w124 takakelkan puslien irrotus!
w124 takakelkan puslien irrotus!
On mulla tommone 300tdt jonka takapää vaeltaa ajossa.
Alattelin, että takakelkan puslat on väljät. Vaihto ei ollutkaan niin mukava.
Etummainen on helppo, kun sen sai tunkilla painettua ulos kupistansa. Ongelmallinen oli takapään pusla, kun se täytyy vetää alaspäin. Onko siihen jotain järkevää tai oikeaa tapaa ottaa pois?
Itse sain sen väkisin revittyä suurinpiirtein millin palasina pois.
Etupään pusla ei juurikaan eronnut vanhasta kun sitä hanttarilla siinä heiluttelin asennuksen jälkeen.
Saapi nähdä loppuuko takapään vaeltelu, kun sais vielä toisen puolen valmiiksi.
Eikö näitä takakelkan puslia saa polyuretaanista tehtynä. Vai oisko se sitte liian kova?
Alattelin, että takakelkan puslat on väljät. Vaihto ei ollutkaan niin mukava.
Etummainen on helppo, kun sen sai tunkilla painettua ulos kupistansa. Ongelmallinen oli takapään pusla, kun se täytyy vetää alaspäin. Onko siihen jotain järkevää tai oikeaa tapaa ottaa pois?
Itse sain sen väkisin revittyä suurinpiirtein millin palasina pois.
Etupään pusla ei juurikaan eronnut vanhasta kun sitä hanttarilla siinä heiluttelin asennuksen jälkeen.
Saapi nähdä loppuuko takapään vaeltelu, kun sais vielä toisen puolen valmiiksi.
Eikö näitä takakelkan puslia saa polyuretaanista tehtynä. Vai oisko se sitte liian kova?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
eikös tuon etupään saa tunkilla painettua kelkasta ku laittaa jotain korin ja kelkan väliin että mahtuu pusla tulemaan ja toinen pää vain päin vastoin että pudottaa kelkkaa alas päin ja joku sinne puslan yäpuolelle ja kelkkaa tunkkaa ylöspäin nii pusla tulee ulos ?? en ole kertaakaa tenhy että en tied, mut niin sen ite tekisin .
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Oli se haastavaa, varsinkin takakelkan takimmaiset puslat, ja ainakin tossa mun autossa. Ja, kun on käytössä vain hallitunkki ja lankun pätkiä. Etupäähän en ole vielä koskaan kajonnut. Kuuleman pallonivelet on tiukassa. En aio niitä edes yrittää ennen kuin olen käynyt kaupasta kunnon pallonivelenulosvetäjän.
300TDT
200D
200D
Re: w124 takakelkan puslien irrotus!
Nyt on vaihdettu kaikki kuluvat osat takapäästä + kulmien säätö. kannattava homma, jos auto vaeltaa. takakelkka pöydälle, niin oli helppo homma eikä maksa enää montaa sataa osat. takapyörän laakerit oli aika kalliita farmariin, niin ostin ne motonetistä. Edessä oli niin hyvän oloiset osat, että en kajonnut sinne.
300TDT
200D
200D
Re: w124 takakelkan puslien irrotus!
suurin syy vaeltamiseen on yleensä narinahelat...mutta tuo kaikki uusiksi on tietenkin 

Re: w124 takakelkan puslien irrotus!
Ja viimeisenä tietenkin nelipyöräsuuntaus + hyvät iskarit. Nyt voin kokemuksesta sanoa, että auto on aivan eri.
300TDT
200D
200D
Re: w124 takakelkan puslien irrotus!
Tuli tänään vaihdettua nuo takakelkan etummaiset puslat. Lähti vanhat nätisti pois, mutta uudet, vahvistetut "taxi"-malliset eivät menneet millään konstilla täysin pohjaan paikoilleen. Olivat pakkasessa ja lämmitettiin kuppia, tunkkattiin tukivarrella paikoilleen...mutta ei...auto vain nousi pukeilta ilmaan tunkatessa tukivartta, mutta puslat ei painu täysin sisään. Ovat nyt kuitenkin siellä ja hyvin kulkee suoraan.
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: w124 takakelkan puslien irrotus!
Ois tarkoitus vaihtaa tällä viikolla etupuslat.Auto muuten kans seilaa kuin laiva puolelta toiselle kun aurauksen säätötanko takana on väljä.Jos ajo ei kummene noiden puslien vaihdolla on vika muualla..
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-