Villen w210 ja w208
Villen w210 ja w208
Tervehdys
Ajattelin että vois pientä topicin tynkää laitella pysyyn tästä ensiautoprojektista, vaikka alkaa kylläkin olla jo pikkuhilijaa valmis.
Juuh elikkäs homma lähti siitä että elokuussa 2013 ostin tuommosen Väyrysen josta olis tarkotus laitella itelle ajoauto.
Väykkä on samaa vuosikertaa kuin omistajansa eli 1996 , tekniikkana toimii om602 suorasuihku eli tutummin 290td,
vaihteistona toimii 5 portainen manuaali ja varustelutaso on mallia elegance jos tällä jotain merkitystä on
Mitarissa on vasta onnettomat 350 000km, tämän paikkaansapitävyttä voi itse kukanenkin miettiä.
Sitten itse projektiin
Lähökohtahan oli tämän näköinen, kuvassa oli parempi puoli autosta ruostetta oli kohtuullisen paljon eikä reijiltäkään säästynyt
Seuraavaksi oli vuorossa auton purkamista ja ruostepaikkojen hiekkapuhallus.
Kuskinpuolen jousikuppi oli korjautettu edellisen omistajan toimesta mutta vänkärin puolen ei joten sekin oli korjattava.
Siinä on uusi kuppi hitsattuna paikoilleen, päälle tuli epoksipohjamaali+alustamassa. (ei kuvassa)
Tämän yhteydessä tuli laitettua H&R -35 vieterit ja #1 kumet joka nurkkaan.
Siinä on välivaihetta. etulokasuojat tuli uudet molemmille puolille mallia tarvike, joten niidenkin kannssa sai vähänaikaa nuljuta,
että sai sopivuuden edes kohtuulliseksi.
Sitten päästiinkin jo tähän vaiheeseen eli kaikki hitsaukset saatu valmiiksi ja Mersu odottelee pohjamaalia päällensä.
Pohjat vedettynä (tiedetään pohjamaalin sävy on väärä tulevaa väriä varten mutta minkäs teet)
Nyt päästiin lopulta tähän vaiheeseen jota on jo ootettu, eli väri pinnassa.
Kasaushommia
Myllytettyä pintaa, ei priimaa mutta kelpaa mulle autotallissa maalatuksi.
Vähän enämpi kasattuna.
Ja kasassa on, ensimmäistä kertaa ulkona ja pölyt pestynä pois pinnasta
Tässä on auton nykytilanne, maskin maalasin mustaksi ja tähdelle värkkäsin peitelätkän rikkinäisestä tähdestä,
Mielestäni keulan ilme parani huomattavasti. (auto on helekatin pölynen kuvassa)
Joo eli semmosta oli ja nyt ollaan nykyhetkessä eli odotellaan vanteita Brock b2 8.5 et13 joka nurkkaan.
Myös jouset on irti että kunhan vanteet saapuu nin voi mallata kokeuden sopivaksi eli jatkoa on luvassa!
Ajattelin että vois pientä topicin tynkää laitella pysyyn tästä ensiautoprojektista, vaikka alkaa kylläkin olla jo pikkuhilijaa valmis.
Juuh elikkäs homma lähti siitä että elokuussa 2013 ostin tuommosen Väyrysen josta olis tarkotus laitella itelle ajoauto.
Väykkä on samaa vuosikertaa kuin omistajansa eli 1996 , tekniikkana toimii om602 suorasuihku eli tutummin 290td,
vaihteistona toimii 5 portainen manuaali ja varustelutaso on mallia elegance jos tällä jotain merkitystä on
Mitarissa on vasta onnettomat 350 000km, tämän paikkaansapitävyttä voi itse kukanenkin miettiä.
Sitten itse projektiin
Lähökohtahan oli tämän näköinen, kuvassa oli parempi puoli autosta ruostetta oli kohtuullisen paljon eikä reijiltäkään säästynyt
Seuraavaksi oli vuorossa auton purkamista ja ruostepaikkojen hiekkapuhallus.
Kuskinpuolen jousikuppi oli korjautettu edellisen omistajan toimesta mutta vänkärin puolen ei joten sekin oli korjattava.
Siinä on uusi kuppi hitsattuna paikoilleen, päälle tuli epoksipohjamaali+alustamassa. (ei kuvassa)
Tämän yhteydessä tuli laitettua H&R -35 vieterit ja #1 kumet joka nurkkaan.
Siinä on välivaihetta. etulokasuojat tuli uudet molemmille puolille mallia tarvike, joten niidenkin kannssa sai vähänaikaa nuljuta,
että sai sopivuuden edes kohtuulliseksi.
Sitten päästiinkin jo tähän vaiheeseen eli kaikki hitsaukset saatu valmiiksi ja Mersu odottelee pohjamaalia päällensä.
Pohjat vedettynä (tiedetään pohjamaalin sävy on väärä tulevaa väriä varten mutta minkäs teet)
Nyt päästiin lopulta tähän vaiheeseen jota on jo ootettu, eli väri pinnassa.
Kasaushommia
Myllytettyä pintaa, ei priimaa mutta kelpaa mulle autotallissa maalatuksi.
Vähän enämpi kasattuna.
Ja kasassa on, ensimmäistä kertaa ulkona ja pölyt pestynä pois pinnasta
Tässä on auton nykytilanne, maskin maalasin mustaksi ja tähdelle värkkäsin peitelätkän rikkinäisestä tähdestä,
Mielestäni keulan ilme parani huomattavasti. (auto on helekatin pölynen kuvassa)
Joo eli semmosta oli ja nyt ollaan nykyhetkessä eli odotellaan vanteita Brock b2 8.5 et13 joka nurkkaan.
Myös jouset on irti että kunhan vanteet saapuu nin voi mallata kokeuden sopivaksi eli jatkoa on luvassa!
Viimeksi muokannut Venymä, Su 07.06.2015 13:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Villen w210
Hyvältä näyttää taas yksi Väyrynen pelastettu ruosteelta olispa omakin jo kasassa
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: Villen w210
Tummenna hyvä mies nuo ikkunat, tulisi ainakin minun silmääni parempi
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: Villen w210
Kiitosta kiitosta!makke190 kirjoitti:Hyvältä näyttää taas yksi Väyrynen pelastettu ruosteelta olispa omakin jo kasassa
Omaan silmään kalvot ei sovi, joten niitä ei ole tulossa.pake1 kirjoitti:Tummenna hyvä mies nuo ikkunat, tulisi ainakin minun silmääni parempi
Re: Villen w210
Ei se siis noinkaan huono ole, hieno väyrynen! Itsekin haluisin tälläsenVenymä kirjoitti:Omaan silmään kalvot ei sovi, joten niitä ei ole tulossa.pake1 kirjoitti:Tummenna hyvä mies nuo ikkunat, tulisi ainakin minun silmääni parempi
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: Villen w210
Tämmöset tuli
Eli Brock b2 18x8.5 et13
Ja pientä sovituskuvaa.
Tulee vielä madaltumaan tuosta, tällähetkellä H&R puolikierrosta laikattuna ja #1 kumet.
Omaan silmään ainakin passaa aika hyvin.
Lisää päivitystä tulee kunhan kietastaan 215/40 kumet päälle.
Eli Brock b2 18x8.5 et13
Ja pientä sovituskuvaa.
Tulee vielä madaltumaan tuosta, tällähetkellä H&R puolikierrosta laikattuna ja #1 kumet.
Omaan silmään ainakin passaa aika hyvin.
Lisää päivitystä tulee kunhan kietastaan 215/40 kumet päälle.
Re: Villen w210
"Kelpaa autotallissa maalatuksi."
Täytyy sanoa että menee kuvien mukaan ainakin ihan täydestä priimasta minulle erinomaista jälkeä.
Täytyy sanoa että menee kuvien mukaan ainakin ihan täydestä priimasta minulle erinomaista jälkeä.
Re: Villen w210
joo olen samaa mieltä, tosi hyvän näköinen!kuokka12 kirjoitti:"Kelpaa autotallissa maalatuksi."
Täytyy sanoa että menee kuvien mukaan ainakin ihan täydestä priimasta minulle erinomaista jälkeä.
Re: Villen w210
mitenkä muuten tuo jousikuppi jonka hitsasit , laitoitko myös niiteillä kiinni niinku ne on tehtaalta laitettu? pelkkä hitsaus ei riitä, sillä silloin kuppi on vain sisäpellissä kiinni ja tulee varmasti ennemmin tai myöhemmin irtoamaan, ne on niitattava kiinni jos haluaa että ne pysyy. Niitit on sitä varten että se vetää kupin kiinni myös runkopalkkiin joka on sisäpellin takana kupin alareunassa. Ei mitään kritiikkiä vaan ota tämä neuvona
siisti auto tosiaan!! ja maalaus= wow
siisti auto tosiaan!! ja maalaus= wow
Re: Villen w210
Kiitoksetpasi84 kirjoitti:joo olen samaa mieltä, tosi hyvän näköinen!kuokka12 kirjoitti:"Kelpaa autotallissa maalatuksi."
Täytyy sanoa että menee kuvien mukaan ainakin ihan täydestä priimasta minulle erinomaista jälkeä.
Ihan pelkästään hitsaamalla laitoin kiinni kuten monet muutkin ovat tehneet ja ei ole irtoilleetpasi84 kirjoitti:mitenkä muuten tuo jousikuppi jonka hitsasit , laitoitko myös niiteillä kiinni niinku ne on tehtaalta laitettu? pelkkä hitsaus ei riitä, sillä silloin kuppi on vain sisäpellissä kiinni ja tulee varmasti ennemmin tai myöhemmin irtoamaan, ne on niitattava kiinni jos haluaa että ne pysyy. Niitit on sitä varten että se vetää kupin kiinni myös runkopalkkiin joka on sisäpellin takana kupin alareunassa. Ei mitään kritiikkiä vaan ota tämä neuvona
siisti auto tosiaan!! ja maalaus= wow
mutta aika näyttää
Re: Villen w210
Ihan pelkästään hitsaamalla laitoin kiinni kuten monet muutkin ovat tehneet ja ei ole irtoilleetpasi84 kirjoitti:mitenkä muuten tuo jousikuppi jonka hitsasit , laitoitko myös niiteillä kiinni niinku ne on tehtaalta laitettu? pelkkä hitsaus ei riitä, sillä silloin kuppi on vain sisäpellissä kiinni ja tulee varmasti ennemmin tai myöhemmin irtoamaan, ne on niitattava kiinni jos haluaa että ne pysyy. Niitit on sitä varten että se vetää kupin kiinni myös runkopalkkiin joka on sisäpellin takana kupin alareunassa. Ei mitään kritiikkiä vaan ota tämä neuvona
siisti auto tosiaan!! ja maalaus= wow
mutta aika näyttää [/quote]
Joo aika näyttää mutta et halua että se toteaa moottoritiellä kun ajat 120km/h...
Re: Villen w210
Nyt ois kumit lopultaki saatu vanteille ja vanteet auton alle
Ja sitä kuvasaastetta:
Vielä pittää jousien päistä silipasta vähän pois, ainakin edestä kun tuo on nyt aavistuksen takakenossa
Ja sitä kuvasaastetta:
Vielä pittää jousien päistä silipasta vähän pois, ainakin edestä kun tuo on nyt aavistuksen takakenossa
Re: Villen w210
Tämmönen turha päivitys tähän väliin, eli Brockit on myyty ja vanteet vaihtu tuumaa sopivimpiin.
Eli RH zw1 8x17 ja 10x17, talven aikana olis tarkotus hommata uutta lippaa ja siirtää nykyset takalipat
eteen ja taakse 4.50 lippa kunhan sopivat löytyy
Ei mulla muuta.
Eli RH zw1 8x17 ja 10x17, talven aikana olis tarkotus hommata uutta lippaa ja siirtää nykyset takalipat
eteen ja taakse 4.50 lippa kunhan sopivat löytyy
Ei mulla muuta.
Re: Villen w210
Päivitetäämpä tätäkin välillä kun on tapahtunu vähän kaikenlaista.
Tuli hommattua tuommonen Cee vuosikertaa 1995 om601 voimanpesällä varustettuna talviautoksi.
Sille oli tarkotus tehdä vain pikkufiksailuja mutta taas karkasi mopo.
Ruostetta löyty enempi ja vähempi niiettä mikkilankaa sai paikon taas sulatella
Eteen tuli uudet lokasuojat, oven alareunat, takakaaret ja takaluukku sai uutta väriä pintaan.
Ja suht valmis tuote.
Eli vanteiksi nakkasin nuo Rh zw1 mitkä oli jouten ja alustasta napsin muutamia kierroksia pois.
Tällähetkellä tämä näyttää tältä.
Nyt on työn alla Vayrysen enskesän vanteet.
Näistä lisää taas tuonnempana.
Tuli hommattua tuommonen Cee vuosikertaa 1995 om601 voimanpesällä varustettuna talviautoksi.
Sille oli tarkotus tehdä vain pikkufiksailuja mutta taas karkasi mopo.
Ruostetta löyty enempi ja vähempi niiettä mikkilankaa sai paikon taas sulatella
Eteen tuli uudet lokasuojat, oven alareunat, takakaaret ja takaluukku sai uutta väriä pintaan.
Ja suht valmis tuote.
Eli vanteiksi nakkasin nuo Rh zw1 mitkä oli jouten ja alustasta napsin muutamia kierroksia pois.
Tällähetkellä tämä näyttää tältä.
Nyt on työn alla Vayrysen enskesän vanteet.
Näistä lisää taas tuonnempana.
Re: Villen w210 ja w202
Takavanteet alkais olla kasassa Etuvanteiden lipat on vielä tulossa.
Leveyttä tuli taakse 10.5 ja eteen tulee 9 tuumaa, toki sopisi leveämpikin mutta nuo nyt löyty sopivasti.
Re: Villen w210 ja w208
Mersuperheeseen tuli uusi tulokas.
Eli tuommoinen elämää nähnyt 350 000t ajettu 1998 clk320 sport.
Nakkasin väliaikaisesti Väyrysen alta RH vanteet alle ja nurkista MAD jouset.
Syksyn tullen alkaa vähän kattavampi entraaminen tälle autolle. Ruostevikojen ja kolhujen korjausta,
sekä tuo ankea harmaa 744 vaihtuu johonkin vähän mukavampaan väriin.
Eli tuommoinen elämää nähnyt 350 000t ajettu 1998 clk320 sport.
Nakkasin väliaikaisesti Väyrysen alta RH vanteet alle ja nurkista MAD jouset.
Syksyn tullen alkaa vähän kattavampi entraaminen tälle autolle. Ruostevikojen ja kolhujen korjausta,
sekä tuo ankea harmaa 744 vaihtuu johonkin vähän mukavampaan väriin.
Re: Villen w210 ja w208
Hienoja mersuja! Minkälaisessa huoneessa maalaat noita kun ei näyttäisi roskaa olevan pinnassa?
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
Re: Villen w210 ja w208
Kiitokset! Tuota w202 ei enää ole sen myin keväällä pois Ihan tallissa vain tulee suihkittua, lattian kastelu ennen maalausta niin ei nouse kovin paljon pölyä,
toki jonkinverran tulee väkisinkin mutta pahimpia voip hioa ja myllytellä pois
toki jonkinverran tulee väkisinkin mutta pahimpia voip hioa ja myllytellä pois
Re: Villen w210 ja w208
Hyvä vinkki tuo lattian kastelu, täytyypä kokeilla! Millä ruiskulla oot maalannut? Itellä tuo bilteman kaliimpi ruisku ja omasta mielestä tullut ihan hyvää jälkeä, ainoa tosiaan nuo roskat vähän häiritsee maalissa.
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
Re: Villen w210 ja w208
Joo tuolla lattian kastelulla on aika iso ero tuohon pöyn nousemiseen,
varsinkin jos on samanlainen pinnoittamaton betonilattia kuin tuossa omassa tallissa.
Ruiskuna on mulla hyvinkin Bilteman tuotteen kaltainen SATA hvlp kopio.
varsinkin jos on samanlainen pinnoittamaton betonilattia kuin tuossa omassa tallissa.
Ruiskuna on mulla hyvinkin Bilteman tuotteen kaltainen SATA hvlp kopio.