W140 3,2litrainen bensakone nykii tyhjäkäynnillä
W140 3,2litrainen bensakone nykii tyhjäkäynnillä
Tervehdys kaikki viisaat mersumiehet!
Osaisikohan joku neuvoa missä vika kun mun auton moottori tekee sellaista, että kun ryömittää ilman kaasua, auto nykii. Samoin kun liikennevaloissa odottaa moottori tyhjäkäynnillä käy se välillä epätasaisesti ja auto vähän niinkuin heiluu. Se ei tee sitä aina, vaan ainoastaan silloin tällöin kun on pahalla päällä. Mistä tollaisenkin syytä osaa paikallistaa? Kertokaa jos on samanlaisia kokemuksia.
T: Miikka
Osaisikohan joku neuvoa missä vika kun mun auton moottori tekee sellaista, että kun ryömittää ilman kaasua, auto nykii. Samoin kun liikennevaloissa odottaa moottori tyhjäkäynnillä käy se välillä epätasaisesti ja auto vähän niinkuin heiluu. Se ei tee sitä aina, vaan ainoastaan silloin tällöin kun on pahalla päällä. Mistä tollaisenkin syytä osaa paikallistaa? Kertokaa jos on samanlaisia kokemuksia.
T: Miikka
S500L W140
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
Re: W140 3,2litrainen bensakone nykii tyhjäkäynnillä
Joku puolista ( yhteensä 3 kpl ) finaalissa. Osta yksi ja vaihda yksi kerrallaan uuden kanssa kunnes viallinen löytyy. Ovat suojakannen alla koneen päällä.miikka kirjoitti: Samoin kun liikennevaloissa odottaa moottori tyhjäkäynnillä käy se välillä epätasaisesti ja auto vähän niinkuin heiluu. Se ei tee sitä aina, vaan ainoastaan silloin tällöin kun on pahalla päällä.
S320L -97
Johtosarja, joka on valmistettu biohajoavista materiaaleista
paskana venttiilikopan päältä (puolille menevät johdot). Aiheuttaa ko. oireen, mutta voi tosiaan johtua myös mm.
a) viallisista tulpista
b) tulpista, jossa väärä kärkiväli
särkevät puolat ajan mittaan
c) jo vioittuneesta puolasta
d) tulpanjohdoista
e) tyhjäkäyntisäätimestä
Luettavaa:
http://www.mercedesshop.com/wire_harnes ... arness.htm
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9898

a) viallisista tulpista
b) tulpista, jossa väärä kärkiväli

c) jo vioittuneesta puolasta
d) tulpanjohdoista
e) tyhjäkäyntisäätimestä
Luettavaa:
http://www.mercedesshop.com/wire_harnes ... arness.htm
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9898
Kiitokset neuvoista, eli vahva epäily arvon herroilla on sähkövian suuntaan. Helpottaa kun osaa rajata sähköpuolelle. Kunhan paranen itse tästä kauheasta taudista alan tutkimaan asiaa ensin pimeässä yksin salaa, sitten myös rohkeammin valot päällä. Vaihdoin autoon sytytystulpat viime kesänä joten ne voi varmaan sulkea pois. Lienee sitten viisainta vaihtaa noi johdot ensteks, eli tulpan johdot. Mutta oliko siis jotkut muutkin johdot mahdollinen aiheuttaja?
Auto tekee myös sellaista että kun ajaa vakionopeudensäätimellä kahdeksaakymppiä, moottori välillä nykäisee, ei lujaa mutta niin että kuljettaja sen huomaa. Myös sellaista on ollut että kun painaa kaasun aivan viimeisenpäälle pohjaan kick downit kanssa niin moottori silloin nykii myös, mutta tämä on ollut aina mun omistuksen aikana ja olen ajatellut että joku kierroksenrajoitin astuu peliin. Mutta nyt tuli mieleen että voiko tämä johtua samasta viasta? Olis se upeeta kesällä välillä ohitella sukkelammin niin ettei auto enää nyi. Tosin tätä nykimistä on siis vaan silloin kun ottaa autoparasta kaiken irti.
Kerron sitten lisää kun alan tutkimaan vehjettä, kiitokseni vielä.
Auto tekee myös sellaista että kun ajaa vakionopeudensäätimellä kahdeksaakymppiä, moottori välillä nykäisee, ei lujaa mutta niin että kuljettaja sen huomaa. Myös sellaista on ollut että kun painaa kaasun aivan viimeisenpäälle pohjaan kick downit kanssa niin moottori silloin nykii myös, mutta tämä on ollut aina mun omistuksen aikana ja olen ajatellut että joku kierroksenrajoitin astuu peliin. Mutta nyt tuli mieleen että voiko tämä johtua samasta viasta? Olis se upeeta kesällä välillä ohitella sukkelammin niin ettei auto enää nyi. Tosin tätä nykimistä on siis vaan silloin kun ottaa autoparasta kaiken irti.
Kerron sitten lisää kun alan tutkimaan vehjettä, kiitokseni vielä.
S500L W140
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
Joo, mutta tarkista kuitenkin kärkiväli. Tuo uudemman M104:n sytkä on kuulemma tarkka tulppien kärkivälistä, eikä toimi oikein jos kärkiväli on säädetty väärin. Hankintana tulpat on kyllä niin naurettavan halpoja, että nekin kannattaa samassa vaihtaa ja säätää oikealle kärkivälille, tulpissa voi olla valmistusvikaisiakin.miikka kirjoitti:Vaihdoin autoon sytytystulpat viime kesänä joten ne voi varmaan sulkea pois.
Kyllä teki minulla samaa. Niin paljon kuulostaa sytkävialta, ja kun on vielä auton tyyppivika tuo johtosarjan pettäminen, niin melkeinpä löisin vetoa sen puolesta (jos johtosarja on vielä alkuperäinen). Mulla toimi välillä ihan ok, mutta kun antoi soppaa, niin sitten alkoi tippumaan mukit pelistä pois.Myös sellaista on ollut että kun painaa kaasun aivan viimeisenpäälle pohjaan kick downin kanssa niin moottori silloin nykii myös
---8<----------8<--- klip, klip -------8<----------
Mutta nyt tuli mieleen että voiko tämä johtua samasta viasta? Olis se upeeta kesällä välillä ohitella sukkelammin niin ettei auto enää nyi. Tosin tätä nykimistä on siis vaan silloin kun ottaa autoparasta kaiken irti.
Olis kiva tietää miten Miikalla nyt kulkee, kun on saman oloinen vika laitteessa.
Vakionopeudensäädin "pumppaa" 80-90 nopeudessa.
Pätkii, nykii, röpeltää, aina välillä.
Huomio kiintyy ilmamassa-anturiin.
Lambda, ruiskunlämpöanturi ja imuilmanlämpöanturi on jo vaihdettu.
Seuraavaksi vaihdetaan sytytysjohdot ja ilmamassa-anturi.
Ei olemassa olevia tai tallennettuja vikakoodeja sanoo kompuutteri, ja peli röpeltää paikaltaan tyhjäkäynniltä lähdettäessä vähän syvempään poljinta painettaessa.
Vakionopeudensäädin "pumppaa" 80-90 nopeudessa.
Pätkii, nykii, röpeltää, aina välillä.
Huomio kiintyy ilmamassa-anturiin.
Lambda, ruiskunlämpöanturi ja imuilmanlämpöanturi on jo vaihdettu.
Seuraavaksi vaihdetaan sytytysjohdot ja ilmamassa-anturi.
Ei olemassa olevia tai tallennettuja vikakoodeja sanoo kompuutteri, ja peli röpeltää paikaltaan tyhjäkäynniltä lähdettäessä vähän syvempään poljinta painettaessa.
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
240 D aut. -80
E 320 T -94
Ihme jos ei ole piuhavika. Vaihda tulpanjohdot ja revi auki puolia syöttävien johtojen suojakuori (voit myös avata sitä kumiin valettua osaa) ja taivuttele johtimia. Jos murenee niin selvää kauraa, sieltä on ongelmat lähtöisin -> johdot vaihtoon. Ei kannata hukata satoja euroja puoliin ja ilmamassamittareihin jos vika on siinä, että sytytyksen sähköjohdot on paskana...
nykii
onko nykimis viat selvinny,olis samaa vikaa.
tulpat,tulpan johdot,ilmamassa mittari vaihdettu,johtosarja näyttää hyvältä,aukaisin kuorta muutamasta kohdin,olivat kuin uudet.
silti nykii ja pakokaasupäästöt pielessä.vanhalla ilmamasamittarilla hc oli yli 900
co 0,38 ja 0,65
hc 137 ja 141
lambda 1.06
paikallaan kun kaasuttaa ja päästää tyhjäkäynnille niin tippuu ensin n.1200rpm ja muutaman sekunnin päästä 700rpm:een.
MITÄ VOISI SEURAAVAKSI TARKASTAA?
auto on E 320c -94
tulpat,tulpan johdot,ilmamassa mittari vaihdettu,johtosarja näyttää hyvältä,aukaisin kuorta muutamasta kohdin,olivat kuin uudet.
silti nykii ja pakokaasupäästöt pielessä.vanhalla ilmamasamittarilla hc oli yli 900
co 0,38 ja 0,65
hc 137 ja 141
lambda 1.06
paikallaan kun kaasuttaa ja päästää tyhjäkäynnille niin tippuu ensin n.1200rpm ja muutaman sekunnin päästä 700rpm:een.
MITÄ VOISI SEURAAVAKSI TARKASTAA?
auto on E 320c -94