Rosteriputkisto
Rosteriputkisto
Onko kellään tietoa liikkeen/ pajan nimestä? On kuulemma Hesan seudulla, jossakin, Mersuihin erikoistunut ja tekee ainakin rosteripukistoja.
Olisi mukava saada tuon W208 3.2 V6:n murina kunnolla esiin kun alkuperäinen putkisto onnistuu peittämään sen melkein täydellisesti!
Olisi mukava saada tuon W208 3.2 V6:n murina kunnolla esiin kun alkuperäinen putkisto onnistuu peittämään sen melkein täydellisesti!
en ole kyllä kuullut mistään mersun putkistoihin erikoistuunesta..
mutta koitappa sellaista firmaa/kaveria kuin LAKESTEEL. kaveri tekee rosterista sellaisia putkistoja, etteä itse marteliuskin kalpenee..
ei tee sit muusta kuin rosterista, ja 3" ja ylöspäin.
firma pitäis olla vieläkin riihimäen suunnalla.

mutta koitappa sellaista firmaa/kaveria kuin LAKESTEEL. kaveri tekee rosterista sellaisia putkistoja, etteä itse marteliuskin kalpenee..

ei tee sit muusta kuin rosterista, ja 3" ja ylöspäin.
firma pitäis olla vieläkin riihimäen suunnalla.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
-
- Vakiokalustoa
Lake vaikuttaa nykyisin Nurmijärvellä. www.lakesteel.orgdansku kirjoitti:firma pitäis olla vieläkin riihimäen suunnalla.
eeviiskyt
En ole sen enempä "tuunannut" autojani, mutta sedaniin ostin vuonna 1994 rosteriputken Eurostainless firmasta. Sama putki on edelleen alla
Eli laatu on ainakin kohdallaan.

Eli laatu on ainakin kohdallaan.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
SECissä on EuroStainlessin tekemä putkisto. Antaa aika mureet äänet, ei kuitenkaan liikaa, eikä lähelläkään mitään typeriä teinipörinäpönttöjä.
Takuu on ikuinen ilman putkiston kolhimisia ja auton omistajan vaihtoa.
Firma on Tikkurilan risteyksen kohdalla Kehä 3:n eteläpuolella.

Takuu on ikuinen ilman putkiston kolhimisia ja auton omistajan vaihtoa.

Firma on Tikkurilan risteyksen kohdalla Kehä 3:n eteläpuolella.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Minkähän verran tuollanen rosteriputki kustantaa? Kyllä sille varmaan hintaa tulisi kun mittaa pitäisi olla noin 5 metriä ja tuplana... 

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Saul kirjoitti:Minkähän verran tuollanen rosteriputki kustantaa? Kyllä sille varmaan hintaa tulisi kun mittaa pitäisi olla noin 5 metriä ja tuplana...
SECin tuubit oli 1200€. Alkuperäsiputket on n.1500€, jotta valinta oli helppo...
Vielä kun ois rosteri-hitsaus välineet..Markus kirjoitti:Suosittelen omavalmisteista jos on hitsuukone ja kehtaa värkätä. Niin ja jos halvalla haluaa. On käsitelty turbot -osiossa vaimentimienkin teko.

-Jukka
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
voi sen ihan migillä hitsata normaali langalla jos ei näytelyihin vie ei se sauma puhki ruostu hitsattaessa siihen kuitenkin sekoittuu cromia mutta ruskeaksi se ajan mittaan tulee
jos sen ihan itse tekee rosterista niin on suotavaa että kaikilla kyydissä olijoilla on kuulossa vikaa matalien äänien kohdalla ja jos ei ole niin pian on

jos sen ihan itse tekee rosterista niin on suotavaa että kaikilla kyydissä olijoilla on kuulossa vikaa matalien äänien kohdalla ja jos ei ole niin pian on

xr5t kirjoitti:...jos sen ihan itse tekee rosterista niin on suotavaa että kaikilla kyydissä olijoilla on kuulossa vikaa matalien äänien kohdalla ja jos ei ole niin pian on
Tuosta vois olla "ihan vähän" eri mieltä!!!
Tulee ensimmäisenä mieleen pieleen mennyt putkistoprojekti...
Eipä ole tullu kahden vuoden käytön jälkeen matalien äänienkään kohdalla mitään ongelmaa. Onko sitten eroa sillä, tekeekö putkiston ammattilainen vai puuhaako sen itse, jos osaa?
Empä usko.

Äänet on toki hiukan mureemmat, mutta ei rosteriputkiston takia kuitenkaan mitään selkähierontaa saa ajaessa.

Juselius kirjoitti:xr5t kirjoitti:...jos sen ihan itse tekee rosterista niin on suotavaa että kaikilla kyydissä olijoilla on kuulossa vikaa matalien äänien kohdalla ja jos ei ole niin pian on :wink:
Tuosta vois olla "ihan vähän" eri mieltä!!!
Tulee ensimmäisenä mieleen pieleen mennyt putkistoprojekti...
Eipä ole tullu kahden vuoden käytön jälkeen matalien äänienkään kohdalla mitään ongelmaa. Onko sitten eroa sillä, tekeekö putkiston ammattilainen vai puuhaako sen itse, jos osaa?
Empä usko. 8)
Äänet on toki hiukan mureemmat, mutta ei rosteriputkiston takia kuitenkaan mitään selkähierontaa saa ajaessa. :lol:
tehtaan tekemät rosteri putket ovatkin sitten ihan toista kuin itse tehdyt nimittäin materiaali on erilainen luulisin että sinun putkiin tarttuu mangeetti kiinni
näissä itse tehdyissä on yleensä enempi kromi pitoisenpaa mareriaalia ja sointi on sen mukaista ja mangeetti ei niihin tartu
xr5t kirjoitti:tehtaan tekemät rosteri putket ovatkin sitten ihan toista kuin itse tehdyt nimittäin materiaali on erilainen luulisin että sinun putkiin tarttuu mangeetti kiinni
näissä itse tehdyissä on yleensä enempi kromi pitoisenpaa mareriaalia ja sointi on sen mukaista ja mangeetti ei niihin tartu
Noniin, materiaali tietysti ratkaisee. Kiitos huomiosta!

Teetätin aikoinaan vanhaan 190e 2.5 16v lakella koko rosteriputkiston 2,5" kahdella pöntöllä ja rautakatilla. Äänet ole aika makeet, matka-ajossa ehkä hiukan turhan rajut. Todella hyvä ja hyvin pohjan muotoja pitkin menevän putken se teki noin 900€. Ei ottanu pohjaan kiinni eikä roukkunu maassa vaikka auto aika tontissa olikin. 

rosteriputket
Juu Palon Reijo tekee(Oy Euro Stainless Ab) nro 040 5876342 ja hyvin tekeekin teki viime vuonna yhteen R 230 SL 500 :n ja murinat oli loistavat hintaa voi siis tiedustella yllä olevasta nro sta
Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta siellä ei ole vielä ketään .
Testaapas huvikses ottaako mangneetti kiinni.Juselius kirjoitti:xr5t kirjoitti:tehtaan tekemät rosteri putket ovatkin sitten ihan toista kuin itse tehdyt nimittäin materiaali on erilainen luulisin että sinun putkiin tarttuu mangeetti kiinni
Noniin, materiaali tietysti ratkaisee. Kiitos huomiosta!
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
timo230e kirjoitti:Testaapas huvikses ottaako mangneetti kiinni.
Pitää käydä tallilla konttaamassa joku pv ja kurkotella...

Onko paljoa eroa rosteri ja normiputkella äänissä? Kun olen ajatellut rakennella putken tuohon 260E:hen.. Normi putki maksaisi n.7e metri ja rosteri 13e ja halkaisijaa kyseisellä putkella olisi kolme tuumaa. Mitä porukka on mieltä pitäisikö laittaa yhdellä vai kahdella läpivirtausvaimentimella? Ja tiedän kyllä että tottakai pitäisi tehdä rosterista, koska ei ruostu, mutta ei ole mitenkään älyttömästi ylimäärästä rahaa.. Eli onko äänillä eroa?
Ja jos jollain vinkkejä mistä kyseistä putkea saisi halvemmalla rovaniemeltä tai tästä läheltä niin ovat tervetulleita
Ja jos jollain vinkkejä mistä kyseistä putkea saisi halvemmalla rovaniemeltä tai tästä läheltä niin ovat tervetulleita

No etkai nyt ihan tosissasi oo vaparibensakoneeseen 3" putkea laittamassa? Ei missään tapauksessa ainakaan yhdellä vaimentimella, sehän pitää sillee ihan kamalaa ääntä?Ari89 kirjoitti:Onko paljoa eroa rosteri ja normiputkella äänissä? Kun olen ajatellut rakennella putken tuohon 260E:hen.. Normi putki maksaisi n.7e metri ja rosteri 13e ja halkaisijaa kyseisellä putkella olisi kolme tuumaa. Mitä porukka on mieltä pitäisikö laittaa yhdellä vai kahdella läpivirtausvaimentimella? Ja tiedän kyllä että tottakai pitäisi tehdä rosterista, koska ei ruostu, mutta ei ole mitenkään älyttömästi ylimäärästä rahaa.. Eli onko äänillä eroa?
Eri asia jos olisit turbottanu sen..
Ihan vain oma mielipiteeni

En tosiaan tiedä, tämä on vasta suunnitteilla ja olen kyllä jotenkin saanut käsityksen että kahdella vaimentajalla olisi ok äänet, mutta olen vissiin ymmärtänyt väärin. Kertokaa vain rohkeasti miten kannattaisi tehdä. Tuskin kuitenkaan riittää vakio putkeen takapöntön vaihto? Tutulla vissiin on bemarissa rosteriputki ymmärtääkseni kahdella vaimentajalla, aika nätit äänet siinä on.. Tosin olen voinut ymmärtää senkin väärin