Makken projektit, W201 Siistimistä ja kunnostamista
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(Pientä näpryytä)
"hiukan" on tämäkin auto muuttunut siitä kuin tuli Näyttää jo pirun asialliselta, takavaloille vielä jotain muutosta?
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(Pientä näpryytä)
Onhan se jo pienen muutoksen tosiaan saanut En tiedä vielä mitä teen takavaloille vai annanko olla ihan vakion näköiset...Kuisma_ kirjoitti:"hiukan" on tämäkin auto muuttunut siitä kuin tuli Näyttää jo pirun asialliselta, takavaloille vielä jotain muutosta?
Hiljaista vielä ollut koneen osien suhteen, mutta aina sitä jotain pientä näpryytä keksii. Tuli nuihin moottorin kumityynyihin paneuduttua tänä iltana. Eli ne omat vakiot pois ja tilalle jotain muuta.
Tuommoinen kumityyny sinne olisi nyt sitten tulossa ja tuo rikka sorvattiin sitä runkopalkissa olevaa monttua varten.
Kumityynyssä kun on M16 kierre ja moottorinkorvasta ei mene kun M10 pultti niin piti tehdä pieni muutospalikka ja samalla saadaan kumia korkeammaksi, kun on liian matala muuten. tuli tehtyä 30mm korkea tuosta, mutta ne on liian korkeat nytten. Kun saa koneen paikalleen mallattua niin täytyy mitata paljon kone mahtuu tulemaan alemmas ja nuista sitten sorvissa hieman pois.
Siinä samassa tuli kardaaninlaipan saikaroiden päät sorvattua pyöreäksi niin saa anturi luettua niitä "paremmin"
En tiedä jos huomenna kävisi itse auton kimpussa, jos keksisi jotain mitä voisi sille tehdä.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(Pientä näpryytä)
Sen verran hyvä keli sattui tänään että jotain pientä taas sai aikaan. Montulle en autoa saanut niin ei päässyt vaihteiston öljyn jäähdytintä värkkäilee vaan meni ulkona touhuamiseks. Mutta viimein sain sen pissapojan pönton kiinni ja letkua lyhensin hieman niin sai senkin paikalleen, vielä pitäs johdot sinne vetästä. Peräkontin sijaan laitoinkin sen akun tilalle niin säästyi pitkiltä johtojen ja letkun vedolta.
Reijät koppaan, kotelonsuojaainetta ja niitti kiinni.
Sitten kiinnike paikalleen.
Ja säiliö paikalleen.
Akku tuli laitettua myös konttiin kiinni ja aikalailla samalla kaavalla eli reikää öljyä niittiä.
Alunen paikalleen.
Akku paikalleen ja lopuksi kiinnikkin asti vielä.
Reijät koppaan, kotelonsuojaainetta ja niitti kiinni.
Sitten kiinnike paikalleen.
Ja säiliö paikalleen.
Akku tuli laitettua myös konttiin kiinni ja aikalailla samalla kaavalla eli reikää öljyä niittiä.
Alunen paikalleen.
Akku paikalleen ja lopuksi kiinnikkin asti vielä.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(Pientä näpryytä)
Millä värikoodilla tää merssu on? ja ei voi kyllä ymmärtää miten voi noin paljo olla intoa väkertää autoa melkee joka päivä
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(Pientä näpryytä)
Muistaakseni 702 oli tuo värikoodi. No ei sitä ihan jokapäivä tule laitettua mutta lähestulkoontaateli kirjoitti:Millä värikoodilla tää merssu on? ja ei voi kyllä ymmärtää miten voi noin paljo olla intoa väkertää autoa melkee joka päivä
Tulipas haettua merssuu uus vaihekeppi nii saa pykäliä silmään.
Ja tuommoinen adapteripelti mikä pitäs vielä viritellä sitten autoon kiinni.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(Pientä näpryytä)
Pientä mallailua, pitäs purkaa konsoli pois ja laittaa keppi oikein kiinni tässä kun kerkeää.
Jatketaan....
Jatketaan....
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(Pientä näpryytä)
No niin ei oo hetkeen täälläkään mitään tapahtunut, eikä nyt vieläkään mitään älytöntä, mutta jotain kuitenkin. Eli koneen osat sain joku aika sitten, mutten vielä ole oikein kerennyt kasaamaan konetta. lohkon öljykanavat sekä kaikki pultinreijät tuli putsattua ja myös kampiakselin öljykanavat. Runkolaakerit tuli lätkästyä paikoilleen ja kampiakseli perään ja runkopukit momenttiin.
Muistin aikaan tuli laitettua uusi tuo pieni o-rengas mikä tulee naamalevyä vasten. Kampiakselin takapään stefan meinasin vaihtaa, mutta huomasin että tässä onkin kiinteä stefa siinä palikassa. No täytyy joko tilata uusi koko helahoito tai ottaa jostain vanhemmasta se alumiini runko ja laittaa siihen tuo uusi stefa. Sen kun saisi paikalleen niin voisi nostaa lohkon pystyyn ja alkaa lätkimään mäntiä/kankia koneeseen.
Katsotaan miten ehditään kasailee.
Muistin aikaan tuli laitettua uusi tuo pieni o-rengas mikä tulee naamalevyä vasten. Kampiakselin takapään stefan meinasin vaihtaa, mutta huomasin että tässä onkin kiinteä stefa siinä palikassa. No täytyy joko tilata uusi koko helahoito tai ottaa jostain vanhemmasta se alumiini runko ja laittaa siihen tuo uusi stefa. Sen kun saisi paikalleen niin voisi nostaa lohkon pystyyn ja alkaa lätkimään mäntiä/kankia koneeseen.
Katsotaan miten ehditään kasailee.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(Koneen kasausta)
Vajaa 30€ maksoi paikallisessa varaosaliikkeessä toi takapään stefa kannella. Kävi itselle just sama "moka" tuon stefan kans.
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(Koneen kasausta)
Joo täytyypäs melkein tilata kl-varaosista uusi samalla ku tilailee muuta kampetta.T-D kirjoitti:Vajaa 30€ maksoi paikallisessa varaosaliikkeessä toi takapään stefa kannella. Kävi itselle just sama "moka" tuon stefan kans.
On olevinaan niin paljon tekemistä ettei yhtä konetta meinaa keretä kasaamaan. Eilen tuli kuitenkin näprättyä männänrenkaat mäntiin kiinni, sitten männät kankiin. Laakerit paikalleen ja ei muutakun hilut lohkon sisälle sitten.
Tänään tuli sitten joutessa laitettua öljypumppu paikalleen. Taas loppu hommat kun pitäs jakoketju niittuuttaa niin saisi naamalevyn kiinni. Öljypohja pitäs myös pestä ja tehdä lämpöanturin paikka siihen. Noo mikäs kiire tässä valmiissa maalimassa pikku hiljaa kasaan päin!
Jos tulevalla viikolla saisi ketjun niitattua ja sen stefan hommattua niin vois saaha jopa alakerran kasaan loppu viikosta.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(Koneen kasausta)
No joo nyt ois homma sillä mallilla ettei vaan aika oikein riitä joten jostain on luovuttava Wäykystö en helpolla luovu niin pitää nyt koittaa myydä tämä pikkumersu projekti pois niin ei turhaan mätäne kori pihaan, kun ei tiedä milloin kerkeää tähän perehtymään...
Elikkäs mielellään möisin auton ja moottorin kerralla. Kori alunperin siis 2.5d eikä ole vielä muutoskatsastettu tuolle 605 koneelle. eteen vaihdettu 300td jarrusatulat sekä uudet levyt ja palat ja vakaajanrauta. perä on vakio. Kivimäen vetarin tikut löytyy ilman niveliä. keulaan sovitettu griffinin jäähdytin. Autossa musta sisusta ja sportlinen ovipahvit. Kysymällä lisätietoa jos kiinnostusta löytyy.
Kone on miltein vakio 605 jossa painotettu kampiakseli, punnitut mannät/kanget. kansi portattu ja laitettu uusiksi muutenkin. alumiininen imusarjaprojektikin löytyy.
Mutta tosiaan kysymällä lisää. ja unohdetaan ne tonnin ja kahden tarjoukset.
auto tällä hetkellä soinissa, mutta saatan hakea sen kotiin seisoskelemaan karstulaan.
yv/04044-1903815
Elikkäs mielellään möisin auton ja moottorin kerralla. Kori alunperin siis 2.5d eikä ole vielä muutoskatsastettu tuolle 605 koneelle. eteen vaihdettu 300td jarrusatulat sekä uudet levyt ja palat ja vakaajanrauta. perä on vakio. Kivimäen vetarin tikut löytyy ilman niveliä. keulaan sovitettu griffinin jäähdytin. Autossa musta sisusta ja sportlinen ovipahvit. Kysymällä lisätietoa jos kiinnostusta löytyy.
Kone on miltein vakio 605 jossa painotettu kampiakseli, punnitut mannät/kanget. kansi portattu ja laitettu uusiksi muutenkin. alumiininen imusarjaprojektikin löytyy.
Mutta tosiaan kysymällä lisää. ja unohdetaan ne tonnin ja kahden tarjoukset.
auto tällä hetkellä soinissa, mutta saatan hakea sen kotiin seisoskelemaan karstulaan.
yv/04044-1903815
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(MYYDÄÄN!)
Ei ole rojekti vielä kaupaksi mennyt ja sattui vkloppuna olemaan sen verran aikaa et tuli konetta laiteltua vähän kasaan päin! Eli tuli mäntäsuihkut vaihdettua vielä uusiin varmuuden vuoksi ja sitten saikin öljypohjan nykästä kiinni. No sitten nostettiin jo kone auton kyytiin ja vein oikein talliin sen kasattavaksi ja sitten se alkoi pikkuhiljaa muistuttaa konetta.
Tässä olisi hieman lähtötilannetta.
Kannentiiviste tuli purettua ja liimattua vht:n liimalla kasaan sekä kun lohkosta oli kympin verran höylätty pois niin ostin toisenkin tiivisteen mista otin vielä lisäksi sen kympin paksuisen lirun tuon tiivisteen väliin.
tässä kannen pulttien kiristys menossa.
Kansi kiinni ja nokkia paikalleen.
Sitten jako kohdalleen ja sen jälkeen pumpusta ajotus kohdallee.
Nyt olisi tilanne tällainen.
Suodatin jalkaa yritin paikalleen, mutta eihän se sinne sovi kun ottaa syöttöpumpun persuuksiin kiinni. pitäis olla pumpussa tasanen se takaseinä ja tuossa on ollut joku nykimisen esto systeemi. No tuo kuitenkin vakio turbon pumppu niin täytyy laittaa se sitte mynälle niin eiköhän sielta saa semmoisen mikä paikalleen käy Tarkoitus oli hieman käytellä tuolla vakiopumpulla konetta, mutta ilmeisesti nyt ei tule käyteltyä ennen kun on kunnon pumpppu.
Huomenna pitäisi nykästä toisesta kannesta kammiot irti, puhdistaa ja tarkistaa kunto, jos hyvä niin nekin paikalleen ja hehkut ym. paikalleen. sitten suuttimia otan useamman mukaan ja käyn testailee mitkä ovat parhaassa kunnossa ja laitan ne koneseen sitten paikalleen. sitten alkas olee kone tuota suodatin jalkaa ja pumppua vaille.
BBT motorsporttiin tuli oltua yhteydessä ja pitäs laatikko kiikutta vahvistukseen niin sais sitten nostaa koneen ja laatikon autoon paikalleen.
Päivitellään taas jos auto menee kaupan tai jos tulee saatua jotain aikaiseksi!
Tässä olisi hieman lähtötilannetta.
Kannentiiviste tuli purettua ja liimattua vht:n liimalla kasaan sekä kun lohkosta oli kympin verran höylätty pois niin ostin toisenkin tiivisteen mista otin vielä lisäksi sen kympin paksuisen lirun tuon tiivisteen väliin.
tässä kannen pulttien kiristys menossa.
Kansi kiinni ja nokkia paikalleen.
Sitten jako kohdalleen ja sen jälkeen pumpusta ajotus kohdallee.
Nyt olisi tilanne tällainen.
Suodatin jalkaa yritin paikalleen, mutta eihän se sinne sovi kun ottaa syöttöpumpun persuuksiin kiinni. pitäis olla pumpussa tasanen se takaseinä ja tuossa on ollut joku nykimisen esto systeemi. No tuo kuitenkin vakio turbon pumppu niin täytyy laittaa se sitte mynälle niin eiköhän sielta saa semmoisen mikä paikalleen käy Tarkoitus oli hieman käytellä tuolla vakiopumpulla konetta, mutta ilmeisesti nyt ei tule käyteltyä ennen kun on kunnon pumpppu.
Huomenna pitäisi nykästä toisesta kannesta kammiot irti, puhdistaa ja tarkistaa kunto, jos hyvä niin nekin paikalleen ja hehkut ym. paikalleen. sitten suuttimia otan useamman mukaan ja käyn testailee mitkä ovat parhaassa kunnossa ja laitan ne koneseen sitten paikalleen. sitten alkas olee kone tuota suodatin jalkaa ja pumppua vaille.
BBT motorsporttiin tuli oltua yhteydessä ja pitäs laatikko kiikutta vahvistukseen niin sais sitten nostaa koneen ja laatikon autoon paikalleen.
Päivitellään taas jos auto menee kaupan tai jos tulee saatua jotain aikaiseksi!
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(Kone kasassa)
tänään tuli vietettyä aikaa suuttimien ja kammioiden kimpussa. Sattumoisin löytyin 12 turbon suutinta ja ei muutakun testailemaan mitkä on kunnossa ja mitkä ei. No prosentti oli aika hyvä sillä kahdessa oli avautumispaine alle 90bar ja yhdessä vähän heikompi sumu, mutta kyllä niiistä viisi oikein hyvää löytyi tähän käyttöön. sitten kammioiden kanssa menikin enempi aikaa. Tästähän alkujaan olleet omat turbon kammiot ja suuttimet oli tuhannen paskana niin piti mennä penkomaan jos vaikka kammioita löytyisi ja niitäkin löytyi. siitä sitten putsaus kammioille ja helmiä kun reijästä katseli niin näytti hyviltä, mutta kun ne pois nappasi niin kaikki oli jo hieman valahtanut. Ei muutakun uudestaan penkomaan lisää kammioita ja viimein löytyi hyvät helmet. vielä ei tullut niitä paikalleen laitettua jos vaikka keksis jotain nuille kammioille lisäksi.
Syöttöpumpun kanssa oli tosiaan sitä ongelmaa ettei sovi paikalleen, mutta siihenkin ehkä löytyin lääke. Tänään piirrettiin uusi takakansi jossa on tuolle nykimisen estoventtiilin karalle ainoastaan semmoinen potero ja muuten kannesta tulee tasainen. Saattaa olla että sen huomenna saan käsiini ja koittamaan miten käy, mahtuuko pumpun myös irroittamaan ilman suodatinjalan irroitusta. Jos sitä sittenkin pääsisi koekäyttämään tällä viikolla!
Syöttöpumpun kanssa oli tosiaan sitä ongelmaa ettei sovi paikalleen, mutta siihenkin ehkä löytyin lääke. Tänään piirrettiin uusi takakansi jossa on tuolle nykimisen estoventtiilin karalle ainoastaan semmoinen potero ja muuten kannesta tulee tasainen. Saattaa olla että sen huomenna saan käsiini ja koittamaan miten käy, mahtuuko pumpun myös irroittamaan ilman suodatinjalan irroitusta. Jos sitä sittenkin pääsisi koekäyttämään tällä viikolla!
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(Kone kasassa)
Nyt alkaisi kone olemaan sillä mallilla että saisi jo sitä koekäyttää sen verran etta saa öljynpaineet nousemaan. Sitten sitä varmaan pitäisi alkaa sovittamaan autoon kun saa laatikon vahvistuksesta niin pääsesi imusarjaa sitten tekemään.
Tämän muotoseks oli helmet muotoutunut, mutta tosiaan löytyi sitten ehjätkin onneksi.
Tämä oli aika kova työvaihe, kun tuli nuita kammioita hieman muokkailtua.
Siinä olisi kammiot porattuna ja tuo syöttöpumpun takakansi.
Sitten moottorista parit kuvat.
Täytyy laittaa pieni videon pätkä kun koekäyttää konetta. Tässä on pyörinyt viime aikana ajatus jos laittaisi remmin kaveriksi turbolle, mutta kahtoo miten löytys järkihintaa semmonen.
Tämän muotoseks oli helmet muotoutunut, mutta tosiaan löytyi sitten ehjätkin onneksi.
Tämä oli aika kova työvaihe, kun tuli nuita kammioita hieman muokkailtua.
Siinä olisi kammiot porattuna ja tuo syöttöpumpun takakansi.
Sitten moottorista parit kuvat.
Täytyy laittaa pieni videon pätkä kun koekäyttää konetta. Tässä on pyörinyt viime aikana ajatus jos laittaisi remmin kaveriksi turbolle, mutta kahtoo miten löytys järkihintaa semmonen.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(Kone kasassa)
Pikkumersun koppa lähti maailmalle ja ajattelin et nyt loppuu näitten romujen harrastus ettei meni kaikki aika ja raha peltilehmiin, mutta niin sitä vaan sortui vielä ja tuli hommattua s124 farkku talliin
Eihän se kaunen ole mut jos siitä sais suht siistin käyttö/harraste pelin.
Tunkan reijät oli kaikki hieman mennyt pahaksi joten hitsasin ne vain umpeen.
Sininen sisusta alkoi heti riisuutua pois jotta näkisi miten mätä auto sitten oikein on. Mitään älyttömän järkyttävää sieltä kuitenkaan ei paljastunut.
Sitten ajattelin et revitään nuo vanhat kovettuneen äänieristeet lattiasta niin tulisi se totuus ruosteista esiin.
Ei sieltä mitään maata mullistavaa löytynyt mutta tuommosta pienta perinteistä Tuon bitumin liiman hinkkaus olikin jo syntistä touhua mutta onneksi sekin alkaa olee loppusuoralla. Sen jälkeen pari hitsausta ja maalia ja uudet bitumit lattiaan. ja mustaa sisustaa asentamaan. penkit ja ovipahvit pitäisi vielä hommata sekä muutamia pilarin verhouksia ja kattoon tulevat mustat osat. Samalla olisi tarkoitus laittaa penkinlämmittimet ja sähkölasit autoon. Päivitellään kun saadaan aikaiseksi jotakin.
Eihän se kaunen ole mut jos siitä sais suht siistin käyttö/harraste pelin.
Tunkan reijät oli kaikki hieman mennyt pahaksi joten hitsasin ne vain umpeen.
Sininen sisusta alkoi heti riisuutua pois jotta näkisi miten mätä auto sitten oikein on. Mitään älyttömän järkyttävää sieltä kuitenkaan ei paljastunut.
Sitten ajattelin et revitään nuo vanhat kovettuneen äänieristeet lattiasta niin tulisi se totuus ruosteista esiin.
Ei sieltä mitään maata mullistavaa löytynyt mutta tuommosta pienta perinteistä Tuon bitumin liiman hinkkaus olikin jo syntistä touhua mutta onneksi sekin alkaa olee loppusuoralla. Sen jälkeen pari hitsausta ja maalia ja uudet bitumit lattiaan. ja mustaa sisustaa asentamaan. penkit ja ovipahvit pitäisi vielä hommata sekä muutamia pilarin verhouksia ja kattoon tulevat mustat osat. Samalla olisi tarkoitus laittaa penkinlämmittimet ja sähkölasit autoon. Päivitellään kun saadaan aikaiseksi jotakin.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: Makken projektit, s124 työn alla
Entäs se väykky? Tais olla kuitenkin vähän liian kova homma
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Makken projektit, s124 työn alla
no kyllä se väykky vielä löytyy mut tässä nyt vähän arponu kannattaako tehä ja käyttää siihe aikaa ku niide hinnat on vähä mitä on muutenki tässä rojektit vaihtunut kun tämä valkone farkku lähti ja tuli takasi ja lähti uudestaan ja nyt löytys 2.6 190 mistä on tullut jos monen moista visiota ja sit tuli hommattua myös w210 220cdi mihin vois jotain pieniä päivityksiä suorittaa, mutta katsotaan nyt mitä tässä alkaa kehittelemään!
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: Makken projektit, s124 työn alla
Viime talvena tuli pihaan w210 220cdi -00 auto on ihmeen tervekuntoinen wäykyksi mutta pieniä sanomisia aina löytyy. Auto kävi maalarilla pari kuukautta sitten ja autosta maalattiin etulokarit takakyljet sekä takaluukku. Täysin tyytyväinen en maalipintaa ollut mutta hintakin oli kyllä huokea, tarkoitus on kuitenkin jossain vaiheessa maalata uusiksi ja ehkä yli koko auto. Tekniikalle pitäisi pientä päivitystä tehdä myös jossain vaiheessa. Turbon olen jo vaihtanut 320cdi:stä tarkoitus vaihtaa cooleri ja ehkäpä ohjelmoida. Autossa on koko aikana ollut pientä häikkää vedoissa ja auto savuttaa aika paljon. päästämittauksessa ei alle 2,9 savuarvoa... ja tasakaasulta kun lähtee kiihdyttämään niin auto nykii ensin ja sitten lähtee vetämään. En tiedä olisiko suuttimessa tai jossain vikaa, koodia ei anna mut pitäs käydä staarilla lukemassa vähän tarkemmin tietoja.
Kesävanteet tuli myös hommattua ja mallailtua paikalleen. Vanteet ovat kooltaan 9 & 10x20" ET38 ja 40. kuvassa paikallaan 20mm levikepala.
Rengas on kooltaan 245/30-20. vähän pitäisi perää puottaa alemmas. Osaako joku sanoa lähteekö kromipinta soodalla puhaltamalla vai miten olisi helpoin poistaa? huulista on alkanut pinnoite irtoilemaan niin pitäisi pieni ehostus tehdä niille. ja saattaa olla et keskiöihin tulee maali eikä kromi pinta kun jotenkin ei meinaa täys kromisena silmää miellyttää vaikka pikkuhiljaa alkaa silmä tottumaan mutta kuitenkin. Ei kyllä ole väristäkään mitään hajua vielä millä ne sitten maalaisi...
Ja sitten pari kuvaa itse autosta vielä. Helmat pitäisi vielä maalata niin saisi laittaa paikalleen. puskureista maalattiin listat korin väriin ja sama pitäs vielä tehdä kylkilistoille.
Kesävanteet tuli myös hommattua ja mallailtua paikalleen. Vanteet ovat kooltaan 9 & 10x20" ET38 ja 40. kuvassa paikallaan 20mm levikepala.
Rengas on kooltaan 245/30-20. vähän pitäisi perää puottaa alemmas. Osaako joku sanoa lähteekö kromipinta soodalla puhaltamalla vai miten olisi helpoin poistaa? huulista on alkanut pinnoite irtoilemaan niin pitäisi pieni ehostus tehdä niille. ja saattaa olla et keskiöihin tulee maali eikä kromi pinta kun jotenkin ei meinaa täys kromisena silmää miellyttää vaikka pikkuhiljaa alkaa silmä tottumaan mutta kuitenkin. Ei kyllä ole väristäkään mitään hajua vielä millä ne sitten maalaisi...
Ja sitten pari kuvaa itse autosta vielä. Helmat pitäisi vielä maalata niin saisi laittaa paikalleen. puskureista maalattiin listat korin väriin ja sama pitäs vielä tehdä kylkilistoille.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: Makken projektit, W210 ehostusta.
Eipä oo pitkään aikaan tullut mitään tänne kirjoteltua, mutta jos sitä nytten vähän taas. Tuli viime keväänä ostettua käyttöpeliks vaihteeksi w201 tenava vuosmallia -90 2.0E. Auto ilmeisesti myyty ranskaan alunperin ja on koriltaan kohtuullisessa kunnossa ruosteiden osalta, mutta naarmua ja jälkeä löytyy paljonkin. Pikkukoneiseksi kohtalaisesti varusteltu löytyy ilmastointi, sähkölasit edestä, kattoluukku ja automaatti vaihteisto. Kilometrejä mittarin mukaan oli tullessa jotain 358tkm ja nyt kohta pyörähtää 370tkm et on sillä tullut kurvailtua kesän aikana. Ilmastointi ei pelittänyt, pakoputki oli ruostunut puhki, vesi seisoi lattiamattojen alla ym. Ilmastointi lähti toimimaan ihan pelkällä täytöllä, kuivaajaa en vaihtanut, mutta mietin josko talven aikana vaihtaisi sen myös. Pakoputkeen tuli väli ja takapönttö ostettua niin sai päästöistä heittämällä läpi. Kesällä nostin etujalkatiloista matot pois ja ne olikin koko kesän pois ja ei siellä vettä enää näkynyt ja lattia oli kuivanut myös.
Tässä pari kuvaa autosta, kun minulle tuli.
Kesäksi tuli laitettua kaivonkannet alle jotka mukana tuli. Pikainen pesu vain ja kumit päälle. OLisihan nuista saanut puhtaammatkin, mutta ei into riittänyt alkaa kovin hinkkaamaan.
Porkkana vilkut autoon tuli laitettua, muuta ei tullutkaan autolle tehtyä kun ajettua vain.
Nyt syksyn myötä alkoi takapenkki kastumaan ja lasit olemaan niin huurussa että jostain tuli vettä sisälle ja reilusti. puolet takapenkista kastui märäksi, tutkinnan jälkeen vesi tuli takalasin välistä ja c-pilarin verhoustapitkin valui penkin reunaan jaa siitä imeyty puoleen penkkiin. No ei siinä auttanut kun lasi irti ja ihmettelemään. Mielessä oli, että koko lasin reuna märäntynyt ja alkoi ankarat peltihommat, mutta yllätys oli positiivinen. Muutama ruostetäplä, lasin välissä oleva "liima" oli mennyt huonoksi ja halkeillut niin vesi juoksi tiivisteen välistä sisälle. Reunan puhdistus, ruosteet pois ja epoksi päälle ja sitten lasi paikalleen. samalla tuli takaluukun tiivisteen alunen putsattua.
Samalla kun lasia laittelin niin tuli purettua matot pois ja kuivattua ne ja koteloöljyt helmoihin. Peräkontti tuli sisältä pestyä ja verhoilut pyyhittyä rätillä myös. Tämän jälkeen koteloöljy peräkonttiin, takakaarien ja koteloiden sisään myös. Matot kun oli kuivanut niin harjasin niistä hiekat pois ja sitten paikalleen. Ovipielet tuli myös pestyä rätillä puhtaaksi.
Pienen paikan on joku edellisistä omistajista konttiin tehnyt, mutta se ei aiheuttanut mitään toimenpiteitä tässä vaiheessa sekä muutama pintaruoste läntti löytyi ja niihinkin laitoin öljyä päälle, laitetaan kuntoon sitten paremmalla ajalla.
Nyt Autolla vain ajellaan ja vielä on mietinnän alla ajanko autolla talvella vai laitetaanko talvella alusta kuntoon. Takakelkan etutyynyt ainakin on loppu, kun kolisee kuoppiin ajaessa sekä etutukivarsien puslat alkaa ollu aika haperot. Voihan tuo olla et kasailen toisen kelkan ja sitten joku vkloppu vaan vaihdan sen autoon paikalleen saa nähdä. Kovasti olisi hinkua tämäkin tiisselöidä joko 605 tai 606 mutta vielä on siltä nyt malttanut kun toimii ihan hyvin tuo vanhakin bensakone Eikä kulutus ole mielestäni paha tämmöiselle bensa automaatille 7,7-8,5 on ollut kulutus mitä on tullut tankkailtua ja välillä seurattua paljonka tankilla pääsee. Kuukauden sisään kaveri tekee autoon myllytyksen ja vahauksen talvea varten. Samalla käytetään muovihelmat irti niin näkee mitä kaikkea sieltä löytyy sitten. Peräkontin matto pitäisi etsiä siistimpi sekä ovipahvit myöskin. Korkean mallinen konsoli on myös ollut mielessä jos viitsisi sellaisen vaihtaa. Onhan siinä paljon muutakin mitä nyt ei mieleen tule, mutta jos sitä pikku hiljaa siistitään. Täytyy taas päivitellä jos jotain uutta tulee värkättyä.
Tässä pari kuvaa autosta, kun minulle tuli.
Kesäksi tuli laitettua kaivonkannet alle jotka mukana tuli. Pikainen pesu vain ja kumit päälle. OLisihan nuista saanut puhtaammatkin, mutta ei into riittänyt alkaa kovin hinkkaamaan.
Porkkana vilkut autoon tuli laitettua, muuta ei tullutkaan autolle tehtyä kun ajettua vain.
Nyt syksyn myötä alkoi takapenkki kastumaan ja lasit olemaan niin huurussa että jostain tuli vettä sisälle ja reilusti. puolet takapenkista kastui märäksi, tutkinnan jälkeen vesi tuli takalasin välistä ja c-pilarin verhoustapitkin valui penkin reunaan jaa siitä imeyty puoleen penkkiin. No ei siinä auttanut kun lasi irti ja ihmettelemään. Mielessä oli, että koko lasin reuna märäntynyt ja alkoi ankarat peltihommat, mutta yllätys oli positiivinen. Muutama ruostetäplä, lasin välissä oleva "liima" oli mennyt huonoksi ja halkeillut niin vesi juoksi tiivisteen välistä sisälle. Reunan puhdistus, ruosteet pois ja epoksi päälle ja sitten lasi paikalleen. samalla tuli takaluukun tiivisteen alunen putsattua.
Samalla kun lasia laittelin niin tuli purettua matot pois ja kuivattua ne ja koteloöljyt helmoihin. Peräkontti tuli sisältä pestyä ja verhoilut pyyhittyä rätillä myös. Tämän jälkeen koteloöljy peräkonttiin, takakaarien ja koteloiden sisään myös. Matot kun oli kuivanut niin harjasin niistä hiekat pois ja sitten paikalleen. Ovipielet tuli myös pestyä rätillä puhtaaksi.
Pienen paikan on joku edellisistä omistajista konttiin tehnyt, mutta se ei aiheuttanut mitään toimenpiteitä tässä vaiheessa sekä muutama pintaruoste läntti löytyi ja niihinkin laitoin öljyä päälle, laitetaan kuntoon sitten paremmalla ajalla.
Nyt Autolla vain ajellaan ja vielä on mietinnän alla ajanko autolla talvella vai laitetaanko talvella alusta kuntoon. Takakelkan etutyynyt ainakin on loppu, kun kolisee kuoppiin ajaessa sekä etutukivarsien puslat alkaa ollu aika haperot. Voihan tuo olla et kasailen toisen kelkan ja sitten joku vkloppu vaan vaihdan sen autoon paikalleen saa nähdä. Kovasti olisi hinkua tämäkin tiisselöidä joko 605 tai 606 mutta vielä on siltä nyt malttanut kun toimii ihan hyvin tuo vanhakin bensakone Eikä kulutus ole mielestäni paha tämmöiselle bensa automaatille 7,7-8,5 on ollut kulutus mitä on tullut tankkailtua ja välillä seurattua paljonka tankilla pääsee. Kuukauden sisään kaveri tekee autoon myllytyksen ja vahauksen talvea varten. Samalla käytetään muovihelmat irti niin näkee mitä kaikkea sieltä löytyy sitten. Peräkontin matto pitäisi etsiä siistimpi sekä ovipahvit myöskin. Korkean mallinen konsoli on myös ollut mielessä jos viitsisi sellaisen vaihtaa. Onhan siinä paljon muutakin mitä nyt ei mieleen tule, mutta jos sitä pikku hiljaa siistitään. Täytyy taas päivitellä jos jotain uutta tulee värkättyä.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D