Miksi 270 CDI "pölläyttää"?
Miksi 270 CDI "pölläyttää"?
Mistä johtuu, että 270 CDI moottori pölläyttää melkoisen savupilven, kun tasaisessa ajossa polkaisee kaasua reippaammin? Pölläys tulee kaasua painettaessa ja heti kun kierrokset alkavat nousta pakokaasu on normaalia. On sama, onko vauhtia kaasua painettaessa 50 tai 100 km./ tunnissa. Kiihtyvyydessä ei ole valittamista, vaan auto lähtee kuin hauki rannasta. En tiedä, onko auto koodattu uudelleen. Voiko se olla syy? Märällä asfaltilla kaasu pohjassa kiihdyttäessä auto vilkuttaa ajonhallinnan valoa eli pyrkii sutimaan ainakin 100 km./ tunnissa asti. Auto on MB CLK vuosimallia 2004.
Re: Miksi 270 CDI "pölläyttää"?
Mustaa vai sinistä savua?
http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Miksi 270 CDI "pölläyttää"?
k125118 kirjoitti:Mistä johtuu, että 270 CDI moottori pölläyttää melkoisen savupilven, kun tasaisessa ajossa polkaisee kaasua reippaammin? Pölläys tulee kaasua painettaessa ja heti kun kierrokset alkavat nousta pakokaasu on normaalia. On sama, onko vauhtia kaasua painettaessa 50 tai 100 km./ tunnissa. Kiihtyvyydessä ei ole valittamista, vaan auto lähtee kuin hauki rannasta. En tiedä, onko auto koodattu uudelleen. Voiko se olla syy? Märällä asfaltilla kaasu pohjassa kiihdyttäessä auto vilkuttaa ajonhallinnan valoa eli pyrkii sutimaan ainakin 100 km./ tunnissa asti. Auto on MB CLK vuosimallia 2004.
Pitäisi päästä vähän Starilla tutkimaan autoasi, niin näkisi onko ohjelmamuutoksia tehty ja miksi savuttaa.
+358 18B8FE99
Re: Miksi 270 CDI "pölläyttää"?
Kuulostaa normaalilta jos pölläytys on normirajoissa eli ei ole aivan järkky musta pimentävä ilmestys. Normiajossa kun on egr käytössä kierrätys on osakaasulla toiminnassa ja on aivan normaalia tuon vuoksi pöläytykset. Jos epänormaalin paljon tulee tavaraa niin egr jumittelee tai läpät on imusarjassa päin persettä.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: Miksi 270 CDI "pölläyttää"?
Ei se kyllä ole normaalia että satasen nopeudessa kiihtyvyyttä rajoittaa ajonhallinta, siis jos suoraan ajetaan. Tekeeköhän tuota edes surkeilla kitkarenkailla (asfaltilla tai edes lumella). Kunnon kesärenkailla ei tee tuota satasen vauhdissa vaikka olisi tappiin viritetty.
Re: Miksi 270 CDI "pölläyttää"?
Kirjoittaja on laittanut vähän " lapin lisää " mahtipontisesti kertomalla mm. auton suorituskyvystä. Ei 270 CDI-tekniikalla sentään kilpurin ominaisuuksiin päästä, jos hiukan ohjelmamuutosta on tehty. Savuttavia yksilöitä kyllä löytyy monesti, mutta syy löytyy Starilla aika helposti.
+358 18B8FE99
Re: Miksi 270 CDI "pölläyttää"?
Märkä keli ja riittävän vanhat ja kovettuneet kiinalaiset kesärenkaat niin sutii kyllä kaksi ekaa vaihdetta reilummin käskiessä, voi tulla kokeilemaan jos epäilyttää
Täällä samanmoinen savutusilmiö havaittavissa ihan vakio-ohjelmalla olevassa kulkimessa, reilusti kaasuttaessa ehtii peilistä havaita kun tietää katsoa. En olisi huolissani, vanha tietä nähny diisseli niin pidän ihan normaalina ilmiönä koska ei nämä mitään ekoihmeitä kuitenkaan ole.
Täällä samanmoinen savutusilmiö havaittavissa ihan vakio-ohjelmalla olevassa kulkimessa, reilusti kaasuttaessa ehtii peilistä havaita kun tietää katsoa. En olisi huolissani, vanha tietä nähny diisseli niin pidän ihan normaalina ilmiönä koska ei nämä mitään ekoihmeitä kuitenkaan ole.
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Re: Miksi 270 CDI "pölläyttää"?
Allekirjoitan, sopivaan kaartavaan alamäkeen vielä kun tekee (Ideaparkilta H:kiin päin ramppi on just hyvä, luulee ettei kolmio lakkaa vilkkumasta ollenkaan...)salesone kirjoitti:Märkä keli ja riittävän vanhat ja kovettuneet kiinalaiset kesärenkaat niin sutii kyllä kaksi ekaa vaihdetta reilummin käskiessä, voi tulla kokeilemaan jos epäilyttää
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Miksi 270 CDI "pölläyttää"?
Savutus ei todellakaan ole pitkäaikaista, vaan peileistä havaittava pilvi jää leijumaan tielle ja sen jälkeen pakokaasua ei havaitse. Onko tämä siis normaalia? E-mallisten dieselien perässä ajaessa olen vastaavaa nähnyt.
Jos sutiminen märällä asfaltilla satasen vauhdissa ei ole mahdollista, täytyy hälytysvalossa olla vika koska se vilkkuu, eikä tarvitse ajaa edes kaarteessa. Renkaat ovat uudehkot Continentalin Premium Contactit. Olen jo sen verran vanha ukko, että Lapin- eikä muutakaan lisää tarvitse laittaa.
Jos sutiminen märällä asfaltilla satasen vauhdissa ei ole mahdollista, täytyy hälytysvalossa olla vika koska se vilkkuu, eikä tarvitse ajaa edes kaarteessa. Renkaat ovat uudehkot Continentalin Premium Contactit. Olen jo sen verran vanha ukko, että Lapin- eikä muutakaan lisää tarvitse laittaa.
Re: Miksi 270 CDI "pölläyttää"?
Mulla pöläytteli rauhallisesti lähdettäessäkin, silloin oli imusarjan läpät ketuillaan, mikä sitten alkoi näkymään vikatiloinakin. Kurkkaa toimiko ne... kyllä se mulla vähän pölisee aina joskus varsinkin kun rouva on sillä ajanut ja antaa kickdownia.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Miksi 270 CDI "pölläyttää"?
Itse olen kans paininut tämän ongelman kanssa eikä vikaa löydy, imusarja, egr, mahdolliset ahtovuodot tutkittu, suuttimet läpikäyty ja yleensäkki kaikki käyty läpi kannen vaihdon yhteydessä, mutta savua tulee.
Olen ymmärtänyt foorumia lukiessa että 270cdi olisi melko savuton vaikka sinne ohjelmaakin muuttaa.
Tuntuu että tämä savuton 270cdi on täys myytti, mitä itse olen tienpäällä nähnyt 270cdi tai 320cdi polkaisevan, savua tulee vähälläkin kaasulla.
Olen ymmärtänyt foorumia lukiessa että 270cdi olisi melko savuton vaikka sinne ohjelmaakin muuttaa.
Tuntuu että tämä savuton 270cdi on täys myytti, mitä itse olen tienpäällä nähnyt 270cdi tai 320cdi polkaisevan, savua tulee vähälläkin kaasulla.
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87