ECUN karttojen modaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

ECUN karttojen modaus

Viesti Kirjoittaja barton »

Piti tavallisen tollonkin ryhtyä itse modaan karttoja kun ei asevelityyppinen toiminta iskenyt tulta että saatais joka mesestä takaisinkierto pois käytöstä.

Homma sujui suht hienosti. Kartta 11EAA levyksi maksimiarvoon ja rinnakkaiskartat myös. Ei pyydä enää EGRrää päälle, mutta, mutta... ei myöskään läpät enää liiku.

Onko mahdollista pitää ne läpät liikkumassa mutta poistaa se EGR silti käytöstä? Tietääkö joku enempi värkkäillyt? Ei kai molempia ohjaa sama kartta, vai? :?: Vai miten homma oikein etenee?
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Yöllä zoomailin lisää niitä karttoja ja minusta näyttää näin maallikkona että se 11EAA kartta(E200CDI) ohjaisi juurikin niitä läppiä ja vastaavasti kartta 11CEA ohjaisi sitä EGR alipainesäädintä. Miksi sitten EGR menee pois päältä kun 11EAA kartan laittaa levyksi? Pitääköhän tuo lie kokeilla käytännössä mitä tapahtuu jos mulkkaa tota 11CEA karttaa. :?
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Mikäköhän mahtas olla boxin ja ohjelman numero?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

ECU numero taitaa olla 281010848 ja ohjelman numero 351709. Ehkä. :)
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Ei ihme ettei kellään ollut samaa ongelmaa. Oli nimittäin puoli miljoona kilomeetriä tehneet tehtävänsä ja läppien sähköservo ei toimi oikein. Ei anna vikakoodia ainakaan tuolla köyhien versiolla ja heti kun laittaa virrat päälle niin läpät ajetaan aukiasentoon eikä ne sieltä sitten liiku mihinkään vakio-ohjelmallakaan. :(
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Mitenkä kokeilit ?

Perusasento minun mielestäni onkin "auki".
Ja kun auto käynnistyy, niin ne menee, tai pitäisi mennä "kiinni".
Ja taas auki 2300rpm kohdalla.

Pulssisuhde ainaskin niin menee ohjelmassa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Heti kun kääntää virrat päälle niin servo työntää melko voimalla läpät aukiasentoon kun olen ilman virtoja siirtänyt ne meisselillä pois aukiasennosta. Sen jälkeen ne ei enää liiku sieltä mihinkään kun auto on käynnissä. Ilmeisesti jonkin asteinen vikatila päällä siinä läppäohjauksessa, vai? Pitäisi varmaan ostaa uusi servo siihen läppien ohjaukseen että saisi ne toimimaan. Tuntuu nimittäin lisäävän polttoaineen kulutusta kun EGR-kartta on vedetty levyksi. Mistähän se johtuu, läppien toimimattomuudestako ja mitä sille voisi tehdä? Pitäisikö jotain muitakin karttoja muuttaa polttoaineenkulutuksen pienentämiseksi?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Pitäisi.

Nyt olet vasta tehnyt "antitunninkia".
Moottori (ahdin) joutuu tekemään koko ajan lisää työtä, kun sen täytyy nyt oikeasti tuottaa se lisäilma, joka ennen tuli "ilmaiseksi" paineella pakosarjasta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Tarkoitatko että ilmamassamittarin suuremman ilmamäärätiedon perusteella moottori saa liian paljon polttoainetta? Eikö sitä korjata automaattisesti jollain tavalla?
Miten sitä voi sitten korjata? Ruiskutuskartoistako? Ahtopainekartasta? Tietäskö joskami tai CDI203 tästä aiheesta kun tuolla Tuikulla taitaa olla kädet sidottu selän taakse. :)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
En tarkoita.
Mieti ankarasti. :lol:

Moottori, ahtimen välityksellä, mutta moottori kuitenkin, joutuu tekemään nyt koko ajan lisätyötä.
Ennen ahtopaineen pyyntikartan pyyntömäärän tavoittaminen oli sille helpompaa osakaasulla, kun 30-70% kokonaisilmamäärästä tuli omalla voimallaan sieltä pakosarjasta.
Kun olet sulkenut EGR-venttiilin, mutta ohjelma on muuten sama, niin kaikki ilma täytyykin nyt koko ajan tuottaa itse, työtä täytyy tehdä enemmän saman painemäärän saavuttamiseksi.
Kun "lisäpainetta" ei pakosarjasta tule avuksi.
Lisätyön tekeminen näkyy auton toiminnassa siten, että entisen ajotyylin säilyttämiseksi täytyy poljinta painaa syvemmälle, jotta moottori tuottaisi entisen tehon ja suorituskyvyn.
Kaasupohjassa kulutus on ennallaan, jos se nyt lohduttaa. :lol:

Tätä toimenpidettä, kun vaan se tehdään, voidaan hyvin verrata tilanteeseen, että vaan ahtoja nostetaa, muttei syöttöjä.
Silloin moottorin teho laskee.
Ja kulutus nousee.

...Tosin savua ei tule sitäkään vähää....


Ei mulla ole kädet mitenkään sidottuna, enää...
Olen nyt ostanut lisenssillä olevat olssin ja kaapelin.
Itselle ei vaan ole vielä mitenkään selvää tämä rooli nyt sitten tästä eteenpäin.
Kuvittelisin, että ainakin jollain aikajänteellä tulee ohjelmointiapuja mersuilijoille, ja muillekkin.
Lastutuksen lisäksi myös uusien palikoiden "sopeuttamista" ohjelmaan ja muutokset, tai lastut sellaisina, kun asiakas ne haluaa.
Sellaisiin autoihin, joihin pääsee OBD-portin kautta ohjelmaan käsiksi, eli cdi,t.
Tinauksiin mulla ei riitä sorminäppäryys.
Mutta tämä nyt vielä vähän hakee muotoaan, kun kaikkea ei voi kerralla laittaa, ei riitä raha.
Toiveissa olisi, että nyt ainaskin dynoaikaa saisi melko tutulta mieheltä kohtuu hyvään dynoon kohtapuoliin ostaa.
Jonkinlainen alku nyt sekin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Re: ECUN karttojen modaus

Viesti Kirjoittaja Timo J »

barton kirjoitti:Piti tavallisen tollonkin ryhtyä itse modaan karttoja kun ei asevelityyppinen toiminta iskenyt tulta että saatais joka mesestä takaisinkierto pois käytöstä.

Homma sujui suht hienosti. Kartta 11EAA levyksi maksimiarvoon ja rinnakkaiskartat myös. Ei pyydä enää EGRrää päälle, mutta, mutta... ei myöskään läpät enää liiku.

Onko mahdollista pitää ne läpät liikkumassa mutta poistaa se EGR silti käytöstä? Tietääkö joku enempi värkkäillyt? Ei kai molempia ohjaa sama kartta, vai? :?: Vai miten homma oikein etenee?
Lakkasko sulla toimimasta se vastus-systeemi, minkä neuvoit vuosi sitten? :wink:

Täällä se on toiminnassa hieman yksinkertaistettuna vieläkin, paitsi kovilla pakkasilla, kun tarvitaan lisälämpöä takaisinkierron lämmönvaihtimesta.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Numerot

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

barton kirjoitti:ECU numero taitaa olla 281010848 ja ohjelman numero 351709. Ehkä. :)
Boxsi/ohjelma numerot kohtuu tärkeitä olla oikeen jos apuja haeskelee ilman kuvaa kartasta pelkilä osoite koodeilla (11EAA) nähty autoja jotka on keskenään samlaisia vuosimalli ym mutta ohjelmassa ihan eri osite koodit

jokamies apuja kyllä jaellan ihan joka paikkaan ei vaan kerkii heti näin harrastepohjalta,työt ym haittaa aikaa ajoin pahasti harrastus toimintaa
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

tuikku kirjoitti:.
Ei mulla ole kädet mitenkään sidottuna, enää...
Olen nyt ostanut lisenssillä olevat olssin ja kaapelin.
Itselle ei vaan ole vielä mitenkään selvää tämä rooli nyt sitten tästä .
Harrastus nousi taas yhden asteikon ylemmäksi.. :)

Mutta, itse ongelmaan itsellä oli sama ongelma vielä hieman korostettuna kun oli isompi turbo.
Turbon johdin siiville on olemassa kartta jolla saa muutettua turbon heräämistä (taikka mekaanisesti säätä tankoa) ja ainahan voi lisätä myös syöttöä alakierroksille ohjelmasta / ahtopaineen pyyntiä pienemmäksi pienillä kierroksilla.
Viimeksi muokannut joskami, Ma 02.02.2009 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Joo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Joo konsteja on monia,sopiva riipuu vähän kokoonpanosta :wink:

Hauska nähdä että homma on lähtenyt alku apujen jälkeen ilmeisen hyvin sulla käynttin,onpa tietoa jossain tallessa jos vaikka unohtaa,itekun ei ole ehtinyt vähään aikaan
panutua asiaan
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

joskami kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
Ei mulla ole kädet mitenkään sidottuna, enää...
Olen nyt ostanut lisenssillä olevat olssin ja kaapelin.
Itselle ei vaan ole vielä mitenkään selvää tämä rooli nyt sitten tästä .
Harrastus nousi taas yhden asteikon ylemmäksi.. :)

Mutta, itse ongelmaan itsellä oli sama ongelma vielä hieman korostettuna kun oli isompi turbo.
Turbon johdin siiville on olemassa kartta jolla saa muutettua turbon heräämistä (taikka mekaanisesti säätä tankoa) ja ainahan voi lisätä myös syöttöä alakierroksille ohjelmasta / ahtopaineen pyyntiä pienemmäksi pienillä kierroksilla.
...sitä ahtopaineen pyyntikarttaa voi muokata myös toiseen suuntaan...

Ei aina ole pakko vaan lisätä.
Suuremmalla ahtimella on koko ajan se toteutunut ilman määrä suurempi.
Se on se tärkeä juttu.
Paine ei ole.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Paine

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jep pienikin normi ilman paineen yli menevä paine saa kyllä virtaukset nousemaan rittämiin,liika paine nostaa ilman lämpöä=vähemän happea vähemmän=tehoa,pumppaus häviöt nousee,hapen määrän lisääntymisen huomaa hyvin autoissa joihin asennettu huonontilalle hyvä välijäähdytin ja ahtopaineen säätö otettu ennen sitä
imusarjalla paine putooa hiukan mutta teho nousee,homaahan on kaikineen sopivan kopromissin hakemista lämpöjen,kestäväyyden,ym kannalta
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

tuikku kirjoitti:.
En tarkoita.
Mieti ankarasti. :lol:
Ei halua!

Meillä on eri nimiset Jumalat joita kumarramme. Sun Jumalan nimi on "Teho" ja mun on "Pitkät kilometrit". :D

Se rele-alipainehässäkkä toimi ihan jees mutta siitä löytyy potentiaalisia vikakohteita: rele ja alipainekytkin. Tämä ohjelmallinen olisi älykkäämmän oloinen systeemi jos näistä asiantuntijoista vain saisi jotain tolkkua!

:D
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

barton kirjoitti:
Meillä on eri nimiset Jumalat joita kumarramme. Sun Jumalan nimi on "Teho" ja mun on "Pitkät kilometrit". :D

:D
Ainakin kilometrit tuntuvat sitä pidemmiltä, mitä vähemmän tehoa. :D

Sori, en voinut vastustaa kiusausta, tarkoitat tietysti enemmän kilometrejä,
mikä on myös minulle tärkeä tavoite.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

barton kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
En tarkoita.
Mieti ankarasti. :lol:
Ei halua! :D...
No, voinhan nyt pikkuisen vihjeen vaikka antaa...

Suunnilleen sama vastaus, kun joskamillekkin.

Ei sitä koko karttaa ole pakko aina de-aktivoida.
Kartta tottelee sinun hiirtäsi, ja moottori karttaa.
Mieti, mitä tarvitset.

Jos vaikka matkakierroksille ja -kaasun asennoille mahdollisimman pientä vastusta, niin...

Ehkäpä voisit kokeilla esim. 1500rpm-2200rpm ja 10-25milliä väliselle alueelle jättää sitä puhtaan ilman pyyntöä vähän pienemmäksi...
Sen verran vaan, että ahtopaine matka-ajossa tipahtaa hyvin hyvin lähelle nollaa, eikös vastus ole silloin pienimmillään.

Tuo nyt on helppo kokeilla kohdalleen.

Mutta voi tuon kevennyksen tehdä vnt-kartastakin, tai ahtopaineen pyyntökartasta...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

joskami kirjoitti: Turbon johdin siiville on olemassa kartta jolla saa muutettua turbon heräämistä (taikka mekaanisesti säätä tankoa) ja ainahan voi lisätä myös syöttöä alakierroksille ohjelmasta / ahtopaineen pyyntiä pienemmäksi pienillä kierroksilla.
tuikku kirjoitti:Mutta voi tuon kevennyksen tehdä vnt-kartastakin, tai ahtopaineen pyyntökartasta....

Tota samaa asiaa yritin kertoa, mut kun kirjallinen ulosanti on mitä on, niin minkäs teet..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Kartta

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Herrat tarkoitanee että kartasta (tapoja monia) sitää voi muutella mielen mukaan sieltä missätä tarvii, jos oikeen muistan/ymmärsin barton halusit paskan kierrätyksen osaks pois? jos näin on ja saat ohjelman ulos/sisään,lähetettyyn mulle voin tehdä sen, eikä maksa mittän muuta kun mulle pikkasen vaivaa :wink:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

EGR

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

barton kirjoitti:Yöllä zoomailin lisää niitä karttoja ja minusta näyttää :?
s:posti osioite laitettu yv:lä
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

No nyt on saatu vähän rautalankatoimintamalleja ja EGR-asia alkaa hahmottua. Karttoja kun pyörittelee niin yksinkertaiselle tulisi mieleen kopioida 220CDI:iin oleelliset kartat siirtää ne 200CDI karttapohjille. Onnistuuko homma? Jos ei niin miksi? Ainakin VNT-kartan kun laittoi niin turbon käyttäytyminen muuttui järkevämmiksi, ei piikittele enää olleenkaan. Tosin olen varalta vaihtanut turbon isommaksi (270CDI) kun kilometrejä on niin paljon. Ahtopainekartassa (220CDI) on suuremmat maks ruiskutusmäärät (80milliä) kun ne 200CDI:ssä taas on vain 60milliä. Voiko tähän vaikuttaa?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

EGR/syotto60/80/kartan kopiointi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kysymys oliko lähetämäsi ohjelma se mikä on autossa(siis juuri se mihin haluat muutoksia tehtävän/tehty näytää vakiolta), otetu suoraan ulos autosta vaikutta kooltaan/karttojen määrältä pieneltä vai jäikö jotain jonnekin matkalle,
minkäs ikäinen auto olikaan kyseesä? Riipuu vähän Millä ohjelmalla karttoja tutkailet WinOls,ECM2001,Turnerpro,Race2000,3Dmap,GAL32, joku muu? WinOlsila (viralisellaversiolla) pitäis ainakin onnistua akselien arvojen uusiksi naputtelu,Kokeile lukea(helpompaa) 200 ohjelma projektiksi sen jälkken ihan samalla tavalla lue sisään 220 ohjelma projektiksi kyssy jossain vaiheessa haluatko valita jonkun vanhan projektin mihin importataa uuden, tekee siitä ikäänkuin version,näyttä erot,sitä voi muokat/tallentaa uudeksi ohjelmaksi exportata 200=220 :wink:
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Juurikin näin olen yrittänyt tehdä. Olikohan 13-14 karttaryhmää (+rinnakkaiskartat) jotka kopsasin vastaavan ikäisestä 220-mallista. Kyllä auto muuttui melko herkkäliikkeiseksi. Savunmuodostuksesta ei kyllä pysty sanomaan mitään kun ilmat meni näin kuiviksi. Ei luulisi olevan kuitenkaan kovin pielessä kun on vakiohjelmasta kyse?

Se file on kopsattu suoraan autosta (1Mb), karttoja on tosiaan vähän, 185kpl, mutta vastaavasti helpompi operoida kun ovat selkeästi peräjälkeen loogisessa järjestyksessä.

Nyt oikeastaan kaipaisi lisää vinkkejä miten polttoaineenkulutusta saisi pienennettyä normiajossa, laskeako railpainetta tietyissä kohden vai ruiskutuskarttoja?

Nämä kartat muutin:
-ahtopaine
-ahtoraja
-puhtaanilmanpyynti
-ruiskutuskartat 8kpl
-väännönrajoitin
-VNT-ohjaus
-ylipainesyöttö
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

lastu

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Savu onkelmia tuskin esiintyy ainakaan katsatusta ajatellen,
Pieni korotus ahtopaineesen alaskevyelle kuormalle+väänön rajoitin käpyrän korotus näyttäis vaikutavan normi rauhalisessa ajossa kulutusta alentavasti(menee ihan pinta kaasulla)Sellanen tuntuma jäänyt kun kokeiltu erilaisia versioita,pistä vielä kartojen ositeet näkyviin
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Väännönrajoittimen "oikea" profiili olisi kiva saada tietää. Nyt on muokattu ainoastaan maks. arvoa suhteellisesti korottaen.

Samoin ahtopainekartta, mihin tarkalleen lisää ja paljonko?

-ahtopaine: 155C2
-ahtoraja: 153B0
-puhtaanilmanm. 11EAA
-ruiskutus: 12982,12C52,1A882,1AB52,1E982,1EC52,26882,26B52
-väännönrajoitin: 162DE, 222DE, 2E2DE, F62DE
-VNT-ohjaus: 154A0
-ylipainesyöttö: 152C0, 212C0

Perimmäisenä tarkotuksena on saada normiajon kulutusta pienemmäksi. Uskon että näistä 220 vakiokartoista saa muokattua paremmin pieni- kulutuksisen version kuin vaki 200:sesta koska se tuntuu melko tahmaiselta kulkijalta. Täytyy vaan alkaa kokeileen eri variaatioita ja en pane pahakseni vaikka tehoja täytyisi pudottaa kulutuksen kustannuksella. Jollakin teki varmaan häijyä kun luki tuon edellisen lauseen... :D

Hyviä ehdotuksia karttapohjiin saa tyrkyttää ja kaikkea voin kokeilla ihan mielenkiinnosta.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Kohta

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Se kohta on kartan alareunassa näkyvä matala kirkaaman sininen alue alkaen 1000RMP ylös päin, tasainenkorotus 0.1-0.3
vääntö käppyrä riippuu pikkasen onko automaatti vai manuaali

Kuva
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Mitä kaikkea näillä ohjelmilla voi muokata? Voiko pois kytkeä esim ESP/ABS yms. järjestelmiä?
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kuka haluais kytkeä ABS:t pois?
Vastaa Viestiin