ottakaa ilmaputsarinkotelo pois. Sen jälkeen ruiskuputket siitä ruiskun päältä auki ja sitten muistaakseni 3:lla ruuvilla ruiskusysteemi on kiinni. Ne auki ja koko mötikkä ylös. Näin pääsee käsiksi sihen kumitötteröön. Se maksaa 20-30€ Veholla. KL:stä en tiedä.
Samalla pääsee käsiksi viralliseen kaasuläppään. Se saattaa kanittaa, kun alkaa kulumaan ja saattaa vaatia myös pientä säätöä. Sen kanituksen huomaa nykivänä lähtönä, ensin ei tapahdu mitään vaikka kaasua painaa ja yhtäkkiä ampaisee. Varsinkin vanhempien M102:n mekaanisen ruiskun ongelma.
Hovikorjaajalla kävin viikonloppuna ja 2 tunnissa kerkesin saada aimo annoksen vinkkejä mersun korjaukseen liittyen. Korjaaja tietää, että teen lähes kaiken itse (paitsi takapyörän laakerinvaihtoa) ja antelee vinkkejä ilomielin. Hänelle tulee tätä nykyä 3-5 mersua viikossa kumitötterön vaihtoon. Tai ne tulevat käyntihäiriöiden vuoksi ja syy on aina se kumitötterö. Eniten tulee alkupään 190-mallin ruiskuvehkeitä. Myös 260:lla koneella. Ikä alkaa tehdä tehtävänsä kumiosille. Suurin yllätys oli parempi käynnistyvyys kumin vaihdon jälkeen. Kuulemma turhan paljon vaihdellaan "vuotavia" suuttimia, sillä vika on yleensä paljon halvempi.
Joku on saattanut mainita tästä kumista jo aiemmin, mutta tulkoon nyt kertauksena.
PS. Myös M102 miehet!!
Tarkastakaa ne nokka-akselinne. Veljen M102 ei naputtanut yhtään, ennenkun säädettiin venttiilit. Siinä samasaa huomattiin kulunut ykkösnokka. Eilen tutkin yläpäätä tarkemmin ja kaikki nokat on ihan paskana....siis todella paskana, niin kulunutta nokkaa ei ole vastaan vielä tullut. Osat maksaa n. 300€ Motonetissä. Kulutus tippuu ja uni tulee paremmin silmään rempan jälkeen.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
Re: Vinkki mm. M103:n käyntihäiriöihin.
Onko tästä kumitötteröstä kuvaa ? Mikä sen nimi on ?Day Downhill kirjoitti:Ruiskusysteemissä on sellainen kumitötterö, joka ajan mittaan kovettuu ja saattaa halkeilla. Imuilmavuoto on tapahtunut. Oireilee satunnaisena käyntihäiriönä, huonolla käynnistyvyydellä lämpimänä jne...
Ottakaa ilmaputsarinkotelo pois. Sen jälkeen ruiskuputket siitä ruiskun päältä auki ja sitten muistaakseni 3:lla ruuvilla ruiskusysteemi on kiinni. Ne auki ja koko mötikkä ylös. Näin pääsee käsiksi sihen kumitötteröön. Se maksaa 20-30€ Veholla. KL:stä en tiedä.
Samalla pääsee käsiksi viralliseen kaasuläppään. Se saattaa kanittaa, kun alkaa kulumaan ja saattaa vaatia myös pientä säätöä. Sen kanituksen huomaa nykivänä lähtönä, ensin ei tapahdu mitään vaikka kaasua painaa ja yhtäkkiä ampaisee. Varsinkin vanhempien M102:n mekaanisen ruiskun ongelma.
Hovikorjaajalla kävin viikonloppuna ja 2 tunnissa kerkesin saada aimo annoksen vinkkejä mersun korjaukseen liittyen. Korjaaja tietää, että teen lähes kaiken itse (paitsi takapyörän laakerinvaihtoa) ja antelee vinkkejä ilomielin. Hänelle tulee tätä nykyä 3-5 mersua viikossa kumitötterön vaihtoon. Tai ne tulevat käyntihäiriöiden vuoksi ja syy on aina se kumitötterö. Eniten tulee alkupään 190-mallin ruiskuvehkeitä. Myös 260:lla koneella. Ikä alkaa tehdä tehtävänsä kumiosille. Suurin yllätys oli parempi käynnistyvyys kumin vaihdon jälkeen. Kuulemma turhan paljon vaihdellaan "vuotavia" suuttimia, sillä vika on yleensä paljon halvempi.
Joku on saattanut mainita tästä kumista jo aiemmin, mutta tulkoon nyt kertauksena.
.
Pitäis varmaan vaihtaa ...? Kun joutuu vähän sahaamaan lämpimänä ennenkuin käynnistyy ...
Eikä se varmaan kallis ole jos veholla on kerran 20-30 € ?
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Kumitötsä
Omaani vaihdoin tuonkin, maksoi 29 € Veholla.
"Ilmamäärämittarin alle tuleva kumikaukalo" -sanoin tiskillä ja oikea osa tuli.
Tötterö tosiaan kovettuu ja halkeilee varsinkin noista letkuliitoksista , jotka tulee siihen kiinni. En kyllä käynnissä tai käynnistettävyydessä huomannut eroa.
Vaan takaisinlaiton kanssa saat olla tarkkana.En tahtonut saada asettumaan millään kaukalon kaulusta kaasuläpänrungon ympärille tiiviisti.
Pikkasen hankala, kun sinne ei oikein näe ( M103 ).
Voisin laittaa kotiinpäästyäni pari kuvaa tuosta rojektista.
"Ilmamäärämittarin alle tuleva kumikaukalo" -sanoin tiskillä ja oikea osa tuli.
Tötterö tosiaan kovettuu ja halkeilee varsinkin noista letkuliitoksista , jotka tulee siihen kiinni. En kyllä käynnissä tai käynnistettävyydessä huomannut eroa.
Vaan takaisinlaiton kanssa saat olla tarkkana.En tahtonut saada asettumaan millään kaukalon kaulusta kaasuläpänrungon ympärille tiiviisti.
Pikkasen hankala, kun sinne ei oikein näe ( M103 ).
Voisin laittaa kotiinpäästyäni pari kuvaa tuosta rojektista.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
Re: Kumitötsä
Joo , Hienoa , olisi kiva katsoa ne kuvat .. jos löytyy !!-O- kirjoitti:Omaani vaihdoin tuonkin, maksoi 29 € Veholla.
"Ilmamäärämittarin alle tuleva kumikaukalo" -sanoin tiskillä ja oikea osa tuli.
Tötterö tosiaan kovettuu ja halkeilee varsinkin noista letkuliitoksista , jotka tulee siihen kiinni. En kyllä käynnissä tai käynnistettävyydessä huomannut eroa.
Vaan takaisinlaiton kanssa saat olla tarkkana.En tahtonut saada asettumaan millään kaukalon kaulusta kaasuläpänrungon ympärille tiiviisti.
Pikkasen hankala, kun sinne ei oikein näe ( M103 ).
Voisin laittaa kotiinpäästyäni pari kuvaa tuosta rojektista.

****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
- Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö
Re: Vinkki mm. M103:n käyntihäiriöihin.
Kun sitä taas tässä ollaan tavan tallukoitaDay Downhill kirjoitti:Ruiskusysteemissä on sellainen kumitötterö, joka ajan mittaan kovettuu ja saattaa halkeilla. Imuilmavuoto on tapahtunut. Oireilee satunnaisena käyntihäiriönä, huonolla käynnistyvyydellä lämpimänä jne...
Ottakaa ilmaputsarinkotelo pois. Sen jälkeen ruiskuputket siitä ruiskun päältä auki ja sitten muistaakseni 3:lla ruuvilla ruiskusysteemi on kiinni. Ne auki ja koko mötikkä ylös. Näin pääsee käsiksi sihen kumitötteröön. Se maksaa 20-30€ Veholla. KL:stä en tiedä.

Ilmeisesti ainakin akunkengät pitää irrottaa, mutta mitä muuta?
Entä millä momentilla ne pitää kiristää takaisin kiinni ettei riko paikkoja? (mulla ei oo momenttiavainta

En haluaisi pihalleni hiiltynyttä 124:n runkoa eikä varmaan taloyhtiökään...

W124 230E -91
Itsellä on TISMALLEEN tuollainen vika, mutta vain ykkösvaihteella se ilmenee. Puoliksi lämpimänä joutuu välillä vähän sahailemaan.Sen kanituksen huomaa nykivänä lähtönä, ensin ei tapahdu mitään vaikka kaasua painaa ja yhtäkkiä ampaisee.
Tosin en vielä ole noista mersun moottorityypeistä niin selvillä että tietäisin onko itselläni tuollainen M102 moottori? Ja pliis pistäkää kuva kyseisestä kumitötteröstä niin näkevät muutkin

Passat Variant 1.9TDI 2001
M102 on sulla joo.Pasi H. kirjoitti:Itsellä on TISMALLEEN tuollainen vika, mutta vain ykkösvaihteella se ilmenee. Puoliksi lämpimänä joutuu välillä vähän sahailemaan.Sen kanituksen huomaa nykivänä lähtönä, ensin ei tapahdu mitään vaikka kaasua painaa ja yhtäkkiä ampaisee.
Tosin en vielä ole noista mersun moottorityypeistä niin selvillä että tietäisin onko itselläni tuollainen M102 moottori? Ja pliis pistäkää kuva kyseisestä kumitötteröstä niin näkevät muutkin
Tuollainen kumilätkä se on.
Kuvassa tosin ylösalaisin.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Mielenkiintoinen keskustelu, varsinkin kun tuon M110 & K-Jetin kanssa tappelin pari viikkoa Heinäkuussa
..
Seoksen säädönkin jälkeen starttivieteri on toisinaan luvattoman pitkä ja joutolotkotuskin hieman vaeltaa toisinaan, etenkin puolilämpimänä
. Taidanpa siis tarkistaa tuon kuminpalasen Helmutistakin.
Onhan tuo osa siis ilmamäärämittarin eikä määräjakajan alta?
Jos en kovasti pieleen muista, niin ilmamäärämittarin alta pilkistää jonkinlainen kumitorvi, jonka kaksi klemmaria tiukkasin aikanaan. Asialla ei ollut vaikutusta mihinkään, mutta voihan se kumi edelleen falskata jostain ja näin aiheuttaa mitä kummallisimpia oireita..

Seoksen säädönkin jälkeen starttivieteri on toisinaan luvattoman pitkä ja joutolotkotuskin hieman vaeltaa toisinaan, etenkin puolilämpimänä

Onhan tuo osa siis ilmamäärämittarin eikä määräjakajan alta?
Jos en kovasti pieleen muista, niin ilmamäärämittarin alta pilkistää jonkinlainen kumitorvi, jonka kaksi klemmaria tiukkasin aikanaan. Asialla ei ollut vaikutusta mihinkään, mutta voihan se kumi edelleen falskata jostain ja näin aiheuttaa mitä kummallisimpia oireita..
Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
Siellä määrämittarin ja jakajan alla se on.Ziba K kirjoitti:Mielenkiintoinen keskustelu, varsinkin kun tuon M110 & K-Jetin kanssa tappelin pari viikkoa Heinäkuussa..
Seoksen säädönkin jälkeen starttivieteri on toisinaan luvattoman pitkä ja joutolotkotuskin hieman vaeltaa toisinaan, etenkin puolilämpimänä. Taidanpa siis tarkistaa tuon kuminpalasen Helmutistakin.
Onhan tuo osa siis ilmamäärämittarin eikä määräjakajan alta?
Jos en kovasti pieleen muista, niin ilmamäärämittarin alta pilkistää jonkinlainen kumitorvi, jonka kaksi klemmaria tiukkasin aikanaan. Asialla ei ollut vaikutusta mihinkään, mutta voihan se kumi edelleen falskata jostain ja näin aiheuttaa mitä kummallisimpia oireita..
Myös pielessä olevat polttoaineen paineet kuulemma vaikuttavat helposti käynnistyvyyteen.
Kuluu noi polttoainelaitteetkin ajan myötä.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa