300000 ajettu vs 500000 ajettu. Kumpi kannattaa?
300000 ajettu vs 500000 ajettu. Kumpi kannattaa?
Kummankohan sorttinen väyrynen kannattaisi ostaa? Oletetaan, että mittarilukemat pitävät paikkansa. 300 000 ajettu on toki vasta "kevyesti sisäänajettu" ja siitä täten pyydetäänkin enemmän kuin 500 000 ajetusta. 500 000 ajetulla pyyntihinta on luonnollisesti alempi. Äkkiseltään voisi kallistua 300 000 ajetun puoleen.
Mutta sitten ajettelin, että 300-400tkm välissähän autoon kuin autoon tulee isot remontit, niin moottorin, vaihteiston kuin alustan osien suhteen. Nämä ovat tietysti kalliita. 500 000 ajetussa nämä on todennäköisesti jo rempattu, joten siinä mielessä isoja remppoja tuskin tarvitsee pitkään aikaan odotella.
Mitäköhän mieltä muut ovat?
Mutta sitten ajettelin, että 300-400tkm välissähän autoon kuin autoon tulee isot remontit, niin moottorin, vaihteiston kuin alustan osien suhteen. Nämä ovat tietysti kalliita. 500 000 ajetussa nämä on todennäköisesti jo rempattu, joten siinä mielessä isoja remppoja tuskin tarvitsee pitkään aikaan odotella.
Mitäköhän mieltä muut ovat?
Re: 300000 ajettu vs 500000 ajettu. Kumpi kannattaa?
Niin ja kriteereinä on siis huolettomammat kilometrit ja kumpi käy korjauksineen halvemmaksi.
Re: 300000 ajettu vs 500000 ajettu. Kumpi kannattaa?
Väykät on jo niin vanhoja autoja, että kaikki muu ratkaisee ennemmin kuin kilometrit.
Ota sellainen, mikä tuntuu hyvältä/ehjältä ajossa, ruostetta mahd. vähän, huoltohistoriaa tiedossa/ kuitteja jne...
Ota sellainen, mikä tuntuu hyvältä/ehjältä ajossa, ruostetta mahd. vähän, huoltohistoriaa tiedossa/ kuitteja jne...
Re: 300000 ajettu vs 500000 ajettu. Kumpi kannattaa?
Mielummin huollettu 500tkm kuin vaan ajetu 300tkm.
Ei minua oikeastaan kiinnosta paljonko autolla on ajettu, enemmän kiinnostaa paljonko sillä vielä ajetaan.
Ei minua oikeastaan kiinnosta paljonko autolla on ajettu, enemmän kiinnostaa paljonko sillä vielä ajetaan.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: 300000 ajettu vs 500000 ajettu. Kumpi kannattaa?
Yhtä hyvin se voi kestää 600tkm se väyrynen, joten kaikki huollot vasta edessä siinä 500tkm ajetussa myös. Varsinkin jos se on pidetty hyvin.
Se kumpi on vähemmän ruosteessa ja siistimpi, olisi minun valinta. Jos sattumalta olis vielä todisteita suuttimien, laturin, dieselpumpun yms vaihdoista, ni rok rok. Mitään virkaa kummallakaan km määrällä ei siis ole koska kyseessä on 15v vanha paska joka sietäisi oikeasti viedä kuusankoskelle.
Se kumpi on vähemmän ruosteessa ja siistimpi, olisi minun valinta. Jos sattumalta olis vielä todisteita suuttimien, laturin, dieselpumpun yms vaihdoista, ni rok rok. Mitään virkaa kummallakaan km määrällä ei siis ole koska kyseessä on 15v vanha paska joka sietäisi oikeasti viedä kuusankoskelle.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumies
- Viestit: 2783
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: 300000 ajettu vs 500000 ajettu. Kumpi kannattaa?
Kannattaa aina ottaa se enempi ajettu, kun sen saa halvemmalla. Kaikkihan tietää, että ajaminen suomessa maksaa ihan törkeästi. Kun ostat valmiiksi puolimiljoonaa ajetun, niin saat ne kilsat ilmaiseksi!!!!
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: 300000 ajettu vs 500000 ajettu. Kumpi kannattaa?
Se vähemmän ruosteinen
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: 300000 ajettu vs 500000 ajettu. Kumpi kannattaa?
tahtoomersun kirjoitti:Kannattaa aina ottaa se enempi ajettu, kun sen saa halvemmalla. Kaikkihan tietää, että ajaminen suomessa maksaa ihan törkeästi. Kun ostat valmiiksi puolimiljoonaa ajetun, niin saat ne kilsat ilmaiseksi!!!!
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: 300000 ajettu vs 500000 ajettu. Kumpi kannattaa?
Ehottomasti se jossa on paremmin pidetty huoltohistoriaa ja jossa on siis oikeestikin jotakin tehty.
Kilometreillä ei ole väliä. Tosin kannattaa juuri katsella väyrysen tyypillisesti eniten ruostuvat kohdat et onko miten ruosteessa tai onko miten korjattu. Siis jos ruostetta vain löytyy jostakin.
Kilometreillä ei ole väliä. Tosin kannattaa juuri katsella väyrysen tyypillisesti eniten ruostuvat kohdat et onko miten ruosteessa tai onko miten korjattu. Siis jos ruostetta vain löytyy jostakin.
W211 E320 CDI airmatic -07 facelift.
Re: 300000 ajettu vs 500000 ajettu. Kumpi kannattaa?
Ruostetta nyt löytyy kaikista väyköistä. Olisi pitänyt varmaan jättää mainitsemetat mitä autoa tarkoitin. Lähinnä kyse on siis noista pakollisista moottorirempoista jne, jotka tulevat vastaan joskus 300tkm jälkeen.
Re: 300000 ajettu vs 500000 ajettu. Kumpi kannattaa?
Mulla olis se 300tkm ajettu huollettu ja hoidettu yksilö, joka on vapautumassa vähentyneiden ajojen takia kiertoon...jartuo kirjoitti:Mielummin huollettu 500tkm kuin vaan ajetu 300tkm.
Ja jos ylläpidosta ei ole kannettu mitään murhetta, niin kuitenkin reippaasti alle kymppitonnin autossa muutaman tonnin säästämisellä hankintahetkellä ei tienaa mitään, varsinkin jos sillä on tosiaan tarkoitus kerätä kilometrejä. Jos se tulee olemaan pihan koristeena, niin sitten varmaankintahtoomersun kirjoitti:Kannattaa aina ottaa se enempi ajettu, kun sen saa halvemmalla. Kaikkihan tietää, että ajaminen suomessa maksaa ihan törkeästi.
Re: 300000 ajettu vs 500000 ajettu. Kumpi kannattaa?
Mitään pakollisia moottoriremppoja ei ole tulossa ennen kuin mittarissa on reilusti yli 500tkm, se on edelleen sattuman kauppaa pääosin. Toisissa esim. suuttimia ei oo vaihettu koskaan ja ajettu 500tkm kun sitten johonkin vaihdettu jo muutama vaikka mittarissa alle 300tkm. Kuten aikaisemmin sanoin, niin 300 tai 500tkm ei ole väliä, käytännössä ne on sama asia.muub kirjoitti:Ruostetta nyt löytyy kaikista väyköistä. Olisi pitänyt varmaan jättää mainitsemetat mitä autoa tarkoitin. Lähinnä kyse on siis noista pakollisista moottorirempoista jne, jotka tulevat vastaan joskus 300tkm jälkeen.
Minä tiedän heti useamman lähes ruosteettoman väyrysen. yksi on ajettu 280tkm, toinen vajaa 400tkm ja kolmas 750tkm. Jokainen näistä on säännöllisesti ruostesuojattu muutaman vuoden välein. Oma sedan on yksi näistä (tuo vajaa 400tkm).
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 300000 ajettu vs 500000 ajettu. Kumpi kannattaa?
Varsinaisesta moottoriremontista voidaan sanoa että se ei tule vastaan missään vaiheessa ei todellakaan missään 300-400tkm välillä.
wiimax.fi
Re: 300000 ajettu vs 500000 ajettu. Kumpi kannattaa?
...osta se missä myydessä enemmän metrejä ...sama sillä toisella on kuitenkin ajettu