w202 ei käynnisty??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hemuli41
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 19.05.2014 21:58

w202 ei käynnisty??

Viesti Kirjoittaja hemuli41 »

Eli auto on mb w202 c180bensa vm1996.Auto toimi normaalisti.pysäköin sen ja n.8tunnin jälkeen piti uudestaan lähteä niin ei käynnistynyt.Havaihdun heti että bensapumppu ei pyöri.Katsoin sulakkeet ja mittasin että pumpun johdoille ei tule virta.Annoin suoraan virtaa pumpulle ja pumppu hyrräsi hyvin.Ostin veholta uuden bensapumpun releen kun luulin vian olleen siinä koska ns releen ohituksella pumppu pyörisi.Pumppu ei alkanut releen vaihdollakaan toimimaan.Niinpä katsoin kipinän ja eipä tule sitäkään?.Johto liitoksia katsonut.Sulakkeet ok.maajohdot avannut putsannut jne.Akun kengät.Onko kellään ollu vastaavanlaista vikaa.?.Voiko joku kampiakselin asentotunnistimen viallisuus lopettaa pumpun toiminnan?.Releelle tulee 12.80v jännite.Kiitos vastauksista etukäteen
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Re: w202 ei käynnisty??

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Mulla on ollut vastaavia eri autojen kanssa...

Tulee mieleen, että nokka-akselin tai kampiakselin tunnistimen lisäksi se voi olla kiinni virtalukostakin? Tai meneeköhän siinä käynnistyksenesto jostain syystä päälle? Näin mulla, kun avaimessa/ avaimen sirussa oli jotain vikaa; varmaan avain oli pudonnut ja jotenkin rikkoontunut. Tässä tapauksessa varmaan kyllä käynnistyy yksittäisillä kerroilla kun koitat.

Kerran vaihdatin starttimoottorin ja releen, ja auttoi.

Sitten kerran mulla meni aiemmassa W202:ssa automaattilaatikon vaihdekepin juuresta yksinkertainen tiiviste, jolloin auto ei tunnistanut että vaihde on P:llä (= käynnistyy). Sitten käynnistyi kun samalla vähän liikutti keppiä. Hieman purkamista vaatii jotta pääsee sen tiivisteen vaihtamaan, mutta itse osa oli pieni (halpa).
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
hemuli41
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 19.05.2014 21:58

Re: w202 ei käynnisty??

Viesti Kirjoittaja hemuli41 »

auto starttaa ihan hyvin.käynnistysestosta en ole varma onko päällä.huomasin tossa että sähköikkunatkaan ei aukene.vaan takaluukus akun vieresestä ohjausboksista kuuluu naksunaa.piti viedä tutun korjaamolle auto koska 2 päivän yleismittarilla haku/johtojen tarkistus ja maadoitusten tarkistus ei tuottanut tulosta.Ilmoitan heti kun vika selviää.jos jollain muullakin joskus sattuu näin tapahtumaan
hemuli41
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 19.05.2014 21:58

Re: w202 ei käynnisty??

Viesti Kirjoittaja hemuli41 »

Eipä oo viellä käymään saatu.pari hapettunutta liitintä vaihettu.Autolla tosiaankin ajettu 149tkm :D
Vastaa Viestiin