Pakokaasun kierrätys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kokkumi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 16.02.2006 14:36

Pakokaasun kierrätys

Viesti Kirjoittaja kokkumi »

Mitenkäs se pakokaasun kierrätys poistetaan käytöstä.Nokinen näytti tuo imusarja olevan :?:
kokkumi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 16.02.2006 14:36

Pakokaasun kierrätys

Viesti Kirjoittaja kokkumi »

220D vm97 202 malli,riittääkö alipaineletkun sulku vai pitääkö imuilmaläppä jättää auki.Mitens se vaikuttaa kun on automaatti,olen sitä miettinyt kaupunkiajossa kiertääkö kaasut koko ajan.Sakot sain viikko sitten kun yritin polttaa "karstoja".
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Ei vaikuta mihinkään ei päästöihin eikä automaattiin,laita 6mm haulit tai tangon pätkät niihin kahteen alipaine letkuihin,siihen imu ilma hässäkkään.mopo
joltcola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 16.03.2005 12:27

Viesti Kirjoittaja joltcola »

mopo kirjoitti:Ei vaikuta mihinkään ei päästöihin eikä automaattiin,laita 6mm haulit tai tangon pätkät niihin kahteen alipaine letkuihin,siihen imu ilma hässäkkään.mopo
Onnistuuko samanlailla E-mallin 290TD -96:ssa?
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Ei ole tietoa,tarvitaan viisaampia,luulisin että kyllä,mutta takuuseen en mene.mopo
jee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: To 08.06.2006 23:19

Viesti Kirjoittaja jee »

Avasin just imusarjan ja niin lohkonpuoleisessa päässä paskaa niin ,että lusikalla sai pistellä.Kannen aukoissa 1 ja 3 pyttyyn menevissä imuaikoissa oikein kunnon kakut . Sai hetken aikaa kravata enneku putket alko kirkastuun. Kyllä se nyt pakokaasujen kierrätys loppuu tuossa myllyssä tähän . 6mm sokkolaippa terästä tuohon venttiilin jatkeeseen .Olipa joku laittanu 2 Euron kolikon,mutta oli sulanu pois. Laippa siksi ettei pakokaasun paine pääse avaamaan venttiiliä. Pelkkä hauli imuputkessa ei riitä. :wink:
humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Ke 08.03.2006 07:23
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

joltcola kirjoitti:
mopo kirjoitti:Ei vaikuta mihinkään ei päästöihin eikä automaattiin,laita 6mm haulit tai tangon pätkät niihin kahteen alipaine letkuihin,siihen imu ilma hässäkkään.mopo
Onnistuuko samanlailla E-mallin 290TD -96:ssa?
Lues toi
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
jee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: To 08.06.2006 23:19

Viesti Kirjoittaja jee »

Jep. Mulla ihan tavallinen E200D -94 ja 540 tuh. ajettu. Empä tuota muutoin ois varman kattonukka ,mutta kun meni alipainepumpun vuoristorata ja pumpun käyttövipuvarsi katkes nii tuli kopeloitua sit totaki.
Täytyy sanoo ,et en ois uskonu miten täynnä tuo imusarja oli sitä nokipaskaa
ja just varsin siinä kohtia misä nuo venttiilikopan huohotinputket yhtyy imusarjaan.
Ykkös ja kolmospytyn imureikä ei ollu juurilaan keskiisormee suurempi.
vaihdoin samalla jakoketjun ja kumma kyllä niin vanhan kuin uudenkin ketjun kohdalla syöttöpumpun lukema oli molemmissa sama , 17-18 ast jykk .
säädin pumpun 13-14 väliin.
En arvannu ruveta pumppua muutoin rukkaamaan ,kun siinä päällä on niin monenlaista alipaineputkee ja härpäkkeliä ,et ei ole ollenkaan sen näkönen mikä oli vanhassa 200D -86.
Vastaa Viestiin