Vito 120cdi automaatti luistaa kylmänä
Vito 120cdi automaatti luistaa kylmänä
Olisiko apuja seuraaviin oireisiin?
Eli laatikko luistaa kylmänä huomattavasti ensimmäisen noin kilometrin ajon. Riippuu hieman ulkolämpötilastakin, kesällä toimi ok heti lähdössä. Kun laatikko hieman lämpenee vaihde lukkiutuu ja kierrokset tippuvat normaaliin ja homma pelaa.
Nyt alkanut lämpimänä myös ravistamaan hieman raskaammin kiihdytettäessä. Ravistus alkaa n 2000 kierroksen jälkeen. Huomaa hyvin varsinkin kärry perässä.
Kävi starissa hetki sitten, mutta ei ollut vikakoodeja jäänyt.
Mistähän kannattaisi lähteä vikaa hakemaan?
Eli laatikko luistaa kylmänä huomattavasti ensimmäisen noin kilometrin ajon. Riippuu hieman ulkolämpötilastakin, kesällä toimi ok heti lähdössä. Kun laatikko hieman lämpenee vaihde lukkiutuu ja kierrokset tippuvat normaaliin ja homma pelaa.
Nyt alkanut lämpimänä myös ravistamaan hieman raskaammin kiihdytettäessä. Ravistus alkaa n 2000 kierroksen jälkeen. Huomaa hyvin varsinkin kärry perässä.
Kävi starissa hetki sitten, mutta ei ollut vikakoodeja jäänyt.
Mistähän kannattaisi lähteä vikaa hakemaan?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vito 120cdi automaatti luistaa kylmänä
Ei vikakoodeja=laatiko ei luistaKilppis kirjoitti:Olisiko apuja seuraaviin oireisiin?
Eli laatikko luistaa kylmänä huomattavasti ensimmäisen noin kilometrin ajon. Riippuu hieman ulkolämpötilastakin, kesällä toimi ok heti lähdössä. Kun laatikko hieman lämpenee vaihde lukkiutuu ja kierrokset tippuvat normaaliin ja homma pelaa.
Nyt alkanut lämpimänä myös ravistamaan hieman raskaammin kiihdytettäessä. Ravistus alkaa n 2000 kierroksen jälkeen. Huomaa hyvin varsinkin kärry perässä.
Kävi starissa hetki sitten, mutta ei ollut vikakoodeja jäänyt.
Mistähän kannattaisi lähteä vikaa hakemaan?
Se ohjauttu väärin jos luistais tallentuisi siitä vikakoodi
Ja laatiko menee vika tilaan
Mitä *:ri näytti siellä sillä hetkellä tapahtuva,
Onko Öljyn kunto(ajettu max 60tkm viime vaihdosta) ja määrä ok
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vito 120cdi automaatti luistaa kylmänä
Öljyt vaihdettu n.40tkm sitten. Jo tuolloin oli pieniä ongelmia kovilla pakkasilla eikä öljyn vaihdosta ollut apua. Määrästä en osaa sanoa. Kylmänä siis ongelmia ollut jo pidempään. Huollossa ollessaan ollut lämmin joten ongelmia ei ole siellä ollut. Pitäisi varmaan jättää sinne yöksi jotta näkisi kylmänä.
Liikkeelle lähdettäessä huomaa kyllä että vaihde vaihtuu mutta kierrokset pysyvät suht korkealla. Hetken ajon jälkeen putoavat esim 3000:sta noin 1800.
Liikkeelle lähdettäessä huomaa kyllä että vaihde vaihtuu mutta kierrokset pysyvät suht korkealla. Hetken ajon jälkeen putoavat esim 3000:sta noin 1800.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vito 120cdi automaatti luistaa kylmänä
Minkä tuntuinen se pudotus on nykäys vai pehmeäKilppis kirjoitti:Öljyt vaihdettu n.40tkm sitten. Jo tuolloin oli pieniä ongelmia kovilla pakkasilla eikä öljyn vaihdosta ollut apua. Määrästä en osaa sanoa. Kylmänä siis ongelmia ollut jo pidempään. Huollossa ollessaan ollut lämmin joten ongelmia ei ole siellä ollut. Pitäisi varmaan jättää sinne yöksi jotta näkisi kylmänä.
Liikkeelle lähdettäessä huomaa kyllä että vaihde vaihtuu mutta kierrokset pysyvät suht korkealla. Hetken ajon jälkeen putoavat esim 3000:sta noin 1800.
Tuleeko se kaikilla vaiheitella/nopeuksilla
(Normmalistkin kylmänä vaihtaa hiukan isommila kierroksilla)
Mutta nuo kierrokset ulkomuistista vaikkutaa eroltaan liian isoilta
Siihen ja pudotus on ylensä lähes huomaamaton
Jos asiaa miettii toisella tavalla niin voisiko tahtumaa kuvailla
Että vaihtaa vähän kuin kahdesti ensin kevyempi ja siihen melkeen heti
Perään toinen nykäys
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vito 120cdi automaatti luistaa kylmänä
CDI203 kirjoitti:Minkä tuntuinen se pudotus on nykäys vai pehmeäKilppis kirjoitti:Öljyt vaihdettu n.40tkm sitten. Jo tuolloin oli pieniä ongelmia kovilla pakkasilla eikä öljyn vaihdosta ollut apua. Määrästä en osaa sanoa. Kylmänä siis ongelmia ollut jo pidempään. Huollossa ollessaan ollut lämmin joten ongelmia ei ole siellä ollut. Pitäisi varmaan jättää sinne yöksi jotta näkisi kylmänä.
Liikkeelle lähdettäessä huomaa kyllä että vaihde vaihtuu mutta kierrokset pysyvät suht korkealla. Hetken ajon jälkeen putoavat esim 3000:sta noin 1800.
Tuleeko se kaikilla vaiheitella/nopeuksilla
(Normmalistkin kylmänä vaihtaa hiukan isommila kierroksilla)
Mutta nuo kierrokset ulkomuistista vaikkutaa eroltaan liian isoilta
Siihen ja pudotus on ylensä lähes huomaamaton
Jos asiaa miettii toisella tavalla niin voisiko tahtumaa kuvailla
Että vaihtaa vähän kuin kahdesti ensin kevyempi ja siihen melkeen heti
Perään toinen nykäys
Pakko lainata topiccia sen verran että mulla tekee w211 270cdi juurikin tuon "tupla"vaihdon varsinki ykkösen ja kakkosen välissä kylmällä koneella,ensin kierrokset tippuu noin 100rpm ja heti perään 300-400 rpm,ja vaihto on nykäsevä,öljyt oli hyvän näköset ku vaihdettiin kyb venttiili mut siitä ei ollu apua.
Re: Vito 120cdi automaatti luistaa kylmänä
Vaihtoa ei mielestäni ole kuin yksi.
Ajo on hyvin kuminauhamaista, kierrokset pysyvät melko tarkasti kiihdytettäessä kokoajan samassa, vaikka esim 3000. Riippuu kaasujalasta... lämpimänä laatikko vaihtaa normaalissa ajossa isommalle viimeistään 2000 kierroksen tuntumassa. Mikäli kylmänä jalan nostaa kaasulta, auto rullaa vapaalla ja kierrokset tippuu tyhjäkäynnille. Kun hieman lämmennyt niin jää moottorijarrutukselle.
Kun kierrokset tippuvat tuntuu hyvin pieni nykäys. Yleensä tällöin jo 4 vaihde päällä. Lämpimillä keleillä 3 vaihde.
Ajo on hyvin kuminauhamaista, kierrokset pysyvät melko tarkasti kiihdytettäessä kokoajan samassa, vaikka esim 3000. Riippuu kaasujalasta... lämpimänä laatikko vaihtaa normaalissa ajossa isommalle viimeistään 2000 kierroksen tuntumassa. Mikäli kylmänä jalan nostaa kaasulta, auto rullaa vapaalla ja kierrokset tippuu tyhjäkäynnille. Kun hieman lämmennyt niin jää moottorijarrutukselle.
Kun kierrokset tippuvat tuntuu hyvin pieni nykäys. Yleensä tällöin jo 4 vaihde päällä. Lämpimillä keleillä 3 vaihde.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vito 120cdi automaatti luistaa kylmänä
Alkuun varmistua että öljyä on tosiaan tarpeeksi,Kilppis kirjoitti:Vaihtoa ei mielestäni ole kuin yksi.
Ajo on hyvin kuminauhamaista, kierrokset pysyvät melko tarkasti kiihdytettäessä kokoajan samassa, vaikka esim 3000. Riippuu kaasujalasta... lämpimänä laatikko vaihtaa normaalissa ajossa isommalle viimeistään 2000 kierroksen tuntumassa. Mikäli kylmänä jalan nostaa kaasulta, auto rullaa vapaalla ja kierrokset tippuu tyhjäkäynnille. Kun hieman lämmennyt niin jää moottorijarrutukselle.
Kun kierrokset tippuvat tuntuu hyvin pieni nykäys. Yleensä tällöin jo 4 vaihde päällä. Lämpimillä keleillä 3 vaihde.
eikä väärissä paikoissa eli laatikon töpselissä ja TCU:ssa
siinä samalla *:rila tarkistaa mitä siellä näyttä tapahtuvan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vito 120cdi automaatti luistaa kylmänä
.
Kyllä siellä mahtaa olla turbiinin siivikko mennyt rikki.
Kyllä siellä mahtaa olla turbiinin siivikko mennyt rikki.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vito 120cdi automaatti luistaa kylmänä
Ja öljyä on varmasti tarpeeksi/oikeaa laatua/oikeissa paikoissa,eepinen kirjoitti:CDI203 kirjoitti:Minkä tuntuinen se pudotus on nykäys vai pehmeäKilppis kirjoitti:Öljyt vaihdettu n.40tkm sitten. Jo tuolloin oli pieniä ongelmia kovilla pakkasilla eikä öljyn vaihdosta ollut apua. Määrästä en osaa sanoa. Kylmänä siis ongelmia ollut jo pidempään. Huollossa ollessaan ollut lämmin joten ongelmia ei ole siellä ollut. Pitäisi varmaan jättää sinne yöksi jotta näkisi kylmänä.
Liikkeelle lähdettäessä huomaa kyllä että vaihde vaihtuu mutta kierrokset pysyvät suht korkealla. Hetken ajon jälkeen putoavat esim 3000:sta noin 1800.
Tuleeko se kaikilla vaiheitella/nopeuksilla
(Normmalistkin kylmänä vaihtaa hiukan isommila kierroksilla)
Mutta nuo kierrokset ulkomuistista vaikkutaa eroltaan liian isoilta
Siihen ja pudotus on ylensä lähes huomaamaton
Jos asiaa miettii toisella tavalla niin voisiko tahtumaa kuvailla
Että vaihtaa vähän kuin kahdesti ensin kevyempi ja siihen melkeen heti
Perään toinen nykäys
Pakko lainata topiccia sen verran että mulla tekee w211 270cdi juurikin tuon "tupla"vaihdon varsinki ykkösen ja kakkosen välissä kylmällä koneella,ensin kierrokset tippuu noin 100rpm ja heti perään 300-400 rpm,ja vaihto on nykäsevä,öljyt oli hyvän näköset ku vaihdettiin kyb venttiili mut siitä ei ollu apua.
mitään vika koodeja ei ole tallentunut mihinkään yksikköön
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vito 120cdi automaatti luistaa kylmänä
Öljy on oikeaa ja sitä on oikea määrä,boksi pitää vielä aukasta ja tarkistaa ettei siellä ole öljyä,mitään vikakoodeja ei staari antanut.
Re: Vito 120cdi automaatti luistaa kylmänä
Vaihteiston ohjainlaite oli myös kuiva.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vito 120cdi automaatti luistaa kylmänä
Mitä *:ri näytti siellä sillä hetkellä tapahtuvaneepinen kirjoitti:Öljy on oikeaa ja sitä on oikea määrä,boksi pitää vielä aukasta ja tarkistaa ettei siellä ole öljyä,mitään vikakoodeja ei staari antanut.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659