onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Lukittu
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja napa »

ei niissä prosenteissa nykyään mitään ihmeellistä ole... moottorin, vaihteiston, koko taka-akseliston (eli tuenta, perämurikka, jarrut jne.) etujarrujen ja olikohan vielä jotain pientä :roll: vaihtaminen ford sierraan toi 28 % merkinnän vaihdettujen osien määräksi otteeseen, siitä on vielä aika pitkä siihen 50 % jossa tapahtuisi uudelleen verotus...

korinvaihdot taas nykyään on onneksi jo estetty sillä, että korille on merkitty niin suuri prosenttiosuus... tekniikan osalta prosentit nykyään taas on aika järkevällä tasolla :roll:

jarruistakaan ei taida nykyään edes tulla prosentteja, koska ne on turvallisuutta edistäviä osia tai jotain siihen suuntaan...

edit: mitäs muuten tästä AMG mersusta luvattiinkaan niitä tehoja :problem: en nyt ulkoa muista tuollaisen farkun omamassaa, mutta aika lailla rajoilla varmaan mennään tuonkin lainkohdan osalta...

"moottoria ei saa vaihtaa, mikäli auton omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW; auton omamassan katsotaan tällöin vastaavan ensisijaisesti tyyppihyväksynnässä määriteltyä, toissijaisesti valmistajan ilmoittamaa tai, mikäli tällaisia tietoja ei ole käytettävissä, punnittua omamassaa, korjattuna moottorin vaihtoon olennaisesti liittyvien rakennemuutosten aiheuttamalla massan muutoksella; moottorin nettotehon katsotaan vastaavan rakenneasetuksen tai DIN-normin mukaista tehoa, 0,9-kertaista SAE netto -normin mukaista tehoa tai 0,7-kertaista SAE brutto -normin mukaista tehoa."

edit 2: tuo nyt onneksi ainakin pysyy rajojen sisällä, pikaisesti laskin että suhdeluku olis 8.2 kg/KW (jos ne tehot nyt edes on sen 272 heppaa/200 KW)

edit 3: mitenkäs tuossa on muuten kulutus/alipainemittari mittaristossa, kun minä ainakin olen ollut siinä uskossa, että se ei muovikylkisten varusteisiin enää kuulu :think: (ei ainakaan omassa -90 vuosimallin autossa sitä ole, -89 malleissa kylläkin) olisko löytynyt sopivilla kilometreillä ollut mittari jostain :P vai onko 300 malleissa käytetty vielä vanhaa varastoa mittariston osalta...

jotenkin tuo auto alkaa nyt haista liikaa... varsinkin kun tällä yhdellä tyypillä tuntuu olevan kauhea pakkomielle puolustella autoa aivan huuhaa tiedoilla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mosesmalone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 09.01.2011 22:38

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja mosesmalone »

:arrow:
Viimeksi muokannut mosesmalone, Pe 12.08.2011 12:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mosesmalone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 09.01.2011 22:38

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja mosesmalone »

tässä näitä prosentteja. HUOM et saa mersufoorumilaisena itse valita mitä prosentteja käytät,laki on sama kaikille.etukansi 2%,etulokasuojat 2%,etuovet 5%,takasivuovet 4%,takakansi tai ovi 2%,lämmityslaite 2.2%,kojelauta 1,2%mittari 1,2%etuistuimet 1,2%,takaistuin 2,0%,verhoilu 2,0% sisustus yhteensä 11%,lasit ja pyyhkimet 2%,puskuri 2,4%,etusäleikkö1%,valaisimet1,6%muut korivarusteet 7%,etuakselisto 10%,taka akselisto 10%takavetorakenne- etuakselisto 10% taka akselisto 10%,etuvetorakenne-etuakselisto-14% taka akselisto 6% akselit yhteensä 20%,ohjaus laitteisto 3%,moottori 12%,käynnistyslaitteisto 1,5%,lataus laitteisto 1,5%,moottori apulaitteineen 15%,vaihteisto ja kytkin 9%.näin ollen suomennettuna ei auta oletko mersufoorumin asiantuntia tai et,niin jos ostat kaseikkoon ajetun auton ja vaihdat siihen vähän pelti osia,sisustaa,akselistoa ym niin yli menee prosentit että heilahtaa.siinä ei auta selitykset että kun siellä mersufoorumilla ne tietäjät sanoi että eihän ne mene kun ne peltiprosentit on erikseen ja ne tekniikka prosentit on ne mitkä vaan huomioidaan.milloinkas se huikko lähtee viemään niitä laki esityksiä eteenpäin?
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Oisko hyvä palata aiheeseen että tuossa ei ole amg moottoria =D
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

laineracing kirjoitti:Oisko hyvä palata aiheeseen että tuossa ei ole amg moottoria =D
Älä nyt, on ne peltihommatkin hyvä ottaa huomioon. Ei sitä tiedä vaikka tuosta saisi tehdä koko pohjan uusiksi...
Sitten tulee niitä peltiprosentteja :lol:

Taitaa tuossa apparin puolen takalampun nurkassa joku kolhukin olla, onkohan siitä pellin muodon muutos prosentit merkattu... :o

Edit: tyypillinen koijarin myynti-ilmoitus, kuvia ei saa suurennettua.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

mosesmalone kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
mosesmalone kirjoitti:.sitten toisekseen näin vanhassa paskassa menee painon mukaan päästöt(TIEDOKSI)
1.12.1988 jälkeen rekisteröidyissä ei mene.
Kyseisessä autossa ei mene. Sen näkee jo TRAFIn tiedoistakin, jos haluaa.

Mitä ihmettä hyödyttää kiistää tosiasioita ja jankuttaa täällä jos et ole auton myyjä tai omistaja?
Tämä on hiukan väärä seurakunta koettaa päteä pelkällä sanalla faktoja vastaan.

Käy nyt sitten hyvä ihminen huomenna selvittämässä se auton laillisuus katsastuskonttorilla, niin että sanot mitä autossa on kiinni ja kysyt suoraan onko papereissa mitään korjattavaa. Älä esim. soita vehoon tai merteilille auton vierestä - se on väärä tapa selvittää faktat katsastus- ja rekisteröintiasioihin.

Konttorilla osaavat varmasti opastaa myös siinä mitä eroa on eri prosenteilla mistä täällä on puhuttu, kertoa tarkemmin moottorinvaihdon pykälistä erilaisiin ja ikäisiin ajoneuvoihin ja muutenkin kärsivällisesti vastailla kysymyksiin.
en tiedä mistä tällä foorumilla näitä vääriä/vääristyneitä tai muuten väännettyjä tietoja sorvataan.vanhemmat autot verotetaan tulevaisuudessa kokonaismassan mukaan koska niillä ei ole rekisterissä eu-direktiivin mukaista co2 päästötietoa.kokonaismassaan perustuva perusvero vaihtelee välillä 75-485 euroa(kokonaismassa 1300-3401kg)noin 80 prosentilla henkilöautoista kokonaismassa on 1301-2000 kg ja veon määrä on 85-170 euroa.tämä "RAVI RATOJEN PARKKIPAIKAN HELMI"on valitettavasti niin vanha että vero menee painon mukaan.mitä siihen juupas eipäs leikkiin tästä "amg"mersusta tulee niin faktat on olemassa kunhan ne saadaan paperille.palataan vielä myöhemmin näihin mielen mukaan prosentteihin.eli foorumilla puhutaan niin kovin tietävästi että eihän kai minulta mene autosta prosentit kun minä olen mersufoorumilla ja minä nyt valitsen ne peltiprosentit enkä niitä tekniikkaprosentteja.katsotaan ne tekniikkaprosentit sitten myöhemmin.sen myönsi katsastusmies kun sanoin että sinun pitää kulkea prosenttilappu kansiossa ja kysyä joka asiakkaalta paljonko vaihdettuja osia on.insinööri sanoi että lain mukaan NÄIN ON.verotuksesta lisää trafin sivuilla jos ette ymmärtäneet lukemaanne :mrgreen:
EI kukaan puhunut verotuksesta, vaan yritti saada sinut ymmärtämään TAAS sitä tosiasiaa että vähäpäästöisessä katsastamattomassa vessassa on väärä moottori. Ja ne päästöt menee olemassaolevien saastemääräysten mukaan, eikä minkään painon. Kun puhutaan siitä millä on merkitystä, eli onko kyseisessä autossa laittomuuksia vai ei.

Aloita vaikka oma ketju prosenttimääräysten kiertämisestä. Se on ihan yhtä laitonta kuin katsastamattomalla autolla ajaminenkin. Sitä ei ole täällä kiistänyt kukaan. En vain tajua mitä tekemistä sillä on tämän kyseisen auton ja sen laittomien räpellysten ja papereiden paikkansapitämättömyyden kanssa?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

napa kirjoitti:edit 3: mitenkäs tuossa on muuten kulutus/alipainemittari mittaristossa, kun minä ainakin olen ollut siinä uskossa, että se ei muovikylkisten varusteisiin enää kuulu :think: (ei ainakaan omassa -90 vuosimallin autossa sitä ole, -89 malleissa kylläkin) olisko löytynyt sopivilla kilometreillä ollut mittari jostain :P vai onko 300 malleissa käytetty vielä vanhaa varastoa mittariston osalta...

jotenkin tuo auto alkaa nyt haista liikaa... varsinkin kun tällä yhdellä tyypillä tuntuu olevan kauhea pakkomielle puolustella autoa aivan huuhaa tiedoilla...
Ei siinä kuuluisikaan olla alipainemittaria. Ja malonehan on siirtynyt auton puolustelusta ihan uusiin sfääreihin ja puhuu ruosteisten väyrysten konepeltien vaihtoprosenteista...ja muista asiaan liittyvistä seikoista.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
mosesmalone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 09.01.2011 22:38

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja mosesmalone »

:arrow:
Viimeksi muokannut mosesmalone, Pe 12.08.2011 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mosesmalone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 09.01.2011 22:38

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja mosesmalone »

:arrow:
Viimeksi muokannut mosesmalone, Pe 12.08.2011 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3821
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja Nozki »

mosesmalone kirjoitti:en tiedä mistä tällä foorumilla näitä vääriä/vääristyneitä tai muuten väännettyjä tietoja sorvataan.vanhemmat autot verotetaan tulevaisuudessa kokonaismassan mukaan koska niillä ei ole rekisterissä eu-direktiivin mukaista co2 päästötietoa.kokonaismassaan perustuva perusvero vaihtelee välillä 75-485 euroa(kokonaismassa 1300-3401kg)noin 80 prosentilla henkilöautoista kokonaismassa on 1301-2000 kg ja veon määrä on 85-170 euroa.tämä "RAVI RATOJEN PARKKIPAIKAN HELMI"on valitettavasti niin vanha että vero menee painon mukaan.mitä siihen juupas eipäs leikkiin tästä "amg"mersusta tulee niin faktat on olemassa kunhan ne saadaan paperille.palataan vielä myöhemmin näihin mielen mukaan prosentteihin.eli foorumilla puhutaan niin kovin tietävästi että eihän kai minulta mene autosta prosentit kun minä olen mersufoorumilla ja minä nyt valitsen ne peltiprosentit enkä niitä tekniikkaprosentteja.katsotaan ne tekniikkaprosentit sitten myöhemmin.sen myönsi katsastusmies kun sanoin että sinun pitää kulkea prosenttilappu kansiossa ja kysyä joka asiakkaalta paljonko vaihdettuja osia on.insinööri sanoi että lain mukaan NÄIN ON.verotuksesta lisää trafin sivuilla jos ette ymmärtäneet lukemaanne :mrgreen:
Niin no, kieltämättä tuota ulosantia kun lukee, niin hetkittäin on tiettyjä haasteita luetun ymmärtämisessä. No, ei siitä sen enempää.

Paria juttua olen kuitenkin viestessäsi hieman ihmetellyt. Ensinnäkin, minkä vuoksi sinä horiset jostain mummoista jatkuvasti milloin mihinkin liittyen? Ei se sisusta esimerkiksi muutu Sportlineksi, sanoo siitä kenen hyvänsä mummo mitä hyvänsä. Asiaa ei myöskään muuta miksikään se, että joku "verhoilu mestari" tai "verhoiluexpertti" sanoo jotakin; sama sisusta se on siitä huolimatta. Ja tässä tapauksessa se ei ole Sportline. (Itse asiassa ensimmäisessä viestissäni viittasin juuri siihen, että monilla on sellainen virheellinen käsitys, että tuo ruudullinen musta verhoilukangas (nimeltään Karo) olisi Sportline-sisustan merkki, vaikka se ei sitä ole.)

Ja toinen juttu; minkä ihmeen takia pitää jauhaa muutosprosenteista? Sillä ei liene mitään tekemistä tämän topicin kanssa? Vai yritätkö sanoa, että tuosta myytävästä autosta on sen Suomessa olon aikana vaihdettu niin paljon osia, että prosentitkin menevät yli? Kukaan ei ole väittänyt, että peltiosien prosentit eivät merkitse mitään. Kukaan ei ole väittänyt, että mersuforumilaisilla olisi eri prosentit peltiosissa. Tuskin ketään edes kiinnostaa jauhaa tuosta ilmiselvästä asiasta. Ja kuten on jo ties kuinka monta kertaa todettu, aika monta peltiosaa saa vaihtaa, ennen kuin sen takia pitää maksaa uudet verot. Ja jos pitääkin, niin näin vanhassa uudelleen rakennetussa vehkeessä se vero ei kummoista summaa ole. Ei myöskään siinä miljoonia kilometreja ajetussa Väyrysessä, josta on jotakuinkin kaikki osat vaihdettu (josta tuossa taannoin kirjoitit)...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Ei tämä voi olla enää edes totta. Miksi jauhat verotuspykälistä kun täällä puhutaan katsastuspykälistä ja siitä missä kunnossa auton papereiden pitää olla ja että niiden sisällön pitää vastata todellisuutta?

Onko auton rekisteriotteessa merkitty moottorikoko 2960 kuutiosenttimetriä? ON
Onko autossa eri kokoinen, yli 10% porattu moottori paikallaan? ON
Onko se laitonta kyseisen ajoneuvon kohdalla? ON

Vai eikö yllämainitut asiat pidä paikkaansa? Jos et kykene pysymään edelleenkään aiheessa vaan puhut ihan omia juttujasi, niin suosittelen menemään kyseisen auton kanssa sinne konttorille keskustelemaan siitä onko autossa paperit kunnossa 3.4 litran koneelle vai eikö ole...

Seuraavaksi voit mennä rekisteriotteen kanssa lähimpään vakuutusyhtiöön ja sanoa, että tässä on 3.4 litran moottori ja papereiden mukaan ei ole ja tiedustella heidän kantaansa siihen onko sekin ok?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
mosesmalone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 09.01.2011 22:38

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja mosesmalone »

:arrow:
Viimeksi muokannut mosesmalone, Pe 12.08.2011 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Huikko kirjoitti:Onko auton rekisteriotteessa merkitty moottorikoko 2960 kuutiosenttimetriä? ON
Onko autossa eri kokoinen, yli 10% porattu moottori paikallaan? ON
Onko se laitonta kyseisen ajoneuvon kohdalla?
Vastaatko malone ylläolevaan lihavoituun kysymykseen, kiitos?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
mosesmalone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 09.01.2011 22:38

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja mosesmalone »

:arrow:
Viimeksi muokannut mosesmalone, Pe 12.08.2011 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

mosesmalone kirjoitti:ottakaa nyt hyvät urpot selvää sportlinen sisustasta ennen kun pädette.sillä ei ole väliä miten neuleet menee,sehän on istuinrunko ja kangas mikä sportin penkin määrää.tässä taas näkee kuinka fiksuja täällä on
No nyt minäkin äänestän sen "asiantuntija" arvonimen puolesta. :lol:

Vielä kun kerrot mitä eroa siinä AMG:n moottorissa on normaaliin kolmelitraseen koneeseen, niin olen kiitollinen :shifty:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

mosesmalone kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
Huikko kirjoitti:Onko auton rekisteriotteessa merkitty moottorikoko 2960 kuutiosenttimetriä? ON
Onko autossa eri kokoinen, yli 10% porattu moottori paikallaan? ON
Onko se laitonta kyseisen ajoneuvon kohdalla?
Vastaatko malone ylläolevaan lihavoituun kysymykseen, kiitos?
EI OLE
¨
Miksei ole? Tuohan on selvästi rikkomus allaolevan 7 ja 8 pykälää kohtaan?
http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf

Onko joku syy miksi nuo lakipykälät eivät koskisi kyseistä ajoneuvoa?

Ei tämä ole mikään mielipidekysymys. Tuossa linkissä on pykälät joita noudatetaan moottorinvaihdon osalta.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

JeremyH kirjoitti:
mosesmalone kirjoitti:ottakaa nyt hyvät urpot selvää sportlinen sisustasta ennen kun pädette.sillä ei ole väliä miten neuleet menee,sehän on istuinrunko ja kangas mikä sportin penkin määrää.tässä taas näkee kuinka fiksuja täällä on
No nyt minäkin äänestän sen "asiantuntija" arvonimen puolesta. :lol:

Vielä kun kerrot mitä eroa siinä AMG:n moottorissa on normaaliin kolmelitraseen koneeseen, niin olen kiitollinen :shifty:
Minä äänestän, että tämä keskustelu printataan pikkujouluihin ohjelmaksi kaikille.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
mosesmalone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 09.01.2011 22:38

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja mosesmalone »

:arrow:
Viimeksi muokannut mosesmalone, Pe 12.08.2011 13:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mik_ko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 08.05.2010 11:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja mik_ko »

nojhoo :lol:
Kylläkait tuon nyt sanoo järkikin, ettei ole laillista. Joku ei vain sitä näköjään ymmärrä.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Huikko kirjoitti: http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf

Onko joku syy miksi nuo lakipykälät eivät koskisi kyseistä ajoneuvoa?
.
Vastaatko malone tähänkin, kiitos?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

mosesmalone kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
napa kirjoitti:edit 3: mitenkäs tuossa on muuten kulutus/alipainemittari mittaristossa, kun minä ainakin olen ollut siinä uskossa, että se ei muovikylkisten varusteisiin enää kuulu :think: (ei ainakaan omassa -90 vuosimallin autossa sitä ole, -89 malleissa kylläkin) olisko löytynyt sopivilla kilometreillä ollut mittari jostain :P vai onko 300 malleissa käytetty vielä vanhaa varastoa mittariston osalta...

jotenkin tuo auto alkaa nyt haista liikaa... varsinkin kun tällä yhdellä tyypillä tuntuu olevan kauhea pakkomielle puolustella autoa aivan huuhaa tiedoilla...
Ei siinä kuuluisikaan olla alipainemittaria. Ja malonehan on siirtynyt auton puolustelusta ihan uusiin sfääreihin ja puhuu ruosteisten väyrysten konepeltien vaihtoprosenteista...ja muista asiaan liittyvistä seikoista.
-sori vaan katsoin väärää autoa mitä te olette katsoneet.minä luulin että puhutaan kokoajan malisen autoliikkeessä olevasta farmarimersusta.siinä on sportlinen sisusta ja ei ole mittarissa alipainemittaria.valoittakaa vähän mistä te olette puhuneet
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg/4106760
Kuvassa näkyy selvästi alipainemittari. Ja tuosta sisustasta nyt on moni yrittänyt rautalangasta vääntää mikä se on - ilman mitään tulosta.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
mosesmalone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 09.01.2011 22:38

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja mosesmalone »

:arrow:
Viimeksi muokannut mosesmalone, Pe 12.08.2011 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3821
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja Nozki »

mosesmalone kirjoitti:ja sehän ymmärtämättömyys vaan jatkuu.mummoon viittasin kerran.nimen omaa jos osaat/tajuat lue koko viestiketju uudelleen.
Jaa, no meillä on ollu vissiin eri matikankirjat koulussa, kun mä sain äkkiseltään tulokseksi kolme; tosin saatoin tietysti laskea väärin:

1:
mosesmalone kirjoitti: minusta kyllä tuntuu että mummoni moparissa on urkurin polkimet
2:
mosesmalone kirjoitti: sitten on vielä tämä mummoni muni mun mammani sisusta...
3:
mosesmalone kirjoitti:-ota mummokin mukaan jos maliselle menet,taitaa tietää asioista enemmän
mosesmalone kirjoitti: ja ottakaa nyt hyvät urpot selvää sportlinen sisustasta ennen kun pädette.sillä ei ole väliä miten neuleet menee,sehän on istuinrunko ja kangas mikä sportin penkin määrää.tässä taas näkee kuinka fiksuja täällä on
Istuinrungolla on merkitystä, kyllä. Sillä miten neuleet menee, on merkitystä, kyllä. Tavallisella istuinrungolla varustetuissa istuimissa neuleet menevät tietyllä tavalla, samoin urheiluistuimissa neuleet menevät tietyllä tavalla, joka ei ole sama kuin tavallisessa istuimessa. Kuten tietenkin varmaan ymmärrätkin, mutta jostain syystä nyt on tarve väittää täällä jotain muuta. Sisustuksesta onkin vissiin sen verran jo keskusteltu, että mun ei tarvi siihen enempää sanoa mitään tässä viestiketjussa.

Ei muuta ku erinomaista päivänjatkoa itse kullekin! :)
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

mosesmalone kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
mosesmalone kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
napa kirjoitti:edit 3: mitenkäs tuossa on muuten kulutus/alipainemittari mittaristossa, kun minä ainakin olen ollut siinä uskossa, että se ei muovikylkisten varusteisiin enää kuulu :think: (ei ainakaan omassa -90 vuosimallin autossa sitä ole, -89 malleissa kylläkin) olisko löytynyt sopivilla kilometreillä ollut mittari jostain :P vai onko 300 malleissa käytetty vielä vanhaa varastoa mittariston osalta...

jotenkin tuo auto alkaa nyt haista liikaa... varsinkin kun tällä yhdellä tyypillä tuntuu olevan kauhea pakkomielle puolustella autoa aivan huuhaa tiedoilla...
Ei siinä kuuluisikaan olla alipainemittaria. Ja malonehan on siirtynyt auton puolustelusta ihan uusiin sfääreihin ja puhuu ruosteisten väyrysten konepeltien vaihtoprosenteista...ja muista asiaan liittyvistä seikoista.
-sori vaan katsoin väärää autoa mitä te olette katsoneet.minä luulin että puhutaan kokoajan malisen autoliikkeessä olevasta farmarimersusta.siinä on sportlinen sisusta ja ei ole mittarissa alipainemittaria.valoittakaa vähän mistä te olette puhuneet
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg/4106760
Kuvassa näkyy selvästi alipainemittari. Ja tuosta sisustasta nyt on moni yrittänyt rautalangasta vääntää mikä se on - ilman mitään tulosta.
ok.eli voidaanko todeta että kierrosluku mittari on uudelta nimeltään alipainemittari?
Voi huokaus. EI kai pitäisi yllättyä ettet tiedä missä mersun alipainemittari sijaitsee...Se nyt on tuossa kuvassa kuitenkin selvästi esillä. Pidetään sitä vaikka päivän kuva-arvoituksena että yrität löytää sen.

Kerrotko vielä miksi ne lakipykälät moottorinvaihdon osalta eivät koske tätä ajoneuvoa, kun kerran TIEDÄT ettei auto ole laiton, kiitos?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
mosesmalone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 09.01.2011 22:38

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja mosesmalone »

:arrow:
Viimeksi muokannut mosesmalone, Pe 12.08.2011 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3113
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja Hage »

mosesmalone kirjoitti:[tähdennän edelleen että auto on amg pajallalle toimitettu saksan mercedes-benzin toimesta,jossa siihen on asennettu 3,4 litrainen moottori.porattu vakiosta kolmelitraisesta 3,4 litraiseksi ja lisätty iskunpituutta kiertokangilla.tätä tietoa ei ole auton rekisteriotteessa vaan se on saatu muualta.tottakai kaikki tehonlisäykset pitää muutoskatsastaa ja otteeseen merkata.tämä auto nyt vaan sattuu olemaan niitä tietoja vailla koska tieto tuli kaikille yllätyksenä että tämä on amg versio vasta muutama vuosi sitten.hervannan autokatsastuksen mukaan 3,4 litraisen saa laittaa ilman ahdinta muutoskatsastamatta.moottorin numero103 011 10 12 m 89 saatu maahantuojan omista tiedostoista ja on ilmoitettu että on oikeat.VIELÄ KERRAN ei ole petos,ei ole laiton viritys,eikä ole ajettu kuolon kolaria ja paettu paikalta auto on täysin laillinen neekerimalli amgstä.tietysti se on maliselle hankala tilanne myydä autoa jos on tälläisiä takiaisia kimpussa kun mersufoorumilla on ja eritoten ammattilaisia,mutta joka sen haluaa ostaa ja rupeaa epäilemään niin varmaan ottaa selkoa asiasta
3/4 tästä viestistä voisi päätellä että olet Malinen. Edelleenkin vaikka tekniikka olisi porattu (AMG ei poraa tuli jo selväksi pari sivua sitten) niin AMG laittaa tyyppikilven poikkeuksetta joka löytyy konehuoneesta (joka sekin kerrottiin jo olisiko jo sivulla 1) :roll: Auto on tavallinen 24-venttiilinen ja se siitä, eiköhän jokainen meistä tiedä sen jo nyt. Jotkut eivät taida vain alistua faktojen pauloihin :wink:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

mosesmalone kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
mosesmalone kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
mosesmalone kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
napa kirjoitti:edit 3: mitenkäs tuossa on muuten kulutus/alipainemittari mittaristossa, kun minä ainakin olen ollut siinä uskossa, että se ei muovikylkisten varusteisiin enää kuulu :think: (ei ainakaan omassa -90 vuosimallin autossa sitä ole, -89 malleissa kylläkin) olisko löytynyt sopivilla kilometreillä ollut mittari jostain :P vai onko 300 malleissa käytetty vielä vanhaa varastoa mittariston osalta...

jotenkin tuo auto alkaa nyt haista liikaa... varsinkin kun tällä yhdellä tyypillä tuntuu olevan kauhea pakkomielle puolustella autoa aivan huuhaa tiedoilla...
Ei siinä kuuluisikaan olla alipainemittaria. Ja malonehan on siirtynyt auton puolustelusta ihan uusiin sfääreihin ja puhuu ruosteisten väyrysten konepeltien vaihtoprosenteista...ja muista asiaan liittyvistä seikoista.
-sori vaan katsoin väärää autoa mitä te olette katsoneet.minä luulin että puhutaan kokoajan malisen autoliikkeessä olevasta farmarimersusta.siinä on sportlinen sisusta ja ei ole mittarissa alipainemittaria.valoittakaa vähän mistä te olette puhuneet
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg/4106760
Kuvassa näkyy selvästi alipainemittari. Ja tuosta sisustasta nyt on moni yrittänyt rautalangasta vääntää mikä se on - ilman mitään tulosta.
ok.eli voidaanko todeta että kierrosluku mittari on uudelta nimeltään alipainemittari?
Voi huokaus. EI kai pitäisi yllättyä ettet tiedä missä mersun alipainemittari sijaitsee...Se nyt on tuossa kuvassa kuitenkin selvästi esillä. Pidetään sitä vaikka päivän kuva-arvoituksena että yrität löytää sen.

Kerrotko vielä miksi ne lakipykälät moottorinvaihdon osalta eivät koske tätä ajoneuvoa, kun kerran TIEDÄT ettei auto ole laiton, kiitos?
tähdennän edelleen että auto on amg pajallalle toimitettu saksan mercedes-benzin toimesta,jossa siihen on asennettu 3,4 litrainen moottori.porattu vakiosta kolmelitraisesta 3,4 litraiseksi ja lisätty iskunpituutta kiertokangilla.tätä tietoa ei ole auton rekisteriotteessa vaan se on saatu muualta.tottakai kaikki tehonlisäykset pitää muutoskatsastaa ja otteeseen merkata.tämä auto nyt vaan sattuu olemaan niitä tietoja vailla koska tieto tuli kaikille yllätyksenä että tämä on amg versio vasta muutama vuosi sitten.hervannan autokatsastuksen mukaan 3,4 litraisen saa laittaa ilman ahdinta muutoskatsastamatta.moottorin numero103 011 10 12 m 89 saatu maahantuojan omista tiedostoista ja on ilmoitettu että on oikeat.VIELÄ KERRAN ei ole petos,ei ole laiton viritys,eikä ole ajettu kuolon kolaria ja paettu paikalta auto on täysin laillinen neekerimalli amgstä.tietysti se on maliselle hankala tilanne myydä autoa jos on tälläisiä takiaisia kimpussa kun mersufoorumilla on ja eritoten ammattilaisia,mutta joka sen haluaa ostaa ja rupeaa epäilemään niin varmaan ottaa selkoa asiasta
Tässä on valitettavasti Hervannan autokatsastuksen kaverit neuvoneet sinua väärin. Tilavuus ylittyy sen 10%, jolloin ajoneuvo pitää muutoskatsastaa.

Muutoskatsastuksessa tulee esittää pykälien 7 ja 8 mukaiset tositteet moottorin vähäpäästöisyydestä. Ko. momentin tarkoittamissa moottorinvaihdoissa tai -muutoksissa tulee osoittaa päästövaatimusten esim. E15/04 täyttyminen. Siihen ei riitä käytönaikainen mittaus, eikä katalysaattorin olemassaolo, kuten pykälässä 7 selvästi lukee.

Ylläolevan voi tarkistaa yhdellä puhelinsoitolla TRAFIn neuvonnasta. Katsuritkin ovat ihmisiä ja ovat neuvoneet sinua olettaen että ajoneuvo ei ole vähäpäästöinen. Vähäpäästöiseksi se kuitenkin luokitellaan, koska ensirekisteröinti on suoritettu 1.12.1988 jälkeen. Tällöin moottorinvaihdon osalta on noudatettava poikkeuksetta edellämainittuja pykäliä.

Ja edelleenkin, se että autosta "löytyy" AMG-moottori ei tee siitä AMG-versiota. Koska asiasta ei ole esittää mitään dokumentteja että tekniikanvaihdos olisi tehty AMG:llä lähtee laki ja pykälien tulkinta siitä että tekniikanmuutos on tehty, mutta sitä ei ole asianmukaisesti koskaan muutoskatsastettu. Ei saksassa, eikä suomessa. TÄMÄ on se asia joka tekee Maliselle auton myymisen hankalaksi, koska lain tulkinnan mukaan auto ei ole katsastettu -> autossa kiinni olevat osat eivät vastaa rekisteriotteen tietoja. Tähän puuttuu herkästi myös vakuutusyhtiö.

Valmistajan tietojen mukaan auto ei ole AMG-versio, eikä minkään muunkaan luotettavan lähteen mukaan.
Mikset voi hyväksyä tosiasiaa, että koneenvaihto on tehty jossain muualla kuin AMG:llä ja ettei auto ole mikään AMG-versio. Siihen on vain joku jossain vaihtanut AMG-moottorin ja muita osia.

Vaihtoehtoisesti jos sinulla on parempaa tietoa auton AMG-historian aitoudesta, niin mikset edes yritä esittää mitään dokumenttia asian tueksi? Veho tai Merteil ei tässä kohtaa ole luotettavampi tietolähde kuin Mercedes-Benzin tehdas tai kokonaan puuttumattomat AMG-tyyppikilvet ja paperit sarjanumeroineen.

Jos olet Malinen ja haluat ihan OIKEITA neuvoja miten auton voisi saada muutoskatsastettua ko. tekniikalle vielä jotenkin, niin täältä saa kyllä apua asiaan. Helppoa se muutoskatsastus ei tule olemaan koska noita päästötodistuksia tuon moottorin osalta voi olla vaikea saada hankittua.

Itse tarkistan aina kaikki pykälät suoraan TRAFIlta tai etsin itse laista. Ei ole ollenkaan ennenkuulumatonta, että katsastuskonttorilta voi saada vääriä neuvoja.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

mosesmalone kirjoitti:moottorin numero103 011 10 12 m 89
veskola: Kuvalinkki korjattu
Kuva


Kuten kuvasta näet, niin moottorinnumero ei täsmää Mercedes-Benzin tehtaan tietoihin.
Autossa on tehtaalta lähtiessä ollut peruskone ja se ei ole lähtenyt tehtaalta AMG:lle. Sekin näkyy tuosta kuvasta ja siitä löytyvistä tiedoista.

Kuvan saa suuremmaksi klikkaamalla.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja napa »

mosesmalone kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
mosesmalone kirjoitti:.sitten toisekseen näin vanhassa paskassa menee painon mukaan päästöt(TIEDOKSI)
1.12.1988 jälkeen rekisteröidyissä ei mene.
Kyseisessä autossa ei mene. Sen näkee jo TRAFIn tiedoistakin, jos haluaa.
en tiedä mistä tällä foorumilla näitä vääriä/vääristyneitä tai muuten väännettyjä tietoja sorvataan.vanhemmat autot verotetaan tulevaisuudessa kokonaismassan mukaan koska niillä ei ole rekisterissä eu-direktiivin mukaista co2 päästötietoa.kokonaismassaan perustuva perusvero vaihtelee välillä 75-485 euroa(kokonaismassa 1300-3401kg)noin 80 prosentilla henkilöautoista kokonaismassa on 1301-2000 kg ja veon määrä on 85-170 euroa.tämä "RAVI RATOJEN PARKKIPAIKAN HELMI"on valitettavasti niin vanha että vero menee painon mukaan.mitä siihen juupas eipäs leikkiin tästä "amg"mersusta tulee niin faktat on olemassa kunhan ne saadaan paperille.palataan vielä myöhemmin näihin mielen mukaan prosentteihin.eli foorumilla puhutaan niin kovin tietävästi että eihän kai minulta mene autosta prosentit kun minä olen mersufoorumilla ja minä nyt valitsen ne peltiprosentit enkä niitä tekniikkaprosentteja.katsotaan ne tekniikkaprosentit sitten myöhemmin.sen myönsi katsastusmies kun sanoin että sinun pitää kulkea prosenttilappu kansiossa ja kysyä joka asiakkaalta paljonko vaihdettuja osia on.insinööri sanoi että lain mukaan NÄIN ON.verotuksesta lisää trafin sivuilla jos ette ymmärtäneet lukemaanne :mrgreen:
niin, täällä on tarkoitettu pakoputkesta tulevista häkä, hiilivety ym. päästöistä, lambda arvosta ja niiden raja-arvoista, kun on puhuttu päästöistä, eikä mistään verosta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?

Viesti Kirjoittaja napa »

mosesmalone kirjoitti: ja lisätty iskunpituutta kiertokangilla
ja tässä nyt tuli se lopullinen argumentti, jolla jokaisen pitäis tajuta, että kyseessä on AMG:n valmistama täysin uniikki malli :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Lukittu