W203 220 CDI -02 ei käynnisty - APUA tarvitaan
W203 220 CDI -02 ei käynnisty - APUA tarvitaan
Termarin vaihdon yhteydessä napsahti naftaletkun haaroitin poikki.
Laitoin uuden haaroittimen ja letkut ja taas ajettiin.
Haaroittimesta
luiskahti ajossa yksi letku irti ja nafta lensi.
Letku kiinni ja taas ajettiin.
Laitoin myöhemmin uudet letkut klemmareilla kiinni ja auto alkoi ajossa itsekseen sammuilemaan ja nyt ei enää käynnisty ollenkaan.
Uudet letkut ovat samaa kokoa kuin alkuperäisetkin, joskin vahvistettua kumia.
Naftaletkujen liittimiin vaihdoin uudet O-renkaat.
Missäpä voisi olla vika?!?
Laitoin uuden haaroittimen ja letkut ja taas ajettiin.
Haaroittimesta
luiskahti ajossa yksi letku irti ja nafta lensi.
Letku kiinni ja taas ajettiin.
Laitoin myöhemmin uudet letkut klemmareilla kiinni ja auto alkoi ajossa itsekseen sammuilemaan ja nyt ei enää käynnisty ollenkaan.
Uudet letkut ovat samaa kokoa kuin alkuperäisetkin, joskin vahvistettua kumia.
Naftaletkujen liittimiin vaihdoin uudet O-renkaat.
Missäpä voisi olla vika?!?
Re: W203 220 CDI -02 ei käynnisty - APUA tarvitaan
JOE kirjoitti:Termarin vaihdon yhteydessä napsahti naftaletkun haaroitin poikki.
Laitoin uuden haaroittimen ja letkut ja taas ajettiin.
Haaroittimesta
luiskahti ajossa yksi letku irti ja nafta lensi.
Letku kiinni ja taas ajettiin.
Laitoin myöhemmin uudet letkut klemmareilla kiinni ja auto alkoi ajossa itsekseen sammuilemaan ja nyt ei enää käynnisty ollenkaan.
Uudet letkut ovat samaa kokoa kuin alkuperäisetkin, joskin vahvistettua kumia.
Naftaletkujen liittimiin vaihdoin uudet O-renkaat.
Missäpä voisi olla vika?!?







MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Noi polttoaineletkut tuntusivat olevan aika tarkkoja cdi:ssä. Vika tullut termarin vaihton yhteydessä joten ei siinä muu auta sun kun vaihtaa letkut uusiin KL-varaosasta. Ilmaus onnistuu kun käynnistettäessä pidät kaasun pohjassa. Pistä mylly pyörimään ja katso kirkkausta letkuista meneekö siellä ilmaa. Se saattaa jostain o-renkaan välistä vetästä vaikkei heti uskoiskaan.
w203 220cdi Avantgarde
No nyt pääsin taas auton kimppuun.
Irroitin letkut suodattimesta ja molemmat olivat kuivia eli ei taida yhtään mennä koneelle asti vaikka letkuissa vähän poreileekin.
Hoitaako tuo moottorin etuosassa oleva siirtopumppu imun tankista asti vai onko tankissa vielä oma pumppu?
Tankissa on naftaa lähes puoli tankillista.
Eli mitenkäs nyt edetään?
Irroitin letkut suodattimesta ja molemmat olivat kuivia eli ei taida yhtään mennä koneelle asti vaikka letkuissa vähän poreileekin.
Hoitaako tuo moottorin etuosassa oleva siirtopumppu imun tankista asti vai onko tankissa vielä oma pumppu?
Tankissa on naftaa lähes puoli tankillista.
Eli mitenkäs nyt edetään?
Dieselin tankissa ei ole pumppua (bensavehkeessä on). Elikä se sirtopumppu yksinään imee naftan tankista kuten arvelitkin. Omassani siirtopumpun O-rengas aiheutti käynnistymisongelmia päästämällä ilmaa pumppuun. Oottele rauhassa kunnes saat ne uudet letkut ja o-renkaat.JOE kirjoitti: Hoitaako tuo moottorin etuosassa oleva siirtopumppu imun tankista asti vai onko tankissa vielä oma pumppu?
W203CDI
Kanisteristä pumppu imee hyvin naftaa ja auto käy tasaisesti.
Laitoin letkun tankilta suodattimelle tulevaa letkuun niin ei tule mitään
tankin letkusta.
Tankkiin olen kaatanut varmuuden vuoksi kannusta n 15 litraa naftaa,
joten tankin ei pitäisi olla tyhjä ja mittarikin näyttää reilusti yli neljännestä.
Seuraavaksi vois kurkata tankkiin! Miten aukeaa tankin muovinen iso korkki? Onko normaalisti kierteillä?
Kumpaan tankkiin aine tankatessa menee vai onko niissä väliputki alaosassa?
Laitoin letkun tankilta suodattimelle tulevaa letkuun niin ei tule mitään
tankin letkusta.
Tankkiin olen kaatanut varmuuden vuoksi kannusta n 15 litraa naftaa,
joten tankin ei pitäisi olla tyhjä ja mittarikin näyttää reilusti yli neljännestä.
Seuraavaksi vois kurkata tankkiin! Miten aukeaa tankin muovinen iso korkki? Onko normaalisti kierteillä?
Kumpaan tankkiin aine tankatessa menee vai onko niissä väliputki alaosassa?
JOE kirjoitti:Kanisteristä pumppu imee hyvin naftaa ja auto käy tasaisesti.
Laitoin letkun tankilta suodattimelle tulevaa letkuun niin ei tule mitään
tankin letkusta.
Tankkiin olen kaatanut varmuuden vuoksi kannusta n 15 litraa naftaa,
joten tankin ei pitäisi olla tyhjä ja mittarikin näyttää reilusti yli neljännestä.
Seuraavaksi vois kurkata tankkiin! Miten aukeaa tankin muovinen iso korkki? Onko normaalisti kierteillä?
Kumpaan tankkiin aine tankatessa menee vai onko niissä väliputki alaosassa?

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Tarkoitatko sitä "korkkia" takapenkin alla josta tasomittari on asennettu?JOE kirjoitti:Kanisteristä pumppu imee hyvin naftaa ja auto käy tasaisesti.
Laitoin letkun tankilta suodattimelle tulevaa letkuun niin ei tule mitään
tankin letkusta.
Tankkiin olen kaatanut varmuuden vuoksi kannusta n 15 litraa naftaa,
joten tankin ei pitäisi olla tyhjä ja mittarikin näyttää reilusti yli neljännestä.
Seuraavaksi vois kurkata tankkiin! Miten aukeaa tankin muovinen iso korkki? Onko normaalisti kierteillä?
Kumpaan tankkiin aine tankatessa menee vai onko niissä väliputki alaosassa?
Tankkihan on yhtenäinen mutta pohjassa kyllä kaksi allasta ja väliputki ja imusysteemi siellä on polttoaineen siirtämiseksi toisesta altaasta jos taso putoaa tarpeeksi alas.
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01
Löytyihän sieltä kaikennäköistä vermettä ja putkea.
Tankkauspuoli on lähes tyhjä ja kaikki nafta on imu-paluu putkien puolella.
Letkulla kun imaisin korkin liittimestä niin hyvin tuli tavaraa.
Eli ei kun korkit kiinni ja penkit paikalleen ja etsimään vikaa
tankin ja suodattimen väliltä.
Onko pohjassa mitään arkaa kohtaa, jossa putket voisivat vaurioitua?
Voivatko mennä esim tunkilla nostettaessa lyttyyn vai millä linjalla putket kulkevat?
Tankkauspuoli on lähes tyhjä ja kaikki nafta on imu-paluu putkien puolella.
Letkulla kun imaisin korkin liittimestä niin hyvin tuli tavaraa.
Eli ei kun korkit kiinni ja penkit paikalleen ja etsimään vikaa
tankin ja suodattimen väliltä.
Onko pohjassa mitään arkaa kohtaa, jossa putket voisivat vaurioitua?
Voivatko mennä esim tunkilla nostettaessa lyttyyn vai millä linjalla putket kulkevat?
Imaisin letkulla konehuoneeseen tulevalta putkelta ja hyvin tuli tavaraa, joten putket tankilta konehuoneelle lienevät kunnossa.
Sitten siinä on vielä jokin lämmönvaihdin minkä läpi nafta tulee suodattimelle ja sieltäkin tuli tavara läpi.
Tuntuu nyt kuitenkin siltä, että tuo siirtopumppu ei oikein hoida hommaansa. Kurkkasin sinnekin, vain pari ratasta ja venttiili jousen kanssa, hyvältä näytti.
Edelleen kuitenkin suodattimen täyttämällä kone käy puolisen minuuttia ja sitten kaputt.
Nyt on taas sormi suussa...
Sitten siinä on vielä jokin lämmönvaihdin minkä läpi nafta tulee suodattimelle ja sieltäkin tuli tavara läpi.
Tuntuu nyt kuitenkin siltä, että tuo siirtopumppu ei oikein hoida hommaansa. Kurkkasin sinnekin, vain pari ratasta ja venttiili jousen kanssa, hyvältä näytti.
Edelleen kuitenkin suodattimen täyttämällä kone käy puolisen minuuttia ja sitten kaputt.
Nyt on taas sormi suussa...
No ne kaksi o-rengasta kuuluu varmaan siihen lyhyeen mustaan putkeen joka on sammuttimen ja korkeapainepumpun välissä, mutta ei liene oleellista ja hankalat vaihtaa. En ole vielä kuullut että keltään ois sirtopumppu hajonnut, mutta kai sekin vaihtoehto on olemassa. Jos kerran kanikasta jaksaa imeä mutta ei tankista niin vika ei ole suuri. Toivotaan että letkujen vaihto auttaa..
W203CDI
Moi taas!
En taaskaan malttanut olla menemättä talliin kokeilemaan starttia.
No nyt toteutin tämän siten, että ensin täytin suodattimen.
Sitten laitoin siirtopumpun imuletkun kanisteriin ja käynnistin auton, jolloin sain pumppuihin ja alapuolen letkuihin naftat.
Imuletku kiinni suodattimeen ja imemään tankin letku täyteen ja sitten kiinni suodattimeen.
Tällä konstilla ei jäänyt mihinkään ilmaan ja auto pysyi käynnissä.
Miten lie tuon automaattisen ilmauslaitteen pitäisi toimia, ainakin nyt auton käydessä ilmausventtiilin letku on puolillaan naftaa.
Ilmeisesti tuo ei toimi ollenkaan!
Katsotaan sitten vieläkö tuo huomenna käynnistyy...
En taaskaan malttanut olla menemättä talliin kokeilemaan starttia.
No nyt toteutin tämän siten, että ensin täytin suodattimen.
Sitten laitoin siirtopumpun imuletkun kanisteriin ja käynnistin auton, jolloin sain pumppuihin ja alapuolen letkuihin naftat.
Imuletku kiinni suodattimeen ja imemään tankin letku täyteen ja sitten kiinni suodattimeen.
Tällä konstilla ei jäänyt mihinkään ilmaan ja auto pysyi käynnissä.
Miten lie tuon automaattisen ilmauslaitteen pitäisi toimia, ainakin nyt auton käydessä ilmausventtiilin letku on puolillaan naftaa.
Ilmeisesti tuo ei toimi ollenkaan!
Katsotaan sitten vieläkö tuo huomenna käynnistyy...
Näin taitaa kuulua, kaikissa ei tosin ole sitä sammutinta.No ne kaksi o-rengasta kuuluu varmaan siihen lyhyeen mustaan putkeen joka on sammuttimen ja korkeapainepumpun välissä, mutta ei liene oleellista ja hankalat vaihtaa
Ei ne hankalat ole vaihtaa ?
Ei, se on eri juttu.Tässä mallissa tuo sammutin on liitetty T-kappaleella
siirtopumpun ja korkeapainepumpun väliseen letkuun.
Hantan mainitsema sammutin on edestä katsoen korkeapainepumpun vasemmalla puolella kannen päässä, siihen tulee yksi kirkas muovinen polttoaineputki siirtopumpulta, se musta parin sentin mittainen putki korkeapainepumpulta ja johto.
wiimax.fi
Elikkä tämä alimmaisessa kuvassa oleva letkun 128 päässä on sitten ilmausventtiili, vaan miten se toimii?
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 122&SGN=03
Tappi vain pyörii paikallaan eikä liiku sisään eikä ulos.
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 122&SGN=03
Tappi vain pyörii paikallaan eikä liiku sisään eikä ulos.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
olikohan se tänne mihin jo tuli laitetua tosta vuodatus venttilistä (EI ole mitään automaatist ilmaus ventiiliä)
Siirto paineen mittaus/Ilmaus pumpun liitos piste,
Jos kaikki liitokset tiiviitä niin startaamalla jokusen kerran ilmailee itenssä
Liekö missän 203 mallissa? sitä sammutin venttiliä siinä pumpun ja tulo putken välissä, vitoissa ja 202 malleissa niitä kyllä näkynyt
203 Tankissa on myös pumppu
Siirto paineen mittaus/Ilmaus pumpun liitos piste,
Jos kaikki liitokset tiiviitä niin startaamalla jokusen kerran ilmailee itenssä
Liekö missän 203 mallissa? sitä sammutin venttiliä siinä pumpun ja tulo putken välissä, vitoissa ja 202 malleissa niitä kyllä näkynyt
203 Tankissa on myös pumppu
CDI W202
Täälläpäin vähän samanlaiset ongelmat.
Jos polttoaine on loppumassa niin auto sammuu ajossa.
(W202 200CDI -01)
Täytön jälkeen niin pelaa taas.
Epäillään että pieni vuoto jossain.
Ovatko tosiaan cdi:t näin tarkkoja?
Ja miksi vain kuin polttoainetta on vähissä?
Vanhat W124:t tippuivat dieseli siellä täällä ilman ongelmia.
Jos polttoaine on loppumassa niin auto sammuu ajossa.
(W202 200CDI -01)
Täytön jälkeen niin pelaa taas.
Epäillään että pieni vuoto jossain.
Ovatko tosiaan cdi:t näin tarkkoja?
Ja miksi vain kuin polttoainetta on vähissä?
Vanhat W124:t tippuivat dieseli siellä täällä ilman ongelmia.
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
talvilaatu
Eilen oli huoltoasemalle ilmestynyt löpömittariin maininta '"Talvilaatu'.
Miten tuo poikkeaa tavallisesta eli kesälaadusta?
Voiko tällä olla vaikutusta naftan kulkuun putkistossa jo parin asteen pakkasessa?
Miten tuo poikkeaa tavallisesta eli kesälaadusta?
Voiko tällä olla vaikutusta naftan kulkuun putkistossa jo parin asteen pakkasessa?