..

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Mistäs löysit tuon 124 lorinserin setin? Olen ettinnyt takapuskuria ja helmoja.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

nyt kun sulla on tuo koppa tuossa mallissa, tarkista ja kunnosta kallistuksen vakaajan kiinnityskohat sekä päät, että ovat varmasti kunnossa ja kumit kannattaa vaihtaa samalla :wink:sitten kun on kone ja kaikki paikallaan kone huoneessa, sitten on aika täinen homma alakaa korjailee sitä jos on tullut vikaa :idea:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Runkokumit kyllä pitäisi saada uutena vielä, myös niitä vakaajan ulkopäähän tulevia kartiokumeja pitäisi saada vielä. Kannattaa melkein ne runkokumit tosiaan vaihtaa tässä vaiheessa, harmittaa sitten myöhemmin :lol: Soita kl-varaosiin niin tietää saiko vielä, noi ulommat kumit on jotain 2e/kpl ja niitä on se 4kpl autossa..
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

noroljan kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:nyt kun sulla on tuo koppa tuossa mallissa, tarkista ja kunnosta kallistuksen vakaajan kiinnityskohat sekä päät, että ovat varmasti kunnossa ja kumit kannattaa vaihtaa samalla :wink:sitten kun on kone ja kaikki paikallaan kone huoneessa, sitten on aika täinen homma alakaa korjailee sitä jos on tullut vikaa :idea:
Tämä oli hyvä huomio, kiitokset siitä! Tutkinkin joku aika sitten tuota tankoa ja lueskelin, että on aika pirullinen vaihtaa: http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=42820" onclick="window.open(this.href);return false;

Mielestäni se kuitenkin näyttää olevan ihan kunnossa, pientä pintaruostetta on noissa kiinnityskohdissa, mutta muuten näyttäisi olevan ihan hyvä. Tosin kumien kunnosta ei ole mitään tietoa (muutakun päällisinpuolin katsomalla), saako niitä erikseen, jos ne varmuuden vuoksi vaihtaisi?
sillon se vakaaja kannattaa ottaa pois kun molemmat etulokasuojat ovat pois paikaltaan, sillon mahtuu pyörittelee sitä ja työntää toiseen päähän :arrow: yleensä se vakaajan ulompi pää syöpyy poikki mikä on ylätukivarressa kiinni ja samaten sen sisemmän kumin alta ruostuu puhki, ne kohat kannattaa tarkistaa ja korjata vaikkei tarviskaan ja myös ne kumien kiinnitys "sangat" :wink: muista kasatessa laittaa vakaajan läpivienti muovit paikalleen, sekä avata sadevesi viemärit molemmista päistä sekä keskeltä :idea:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Mr300 kirjoitti:Mistäs löysit tuon 124 lorinserin setin? Olen ettinnyt takapuskuria ja helmoja.
König Oy http://www.konig.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; on ainakin toiminut maahantuojana lorinserille, sieltä tilasinite uuden etu puskurin W124:een n.10v sitten
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tomppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:23

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Itsellä samantyylinen projekti suunnitteilla, eli m113 5.0 moottori w126 koriin.

Megasquirt 3:sta ajattelin moottorinohjaukseen, mutta miten olet ratkaissut tuon sytytyksen ohjauksen tuplapuolille :roll: ?
Kytkentäkaavio sytkästä kiinnostais.
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tomppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:23

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

noroljan kirjoitti:Hetken ajateltuani asiaa, niin se lähettämäni kaavio on sitten ME 2.0 ECU:n, johdotus on erilailla, jos moottori on ollut autossa, jossa on ME 2.8 moottorinohjaus.

F-liittimessä kulkee puolilta johdot (oikeanpuoleinen), se alkuperäinen moottorilta tuleva liitin käy tuohon suoraan ja sisään laitoin 16 kpl ISL9V kiviä. Jokainen megalta tuleva sytytys kanava, siis hoitaa kahta kiveä. Tätähän en ole kokeillut, mutta näin se kuulemma saattaisi toimia :)
Ecun sisälle tehtynä tuo näyttää toimivalta ja siistiltä ratkaisulta. Tuota vaan mietin kun yksi megan kanava ohjaa kahta kiveä, kiven etuvastus 330Ohm riittänee... Näin jossain kytkennän, jossa yks kanava ohjasi kahta kiveä etuvastuksen arvo oli nostettu 680Ohm. Saattoi tosin olla megasquirt 2 kytkentä.

Moottorin kiinnikkeistä on hyvä ottaa mallia, ei tarvi keksiä pyörää uudelleen...
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 560 SEC (Moottorina: 5.0l M113 ja laatikkona: 722.6)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Vastaa Viestiin