Olen ymmärtänyt, että polya on pirun hankala sorvata? Kuinka onnistuit?hejola kirjoitti:Tänään oli vuorossa grillibileet.
Vakio takatukivarsien puslista grillattin holkit pois,menevät käyttöön sorvin kautta,uusien uretaanisten kanssa.
Sporttiauto toimitti Superflex polyuretaani tankoa. Koossa 2,5" kovuus 80 shore asteikolla.
W123 200D museointi --> YETI
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Menee ihan hyvin ku on sopivaks terotetut terät eikä millää perus paloilla koita sorvata.hismajestics kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että polya on pirun hankala sorvata? Kuinka onnistuit?hejola kirjoitti:Tänään oli vuorossa grillibileet.
Vakio takatukivarsien puslista grillattin holkit pois,menevät käyttöön sorvin kautta,uusien uretaanisten kanssa.
Sporttiauto toimitti Superflex polyuretaani tankoa. Koossa 2,5" kovuus 80 shore asteikolla.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Jossain netin syövereissä suositeltiin reilua jäähdytysnestettä sekä palan pakastamista ennen työstöä.laineracing kirjoitti:Menee ihan hyvin ku on sopivaks terotetut terät eikä millää perus paloilla koita sorvata.hismajestics kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että polya on pirun hankala sorvata? Kuinka onnistuit?hejola kirjoitti:Tänään oli vuorossa grillibileet.
Vakio takatukivarsien puslista grillattin holkit pois,menevät käyttöön sorvin kautta,uusien uretaanisten kanssa.
Sporttiauto toimitti Superflex polyuretaani tankoa. Koossa 2,5" kovuus 80 shore asteikolla.
Tukivarret siis vielä puhallettavan niin en mittoja vielä saa,joten puslaprojekti seisoo.
Tänään laitoin tilauksen menemään kaksikomponentti polyuretaanista
http://www.silcom.fi/fi/Polyuretaanikumit/9/PMC-770/204" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarkoitus "valaa" takakannake,taka palkin isot puslta sekä koneen korvat täyteen.Nämä siis uusia osia.
Kuivuu 70 shore asteikolla olevaksi polyuretaaniksi.
Muuten homma eteni taas tänään,pohjasta löytyi reikä kardaanitunnelin alareunasta,penkin kiinnikkeen vierestä.
Jotta muuten mint kuntoinen vakio sisusta ei menisi pilalle niin tänään lähti kutakuin koko sisusta auton kyydissä eteisen lattialle.Mukavampi käydä ne tuossa läpi vielä ja asentaa vasta maalauksen jäljiltä takaisin.
Kovin kuvauksellinen päivä ei ollut,20 kuvaa joista noin 3 miltei siedettäviä.
Kaaret mankeloitu kiinni ja ihan inan ulospäin.Kaarien sisä "kyhmyt" taiteiltu tasaiseksi kaaren sisältä.Naputtamalla,hakkaamalla,mankelilla.Kuvissa vakio jouset alla ja 4 ukkoa takana istumassa,perästä räikkäliinalla ajosiltaan vedettynä.Nyt mahtuu eikä ota kiinni.
Se nyt oli tiedossa että maali tulee kaarista halkeamaan ja aikaisemmin jo oli tarkoitus auto maalata uusiksi takaovista perään.
Etuvanteita ei vielä vakio jousilla sovitettu.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Miten ajattelit valun toteuttaa? Rakennatko muotin kaikille valettaville vai puratko puslista yms. "kumin" pois ja korvaat 70A polyuretaanilla? Pari kuvaa voisi auttaa ymmärtämään .hejola kirjoitti:Tänään laitoin tilauksen menemään kaksikomponentti polyuretaanista
http://www.silcom.fi/fi/Polyuretaanikumit/9/PMC-770/204" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarkoitus "valaa" takakannake,taka palkin isot puslta sekä koneen korvat täyteen.Nämä siis uusia osia.
Kuivuu 70 shore asteikolla olevaksi polyuretaaniksi.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Mikäs noitten sisälokareitten kiinnikkeiden osanumerot on, ja ruuvien?hejola kirjoitti:Projekti matelee eteenpäin.
2K uretaani saapui.Kovuutena sittenkin 90 shoren asteikolla.
Mukana mielenkiintoinen Silcom kuvasto sekä 5 sivua ohjeita,kutakuin kaikki paketissa tulleet aineet aiheuttavat syöpää!
Sekä uudet sisälokarit kiinnikkeineen,Veholta.
[ [url=http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/IMG_0019.JPG/_thumb560nocrop.jpg] ][/url]
[ [url=http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/IMG_0016.JPG/_thumb560nocrop.jpg] ][/url]
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
S202 kirjoitti:Mikäs noitten sisälokareitten kiinnikkeiden osanumerot on, ja ruuvien?hejola kirjoitti:Projekti matelee eteenpäin.
2K uretaani saapui.Kovuutena sittenkin 90 shoren asteikolla.
Mukana mielenkiintoinen Silcom kuvasto sekä 5 sivua ohjeita,kutakuin kaikki paketissa tulleet aineet aiheuttavat syöpää!
Sekä uudet sisälokarit kiinnikkeineen,Veholta.
[ [url=http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/IMG_0019.JPG/_thumb560nocrop.jpg] ][/url]
[ [url=http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/IMG_0016.JPG/_thumb560nocrop.jpg] ][/url]
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Hieman homma eteenpäin,sain homattua alkuperäistä Mersun silmukka mattoa lattian verhoiluita varten.
Värinä virkamiehen sininen.
Jos tarvetta löytyy niin tätä kyseistä sekä, monia muita on kyllä toistaiseksi saatavilla.
Kaavat löytyvät nyt toistaiseksi muihin paitsi laatikon tunnelin verhoukseen.
Monelle varmasti kiinnostusta latistavana,pala 2x1,6m koossa, listahinta useampi satanen.
Joku tökkii kuvien laitossa,en pysty lisämään kuvaa kuvat.fi palvelusta samoin mitä esim aloitus postissa.
Jossa valitsen vain kuvat.fi valikosta: linkki foorumikäyttöön.Nyt jos teen sen noin niin tulee vaan *kuva* linkki josta pääsee kuvat.fi sivustolle,ei pikkukuvaa joka siältää linkin isompaan kuvat.fi sivustolle.
Värinä virkamiehen sininen.
Jos tarvetta löytyy niin tätä kyseistä sekä, monia muita on kyllä toistaiseksi saatavilla.
Kaavat löytyvät nyt toistaiseksi muihin paitsi laatikon tunnelin verhoukseen.
Monelle varmasti kiinnostusta latistavana,pala 2x1,6m koossa, listahinta useampi satanen.
Joku tökkii kuvien laitossa,en pysty lisämään kuvaa kuvat.fi palvelusta samoin mitä esim aloitus postissa.
Jossa valitsen vain kuvat.fi valikosta: linkki foorumikäyttöön.Nyt jos teen sen noin niin tulee vaan *kuva* linkki josta pääsee kuvat.fi sivustolle,ei pikkukuvaa joka siältää linkin isompaan kuvat.fi sivustolle.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Minäkin tartten tuota verhoilukangasta, vaaleanruskeana vaan. Taitaa olla justiin tuota sama kuosia.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Minkä kokoiselle palalle olisi tarve? Rullan leveys on vakio 160cmS202 kirjoitti:Minäkin tartten tuota verhoilukangasta, vaaleanruskeana vaan. Taitaa olla justiin tuota sama kuosia.
Jos muitakin kiinnostuneita olisi niin voisin kysyä isomman tilauksen hinnan,ainakin toimituskuluissa säästäisi.
Joka tapauksessa tarvitsisin postimerkin kokoisen näytepalan sekä auton tarkan mallin ja vuosimallin.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Homma etenee.Auto haettiin tänään Maalaus ja Kolarityöt Salmiselta,jossa siis ruostehommat tehtiin.
-kaikki tunkin paikat
-luukun vasen alakulma kokonaan
-kardaanitunnelista 2 reikää sekä käsijarrun kiinnike
-syylärin palkki
-varapyörä kotelossa 2 reikää
-etuvalon alapelti
-vasen etuhelma
Ihmiset hieman katselivat matkalla Automaalaamo Kolibriin.
Auto pestiin ja luukun hiontaa aloiteltiin.Kaikki hitsatut saumat pitää vielä käydä läpi koriliimalla.
En vieläkään tiedä mikseivät kuvat.fi sivun linkki kuvassa toimi enää tässä topicissa,pahoittelut jos jollakin on kovin hidas yhteys.
Tässä kuitenkin liuta uusia kuvia,tältä päivältä sekä mallikuva tuosta "kelkan" puslasta.
Ei ollut mikään 5min homma tyhjentää tuota puslaa.
-kaikki tunkin paikat
-luukun vasen alakulma kokonaan
-kardaanitunnelista 2 reikää sekä käsijarrun kiinnike
-syylärin palkki
-varapyörä kotelossa 2 reikää
-etuvalon alapelti
-vasen etuhelma
Ihmiset hieman katselivat matkalla Automaalaamo Kolibriin.
Auto pestiin ja luukun hiontaa aloiteltiin.Kaikki hitsatut saumat pitää vielä käydä läpi koriliimalla.
En vieläkään tiedä mikseivät kuvat.fi sivun linkki kuvassa toimi enää tässä topicissa,pahoittelut jos jollakin on kovin hidas yhteys.
Tässä kuitenkin liuta uusia kuvia,tältä päivältä sekä mallikuva tuosta "kelkan" puslasta.
Ei ollut mikään 5min homma tyhjentää tuota puslaa.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Sama näkemys mullakin. Tuollasille vanteille vois olla Saksassakin markkinoita, jos joku alkais sorvailemaan.300te24 kirjoitti:Hieno projekti. Ja kerranki nätit barokkivanteet
Kymmenen pistettä työn jäljestä.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Homma eteni tänään tankin irroittamisen sekä luukun hiomisen muodossa.
Autossa ei ole aikanani toiminut takaluukun lukko avaimella ollenkaan.
Pienenä iltapuhteena,purku ja putsaus.Haitat eivät täsmänneet avaimeen,joten lukko on joskus maailmanaikaan vaihdettu.
Haittojen uudelleen järjestys ja nyt pelittää.Lukon rungon meinasin vielä puhaltaa ja maalata.Samalla menevät puhallukseen takaluukun saranat sekä jouset.
Autossa ei ole aikanani toiminut takaluukun lukko avaimella ollenkaan.
Pienenä iltapuhteena,purku ja putsaus.Haitat eivät täsmänneet avaimeen,joten lukko on joskus maailmanaikaan vaihdettu.
Haittojen uudelleen järjestys ja nyt pelittää.Lukon rungon meinasin vielä puhaltaa ja maalata.Samalla menevät puhallukseen takaluukun saranat sekä jouset.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Mukavia hommia noi lukkohommat. Omaan autoon oon kaikki paitti takaluukun lukon "sarjottanu" uusiks.
S124 & W124
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Etulokausuojan sovitus mankelia varten.
Takaluukku tuli tänään kutakuin maalaus valmiiksi,hitsikonetta ja kasaa laikkoja piti vielä valon kehykselle näyttää.
Saranat ja lukkopesä yms puhalletuna. Custom made jousien puhallus,maalaus teline
Pohjasta irroitettiin kaikki ylimääräinen mm. putkisto,polttoainelinjat,tulevaa pesua/massausta varten.
Tulevan viikon maanantaille varattu alustavasti aika Liedon Ruoste-Estoon.
Asennettuna myös 1000hp specsattu polttoaine linjat sekä Motonetin turvatankki.
Takaluukku tuli tänään kutakuin maalaus valmiiksi,hitsikonetta ja kasaa laikkoja piti vielä valon kehykselle näyttää.
Saranat ja lukkopesä yms puhalletuna. Custom made jousien puhallus,maalaus teline
Pohjasta irroitettiin kaikki ylimääräinen mm. putkisto,polttoainelinjat,tulevaa pesua/massausta varten.
Tulevan viikon maanantaille varattu alustavasti aika Liedon Ruoste-Estoon.
Asennettuna myös 1000hp specsattu polttoaine linjat sekä Motonetin turvatankki.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Huutonauruahejola kirjoitti: -- Asennettuna myös 1000hp specsattu polttoaine linjat sekä Motonetin turvatankki.
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/IMG_0225.JPG?img=smaller ]
Mukavan reippaasti tämä näyttää etenevän Noita etuvalojen ympärystöjä katsoin että mahdoitko selvitä ilman "kuumaliimaa", mutta olitkin kempannut niitä tuon kuvan oton jälkeen.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Homma etenee Kolibrissa.
Hantin takaovesta löytyi pintaruostetta,hitsattavaa ei ollut,ruostekohdat hiottiin peltipuhtaaksi.
Takaluukku sai värin kaavalla: happopohja,koriliimat,3 tuubia pastaa,puolikiiltävä upporasitus musta.
Kittiä pelti osiin meni hyvin vähän,ulkopellit karhennettiin ja pinnat käytiin läpi.Hiontapohja avattuihin kohtiin ja uutta väriä niskaan.
Etulokari,takaovi,iskarit,takaluukun saranat odottelevat vielä uunissa.
Takaluukun loput puhalletut irto osat maalattiin samalla mustaksi.
Helmat putsattiin vanhoista massoista pellille ja maalattiin uudestaan.
Eilen lähti Veholle uutta tilausta. Mm lähes kaikki koritulpat,takaoven tiiviste,pussillinen lista ja kori kiinnikkeitä,kylkilistoja,sisustan pisteosia yms nippaa ja näppää.Alkuviikosta pitäisi saapua Suomeen...
Raision Autolasin asentaja kävi tiivistämässä kesällä asennetun tuulilasin.
Hantin takaovesta löytyi pintaruostetta,hitsattavaa ei ollut,ruostekohdat hiottiin peltipuhtaaksi.
Takaluukku sai värin kaavalla: happopohja,koriliimat,3 tuubia pastaa,puolikiiltävä upporasitus musta.
Kittiä pelti osiin meni hyvin vähän,ulkopellit karhennettiin ja pinnat käytiin läpi.Hiontapohja avattuihin kohtiin ja uutta väriä niskaan.
Etulokari,takaovi,iskarit,takaluukun saranat odottelevat vielä uunissa.
Takaluukun loput puhalletut irto osat maalattiin samalla mustaksi.
Helmat putsattiin vanhoista massoista pellille ja maalattiin uudestaan.
Eilen lähti Veholle uutta tilausta. Mm lähes kaikki koritulpat,takaoven tiiviste,pussillinen lista ja kori kiinnikkeitä,kylkilistoja,sisustan pisteosia yms nippaa ja näppää.Alkuviikosta pitäisi saapua Suomeen...
Raision Autolasin asentaja kävi tiivistämässä kesällä asennetun tuulilasin.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Koppa rupeaa ulkoa olemaan kutakuin nipussa.
Huomenna vielä luukun tiiviste,pari listaa ja penkki paikoilleen.Maanantaina matka jatkuu Liedon Ruoste-estoon pohjan,koteloiden pesuun ja massaukseen.
Huomenna vielä luukun tiiviste,pari listaa ja penkki paikoilleen.Maanantaina matka jatkuu Liedon Ruoste-estoon pohjan,koteloiden pesuun ja massaukseen.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Sävyerot näkyy ainakin kuvissa selkeästi. Mites oikeasti?
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Todellisen sävyeron huomaa vasta noin puolen vuoden kuluttua.Muuttuu vielä ajan ja käsittelyn myötä.airaksela kirjoitti:Sävyerot näkyy ainakin kuvissa selkeästi. Mites oikeasti?
Livenä eroa ei ihmeemmin huomaa.Selvä se on että 100% samaa ei koskaan siitä saa, johtuen yli 30v sitten käytetystä maalista sekä sään vaikutuksesta yms.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Mukava nähdä, että laitetaan W123:sta kuntoon. Onhan nuo ruostekorjaukset hitsattu pellit vastakkain vai näyttääkö vain kuvassa, että olisi päällekäin laitettu? Takalasin suosittelisin käyttämään irti ja tarkistamaan sieltä alta, kun konttiin oli tuossakin ilmeisesti tullut vesi sivukotelon ruosteesta päätellen. Hyvänkin näköisen tiivisteen alla voi muhia vaikka mitä. Se on tullut huomattua. Katsoppa kontin puolelta taskulampulla ikkunoiden alakulmiin, että miltä siellä näyttää.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Asiasta ruostekorjauksiin,niissä kohdin kuin on 2 kerros pelti niin on alustan puolelta hitsattu pellit päittän ja sisäpuolelle ei toista peltiä ruvettu laittamaan,vaan sisäpuolelta saumat liimattiin.Heavy kirjoitti:Mukava nähdä, että laitetaan W123:sta kuntoon. Onhan nuo ruostekorjaukset hitsattu pellit vastakkain vai näyttääkö vain kuvassa, että olisi päällekäin laitettu? Takalasin suosittelisin käyttämään irti ja tarkistamaan sieltä alta, kun konttiin oli tuossakin ilmeisesti tullut vesi sivukotelon ruosteesta päätellen. Hyvänkin näköisen tiivisteen alla voi muhia vaikka mitä. Se on tullut huomattua. Katsoppa kontin puolelta taskulampulla ikkunoiden alakulmiin, että miltä siellä näyttää.
Tuo takalasi lähtee jossain tulevassa jaksossa irti,varmaan samalla kuin loput 3 ovea käydään läpi.
Mitä tiivisteen kulmasta olen koittanut kurkkia,niin yllättävän siistiltä näyttää.
Niinhän se on,jos oikeasti 10 jälkeä haluaa tehdä niin kyllä tuon ikäinen kori olisi hyvä laittaa vartaan kautta puhallukseen/pesuun.Koota uusilla osilla lattista kattoon.Ja ylimaalata kokonaan.
Kompromissejä kaikki,tällaisilla metodeilla tämän hetkisten käyttötarkoitus visioiden pohjalta.
Sikäli kori vetää käytössä totaalisen löysäksi niin sitten ruvetaan miettimään sitä varrasta sekä koko koriin kaaria sisälle.
Tänään tuli suurilta osin projektin kanssa sutta aikaan.
Takaluukun OEM tiiviste liimattiin Bisonin kontaktiliimalla,saatiin se kutakuin paikalleen kunnes miltei koko tiivisteen uran maali alkoi kiehua,kuin maalinpoistoaineella sivellen!
Maali kuitenkin kerkesi kuivua neljä päivää.
Huomenna tuon reunan uusinta hionta ja maalia niskaan,luukku irti,koko auton peittäminen 4cm leveän kaistaleen takia
Lisäksi tuo alkuperäinen tiiviste ei istu oikeastaan sinne päinkään omaan silmään.Huomenna Etraan katsomaan huulitiivte malleja metritavarana.Tiiviste joka tästä alkuun irroitettiin,oli juurikin metritavaraa joka istui paljon paremmin uraan ja silmään kuin mitä OEM mallinen.
Jtn postiivista päivälle,iskarit nippussa.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Auto vietiin TI Liedon Ruoste-Estoon. Tänään tuli puhelu aamulla että MA-TI valmis ja ettei mitään puhallettavaa/ruostetta pohjasta löytynyt. No toisaaltaan eipä sieltä mitään pitänytkään enää vastaan tulla,onhan sitä jo useampi tunti läpi käyty...
Pate toi tänään koneen/laatikon kannakkeet ovelle.Laatu ihan ok,tai hyvät aihiot
Tulliin meni ostohinnan päälle vähän alta 80€
Pommin kestävän oloiset,saumoissa mainittavaa sekä viimeistelyssä muutenkin.
Puhallus kopin kautta,kovalla virralla saumat uusiksi päälle,roiskeiden hionta,laatikon kiinnikkeen siistintä,maali päälle niin vastaa omia kriteereitä.
Pate toi tänään koneen/laatikon kannakkeet ovelle.Laatu ihan ok,tai hyvät aihiot
Tulliin meni ostohinnan päälle vähän alta 80€
Pommin kestävän oloiset,saumoissa mainittavaa sekä viimeistelyssä muutenkin.
Puhallus kopin kautta,kovalla virralla saumat uusiksi päälle,roiskeiden hionta,laatikon kiinnikkeen siistintä,maali päälle niin vastaa omia kriteereitä.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Tästä tulee tiukka laitos meinaatko saadaa ens keväälle ajoon? Mikäs loota tulee? R154 5 speed vai toi 6 speed? Entäs mitä perää oot ajatellu?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Moi, mitkä jarrut tähän tulee?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Ensi kesä taitaa olla toiveajattelua mutta jos tulevan vuoden aikana tämä olisi nipussa ja säädettunä/penkitettynä niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.
Jarruista,tuolta ekalta sivulta kunnostettujen jarrujen specsit ja kuvat,eli W126 iso jarrusarja+Black diamond kilppeet.
Perästä,tuolta ekalta sivulta löytyy kuvat ja specsit perä ratkaisusta.Elikäs Sultzin muokkaama vakio W123 taka-akseli johon sovitettu BMW E36 M3 210 iso perä sekä Karpiolan valmistamat vetarit,Vw 108mm sisänivelet ja e36 ulkonivelet.
Akseli pitäisi saada takaisin puhalluksesta toivottavasti ensi viikon aikana,tehdä muutama lisätuki perälle ja vetää maalit päälle.
Vakio koneen kumit pitäisi saapua myös tulevalla viikolla niin pääsee uretaani valu hommiin.
Laatikon kanssa homma vielä auki,R154 EI,V160/1 mahdollisesti,G-Force epätodennäköisesti,manuaalikoneistoinen TH400 mahdollisesti.
Tuo homma ihan auki vielä,riippuu täysin budjetista kun se on ajankohtainen,nuo vakio V160 ovat täysin ylihinnoiteltuja.
Jarruista,tuolta ekalta sivulta kunnostettujen jarrujen specsit ja kuvat,eli W126 iso jarrusarja+Black diamond kilppeet.
Perästä,tuolta ekalta sivulta löytyy kuvat ja specsit perä ratkaisusta.Elikäs Sultzin muokkaama vakio W123 taka-akseli johon sovitettu BMW E36 M3 210 iso perä sekä Karpiolan valmistamat vetarit,Vw 108mm sisänivelet ja e36 ulkonivelet.
Akseli pitäisi saada takaisin puhalluksesta toivottavasti ensi viikon aikana,tehdä muutama lisätuki perälle ja vetää maalit päälle.
Vakio koneen kumit pitäisi saapua myös tulevalla viikolla niin pääsee uretaani valu hommiin.
Laatikon kanssa homma vielä auki,R154 EI,V160/1 mahdollisesti,G-Force epätodennäköisesti,manuaalikoneistoinen TH400 mahdollisesti.
Tuo homma ihan auki vielä,riippuu täysin budjetista kun se on ajankohtainen,nuo vakio V160 ovat täysin ylihinnoiteltuja.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Jarruista...
Juu, kiinnitin tuohon suunniteltuun jarrusettiin huomiota ja siksi kysyinkin. Nythän en tiedä auton käyttötarkoitusta, tuleeko stripille, radalle vai onko show piece ja harrastepeli? Sen verran tarkalla ajatuksella ja silmällä kuitenkin autoa rakennat, joten ajattelin josko jarrutkin olisivat samalla tasolla .
Juu, kiinnitin tuohon suunniteltuun jarrusettiin huomiota ja siksi kysyinkin. Nythän en tiedä auton käyttötarkoitusta, tuleeko stripille, radalle vai onko show piece ja harrastepeli? Sen verran tarkalla ajatuksella ja silmällä kuitenkin autoa rakennat, joten ajattelin josko jarrutkin olisivat samalla tasolla .
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Pääasiallisesti ihan katu cruisailuun,omaksi iloksi ja kanssa autoilijoiden kauhuksi.
Toki stripillä varmasti käydään aina kun mahdollista ja eiköhän joku showkin tule käytyä.
Noihin 16" barockeihin ei mene paljoa isommat levyt eteen.
Selväähän se on että näissä on alustaratkaisut/geometria sillä tasolla että mitenkään "järkevää" ajettavaa laitteesta tuskin tulee,suunniteluilla tehoilla.
Jännitys lisää vauhdin tuntua,muistuu mieleen eräs kaverin 2002 Turbo joka 450hv tehoilla,oli monta kertaa pelottavampi kuin esim vastaavasti e34 M5 turbo +850hv. Tuossa 2002 oli sellainen verenmaku suussa koko ajan!
Laite omaan makuun
http://www.youtube.com/watch?v=mktBupX0 ... VXNlmGOogg" onclick="window.open(this.href);return false;
Toki stripillä varmasti käydään aina kun mahdollista ja eiköhän joku showkin tule käytyä.
Noihin 16" barockeihin ei mene paljoa isommat levyt eteen.
Selväähän se on että näissä on alustaratkaisut/geometria sillä tasolla että mitenkään "järkevää" ajettavaa laitteesta tuskin tulee,suunniteluilla tehoilla.
Jännitys lisää vauhdin tuntua,muistuu mieleen eräs kaverin 2002 Turbo joka 450hv tehoilla,oli monta kertaa pelottavampi kuin esim vastaavasti e34 M5 turbo +850hv. Tuossa 2002 oli sellainen verenmaku suussa koko ajan!
Laite omaan makuun
http://www.youtube.com/watch?v=mktBupX0 ... VXNlmGOogg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Hommaa eteenpäin ja melkoisen täys päivä takana.
Koneen korvat puhallettiin tänään ja siistittiin melko rankalla kädellä.
TIGillä saumat uusiksi ja uudestaan puhallus.Odottelevat maalausta.
Laatikon rauta oli sen verran taotun näköinen että sille ei tehty mitään.
Tekee uuden kun laatikko varmistuu ja kone on sovituksessa.
Auto haettiin Liedon Ruoste-Estosta.
Olin varautunut että ilmaista ei touhu ole,meinasin tukehtua kieleen kun kuulin hinnan 800€!
No sai sentään uuden Finicor tarran sivulasiin,alkuperäisen vierelle.
Korvatulpat päässä,ilman pakoputkea matka jatkui Kolibriin.
Auton pesun jälkeen paljastui karu totuus. Sitä prkl kotelosuojaa oli KAIKKI auton pintapellit täynnä.Kattoa myöten.
Koitin soitella perään ja kysyä että miten edetään.Putiikki oli tietysti kiinni.
Noh 6h pesun jälkeen voi sanoa että nyt on hyvä.Kaavalla 1,5l tärpättiä maalipintojen pesuun,purkillinen Glym Tar Remover,purkillinen Glym punaista vahaa.Jätesäkillinen rättejä!
Koneen korvat puhallettiin tänään ja siistittiin melko rankalla kädellä.
TIGillä saumat uusiksi ja uudestaan puhallus.Odottelevat maalausta.
Laatikon rauta oli sen verran taotun näköinen että sille ei tehty mitään.
Tekee uuden kun laatikko varmistuu ja kone on sovituksessa.
Auto haettiin Liedon Ruoste-Estosta.
Olin varautunut että ilmaista ei touhu ole,meinasin tukehtua kieleen kun kuulin hinnan 800€!
No sai sentään uuden Finicor tarran sivulasiin,alkuperäisen vierelle.
Korvatulpat päässä,ilman pakoputkea matka jatkui Kolibriin.
Auton pesun jälkeen paljastui karu totuus. Sitä prkl kotelosuojaa oli KAIKKI auton pintapellit täynnä.Kattoa myöten.
Koitin soitella perään ja kysyä että miten edetään.Putiikki oli tietysti kiinni.
Noh 6h pesun jälkeen voi sanoa että nyt on hyvä.Kaavalla 1,5l tärpättiä maalipintojen pesuun,purkillinen Glym Tar Remover,purkillinen Glym punaista vahaa.Jätesäkillinen rättejä!