Paapan perintö. w123 200d -82
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 29.12.2009 21:25
- Paikkakunta: Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa
Paapan perintö. w123 200d -82
Paappani ajeli satakakskolmosilla useita vuosia. Sitten kun pitkäaikainen ajokki sai katsastuskonttorilta useampisivuisen vikalistan, osti paappa "varaosa-autoksi" toisen vastaavan. Kunto oli kuitenkin huomattavasti parempi kuin korjattavassa kohteessa, joten paappa ilmeisesti aikoi ottaa tämän ajoon. Jostain syystä laittaminen kuitenkin jäi ja auto jäi talliin seisomaan. Siellä se on sitten ollu 2005 vuodesta asti.
Kunnes nyt sitten paapan päätettyä maallinen vaellus, ilmoitin muille perikunnan jäsenille heti olevani kiinnostunut tästä mersusta. Menin sitten tallille ja olin ottanut akun mukaan, kun muistin että akkua ei autossa ollut paikallaan. No kaapelit kiinni ja ensimmäisellä pyöräytyksellä käyntiin! Vaikka auto onkin kilvetön, niin ajelin hiekkateitä pitkin auton kotiin noin 10km päähän tallilta. Laturista oli laakerit pettäneet, sen verran voimakasta ääntä se piti ja latausvalokin paloi. Tänään löysin kaverin purkuautosta laturin ja nyt toimii.
Lähiviikkoina koitan käydä katsastamassa tämän ja nythän täytyy suorittaa rekisteröintikatsastus, koska ollut niin monta vuotta kilvet palautettuna. Tilasin myös alkuperäiset kilvet. Ilman FIN-tunnusta tietenkin. 14" koristekapselit löytyy. Ja foorumin myyntipalstalta löytyi 16" peltivanteet jotka kiikutan kaverille levitettäväksi. Alustavasti mietittiin eteen 9" ja taakse 10", kokeillaan olisiko sopiva?
Auto on taxi-malli ja mittarissa 475tkm, sitä enpäs tiedäkään kuuluuko 1 vielä eteen. Todennäköisesti. Keskikonsoliin tarvitsisi vielä muoviosia, tuhkakupin taustaa sekä tuohon aikakauteen kuuluva radio pitäisi löytää.
http://bemu.kuvat.fi/kuvat/w123/IMG_0992.MOV" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunnes nyt sitten paapan päätettyä maallinen vaellus, ilmoitin muille perikunnan jäsenille heti olevani kiinnostunut tästä mersusta. Menin sitten tallille ja olin ottanut akun mukaan, kun muistin että akkua ei autossa ollut paikallaan. No kaapelit kiinni ja ensimmäisellä pyöräytyksellä käyntiin! Vaikka auto onkin kilvetön, niin ajelin hiekkateitä pitkin auton kotiin noin 10km päähän tallilta. Laturista oli laakerit pettäneet, sen verran voimakasta ääntä se piti ja latausvalokin paloi. Tänään löysin kaverin purkuautosta laturin ja nyt toimii.
Lähiviikkoina koitan käydä katsastamassa tämän ja nythän täytyy suorittaa rekisteröintikatsastus, koska ollut niin monta vuotta kilvet palautettuna. Tilasin myös alkuperäiset kilvet. Ilman FIN-tunnusta tietenkin. 14" koristekapselit löytyy. Ja foorumin myyntipalstalta löytyi 16" peltivanteet jotka kiikutan kaverille levitettäväksi. Alustavasti mietittiin eteen 9" ja taakse 10", kokeillaan olisiko sopiva?
Auto on taxi-malli ja mittarissa 475tkm, sitä enpäs tiedäkään kuuluuko 1 vielä eteen. Todennäköisesti. Keskikonsoliin tarvitsisi vielä muoviosia, tuhkakupin taustaa sekä tuohon aikakauteen kuuluva radio pitäisi löytää.
http://bemu.kuvat.fi/kuvat/w123/IMG_0992.MOV" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Paapan perintö. w123 200d -82
... ja taas yksi 123 nousemassa takaisin liikenteeseen, sille
Hienot värit.
Hienot värit.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Paapan perintö. w123 200d -82
Hieno homma, että tulee taas tienpäälle 123.Pitäisi taasen saada itsekkin saada puhtia noihin omiin projekteihinkin!
Radiosta sen verran melkein aikakauteen osuu nuo nk, telaketju Beckerit kasetilla tai ilman noita vielä kohtuu hintaan löytyy, nänniradiot/kasettisoittimet alkaa jo hinnaltaan karkailla....Toki tietty muunkin merkkiset aikakauden soittimet käy ja tai uudemmat Beckeritkin noin tyylillisesti!
Radiosta sen verran melkein aikakauteen osuu nuo nk, telaketju Beckerit kasetilla tai ilman noita vielä kohtuu hintaan löytyy, nänniradiot/kasettisoittimet alkaa jo hinnaltaan karkailla....Toki tietty muunkin merkkiset aikakauden soittimet käy ja tai uudemmat Beckeritkin noin tyylillisesti!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 29.12.2009 21:25
- Paikkakunta: Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa
Re: Paapan perintö. w123 200d -82
Tänään käväisin katsastuskonttorilla.
Jälkitarkastus tuli: Takajarrut tehottomat, etupyöränkotelossa reikä, polttoainevuoto moottoritilassa, sumuvalo.
Pyöränkotelo tarvitsi kaksi pientä paikkaa, polttoainevuoto korjaantui uudella suuttimien paluuletkulla, sumuvalosta oli vain polttimo rikki. Takajarrut kun vielä kokeilen ilmata, niin huomenna auto olisi sitten leimalla! Takajarrut alkoi vasta toisella ja kolmannella polkaisulla ottamaan riittävästi.
Jälkitarkastus tuli: Takajarrut tehottomat, etupyöränkotelossa reikä, polttoainevuoto moottoritilassa, sumuvalo.
Pyöränkotelo tarvitsi kaksi pientä paikkaa, polttoainevuoto korjaantui uudella suuttimien paluuletkulla, sumuvalosta oli vain polttimo rikki. Takajarrut kun vielä kokeilen ilmata, niin huomenna auto olisi sitten leimalla! Takajarrut alkoi vasta toisella ja kolmannella polkaisulla ottamaan riittävästi.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 29.12.2009 21:25
- Paikkakunta: Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa
Re: Paapan perintö. w123 200d -82
Tuli leima lopulta. Laitoin vielä uudet levyt ja palat taakse.. Vanneasiassa tuli takapakkia, kun 7x16" vanteiden sijasta matkahuolto toikin 6x15" peltivanteet.
Re: Paapan perintö. w123 200d -82
Nuo on hienoja.
Sehän se 123:nen on paras korimalli.
Ihan kuten Kummeleissa aikanansa sanottiin.
Itse en ole omistanut, mutta isällä aikanansa.
Siitä se varmaan lähti... Tämä merkkiuskollisuus!
Sehän se 123:nen on paras korimalli.
Ihan kuten Kummeleissa aikanansa sanottiin.
Itse en ole omistanut, mutta isällä aikanansa.
Siitä se varmaan lähti... Tämä merkkiuskollisuus!
Re: Paapan perintö. w123 200d -82
Minä voisin viedä matkahuoltoon sinulle 7x16 ET31 vanteetjuhakuus kirjoitti:Vanneasiassa tuli takapakkia, kun 7x16" vanteiden sijasta matkahuolto toikin 6x15" peltivanteet.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=146774" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 29.12.2009 21:25
- Paikkakunta: Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa
Re: Paapan perintö. w123 200d -82
Takavanne... 10" leveyttä, ET on vielä hahmottelematta.
Itse vanteen ajattelin hiekkapuhaltaa ja kiillotella/maalata hopeaksi. Ja 14" kapseli täytyy hinkata kiiltäväksi.
Itse vanteen ajattelin hiekkapuhaltaa ja kiillotella/maalata hopeaksi. Ja 14" kapseli täytyy hinkata kiiltäväksi.