OM 603 3,0 turbo ja OM 603 3,5 turbo pakosarjojen erot

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Kooee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 18.04.2013 06:31
Paikkakunta: Helsinki

OM 603 3,0 turbo ja OM 603 3,5 turbo pakosarjojen erot

Viesti Kirjoittaja Kooee »

Jossain Jenkkilän sivuilla olivat laittaneet M103:een OM603 turbon pakosarjan. Kanavat on ilmeisesti samalla kohti mutta uudet pulttien reiät joutuu porailemaan.
Samanlaista ajattelin minäkin kokeilla M103 2,6:een. Suuria tehoja en ole etsimässä, koska pakosarja varmasti ahistaa ja hyllyssä oleva ahdin on pieni (pikkumitsu TD04L14T).
Tavoitteena on vain selvitä talven yli. Ensi kesänä on jo uudet suunnitelmat (M103 3,0 Holset HX35:lla tai HX40 superilla kunnon pakosarjalla).

Eli onko 3,5:n pakosarja isompi kanaviltaan vai etsinkö kolme litraisen pakosarjan?
T: Kimmo
S124.190 &
W124.230
Avatar
juh_oo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: To 20.01.2011 20:54

Re: OM 603 3,0 turbo ja OM 603 3,5 turbo pakosarjojen erot

Viesti Kirjoittaja juh_oo »

Itse yritin joskus laittaa OM603 turbo pakosarjaa M102 moottoriin, enkä kyllä saanut millään opilla passaamaan kiinnitystä edes lähelle. Toki voihan se olla että M103 moottorissa erilainen pakosarja, ja erilainen kiinnitys, mutta epäilen.

Jokatapauksessa suosittelen tekemään kerralla kunnollisen sarjan niin ei tarvitse alkaa uudestaan porailemaan reikiä, näin itsekin koin viisaimmaksi.
Vastaa Viestiin