..
Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)
Mistäs löysit tuon 124 lorinserin setin? Olen ettinnyt takapuskuria ja helmoja.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)
nyt kun sulla on tuo koppa tuossa mallissa, tarkista ja kunnosta kallistuksen vakaajan kiinnityskohat sekä päät, että ovat varmasti kunnossa ja kumit kannattaa vaihtaa samalla sitten kun on kone ja kaikki paikallaan kone huoneessa, sitten on aika täinen homma alakaa korjailee sitä jos on tullut vikaa
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)
Runkokumit kyllä pitäisi saada uutena vielä, myös niitä vakaajan ulkopäähän tulevia kartiokumeja pitäisi saada vielä. Kannattaa melkein ne runkokumit tosiaan vaihtaa tässä vaiheessa, harmittaa sitten myöhemmin Soita kl-varaosiin niin tietää saiko vielä, noi ulommat kumit on jotain 2e/kpl ja niitä on se 4kpl autossa..
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)
sillon se vakaaja kannattaa ottaa pois kun molemmat etulokasuojat ovat pois paikaltaan, sillon mahtuu pyörittelee sitä ja työntää toiseen päähän yleensä se vakaajan ulompi pää syöpyy poikki mikä on ylätukivarressa kiinni ja samaten sen sisemmän kumin alta ruostuu puhki, ne kohat kannattaa tarkistaa ja korjata vaikkei tarviskaan ja myös ne kumien kiinnitys "sangat" muista kasatessa laittaa vakaajan läpivienti muovit paikalleen, sekä avata sadevesi viemärit molemmista päistä sekä keskeltänoroljan kirjoitti:Tämä oli hyvä huomio, kiitokset siitä! Tutkinkin joku aika sitten tuota tankoa ja lueskelin, että on aika pirullinen vaihtaa: http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=42820" onclick="window.open(this.href);return false;touhottaja kirjoitti:nyt kun sulla on tuo koppa tuossa mallissa, tarkista ja kunnosta kallistuksen vakaajan kiinnityskohat sekä päät, että ovat varmasti kunnossa ja kumit kannattaa vaihtaa samalla sitten kun on kone ja kaikki paikallaan kone huoneessa, sitten on aika täinen homma alakaa korjailee sitä jos on tullut vikaa
Mielestäni se kuitenkin näyttää olevan ihan kunnossa, pientä pintaruostetta on noissa kiinnityskohdissa, mutta muuten näyttäisi olevan ihan hyvä. Tosin kumien kunnosta ei ole mitään tietoa (muutakun päällisinpuolin katsomalla), saako niitä erikseen, jos ne varmuuden vuoksi vaihtaisi?
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)
König Oy http://www.konig.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; on ainakin toiminut maahantuojana lorinserille, sieltä tilasinite uuden etu puskurin W124:een n.10v sittenMr300 kirjoitti:Mistäs löysit tuon 124 lorinserin setin? Olen ettinnyt takapuskuria ja helmoja.
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)
Itsellä samantyylinen projekti suunnitteilla, eli m113 5.0 moottori w126 koriin.
Megasquirt 3:sta ajattelin moottorinohjaukseen, mutta miten olet ratkaissut tuon sytytyksen ohjauksen tuplapuolille ?
Kytkentäkaavio sytkästä kiinnostais.
Megasquirt 3:sta ajattelin moottorinohjaukseen, mutta miten olet ratkaissut tuon sytytyksen ohjauksen tuplapuolille ?
Kytkentäkaavio sytkästä kiinnostais.
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)
Ecun sisälle tehtynä tuo näyttää toimivalta ja siistiltä ratkaisulta. Tuota vaan mietin kun yksi megan kanava ohjaa kahta kiveä, kiven etuvastus 330Ohm riittänee... Näin jossain kytkennän, jossa yks kanava ohjasi kahta kiveä etuvastuksen arvo oli nostettu 680Ohm. Saattoi tosin olla megasquirt 2 kytkentä.noroljan kirjoitti:Hetken ajateltuani asiaa, niin se lähettämäni kaavio on sitten ME 2.0 ECU:n, johdotus on erilailla, jos moottori on ollut autossa, jossa on ME 2.8 moottorinohjaus.
F-liittimessä kulkee puolilta johdot (oikeanpuoleinen), se alkuperäinen moottorilta tuleva liitin käy tuohon suoraan ja sisään laitoin 16 kpl ISL9V kiviä. Jokainen megalta tuleva sytytys kanava, siis hoitaa kahta kiveä. Tätähän en ole kokeillut, mutta näin se kuulemma saattaisi toimia
Moottorin kiinnikkeistä on hyvä ottaa mallia, ei tarvi keksiä pyörää uudelleen...
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
E200Cdi -02
E270Cdi T -03