Juu kyllä tuo w123 kasinelonen on!Heavy kirjoitti:Kilven perusteella veikkaan vuosimalliksi 1984?
Juben 230CE -90 OEM+
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Aamulla nokka kohti Ruotsia ja hakemaan moottorin luovuttajaa!
Viimeksi muokannut Jube, Ti 17.06.2014 00:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Seuraillaan mielenkiinnolla mitä tästä syntyy!
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Kyllä on hieno mersu.
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Pitikö tuohon koneeseen vaihtaa muuta kuin OM602 syöttöpumppu, PA-suodattimen jalka ja konehuoneen naftaputket jotta saa toimimaan w124 korissa? (Miten kaasuvivusto?)
Istuuko OM605 + 5v Getrag paketti ihan bolt-on w124 OM605 koneen korvallisilla ja w124 300E-24 laatikon kannakkeella?
Istuuko OM605 + 5v Getrag paketti ihan bolt-on w124 OM605 koneen korvallisilla ja w124 300E-24 laatikon kannakkeella?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Taitaa se aski olla ZF eikä Getrak jos se on w124 24v mallista, eli lyhytakselinen ja Getrak taas pitkällä kytkinakselilla. Mut jokatapauksessa om602 koneen korvilla menee ainakin ihan ok asentoon, testaile eri korvia että saat sen oikeaan kohtaan niin ei tarviisi kardaania ja vaihdevivustoja tehdä uusiksi. Eikös tuo laatikko ollut tässä kyseisessä autossa vakiona?
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Ahaa, noiden "sport" laatikoiden eroista en tiedäKuisma_ kirjoitti:Taitaa se aski olla ZF eikä Getrak jos se on w124 24v mallista, eli lyhytakselinen ja Getrak taas pitkällä kytkinakselilla. Mut jokatapauksessa om602 koneen korvilla menee ainakin ihan ok asentoon, testaile eri korvia että saat sen oikeaan kohtaan niin ei tarviisi kardaania ja vaihdevivustoja tehdä uusiksi. Eikös tuo laatikko ollut tässä kyseisessä autossa vakiona?
Tämä auto on vakina 4-portaisella automaattilaatikolla ja M102 koneella joten vakiona ei oikeastaan ole tekniikan puolelta mitään
Onko w124 OM602 ja OM605 korvallisissa eroa, jos niin mitä?
Siksi kyselen kun en haluaisi hommata peräkärryllistä ylimääräisiä osia enkä kokeilla jokaista asiaa viiteen kertaan kun näitä swappeja on kuitenkin tehty kymmeniä, ellei satoja Suomenmaalla
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Siis onko sulla ne om605 korvat w124 mallista? oletin että ne on tuosta c-koppasesta purkuautosta, jos w124 niin käy tottakai.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Ääh, ulosantini taitaa olla aika kehnoaKuisma_ kirjoitti:Siis onko sulla ne om605 korvat w124 mallista? oletin että ne on tuosta c-koppasesta purkuautosta, jos w124 niin käy tottakai.
Moottorin luovuttaja on siis w202 korinen ja nyt pitäisi hommata koneelle sellaiset korvakot joilla sattuisi 300E-24 laatikon kanssa "kohdalleen"
Kardaanihan käy sitten 300:sta mikäli laatikko istuu samaan oikeaan kohtaan...
Edit: Onkohan missään esillä projektikertomusta OM605 tbo + manuaali paketin istuttamisesta w124 koriin?
Ei tarvisi kaikkia erikseen selvittää...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Ei taida löytyä vitoskoneeseen suoraan sopivia moottorijalkoja joilla vaihteisto asettuisi siihen missä se kutoskoneisissa on, = kutoskoneisen kardaani tuskin käy sellaisenaan.
Viitoskoneisissa on laatikko edempänä kuin kutoskoneisissa, vitosessa tietenkin lohko lyhyempi.
Viitoskoneisissa on laatikko edempänä kuin kutoskoneisissa, vitosessa tietenkin lohko lyhyempi.
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Kutoskoneen moottorinjaloilla saat kyllä laatikon/moottorin oikealle paikalleen (riittävän taakse), mutta öljypohja ottaa sitten kiinni siihen korin poikkipalkkiin, kun kone tulee liian taakse. Kaikissa OM601...606 moteissa on kiinnitysreiät suhteessa takalevyyn täysin samoilla paikoilla. Vain moottorinjalat ovat erilaiset.
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Kiitoksia tiedosta!Mika.T kirjoitti:Ei taida löytyä vitoskoneeseen suoraan sopivia moottorijalkoja joilla vaihteisto asettuisi siihen missä se kutoskoneisissa on, = kutoskoneisen kardaani tuskin käy sellaisenaan.
Viitoskoneisissa on laatikko edempänä kuin kutoskoneisissa, vitosessa tietenkin lohko lyhyempi.
Eli kone sekä laatikko vitoskoneen positioon (korvalliset ilmeisesti samat 602 ja 605 koneissa), w124 OM605 kardaanin etupätkä ja 300E-24 takapätkä kun perä tulee 300:sta?
Vai onko laatikoidenkin pituudessa eroa monivena 250d:n ja 300-24 manuaalien välillä?
Pitää melkein laittaa oma topic näistä sekasikiämis hommista kun tietoa varmasti foorumilta löytyy!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Omas 606 rojetissa jouduun ainaki käyttään 603 moottorijalkoja epäälen että tässä ois sama juttu. Tai jos c kopan jalois 602 alkuinen numerosarja nii ne käy.
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Edellä kerrotun perusteella käsitin että kutoskoneen korvakoilla öljypohja ottaa kiinni etupalkkiinTompa124 kirjoitti:Omas 606 rojetissa jouduun ainaki käyttään 603 moottorijalkoja epäälen että tässä ois sama juttu. Tai jos c kopan jalois 602 alkuinen numerosarja nii ne käy.
Mahdollisimman taaksehan kone olisi hyvä saada painojakauman vuoksi mutta runkorakenteita ei aleta muokkaamaan...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Tarkotin että sun moottrijalois pitää olla 602 alkuinen numerosarja jos meinaat sen 124 seen istuttaa.Jube kirjoitti:Edellä kerrotun perusteella käsitin että kutoskoneen korvakoilla öljypohja ottaa kiinni etupalkkiinTompa124 kirjoitti:Omas 606 rojetissa jouduun ainaki käyttään 603 moottorijalkoja epäälen että tässä ois sama juttu. Tai jos c kopan jalois 602 alkuinen numerosarja nii ne käy.
Mahdollisimman taaksehan kone olisi hyvä saada painojakauman vuoksi mutta runkorakenteita ei aleta muokkaamaan...
tässä black smoke racingin video muodos oli samaa mietintaa, 6minuutista etiäpäin
http://youtu.be/3zON7BnrVMA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Juu Black Smoken videoista olen katsonut neljä ensimmäistä, jos tänään ehtisi katsomaan loput?
Niihin viitaten olivat käyttäneet vaparin pakonokkaa drifterissä kun siinä on milli enemmän nostoa ja kehuivat että pelaa hyvin, mahtaakohan toimia vakio kannen kanssa?
Niihin viitaten olivat käyttäneet vaparin pakonokkaa drifterissä kun siinä on milli enemmän nostoa ja kehuivat että pelaa hyvin, mahtaakohan toimia vakio kannen kanssa?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
toimii vakio kannen kanssa.
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Mitäs tällä käytännön tasolla saavutetaan jos mennään 7mm pumpulla ja ~350hv tehoilla eikä viimeisiä hevosia haeta?jukkis. kirjoitti:toimii vakio kannen kanssa.
Kyseinen nokkahan toki vaihtuu koneen läpikäynnin yhteydessä samalla vaivalla mutta onko siitä minulle mitään hyötyä?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Ihte en kyllä huomannut juuri mitään eroa kun vaihdoin nokat. Vaparin nokista saa sitten halutessaan teetettyä rajummat mitä turbon nokista.
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Onko imunokassakin eroa?jukkis. kirjoitti:Ihte en kyllä huomannut juuri mitään eroa kun vaihdoin nokat. Vaparin nokista saa sitten halutessaan teetettyä rajummat mitä turbon nokista.
Drifterissähän olivat käyttäneet vain vaparin pakonokkaa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
mää kyllä muistelisin että ero oli imunokassa, oli miten oli toisessa oli millin ero nostossa ja toinen oli samanlainen turbon ja vaparin välillä. asteita tosin en mitannut nuista kun vaihdoin ja molemmat vaihdoin kuitenkin.
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Jos se tuleva aski on ZF tai Getrakki niin pidempi se on kuin normaali 5 lovinen aski.Jube kirjoitti:Kiitoksia tiedosta!Mika.T kirjoitti:Ei taida löytyä vitoskoneeseen suoraan sopivia moottorijalkoja joilla vaihteisto asettuisi siihen missä se kutoskoneisissa on, = kutoskoneisen kardaani tuskin käy sellaisenaan.
Viitoskoneisissa on laatikko edempänä kuin kutoskoneisissa, vitosessa tietenkin lohko lyhyempi.
Eli kone sekä laatikko vitoskoneen positioon (korvalliset ilmeisesti samat 602 ja 605 koneissa), w124 OM605 kardaanin etupätkä ja 300E-24 takapätkä kun perä tulee 300:sta?
Vai onko laatikoidenkin pituudessa eroa monivena 250d:n ja 300-24 manuaalien välillä?
Pitää melkein laittaa oma topic näistä sekasikiämis hommista kun tietoa varmasti foorumilta löytyy!
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Tie siitä kerralla hyvä ja laita automaatti loota siihen.
Ei jyristä eikä jumise ajellessa
Ei jyristä eikä jumise ajellessa
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Niinhän se olisi järkevin vaan kun mie haluan tähän vehkeeseen nimenomaan manuaalinMikko K kirjoitti:Tie siitä kerralla hyvä ja laita automaatti loota siihen.
Ei jyristä eikä jumise ajellessa
Mikä se muuten on tuo moottorinluovuttajan laatikko tyypiltään? (Perus 4vaihteinen w202 250dt perässä)
Huomenna alkaa w202:n purkaminen, aikataulusta muutenkin senverran että ennen lumia olisi tarkoitus saada muutoskatsastettua auto turbotekniikalle!
Talvella jos sitten vähän virihommia?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Jube kirjoitti: Mikä se muuten on tuo moottorinluovuttajan laatikko tyypiltään? (Perus 4vaihteinen w202 250dt perässä)
722.436
+358 18B8FE99
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Tänään meni w202 telakalle, kaveri meinasi viikonlopun aikana ottaa kone/laatikko paketin pois ja sunnuntaina puretaan loppuun!
Se 300E-24 vaan tarvis nyt löytää pikaisella aikataululla...
Se 300E-24 vaan tarvis nyt löytää pikaisella aikataululla...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Tilasin tällaisen coolerin:
http://www.ebay.com/itm/Schwarzer-Ladel ... 2c7475e49c" onclick="window.open(this.href);return false;
Onhan se vähän ahdas sovitus kun putket pitää tuoda alakautta aika jyrkällä mutkalla mutta pitäisi jäähsytystehon riittää!
Ja mikä parasta niin sai valmiiksi mustana!
Muutenkin olen tässä kokoonpanoa suunnitellut ja tullut siihen tulokseen että taidan mennä "varmalla linjalla" eli Herlevin 8mm ja HX35 #12 pakopesällä!
Sitä tietysti vähän vielä arvon että mitä 8mm saavutetaan verrattuna 7mm kun viimeisiä hevosia ei haeta, ilmeisesti ainakin lämpö-ongelmiin lyhyempi ruiskutusaika tuo helpotusta
http://www.ebay.com/itm/Schwarzer-Ladel ... 2c7475e49c" onclick="window.open(this.href);return false;
Onhan se vähän ahdas sovitus kun putket pitää tuoda alakautta aika jyrkällä mutkalla mutta pitäisi jäähsytystehon riittää!
Ja mikä parasta niin sai valmiiksi mustana!
Muutenkin olen tässä kokoonpanoa suunnitellut ja tullut siihen tulokseen että taidan mennä "varmalla linjalla" eli Herlevin 8mm ja HX35 #12 pakopesällä!
Sitä tietysti vähän vielä arvon että mitä 8mm saavutetaan verrattuna 7mm kun viimeisiä hevosia ei haeta, ilmeisesti ainakin lämpö-ongelmiin lyhyempi ruiskutusaika tuo helpotusta
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Varmalle linjalle sopisi mynän 8mm pumppu aika kivasti.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
Mitä käytännön eroa 8mm Myvä vs. Herlevi?Heavy kirjoitti:Varmalle linjalle sopisi mynän 8mm pumppu aika kivasti.
Ja sitten jos palataan seiskoihin niin mitä eroa nykypäivänä PP vs. Mynä vs. muut (näitä halvempia tekijöitähän on ilmaantunut muutama markkinoille)
Tehotaivoite tosiaan 300-350hv joten seiskoillakin pärjäisi kakun määrän puolesta...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben C124 BADBOY -Goes OM605 turbo-
8mm Mynäläisestä kaupanvääntö käynnissä, eipä lie pahasti voi metsään mennä jos natsaa!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90