!!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!!
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tulipa tuo letkutermari viritys testattua matka-ajossa ja hyvin pelasi; aamulla lähdettiin n. -16° ja pian kiristyi matkalla jopa -28°:een ja koko ajan lämmöt 80°-90° välillä. Pahvia oli kans syylärin edessä.
E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
350 SLC [’76 C107]
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Unique387 kirjoitti:Itsellä on termari kunnossa ja Webasto toimii. Mutta ei se silti noin 10km matkalla tuon ylemmäs nouse jos esim. 20 pakkasta.C12 kirjoitti:Kappas kehveliä, moottorin vikavalo on kuittaantunut tässä yön aikana, töistä kun ajelin kotiin päin niin eipä enää valo killittänyt taulussa. Mutta se olikin sitten se hyvä uutinen. Webasto oli päällä jonkin puoli tuntia ennen kun lähdin liikkeelle ja kone oli jotakuinkin 60-asteinen ja nousi tuolla 10km matkalla jopa 70-asteiseksi...
Näinköhän vaihtoivat sitä termaria ollenkaan... Pakkasta oli about 18. Heti kun pysähdyin pihalle lähtivät lämmöt taas laskuun silmin nähden nopeasti ja siihen kuudenkympin kohdalle jäivät. Alkaa jo korpeemaan
Lisä ajolla kyllä nousee. Neulamittari näyttää n. 83-84 täyslämmöllä. Mutta "salavalikosta" katsottuna, samaan aikaan, todellinen lämpö ensin(siis vähän pidemmällä ajolla) nousee 90 ja sitten tasaantuu 88. Jos ajaa maan tiellä.
Muistaakseni termari jonka vaihdoin pari vuotta sitten oli 88. En ole ihan varma.
Ok,droppaako lämmöt kun pysähdyt edes hetkeksi?
Isäukon eemelissä lämmöt kyllä pysyy koko ajan siellä yli 80, ja lämpenee nopeasti sinne, pidempään paikallaan ollessa tietysti rupeaa tippumaan, sitä vasten tuon tenavatähden lämpö-ongelmat hieman ihmetyttää. Vai eikö tuo c180 vaan tuota niin paljoa hukkalämpöä, epäilen.
No, ainakin pahimmista pakkasista lähtee ennusteiden mukaan kymppi pois, seurataan miten sitten lämpenee.
W204 320 CDI 4-matic
W906 319 A2 A
W906 319 A2 A
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Esim. jos ajettu täysille lämmöille (88) , 20 pakkasta ja vaikka webasto päällä ja jätetään käymään tyhjäkäyntiä niin ei jaksa pitääC12 kirjoitti:Unique387 kirjoitti:Itsellä on termari kunnossa ja Webasto toimii. Mutta ei se silti noin 10km matkalla tuon ylemmäs nouse jos esim. 20 pakkasta.C12 kirjoitti:Kappas kehveliä, moottorin vikavalo on kuittaantunut tässä yön aikana, töistä kun ajelin kotiin päin niin eipä enää valo killittänyt taulussa. Mutta se olikin sitten se hyvä uutinen. Webasto oli päällä jonkin puoli tuntia ennen kun lähdin liikkeelle ja kone oli jotakuinkin 60-asteinen ja nousi tuolla 10km matkalla jopa 70-asteiseksi...
Näinköhän vaihtoivat sitä termaria ollenkaan... Pakkasta oli about 18. Heti kun pysähdyin pihalle lähtivät lämmöt taas laskuun silmin nähden nopeasti ja siihen kuudenkympin kohdalle jäivät. Alkaa jo korpeemaan
Lisä ajolla kyllä nousee. Neulamittari näyttää n. 83-84 täyslämmöllä. Mutta "salavalikosta" katsottuna, samaan aikaan, todellinen lämpö ensin(siis vähän pidemmällä ajolla) nousee 90 ja sitten tasaantuu 88. Jos ajaa maan tiellä.
Muistaakseni termari jonka vaihdoin pari vuotta sitten oli 88. En ole ihan varma.
Ok,droppaako lämmöt kun pysähdyt edes hetkeksi?
Isäukon eemelissä lämmöt kyllä pysyy koko ajan siellä yli 80, ja lämpenee nopeasti sinne, pidempään paikallaan ollessa tietysti rupeaa tippumaan, sitä vasten tuon tenavatähden lämpö-ongelmat hieman ihmetyttää. Vai eikö tuo c180 vaan tuota niin paljoa hukkalämpöä, epäilen.
No, ainakin pahimmista pakkasista lähtee ennusteiden mukaan kymppi pois, seurataan miten sitten lämpenee.
88. Hiipuu (arvailua) ehkä 70 kieppeille. Ei nyt salaman nopeasti kyllä. Webastohan muistaakseni,lämmön noustessa,alkaa puolittaa
tehonsa,ehkä 65-70 ja sammuttaa itsensä n,75-80. Ja sama tietysti toisinpäin kun lämmöt alkaa laskea. Näin olisin ymmärtänyt.
Muista mahdollisista lisälämppäri/pikkutermari/lisäkennoista ym. en osaa sanoa.onko sinulla niitä vai ei.Mikä autosi tyyppi lie.
omani on w210e270cdi-00. ja vain yksi termari.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ok. Tuo kuljetin on siis W204 C180 CDI A BlueEffience -12. Nyt kun pakkanen vähän helpotti lämpenee auto ihan hyvin tuonne 80°, mutta tiputtaa lämmöt takaisin 70° kun pysähtyy esim valoihin ja lämppäri pyytää lämpöä kabiiniin. Sitten taas kun lämmöt on saanut kiipeämään sinne 84-86° paikkeille ei tuota droppausta esim valoissa seistessä tule niin herkästi vaikka pakkasta olisikin reilummin
Alan hiljakseen kallistumaan siihen että tuo ei vaan tuota niin paljoa hukkalämpöä, tasaisessa matka-ajossa kulutusmittari pyörii 3-4l välillä, toki mäissä ja kaupungissa enemmän. Kabiinin puolella ei ole kyllä kylmä ollut minkäänaisella pakkasella vaikka moottorin lämmöt jäisivätkin alhaisiksi, mutta parempihan se olisi moottorillekin kun saavuttaisi optimilämpönsä. Ehkä tuo lämppäri on niin tehokas että siksikin kestää kauan saavuttaa normaali lämmöt
Ai niin, häiriövalokin sammui muutaman tunnin seisomisen jälkeen
Alan hiljakseen kallistumaan siihen että tuo ei vaan tuota niin paljoa hukkalämpöä, tasaisessa matka-ajossa kulutusmittari pyörii 3-4l välillä, toki mäissä ja kaupungissa enemmän. Kabiinin puolella ei ole kyllä kylmä ollut minkäänaisella pakkasella vaikka moottorin lämmöt jäisivätkin alhaisiksi, mutta parempihan se olisi moottorillekin kun saavuttaisi optimilämpönsä. Ehkä tuo lämppäri on niin tehokas että siksikin kestää kauan saavuttaa normaali lämmöt
Ai niin, häiriövalokin sammui muutaman tunnin seisomisen jälkeen
W204 320 CDI 4-matic
W906 319 A2 A
W906 319 A2 A
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
saattaa olla ja aikasemmin kerrottu mutta onko kukaan selvittänyt että mikä avautumislämpö on siinä pikkusyylärin termostaatissa jos ja kun se on kunnossa?
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Älä nyt ihan oikeasti usko tuohon kultukseen auton mittarin mukaan,,varsinkaan pakkasellaC12 kirjoitti:Ok. Tuo kuljetin on siis W204 C180 CDI A BlueEffience -12. Nyt kun pakkanen vähän helpotti lämpenee auto ihan hyvin tuonne 80°, mutta tiputtaa lämmöt takaisin 70° kun pysähtyy esim valoihin ja lämppäri pyytää lämpöä kabiiniin. Sitten taas kun lämmöt on saanut kiipeämään sinne 84-86° paikkeille ei tuota droppausta esim valoissa seistessä tule niin herkästi vaikka pakkasta olisikin reilummin
Alan hiljakseen kallistumaan siihen että tuo ei vaan tuota niin paljoa hukkalämpöä, tasaisessa matka-ajossa kulutusmittari pyörii 3-4l välillä
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Juu en, oikeamman tuloksen saa kilometrit/tankatut, tiedetään, mutta on se suuntaa antava
Vaan eipä lämpene tämä kinneri. Puol tuntia webasto päällä ennen lähtöä, lämmöt 60, about 12km ajoa ja lämmöt edelleen 60. Eipä tainneet vaihtaa sitä termaria huollossa, valohoitoa vaan... No, huomenna uudestaan paikalle ja kovempaa kieltä tiskillä jos menis viimenään perille. Jos ei tämäkään auta niin ainahan voin kertoa esim täällä mihin huoltoon ei ainakaan kannata autoansa viedä.
Edit: niin pakkastahan on ruhtinaalliset -8... Eikä siltikään lämpene....
Vaan eipä lämpene tämä kinneri. Puol tuntia webasto päällä ennen lähtöä, lämmöt 60, about 12km ajoa ja lämmöt edelleen 60. Eipä tainneet vaihtaa sitä termaria huollossa, valohoitoa vaan... No, huomenna uudestaan paikalle ja kovempaa kieltä tiskillä jos menis viimenään perille. Jos ei tämäkään auta niin ainahan voin kertoa esim täällä mihin huoltoon ei ainakaan kannata autoansa viedä.
Edit: niin pakkastahan on ruhtinaalliset -8... Eikä siltikään lämpene....
W204 320 CDI 4-matic
W906 319 A2 A
W906 319 A2 A
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Nyt on molemmat termarit vaihdettu ja lämmöt nousee 80 asteeseen tai jopa vähän yli. Perjantain 20 ja lauantain 5 asteen pakkasissa nousi yhtä nopeaa yhtä lämpimäksi.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ottaako tuosta ny pirukaan selvää. Tänä aamuna -11, webasto oli about 15min päällä ennen liikkeelle lähtöä, nosti lämmöt aika nopeesti 60:een josta pikkuhiljaa kiipes sinne normaaliin 80+. Täytyypä nyt kuitenkin seurailla viel jokunen päivä jos tuo jotenkin "tekeentyy".
W204 320 CDI 4-matic
W906 319 A2 A
W906 319 A2 A
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Hyvin pysy ML lämpimänä.
Pari vuotta vanha "päätermari" ja pikkutermarin kierrosta jäähdytyskenno ohitettu.
Lähtiessä oli webasto vartin päällä ja sammutin kun lähdin liikenteeseen, ~15km ajon jälkeen otettu kuva.
Muutama kilometri eteenpäin lämpömittari oli jo 80c viivan kohdalla.
Komentosillallakaan ei tarvinut palella. Lämppärin säädöissä +22c ja sen se piti sisälämpötilana.
EDIT:
Auto siis 270cdi koneinen...
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Vaihdoin ennen joulua behrin oikean termostaatin. Se toimi ehkä kuukauden kun taas alkoi kabiini kylmetä. Nyt kovilla pakkasilla kesti juuri ja juuri yli 40 asteessa. Termari alkoi ihan selvästi vuotaa, sillä vesiletku lämpeni tuntuvasti vaikka lämmöt olivat alle 50.
Koemielessä ostin tänään tämän http://www.motonet.fi/fi/tuote/306017/t ... x-renu-b14" onclick="window.open(this.href);return false; ja laitoin sen sinne letkuun. Lämmöt nousee nyt oikein reippaasti 90 asteen paikkeille. Isolla kengällä kun koetin, nousi lämmöt jopa 95 asteeseen. Pitää seurata mihin normaaliajossa useimmin asettuu, ettei vaan jää jopa liian kuumaksi. Se olisikin uutta.
Omalla kokemuksella suosittelen suoraan sitä letkutermaria, mikäli iso termari hajoaa. Kallis kapistus ja meni mulla melkein heti uudelleen rikki. Takuutahan siinä toki vielä olisi, mutta en jaksa sitä enää irroittaa jos se seuraavakin hajoaa heti.
Koemielessä ostin tänään tämän http://www.motonet.fi/fi/tuote/306017/t ... x-renu-b14" onclick="window.open(this.href);return false; ja laitoin sen sinne letkuun. Lämmöt nousee nyt oikein reippaasti 90 asteen paikkeille. Isolla kengällä kun koetin, nousi lämmöt jopa 95 asteeseen. Pitää seurata mihin normaaliajossa useimmin asettuu, ettei vaan jää jopa liian kuumaksi. Se olisikin uutta.
Omalla kokemuksella suosittelen suoraan sitä letkutermaria, mikäli iso termari hajoaa. Kallis kapistus ja meni mulla melkein heti uudelleen rikki. Takuutahan siinä toki vielä olisi, mutta en jaksa sitä enää irroittaa jos se seuraavakin hajoaa heti.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Niin se on ihan se ja sama mistä sen termarin ostaa ja minkä merkinenHarryB kirjoitti:Vaihdoin ennen joulua behrin oikean termostaatin. Se toimi ehkä kuukauden kun taas alkoi kabiini kylmetä. Nyt kovilla pakkasilla kesti juuri ja juuri yli 40 asteessa. Termari alkoi ihan selvästi vuotaa, sillä vesiletku lämpeni tuntuvasti vaikka lämmöt olivat alle 50.
Koemielessä ostin tänään tämän http://www.motonet.fi/fi/tuote/306017/t ... x-renu-b14" onclick="window.open(this.href);return false; ja laitoin sen sinne letkuun. Lämmöt nousee nyt oikein reippaasti 90 asteen paikkeille. Isolla kengällä kun koetin, nousi lämmöt jopa 95 asteeseen. Pitää seurata mihin normaaliajossa useimmin asettuu, ettei vaan jää jopa liian kuumaksi. Se olisikin uutta.
Omalla kokemuksella suosittelen suoraan sitä letkutermaria, mikäli iso termari hajoaa. Kallis kapistus ja meni mulla melkein heti uudelleen rikki. Takuutahan siinä toki vielä olisi, mutta en jaksa sitä enää irroittaa jos se seuraavakin hajoaa heti.
se on ei vaikutaa lopputulokseen(enemän tuurista kiinni)
kunhan ei yli 100c lämpen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Onko normaalia että kaupunkiajossa ilman Eberiä ei Vitossa (112CDI) lämmöt nouse yli 60 asteen? Maantiellä nousee 80 myös ilman lisälämmitintä. Ulkolämpötila nyt noin -5, ei pahvia keulalla. Itsellä ei aikaisempaa kokemusta diesel vehkeistä.
E 50 AMG (W210) 1996
E 270 CDI (W210) 1999
(EX) Vito 112 CDI (W638) 2002
Opel Omega 2,6 V6 Caravan 2001
E 270 CDI (W210) 1999
(EX) Vito 112 CDI (W638) 2002
Opel Omega 2,6 V6 Caravan 2001
W212 220CDi Termostaatti
Näyttää olevan vielä W212 220CDi:ssäkin sama ongelma termarin kanssa, kuin W203 200CDi:ssa. Ei lämmennyt kuin 60 asteeseen, johon vastus kuumentaa. Tarvikkeena ei vielä termostaattia saanut, vaan Hartikaiselta 96€. Vaihto pikkasen työläämpi, kuin W203:ssa, mutta onnistuu kotikonstein. Nyt lämpiää moottori reiluun 85 asteeseen...
MB W212 farmari 220 T CDi -11
MB W203 farmari 200 CDi -05
MB W203 farmari 200 CDi -05
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
EiIle84 kirjoitti:Onko normaalia että kaupunkiajossa ilman Eberiä ei Vitossa (112CDI) lämmöt nouse yli 60 asteen?
Maantiellä nousee 80 myös ilman lisälämmitintä. Ulkolämpötila nyt noin -5,
ei pahvia keulalla. Itsellä ei aikaisempaa kokemusta diesel vehkeistä.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W212 220CDi Termostaatti
Lainataan vanhaa ketjua...gemssy kirjoitti:Näyttää olevan vielä W212 220CDi:ssäkin sama ongelma termarin kanssa, kuin W203 200CDi:ssa. Ei lämmennyt kuin 60 asteeseen, johon vastus kuumentaa. Tarvikkeena ei vielä termostaattia saanut, vaan Hartikaiselta 96€. Vaihto pikkasen työläämpi, kuin W203:ssa, mutta onnistuu kotikonstein. Nyt lämpiää moottori reiluun 85 asteeseen...
Olisi itsellä myös termostaatin vaihto edessä, omaan w212:seen, 200CDI.
Osaatko yhtään vinkata, millainen homma ja pitääkö purkaa puoli autoa, vai missä se termari sijaitsee?
W221 S320 CDI '08 & Yamaha Vmax 1200.
Ex: W212 E200 CDI '09
Ex: S211 E320 CDI '04
Exät: 5kpl ruotsalaisia...
Ex: W212 E200 CDI '09
Ex: S211 E320 CDI '04
Exät: 5kpl ruotsalaisia...
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Jos sinulla on uusi termostaatti kädessä löydät vanhankin. Moni haarainen muovikotelo kahdella anturilla moottorin etuosassa kuskin puolella. Letkunkiristimet on hieman hankala availla ahtaista paikoista johtuen. Itse vaihdoin normaalit ruuvikiristeiset alkuperäisten tilalle jotta homma on helpompaa seuraavalla kerralla. Ei ole ollenkaan mahdotonta tehdä jos jotain harrastelee autojen kanssa.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ei ollut hankala. Lemmarit tosiaan kannattaa vaihtaa. Mulla tosin 220CDi, lieneekö termari sama. Konehan on kai eri...
MB W212 farmari 220 T CDi -11
MB W203 farmari 200 CDi -05
MB W203 farmari 200 CDi -05
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kyseessä C 250 CDI blue effi, autom, vm 2011 (marraskuussa rekisteröity) ja nyt kun on ollut hieman pakkasta niin auto ei tahdo rauhallisessa matka-ajossa lämmetä yli 70 asteen kaupungin pätkä ajossa nousee kyllä normaalin 85 asteeseen, muistaakseni viime talvena lämpeni nopeasti yli 80 asteen kovillakin pakkasilla.
Autossa on syylärin konehuoneen puolella muovinen sulkeutuva ritilä (kuin suihkumoottorin johdesiivistö) ilmeisesti sen tarkoitus on sulkeutua kylmällä koneella tai ilmanvastuksen vähentämiseksi, näin ollen lienee turhaa laittaa pahvia nokalle ?
Noita termostaatteja on ilmeisesti jouduttu useinkin vaihtamaan niin kysyisinkin onko tuossa autossa useampi termostaatti ? ja onko jotain must merkkiä mikä on toimiva ja edullisia paikkoja mistä hankkia?
Autossa on syylärin konehuoneen puolella muovinen sulkeutuva ritilä (kuin suihkumoottorin johdesiivistö) ilmeisesti sen tarkoitus on sulkeutua kylmällä koneella tai ilmanvastuksen vähentämiseksi, näin ollen lienee turhaa laittaa pahvia nokalle ?
Noita termostaatteja on ilmeisesti jouduttu useinkin vaihtamaan niin kysyisinkin onko tuossa autossa useampi termostaatti ? ja onko jotain must merkkiä mikä on toimiva ja edullisia paikkoja mistä hankkia?
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ei kait noissa ole enää kahta termostaatia. Kannattaa katsella ebaysta
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 87
- Liittynyt: La 12.02.2011 07:11
- Paikkakunta: Vilppula
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
ML 270cdi -01, lämmöt nousee näillä pikkupakkasilla kyllä normaaliin, mutta kestää noin 3-4km taajama-ajoa + 7-8km maantietä + 3km hiekkatietä. Pelkkää maantietä taitaa olla tuolla +10km luokassa kanssa. Normaalia, vai termari vaihtoon?
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Nettiä selaillen näyttäisi C 250 CDI:hin olevan tarjolla vain moottorille tulevaa termostaattihässäkkää, mm Carparts-pros Germaniassa tarjoaa seuraavaa:
Thermostat, coolant
Opening Temperature [°C]: 95
Housing Type: Integrated housing
Original / genuine part numbers: 6512000615,
Item number: 0108-862034295-0
Our Price as the pro`s choise 77.10 EUR
Original/genuine spare parts 59.10 EUR
Olen tuolta ennenkin tilannut ja yleensä originaali osa on ollut kallimpi kuin pro`s choise (= laadukas tarvike ) mutta tällä kertaa näin, onkohan tullut jotain parannusta verrattuna alkuperäiseen ( Original/genuine ) termostaattiin, taidan kuitenkin tilata originaalin sellaisen ne laittaisi merkkiliikkeessäkin.
Sama termostaatti näyttäisi sopivan muihinkin OM 651 moottoreihin joissain taisi tosin olla 92 asteinen.
Thermostat, coolant
Opening Temperature [°C]: 95
Housing Type: Integrated housing
Original / genuine part numbers: 6512000615,
Item number: 0108-862034295-0
Our Price as the pro`s choise 77.10 EUR
Original/genuine spare parts 59.10 EUR
Olen tuolta ennenkin tilannut ja yleensä originaali osa on ollut kallimpi kuin pro`s choise (= laadukas tarvike ) mutta tällä kertaa näin, onkohan tullut jotain parannusta verrattuna alkuperäiseen ( Original/genuine ) termostaattiin, taidan kuitenkin tilata originaalin sellaisen ne laittaisi merkkiliikkeessäkin.
Sama termostaatti näyttäisi sopivan muihinkin OM 651 moottoreihin joissain taisi tosin olla 92 asteinen.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Omassa juuri vaihdettu, kuulostaa normaalilta.propulsion kirjoitti:ML 270cdi -01, lämmöt nousee näillä pikkupakkasilla kyllä normaaliin, mutta kestää noin 3-4km taajama-ajoa + 7-8km maantietä + 3km hiekkatietä. Pelkkää maantietä taitaa olla tuolla +10km luokassa kanssa. Normaalia, vai termari vaihtoon?
Kuitenkin pitää lämmetä täysin vaikka -30C pakkasella, ilman keulan peittämistä, eli viivan verran yli 80 mittarissa.
Jos ei, niin lohkon kyljestä imusarjan alta pikkutermarikin vaihtoon.
On siis eri paikassa, kuin muissa samanikäisissä (hlö-malleissa pikkutermari keulalla).
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Su 26.10.2014 08:46
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
220 Cdi vm 1998 aj 320 tkm.Vasta hankittu. Aluksi pitkässäkin ajossa moottorilämpö noin 62-63 astetta. Vaihdatin kummankin alkuperäisen termostaatin (iso+pikkuinen). Nyt lämpö 15 km jälkeen 82-83 astetta. Tyhjäkäynnillä ei nouse niin ylös eikä kaupunkiajossa. Joko termarit olivat rikki tai ison termarin mukana oleva lämpöanturi oli virheellinen? Olisi kenties pitänyt mitata ennen vaihtoa neste tarkalla lämpömittarilla" ja sitten vaihdon jälkeen....
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mikä tuon reijän tarkotus on ja kuuluuko tuonne joku pultti yms? Kyseessä w203 200cdi. Vanhassa termostaatissa oli jengat tuolla mutta tuossa uudessa ei..
Niin ja onkos tuon jäähdytysjärjestelmän ilmauksessa mitään erikoista mitä pitäs ottaa huomioon?
Niin ja onkos tuon jäähdytysjärjestelmän ilmauksessa mitään erikoista mitä pitäs ottaa huomioon?
Tonnin parin romuja
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Reikään kuuluu M6 ruuvi jolla kiinnittyy sellainen lentävän linnun mallinen rauta, joka puolestaan tukee polttoaineputkia. Kaikissa rautaa ei ole, eikä monessa niistäkään enää joissa on joskus ollut.
oulaistenliikenne.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
ja varsinkin niistä misstä se on häipynyt asentajan matkaan ihmetlään yleensä etuajassa ilma onkelmiadealer kirjoitti:Reikään kuuluu M6 ruuvi jolla kiinnittyy sellainen lentävän linnun mallinen rauta, joka puolestaan tukee polttoaineputkia. Kaikissa rautaa ei ole, eikä monessa niistäkään enää joissa on joskus ollut.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Omassa w202 c220 cdi koneessa taitaa olla myös termariremppa ajankohtainen. Muutaman asteen pakkasilla lämmöt oli hyvin reippaassa 80 asteessa, mutta nyt -18 pakkasten aikaan ei millään näytä lämmöt nousevan 70 asteen yli. Joko termari on juuri nyt hajonnut tai ollut aikaisemminkin hajalla, mutta sitä ei vaan ole leudommalla kelillä huomannut. Kysymys kuuluukin saako tuota w202 pikkutermaria muualta kuin kl:stä? Päätermaria näyttää löytyvän melkein joka liikkeestä, mutta tuota pientä ei näytä löytyvän muualta tai sitten en osaa hakea. Vaihtaisin kerralla mieluiten sitten molemmat kuntoon.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
juu-zo kirjoitti:Omassa w202 c220 cdi koneessa taitaa olla myös termariremppa ajankohtainen. Muutaman asteen pakkasilla lämmöt oli hyvin reippaassa 80 asteessa, mutta nyt -18 pakkasten aikaan ei millään näytä lämmöt nousevan 70 asteen yli. Joko termari on juuri nyt hajonnut tai ollut aikaisemminkin hajalla, mutta sitä ei vaan ole leudommalla kelillä huomannut. Kysymys kuuluukin saako tuota w202 pikkutermaria muualta kuin kl:stä? Päätermaria näyttää löytyvän melkein joka liikkeestä, mutta tuota pientä ei näytä löytyvän muualta tai sitten en osaa hakea. Vaihtaisin kerralla mieluiten sitten molemmat kuntoon.
Saa lienee hiukan harhaan johtava sana muut kyllä sen vehostakin "saa" ja hinaasa ei ole hirumu eroja
-123
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Moro!
Onko ollu porukalla ongelmaa että mittari näyttää totisesti väärin lämpölukeman? Oon vaihtanu monesti termarin ja kokeillu eri lämpöanturoillaki mutta kosketushäikkää luultavimmin. Mittaristo pelaa oikein mutta johtosarjassa varmaan jossain kohtaa vikapaikka. Sillointällöin näyttää oikean lämpölukeman.
Meneeköhän lämpöanturan johdot mihin? Tai paljonkohan on anturin vastusarvo?
E: ja tosiaan kyse W210 220 CDI -98 biilistä.
Onko ollu porukalla ongelmaa että mittari näyttää totisesti väärin lämpölukeman? Oon vaihtanu monesti termarin ja kokeillu eri lämpöanturoillaki mutta kosketushäikkää luultavimmin. Mittaristo pelaa oikein mutta johtosarjassa varmaan jossain kohtaa vikapaikka. Sillointällöin näyttää oikean lämpölukeman.
Meneeköhän lämpöanturan johdot mihin? Tai paljonkohan on anturin vastusarvo?
E: ja tosiaan kyse W210 220 CDI -98 biilistä.
W210 220cdi -98
W124 OM603 Rohjekti
W124 OM603 Rohjekti