pitääkö mersussa olla joustava kytkinlevy, vai toimiiko "kiinteä" malli? hajooko loota, jos levy ei jousta?
mitä levy vaihtoehtoja on tarjolla mersun diiselikoneisiin? onko sinne mitään vahvempaa, muttei halkasijaltaan kauheesti isompaa mallia?
kyrvähti tänään kytkin ja tartteis saada vähän vahvempi tilalle. irtos joko niiteistään, sylkäs jouset pihalle, taikka muuten vaan poori osa irtos levystä. kauhee kolina ja pauke ja veto loppu, ku seinään.
124 kytkinlevy
124 kytkinlevy
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
jousitetut vakiolevyt ei kestä ja kiinteällä keskustalla olevat levyt, esim. sintterit on vittumaisia ajaa, siinä on vaihtoehdot, jos manuaalilla haluaa ajaa
eli ei se loota siitä hajoa, vaikka levyssä sitä joustoa ei olisikaan, mutta käytettävyys kärsii...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
joo o. ei ollukkaan kytkin. rupeinkin jo ihmetteleen, että kuinka se voi mennä rikki, ku itte sen oon tehny.
eli kytkin oli ihan kunnossa, mutta loota sylki hampaat pihalle. jostakin pää akselin rattaalta oli menny lähes jokainen hammas poikki, kun mikään vaihdekkaan ei toiminu. olisko ollu 3 ehjää hammasta.. muuten oli kyllä ihan hyvän näkönen vielä.
uutta lootaa vaan.

uutta lootaa vaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E