w124 280E:tä ostamassa (?)
w124 280E:tä ostamassa (?)
Kaverilleni tarjottiin tota Mersua vaihossa moottoripyörästä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=469094
Mitenkäs tuo moottori tossa; onko tuo 280 kone jo täysin uutta tavaraa aikasempiin 260E ja 300E malleihin verrattuna, vai kui? Lupasin lähtee autoa kattomaan ja 124 on muuten tuttu miulle, mut tosta bensakoneesta en kyl tiiä yhtään mitään. Onko millasilla kilometreillä remontteja tiiossa jne... ?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=469094
Mitenkäs tuo moottori tossa; onko tuo 280 kone jo täysin uutta tavaraa aikasempiin 260E ja 300E malleihin verrattuna, vai kui? Lupasin lähtee autoa kattomaan ja 124 on muuten tuttu miulle, mut tosta bensakoneesta en kyl tiiä yhtään mitään. Onko millasilla kilometreillä remontteja tiiossa jne... ?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Jep moottori on tosiaan jo tuoreempaa tuotantoa (M104) neliventtiilitekniikalla. Moottorihan on sinälään oikeinkin hyvä. Tyyppivikana on kannen tiivisteen öljyvuoto eli se kannattaa ainakin tsekata. Sitten riesana voi olla sytytyspuolen johtosarja, mikä voi olla hapertunut ja aiheuttaa kiusallisia vaivoja. Em. vikoihin saa helposti uppoamaan 2...3 tonnia.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Jepulis. Kiitoksia vinkeistä. Huomenna ois tarkotus mennä autoa kattomaan.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
No voi pertti!! Onneks olin muutenki tulossa Joensuussa käymään, mut enpä oo myyjää puhelimella tavottanu. Jääpi tuo mersu tällä reissulla kattomatta...
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Heh. Edistystä silti M103:een, missä samaa voi sanoa mutta 1000 tilalle vaihdetaan lukemaksi 4000....capriceman kirjoitti:
Itse kone ei ole kovin vääntävä ala kierroksilla, yli 1000rpm kierroksilla alkaa vääntöä löytymään


S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Multa meni boxista yhden puolan ohjausfetit, fetit oli jotain eksoottisia mutta otin yhden toimivan ja etsin sille vastaavan. No nyt pelittää, mutta ohjausboxi voi hajota myöhemminkin, kiitos hyvän suunnittelun taas kerran. Emokortilla on pystykortteja ja niiden kiinnitejaloissa oli minulla useita kymmeniä kylmäjuotoksia ja hetken päästä olisin jäänyt taas tien päälle kun joku noista juotoksista olisi pettänyt.
Kysyin aluksi boxia Veholtakin, kun en tuota osaa heti löytynyt. No vastaus oli juu kyllä noita boxeja menee, mutta kannattaa samalla vaihtaa johtosarja ja puolat myös. Boxin hinnan muistan se oli 2100 euroa, puolat 160euroa, johdot taisi olla yli 1000 euroa. Kyllä siinä tuli mieleen että pitäisikö tämä auto pistää vaihtoon
No tuli korjattua ja nyt pelaa hyvin, mutta tuo boxin mekaaninen suunnittelu jäi vaivaamaan, koska pystykortit on kiinni vain juotoksistaan niin miten se voi kestää tärinää autossa ? Olikohan se suunniteltu tarkoituksella hajoamaan ?
Laitoin kiinnikkeet korteille, nyt ei juotokset vaivaa ihan heti
m4rcuz: Pääteaste voi ottaa damagea jos vain sytkän johdot on huonossa kunnossa, samoin kuin viallinen puola voi vaurioittaa sytytysyksikön joka on siis samassa kuin ruiskun yksikkö.
Kysyin aluksi boxia Veholtakin, kun en tuota osaa heti löytynyt. No vastaus oli juu kyllä noita boxeja menee, mutta kannattaa samalla vaihtaa johtosarja ja puolat myös. Boxin hinnan muistan se oli 2100 euroa, puolat 160euroa, johdot taisi olla yli 1000 euroa. Kyllä siinä tuli mieleen että pitäisikö tämä auto pistää vaihtoon

No tuli korjattua ja nyt pelaa hyvin, mutta tuo boxin mekaaninen suunnittelu jäi vaivaamaan, koska pystykortit on kiinni vain juotoksistaan niin miten se voi kestää tärinää autossa ? Olikohan se suunniteltu tarkoituksella hajoamaan ?
Laitoin kiinnikkeet korteille, nyt ei juotokset vaivaa ihan heti

m4rcuz: Pääteaste voi ottaa damagea jos vain sytkän johdot on huonossa kunnossa, samoin kuin viallinen puola voi vaurioittaa sytytysyksikön joka on siis samassa kuin ruiskun yksikkö.
Miten sulla ilmeni tuo boksin viallisuus?capriceman kirjoitti:Multa meni boxista yhden puolan ohjausfetit, fetit oli jotain eksoottisia mutta otin yhden toimivan ja etsin sille vastaavan. No nyt pelittää, mutta ohjausboxi voi hajota myöhemminkin, kiitos hyvän suunnittelun taas kerran. Emokortilla on pystykortteja ja niiden kiinnitejaloissa oli minulla useita kymmeniä kylmäjuotoksia ja hetken päästä olisin jäänyt taas tien päälle kun joku noista juotoksista olisi pettänyt.
Kysyin aluksi boxia Veholtakin, kun en tuota osaa heti löytynyt. No vastaus oli juu kyllä noita boxeja menee, mutta kannattaa samalla vaihtaa johtosarja ja puolat myös. Boxin hinnan muistan se oli 2100 euroa, puolat 160euroa, johdot taisi olla yli 1000 euroa. Kyllä siinä tuli mieleen että pitäisikö tämä auto pistää vaihtoon![]()
No tuli korjattua ja nyt pelaa hyvin, mutta tuo boxin mekaaninen suunnittelu jäi vaivaamaan, koska pystykortit on kiinni vain juotoksistaan niin miten se voi kestää tärinää autossa ? Olikohan se suunniteltu tarkoituksella hajoamaan ?
Laitoin kiinnikkeet korteille, nyt ei juotokset vaivaa ihan heti
m4rcuz: Pääteaste voi ottaa damagea jos vain sytkän johdot on huonossa kunnossa, samoin kuin viallinen puola voi vaurioittaa sytytysyksikön joka on siis samassa kuin ruiskun yksikkö.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86