Rakensin itse vikakoodien luku & purkulaitteen ja nollasin koodit. Heti kun moottorin käynnisti ilmestyi koodit 4 ja 8 jotka kuitenkin sai nollattua moottorin käydessä eikä koodit tulleet uudelleen useamman minuutin tyhjäkäynnillä.
Kun moottorin sammutti noin 5s ajaksi ja käynnisti uudelleen vikamuisti pysyi tyhjänä. Jos moottori oli sammuksissa useamman minuutin koodit ilmestyivät muistiin taas. Edelleen käynnissä ollessa koodit sai nollattua eikä ne ilmenneet ennen seuraavaa pidempää sammutusta.
Jotenkin mun mielestä toi viittaa anturin toimitahäiriöön, teoria: Muutaman sekunnin moottorinsammutksen aikana anturi ei jäähdy ihan "huoneenlämpöön" ja toimii jotenkin taas seuraavassa startissa. Useamman minuutin sammutus ja anturi jäähtyy totaalisesti, ei ehdi heti mukaan seuraavan startin jälkeen.. Tätä tukisi vielä se että useamman minuutin tauon jälkeen startatessa auto käy ensin ontuen muutaman sekunnin kunnes käynti tasaantuu..
Epävarmuustekijät: En tosiaan tiedä päivittyykö tuossa flash tyypin hfm -boxissa vikakoodit moottorin käydessä / hylkääkö hfm ilmamassamittarin kokonaan jos se näyttää startin jälkeen akuankka arvoja..? Toisaalta jos hfm hylkää maf anturin ja käyttää sen antamien tulosten sijaan oppimiaan oletusarvoja niin eihän koodeja pitäs pystyä nollaamaan käydessä JOS ne vaan muistiin tulee myös moottorin käydessä..

Yks juttu mikä pitäisi tehdä on mitata moottorin käydessä maf:n arvot mutta mulla ei ollut sopivia hyppylankoja anturin ja liittimen väliin. Maf:n anturin johdot oli niin happamat että niihin piti uusia pätkät väliin, vähän pelottaa tuon kierrettävän liittimen sisällä olevat johdot vuotaako ne läpi tjs. Onhan tossa vielä sekin mahdollisuus että vika on itse hfm -boxissa tai sen moninapaliittimissä, toivottavasti ei kuitenkaan... $$$
Tulipa sekavaa tekstiä, jos tulee jotain vinkkejä asian suhteen niin kertokaa, muuten taidan jo uuden maf:n tilata kun en muutakaan enää keksi..
edit: otsikkoa korjattu