Suutin vika korjattu, nyt jotain muuta?
Suutin vika korjattu, nyt jotain muuta?
Elikkä lähdin autolla ja pääsin noin 300m jonka jälkeen auto hyytyi. Uudelleen käynnistäessä yrittää lähteä vajailla pyytyillä käyntiin.
Korkeapainepumppu purettiin ja vaihdettiin uudet tiivisteet, mut ei mitään vaikutusta. Uudet 0-renkaat on vaihdettu polttoaine linjoihin.
Tänään aamulla mitattiin ohivuotoja suuttimesta niin ykkösen suuttimesta ei tullut dieseliä ulos paluupuolelta, muista nousi vähäsen letkuihin startatessa.
Tarkoittaako tuo sitä, että tuo suutin olisi rikki??
Autohan on 270cdi
Vikakoodia ei ollut jääny muuta kuin P0249
Mitä muuta voi vielä tarkastaa?
Korkeapainepumppu purettiin ja vaihdettiin uudet tiivisteet, mut ei mitään vaikutusta. Uudet 0-renkaat on vaihdettu polttoaine linjoihin.
Tänään aamulla mitattiin ohivuotoja suuttimesta niin ykkösen suuttimesta ei tullut dieseliä ulos paluupuolelta, muista nousi vähäsen letkuihin startatessa.
Tarkoittaako tuo sitä, että tuo suutin olisi rikki??
Autohan on 270cdi
Vikakoodia ei ollut jääny muuta kuin P0249
Mitä muuta voi vielä tarkastaa?
Viimeksi muokannut joskami, To 02.04.2009 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
.
Se tarkoittaa, että suuttimet on varmaankin kunnossa.
Jos paluupuolelle vuotaa runsaasti polttoainetta, niin pumppu ei saa startatessa riittävää painetta aikaiseksi.
"Vajaalla" yrittäminen merkitsee kyllä yleensä riittämätöntä polttoaineen määrää.
Näissä sähköautoissa ei pitäisi edes yrittää, jos paine ei riitä.
Voisit kokeilla irroittaa railputken paineanturista piuhan irti.
Mikäli polttoainetta tulee ja painetta on riittävästi, niin auton pitäisi käynnistyä suoraan vikatilaan, mutta kuitenkin käyntiin pitäisi lähtä.
Samoin pitäisi kyllä lähtä vajaillakin pytyillä, jos kaikki muu pelaa.
Tuleehan tankista polttoainetta suuttimille asti.
Suutinputket irti suuttimista ja starttaamalla kokeilemaan.
Siellä nokalla on myös polttoaineen siirtopumppu, joka nostaa polttoaineen tankista ja tekee "esipaineen" varsinaiselle korkeapainepumpulle.
Väliletku irti ja taas starttaamaan, se on mekaaninen, voiman se saa imunokan päästä.
Tietty, suutin voi vuotaa pyttyynkin päin, jos ei muuten löydy vikaa, niin suuttimet irti ja tarkistus, onko joku ylenmäärin "märkänä".
Tämä vaiva pitäisi kyllä ilmetä käyntihäiriönä vaan ensin.
Sitten johtojen tarkistus.
Pumpun kyljessä on myös paineanturi.
Onhan oikeaa polttoainetta tankissa ?
Se tarkoittaa, että suuttimet on varmaankin kunnossa.
Jos paluupuolelle vuotaa runsaasti polttoainetta, niin pumppu ei saa startatessa riittävää painetta aikaiseksi.
"Vajaalla" yrittäminen merkitsee kyllä yleensä riittämätöntä polttoaineen määrää.
Näissä sähköautoissa ei pitäisi edes yrittää, jos paine ei riitä.
Voisit kokeilla irroittaa railputken paineanturista piuhan irti.
Mikäli polttoainetta tulee ja painetta on riittävästi, niin auton pitäisi käynnistyä suoraan vikatilaan, mutta kuitenkin käyntiin pitäisi lähtä.
Samoin pitäisi kyllä lähtä vajaillakin pytyillä, jos kaikki muu pelaa.
Tuleehan tankista polttoainetta suuttimille asti.
Suutinputket irti suuttimista ja starttaamalla kokeilemaan.
Siellä nokalla on myös polttoaineen siirtopumppu, joka nostaa polttoaineen tankista ja tekee "esipaineen" varsinaiselle korkeapainepumpulle.
Väliletku irti ja taas starttaamaan, se on mekaaninen, voiman se saa imunokan päästä.
Tietty, suutin voi vuotaa pyttyynkin päin, jos ei muuten löydy vikaa, niin suuttimet irti ja tarkistus, onko joku ylenmäärin "märkänä".
Tämä vaiva pitäisi kyllä ilmetä käyntihäiriönä vaan ensin.
Sitten johtojen tarkistus.
Pumpun kyljessä on myös paineanturi.
Onhan oikeaa polttoainetta tankissa ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5

Minkälainen rakenne tossa railputken paineensäätimeen päässä (osa309) on?
Kävin laittamassa letkut paikalleen ja startatessa oli suuttimien paaluletkujen railpaineensäätimeen puoleinen letku irti (letku303) ja siitä pulppusi naftaa (eli nafta tuli railtukilta, eikä suuttimilta). Luulisi että käynnistys tilanteessa paluu tankille olisi kiinni, elikkä onko säädin mahdollisesti jumissa??
Polttaine tulee siirtopumpulle ja siitä korkeapainepumpulle ja siitä suuttimelle.
Tossa mun pumpussa ei ole erillistä painemittausta, ainoastaan railputkessa
.
Joo, siinä se vika sitten on.
Eihän sinne railtukkiin voi tulla painetta, jos venttiili on auki.
Sinulla kun on vielä "vanhempi" malli, niin sen pelkän venttiilin saa varaosana.
Sitä en tiedä, voisiko joku, tai jossakin vaihdattaa sinne venttiiliin tiivisteet, tai onko siinä edes taloudellisesti mitään järkeä, jos se paineensäätöventtiili olisi uutena kohtuhintainen.
Jos tuolla selviät, niin eihän tuo nyt onneksi kovin kummoinen juttu sitten ollutkaan.
Joo, siinä se vika sitten on.
Eihän sinne railtukkiin voi tulla painetta, jos venttiili on auki.
Sinulla kun on vielä "vanhempi" malli, niin sen pelkän venttiilin saa varaosana.
Sitä en tiedä, voisiko joku, tai jossakin vaihdattaa sinne venttiiliin tiivisteet, tai onko siinä edes taloudellisesti mitään järkeä, jos se paineensäätöventtiili olisi uutena kohtuhintainen.
Jos tuolla selviät, niin eihän tuo nyt onneksi kovin kummoinen juttu sitten ollutkaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Se ei nosta ,vaan imee ja siinä on monella ongelmia.tuikku kirjoitti:.
Siellä nokalla on myös polttoaineen siirtopumppu, joka nostaa polttoaineen tankista ja tekee "esipaineen" varsinaiselle korkeapainepumpulle.
Väliletku irti ja taas starttaamaan, se on mekaaninen, voiman se saa imunokan päästä.
Sitten johtojen tarkistus.
Pumpun kyljessä on myös paineanturi.
Onhan oikeaa polttoainetta tankissa ?
Jokin putken o-rengas voi vuotaa ,imee ilmoja ja näin polttoaine ei nouse siirtopumpulle.
Suodattimen kansi pitää olla kunnolla kiinni.
Onko nuo o-renkaa t uusittu?
Uusissa autoissa tuo siirtopumppu on laitettu tankin yhteyteen ja se vuotaa ulospäin,jos on vuoto.
joskami kirjoitti:Polttoainetta kyllä tulee suuttimille asti, putki irti roiskuu mukavasti.
Ei auttanu railpaineen säätimen vaihto.
Huomenaamulla suuttimet lähtee testattaviksi, toivottavasti sieltä löytys vika..
Ei keksi enää vika kohteita miksei lähtis käyntiin.



nokka akselin tunnistin jos ei toimi ei varmasti käynnistykkään. (synkronointi kampiakselin ja nokan välillä ei ok -> ei käynnisty ) nää oli tällaisia villejä veikkauksia kun ei piuhanpäässä ole käytyjoskami kirjoitti:Polttoainetta kyllä tulee suuttimille asti, putki irti roiskuu mukavasti.
Ei auttanu railpaineen säätimen vaihto.
Huomenaamulla suuttimet lähtee testattaviksi, toivottavasti sieltä löytys vika..
Ei keksi enää vika kohteita miksei lähtis käyntiin.
.
Jos nokka-akselin tunnistin menee, niin käynnissä oleva auto ei siihen sammu, sitä tietoa järjestelmä tarvitsee vaan käynnistymishetkellä.
Kleitoksen vihje on hyvä.
Suuttimissa ei näkynyt mitään kummallista ?
Hyvä ne on kuiteski varmuudeksi tarkistaa, mutta en usko, että kaikki yhtäaikaa renaisi, jos yksi tai kaksikin temppuilee, niin vielä pitäisi käyntiin lähtä.
Sähköviaksi taitaisi sitten kääntyä.
Johtojen kimppuun.
Vaikeutena on, ettei se käynnistymättömyys todennäköisesti anna mitään vikakoodia, vikakoodi tulee vasta, kun auto on käynnistynyt ja ohjelma nousee käyntiinlähtöasemasta varsinaiseen toimintatilaan, vasta silloin vikakooditkin aktivoituu.
Oikein hyvällä tuurilla vielä vikamuistissa olisi se alkuperäinen sammumissyy.
Niitä ei ole montaa ja puutteellinen railpaine kattaa niistä jotain 90% ja ylikin.
Jos nokka-akselin tunnistin menee, niin käynnissä oleva auto ei siihen sammu, sitä tietoa järjestelmä tarvitsee vaan käynnistymishetkellä.
Kleitoksen vihje on hyvä.
Suuttimissa ei näkynyt mitään kummallista ?
Hyvä ne on kuiteski varmuudeksi tarkistaa, mutta en usko, että kaikki yhtäaikaa renaisi, jos yksi tai kaksikin temppuilee, niin vielä pitäisi käyntiin lähtä.
Sähköviaksi taitaisi sitten kääntyä.
Johtojen kimppuun.
Vaikeutena on, ettei se käynnistymättömyys todennäköisesti anna mitään vikakoodia, vikakoodi tulee vasta, kun auto on käynnistynyt ja ohjelma nousee käyntiinlähtöasemasta varsinaiseen toimintatilaan, vasta silloin vikakooditkin aktivoituu.
Oikein hyvällä tuurilla vielä vikamuistissa olisi se alkuperäinen sammumissyy.
Niitä ei ole montaa ja puutteellinen railpaine kattaa niistä jotain 90% ja ylikin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kaverillani oli samanlainen vika kahteen otteeseen, ettei auto käynnistynyt. Auto oli ML400 cdi ja kummallakin kerralla syynä oli viallinen suutin. Korjauksen hinta veholla oli luokkaa 1000eur /kerta. 

E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Mikäs tilanne on tällä hetkellä lähteekö käymään edes vajaasti?
jos ei niin yksi mahdolisuu olis laatikko puolella luule kepin olevan muusa
kuin p asennossa
jonkun osan järjestelmä/osien testeistä pystyy tekemään vaikei auto käy
näytää arvoja mitä voi verrata sitten siihen mitä pitäis olla
kyllä yksiki viallinen suutin/suutimen johto voi tehdä sen että ei lähde olenkaan käymään (kaksi tapausta nähty lähi aikoina)
kannataa kokeilla myös varaavainta
avulla
jos ei niin yksi mahdolisuu olis laatikko puolella luule kepin olevan muusa
kuin p asennossa
jonkun osan järjestelmä/osien testeistä pystyy tekemään vaikei auto käy
näytää arvoja mitä voi verrata sitten siihen mitä pitäis olla
kyllä yksiki viallinen suutin/suutimen johto voi tehdä sen että ei lähde olenkaan käymään (kaksi tapausta nähty lähi aikoina)
kannataa kokeilla myös varaavainta
jos vika muistia ei ole tyhjenetty sieltä ja event memoryn alta saatta tosiaan löytyä koodi/vinkki mahdolisesta viasta toistuvuuden/kilometrientuikku kirjoitti:Oikein hyvällä tuurilla vielä vikamuistissa olisi se alkuperäinen sammumissyy.
avulla
Autohan sammu aivan lennosta hirveän kolkotuksen kanssa, tallissa kun tarttailee niin pakoputkesta tulee voimakas naftan haju. Suuttimet lähti aamulla testiin. Yrittää lähteä käyntiin vajaasti kun starttaa, aivan joku sylinteri pistäisi vastaan.(samaku tarttailis tuplakaasareilla olevaa bensa vehjettä jossa sytkä pielessä) perhana ku puhelimella kirjottaminen on hidasta..
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Toi kuulostaa ikävältä, kurkaus kopan sisään sulkee pois ainakin osan mahdolisita vioista,
mahdollisia syitä vaikka mitä jakosekaisin,ventiilipaskana,kk laakeri/ männäntappi,
väärään aikaan tapahtuva ruiskutus(viallinen kampiakselin asenontunistin/vasitinkehä)
lähes kokoajan vuotava suutin(aivan liika naftaa sylinterissä saa aikaan myös melkoisen metelin/vastaan potkimista)
suutin vamma olis ehkä helpoin noista
mahdollisia syitä vaikka mitä jakosekaisin,ventiilipaskana,kk laakeri/ männäntappi,
väärään aikaan tapahtuva ruiskutus(viallinen kampiakselin asenontunistin/vasitinkehä)
lähes kokoajan vuotava suutin(aivan liika naftaa sylinterissä saa aikaan myös melkoisen metelin/vastaan potkimista)
suutin vamma olis ehkä helpoin noista
Ilman polttoainetta pyörittäessä startilla ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä, mut heti kun laitetaan polttoainetta tulee rupee vajaalla yrittää käyntiin.
pitää soitella noita huoltoja et saisko jostain tohon puristuspainemittarin.
Ainakin starttaamalla sai nousee nuo suuttimet irti joten reikää ei oo männässä
Suutin vikaa toi säätäjä epäili kanssa, no tänään ehkä saan tietää onko suuttimissa vikaa.
pitää soitella noita huoltoja et saisko jostain tohon puristuspainemittarin.
Ainakin starttaamalla sai nousee nuo suuttimet irti joten reikää ei oo männässä

Suutin vikaa toi säätäjä epäili kanssa, no tänään ehkä saan tietää onko suuttimissa vikaa.
Vikakoodien lukukin voisi valaista asiaa. Oma Sprinter sammui kesken lomareissun ja kiva EDC valo jäi palamaan. Uudelleen käynnistettäessä lähti pyörimään vajailla pytyillä, jonka jälkeen taas sammui. Raskoneen ukko piuhoineen kutsuttiin hätiiin ja syy oli kontakti häiriö 1syl suuttimen liittimessä. Putsausta crc:llä ja rupes pelittään. Tuosta on nyt joku 2-3 vuotta. Nyt pohjoisen reissulla keskellä ei mitään sama homma. Tosin nyt en kutsunut ketään hätiin vaan putsasin suuttimen liitiimet ja taas pelaa hyvin. Jostain syystä Sprinteri ei tykkää lomareissuista. Työkäytössä ei ole temppuillu koskaan 

W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Olihan nuo paikallaan reilu kolme viikkoa ennen Karalalla käyntiä ja noin 500-600km tuli ajettua, jossei jopa enemmänkin.tuikku kirjoitti:.
Uudet kärjet olis varmaan vaatinu vähän sisäänajoa ennen rääkkiä Karalan penkissä.
Monesti vaihtavat suuttimet samalla kun tekevät ohjelman, ei siinä hirveästi kerkeä tulemaan sisäänajoa..
Joo, olet aivan oikeassa.joskami kirjoitti:Olihan nuo paikallaan reilu kolme viikkoa ennen Karalalla käyntiä ja noin 500-600km tuli ajettua, jossei jopa enemmänkin.tuikku kirjoitti:.
Uudet kärjet olis varmaan vaatinu vähän sisäänajoa ennen rääkkiä Karalan penkissä.
Monesti vaihtavat suuttimet samalla kun tekevät ohjelman, ei siinä hirveästi kerkeä tulemaan sisäänajoa..
Niin on tehty mullekkin, monta kertaa on suuttimia vaihdettu siinä Mikan luona.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Kokeile tuolta obdmailma,*syteemissä erilaisia koodeja jos noi sais jotenkinjoskami kirjoitti:Nyt on suuttimet taas kiinni, mut 25km matkalla kahdesti "limp modeen" ja auto sammu vauhdissa.
Vikakoodeina P011A ja Po249, mistäköhän löytäs tarkemmat selitykset noille?
siihen käänetyyn vois sieltä koitaa tonkia mahdolisia vika lähteitä
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Yksi syy voi olla etta penkki ei koskaan vastaa taysin todelista ajotilannetajoskami kirjoitti:Niin uskomattomalta ku kuulostaakin niin tein uuden ohjelman ja samalla hävisi kaikki vikatilat, nyt ajettu n.400km eikä kertaakaan vikatilaan.
Penkissä tehdyllä ohjelmalla noin 10km välein vikatilaan. En tiedä miten voi olla mahdollista
tai sitten on jaanyt jotain kesken/lipsahtanut jotain paskaa ohjelmaan
..Se softan tekijä voisi olla kiitollinen kaikesta asiallisesta kritiikistä ihan suoraankin ja luulempa että korjaakin sen mielellään.CDI203 kirjoitti:Yksi syy voi olla etta penkki ei koskaan vastaa taysin todelista ajotilannetajoskami kirjoitti:Niin uskomattomalta ku kuulostaakin niin tein uuden ohjelman ja samalla hävisi kaikki vikatilat, nyt ajettu n.400km eikä kertaakaan vikatilaan.
Penkissä tehdyllä ohjelmalla noin 10km välein vikatilaan. En tiedä miten voi olla mahdollista
tai sitten on jaanyt jotain kesken/lipsahtanut jotain paskaa ohjelmaan
Niinkuin CDI203 tuossa kirjoittelikin, niin kerrankos tuota ihan erehdyskin sattuu, muttei sitä voi tieten korjata jos kukaan ei kerro...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Ollaan oltu softan tekijän kanssa koko ajan yhteydessä melkeinpä päivittäin, ja tietää koko ajan missä mennään.tuikku kirjoitti:..Se softan tekijä voisi olla kiitollinen kaikesta asiallisesta kritiikistä ihan suoraankin ja luulempa että korjaakin sen mielellään.CDI203 kirjoitti:Yksi syy voi olla etta penkki ei koskaan vastaa taysin todelista ajotilannetajoskami kirjoitti:Niin uskomattomalta ku kuulostaakin niin tein uuden ohjelman ja samalla hävisi kaikki vikatilat, nyt ajettu n.400km eikä kertaakaan vikatilaan.
Penkissä tehdyllä ohjelmalla noin 10km välein vikatilaan. En tiedä miten voi olla mahdollista
tai sitten on jaanyt jotain kesken/lipsahtanut jotain paskaa ohjelmaan
Niinkuin CDI203 tuossa kirjoittelikin, niin kerrankos tuota ihan erehdyskin sattuu, muttei sitä voi tieten korjata jos kukaan ei kerro...
Tiedä sitten mikä on oikea syy vikakoodeihin on mut ny uudella ohjelmalla ei ole vikakoodeja tullut. Sehän se pääasia on
