Mittarinpohjat
Pistetään nyt tähän sitten kaikille köyhimmän mittariston (124) omistajille valkoiset mittarin pohjat ihan ilmaiseen jakeluun:
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 20161.jpeg
Pohjat vaativat ehkä hieman käsittelyä (pieniä epätarkkuuksia), mutta eivätpähän ole hinnalla pilatut!Jokainenhan voi sitten muokata niistä haluamaisensa
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 20161.jpeg
Pohjat vaativat ehkä hieman käsittelyä (pieniä epätarkkuuksia), mutta eivätpähän ole hinnalla pilatut!Jokainenhan voi sitten muokata niistä haluamaisensa
Kiitos AM! Pitäs vaan löytää kierrosluvullinen diisselin mittaristo. No muutenkin joutuu mittariston purkaa niin samalla pistää skannerin laulaa ja avot on tulostusta vaille.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Minulle kelpaisi myös mallia kierrosluvullinen ja ilman taloudellisuusmittaria olevat w124 300D:n mittaristopohjat. Jos joku mittarin purkaja voisi laittaa vaikka sähköpostilla skannaukset, niin ei tarvitse alkaa muokkaan mittariston purun yhteydessä. Tulostimia löytyy itseltäLindroos kirjoitti:Kiitos AM! Pitäs vaan löytää kierrosluvullinen diisselin mittaristo. No muutenkin joutuu mittariston purkaa niin samalla pistää skannerin laulaa ja avot on tulostusta vaille.

mersumies@hotmail.com
Viimeksi muokannut MB, To 09.10.2003 23:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Mulle kelpais samanlainen mikä on ensimmäisessäkin linkissä mutta en tarvitse muuta kuin kilometri/h ja sitten sen pohjat missä on bensa-,öljynpaine-,lämpötila- ja kulutusmittarit.. eli en tarvitse siis kierros/kello mittaria.. mitäs tulis hintaa?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Viikonloppuna kävin ostamassa skannerin joten enään puuttuu mittariston purku. Kun saa pohjat irti niin 200D kiekkamittarillinen mittaristo löytyy netistä.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Skannasin omat mittarit ja muutin valkeiksi. Tulostin mustesuihkulla paperille ja asensin orkkisten päälle. Saapa nähdä miten kestävät kosteutta ym. seikkoja. Vaikeinta oli leikata siistit reijät kilometrilukemille, mutta nekin onnistuivat pienellä kirurgi puukolla.

Jos hommaan aikoo ryhtyä niin suosittelen HP:n "Premium plus photo paper matt" -paperia, se on tarpeeksi paksua ja pinta tosi mukavan näköinen.

Jos hommaan aikoo ryhtyä niin suosittelen HP:n "Premium plus photo paper matt" -paperia, se on tarpeeksi paksua ja pinta tosi mukavan näköinen.
Viimeksi muokannut Sunnuntai, Pe 10.10.2003 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuli tuosta mustesuihkutulostuksesta mieleen, että mitenkähän ihan valotettu valokuva kestää pientä kosteutta. Kehityksen aikanahan niitä tietenkin litkutellaan liemissä, mutta eiväthän ne jatkuvaa märkyyttä kestä.
Luulisi kuitenkin, että valokuva on mustesuihkutulostetta kestävämpi kaikissa olosuhteissa. Melkein joka valokuvauspuljusta tai esim. Ifin nettisivujen kautta saa tilattua ihan oikeita valotettuja "valokuvia" noista tiedostoista. Eli jos tulostuttaisitte kokeeksi vaikka Ifillä valokuvina ne mittarin pohjat. 20cm x 30 cm kuva taisi maksaa 2,25€ /kpl tai jotain sinne päin ja digipuolen kiinteät 1,99€ postikulut päälle (samallahan tulee muutakin).
Luulisi kuitenkin, että valokuva on mustesuihkutulostetta kestävämpi kaikissa olosuhteissa. Melkein joka valokuvauspuljusta tai esim. Ifin nettisivujen kautta saa tilattua ihan oikeita valotettuja "valokuvia" noista tiedostoista. Eli jos tulostuttaisitte kokeeksi vaikka Ifillä valokuvina ne mittarin pohjat. 20cm x 30 cm kuva taisi maksaa 2,25€ /kpl tai jotain sinne päin ja digipuolen kiinteät 1,99€ postikulut päälle (samallahan tulee muutakin).
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Kyllähän nuo HP:n paperit pientä kosteutta kestää, kunhan nyt ei vallan kastu.
Siis jos siihen pohjaan alkaa oikein kertymään kosteutta, niin tottakai muste alkaa leviämään. Mutta eihän sitä mittariston sisässä nyt niin paljoa pitäisi olla vettä...
Suurempi ongelma on varmaan tulosteiden haalistuminen auringonpaisteessa. Ja toinen juttu on tuon paperin "eläminen" lämpötilan ja kosteuden mukaan.
Itse tulostin tuollaiset pohjat Hondaan kiiltävälle HP:n paperille ja liimasinkin ne varmuuden vuoksi kiinni. Silti ne tuntuvat jonkin verran käpristelevän.
Paras vaihtoehto tuohon tulostukseen on varmaan joku mahdollisimman paksu, puolikiiltävä tarra.
Semmosta tarvii testata seuraavaksi, mittariston kun joutuu kuitenkin jossain vaiheessa avaamaan.
Alkoi nimittäin jumittamaan kierroslukumittari tuon tuningin jälkeen, kun lähti akseleineen irti. Lisäksi nopeusmittari on kerran jumiutunut 4-kymppiin, liekö johtunut tuon paperin käpristelystä kostealla ilmalla.
Ja paistaa sitten alkuperäistenkin kiekkojen lukemat noinkin paksusta paperista läpi, ne kun on sellaiset takaapäin valaistut, eikä niitä saanut irti mittaristoa hajoittamatta. Tarvii nekin sitten tervata mustiksi ensi kerralla...
Siis jos siihen pohjaan alkaa oikein kertymään kosteutta, niin tottakai muste alkaa leviämään. Mutta eihän sitä mittariston sisässä nyt niin paljoa pitäisi olla vettä...

Suurempi ongelma on varmaan tulosteiden haalistuminen auringonpaisteessa. Ja toinen juttu on tuon paperin "eläminen" lämpötilan ja kosteuden mukaan.
Itse tulostin tuollaiset pohjat Hondaan kiiltävälle HP:n paperille ja liimasinkin ne varmuuden vuoksi kiinni. Silti ne tuntuvat jonkin verran käpristelevän.
Paras vaihtoehto tuohon tulostukseen on varmaan joku mahdollisimman paksu, puolikiiltävä tarra.
Semmosta tarvii testata seuraavaksi, mittariston kun joutuu kuitenkin jossain vaiheessa avaamaan.
Alkoi nimittäin jumittamaan kierroslukumittari tuon tuningin jälkeen, kun lähti akseleineen irti. Lisäksi nopeusmittari on kerran jumiutunut 4-kymppiin, liekö johtunut tuon paperin käpristelystä kostealla ilmalla.
Ja paistaa sitten alkuperäistenkin kiekkojen lukemat noinkin paksusta paperista läpi, ne kun on sellaiset takaapäin valaistut, eikä niitä saanut irti mittaristoa hajoittamatta. Tarvii nekin sitten tervata mustiksi ensi kerralla...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
]
Skannasin omat mittarit ja muutin valkeiksi. Tulostin laserilla valokuvapaperille paperille ja asensin orkkisten päälle. ja kirurgin veitsellä leikkasin kolot auki . paperina käytin hp:n parasta valokuva paperia
Lopputulos on erittäin hyvä ja en olis uskonut miten helppoa on tehdä yksinkertaisia asioita , kun vaan viitsii. Eikun mittari paikalleen niin näkee kokonaisuuden.
Skannasin omat mittarit ja muutin valkeiksi. Tulostin laserilla valokuvapaperille paperille ja asensin orkkisten päälle. ja kirurgin veitsellä leikkasin kolot auki . paperina käytin hp:n parasta valokuva paperia
Lopputulos on erittäin hyvä ja en olis uskonut miten helppoa on tehdä yksinkertaisia asioita , kun vaan viitsii. Eikun mittari paikalleen niin näkee kokonaisuuden.

"tupiksen" pyynnöstä laitoin kotisivulleni mittaristonpohjat W124 260-300 mittaristoon (economy, 240 km/h, kiekka+kello). Voi sieltä kaikki halukkaat imuroida.
http://www.geocities.com/hemuli_fi/Download/valkeat.JPG
Kiitoksia vaivannäöstä tupikselle.
http://www.geocities.com/hemuli_fi/Download/valkeat.JPG
Kiitoksia vaivannäöstä tupikselle.

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
eipä aukene nuo sivut...Petri M. kirjoitti:"tupiksen" pyynnöstä laitoin kotisivulleni mittaristonpohjat W124 260-300 mittaristoon (economy, 240 km/h, kiekka+kello). Voi sieltä kaikki halukkaat imuroida.
http://www.geocities.com/hemuli_fi/Download/valkeat.JPG
Kiitoksia vaivannäöstä tupikselle.
Jaahas...tuo geocities pelittää ylipäätänsä aika kehnosti...aika usein palvelin alhaalla tai jotain. No jos tuo velipoika laittaa suomiservolle kun kerkiää... 

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Copypastea osoiteriville, niin johan toimii.epk kirjoitti:eipä aukene nuo sivut...
Ei yleensä toimi kauhean hyvin nuo suorat linkitykset noiden ilmaispalveluiden sivuille, varsinkin jos kyseessä on kuva tms.

Edit: Sopiskohan nuo 126:een...

Ei vaan, jos muokkais taustaksi zebranoviilun, niin vois vaikka sopiakin.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Jep jotain muuta vois suunnitella kylläPasi M. kirjoitti: Ei vaan, jos muokkais taustaksi zebranoviilun, niin vois vaikka sopiakin.

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
itse laiton valkoiset ledit, valkoista valoa antavat siis, tuli tosi asialliset, ja eikä tarvitse ikinä vaihtaa polttimoita!!! , ja valo tehokin ihan muusta maailmastatupis kirjoitti:jos kuka tarttee niin voin laitta sähköpostissa tehdyt vedokset valkoisista mittari pohjista.
mulla on nyt itse tehdyt paikallaan ja ovat komeen näköiset , tarttes varmaan kokeilla jotain värilamppua, jotta ei olis pimeellä keltasävyiset.
onks kukaan kokeillut noita eri väri vaihtoehtoja

Kuinka paljon kirkastui? Itse pidän kyllä ennemminkin himmeästä "runnig silent, runnig deep" -meiningistäepk kirjoitti:itse laiton valkoiset ledit, valkoista valoa antavat siis, tuli tosi asialliset, ja eikä tarvitse ikinä vaihtaa polttimoita!!! , ja valo tehokin ihan muusta maailmasta

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
laitan vaikka kuvaa illemmalla, niin näät itsesaul kirjoitti:Kuinka paljon kirkastui? Itse pidän kyllä ennemminkin himmeästä "runnig silent, runnig deep" -meiningistäepk kirjoitti:itse laiton valkoiset ledit, valkoista valoa antavat siis, tuli tosi asialliset, ja eikä tarvitse ikinä vaihtaa polttimoita!!! , ja valo tehokin ihan muusta maailmastakuin mistään halogeeneista mittaristossa. Voihan niitä aina himmentää.

Kiitän kuvasta! Ihan hyvältä näyttää, mutta on kyllä aika kirkas...epk kirjoitti:tälläinen tuli, näyttää tosin luonnossa paremmalta, digikamera kellertaa tuota valoa
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
me tehtiin just kaverin kans pohjat w201 seen, 220km/h pohjat niin laitetaan tässä kohtapuoliin niistä orkkis versiot jakoon niin saa muutki väsäillä semmosii ku haluu 

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Mittarinpohjia
S320L -97