Tutkiskelin tuossa mersuni konehuonetta ja löysin irrallisen osan.
Mikä mahtaa olla tämä:
Osa oli siis irrallaan paisuntasäiliön ja ilmanputsarin välissä, mutta en löytänyt sieltä mitään paikkaa mihin se sopisi. (kuvassa osa on valkealla tuolilla)
Osa on siis noin. 30cm pitkä ja n.2cm leveä lista, jossa on muistaakseni kolme tai neljä "nuppulaa" joilla se ilmeisesti kuuluisi laittaa paikalleen johonkin, mihin? (listan puolivälissä mersun merkki)
Eka kerta kun irroittelin mitään konehuoneesta... Lampun poltinta olin vaihtamassa ja otin paisarin ja ilmanputsarin pois tieltä, niin sieltä alta se löytyi...
Saattaa olla ollut siellä irrallaan ties kuinka kauan.
Jonkun huollon yhteydessä jäänyt, mutta mistä?
Ainakaan äskön en konepellistä löytänyt sopivaa paikkaa, eikä siellä toisella puolella ole samanlaista. (vasemmalla puolella)
Se kuuluu sytytysjohtojen päälle tietyntyyppiseksi suojaksi sen mustan levyn alle mikä on tulppien ja puolien suojana venttiilikopassa.
Joku tulppien vaihtaja on sen sieltä pudottanut.
Chili kirjoitti:Jäi anomatta, että luitkohan sen osanumeron viimeisen numeron väärin; olisko se kuitenkin 8 eikä 6, niin kuin kirjoitit?
Juurikin noin. eikun siis toisinpäin. kirjotin 8 piti olla 6
Huomasin kun tiskasin sen mökkylän, että kuutonenhan se siinä eikä kasi.
Hyvin löydetty, vaikka hieman harhautinkin.
Osa ei ole minun mersustani, (käsittääkseni niitä on vain yksi, siinä keskellä keulaa koneen takaosan alla. joten jos joku mersuilija joka on käynyt Porvoon k-portin shellillä tunnistaa itsensä tästä, niin voi ottaa yhteyttä YV:llä.
Juuh - lomatissuttelun piikkiin menee nuo kuutos-kasi sekoilut minulla.
Tänään korjasin Vaimon Volvo 850:sen puhaltimen, joka puhaltaa katalysaattorille. Osa maksaa 400 euroa ja siitä oli mennyt sähkömoottorista 6 euron arvoinen SKF:n laakeri ainoastaan. Ääni oli kuin sammakolla äkeen piikissä, mutta nyt on hiljainen! Sähkömoottoriakaan kun ei saa ostettua erikseen siihen puhaltimeen, niin kokeilen purkaa ja kasata: hyvä tuli!
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein