W123 200D museointi --> YETI
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
oman mersuni massauksen jälkeen putsailin turtle wax:in superliuotinpesuaineella. Oli tosi tehokasta kamaa, alustamassa roiskeet liukeni heti ja ei vaurioita maalipintaa Ja yleisesti ottaen auto kuin auto niin liikkeessä ruostesuojaus maksaa +- 1000€, oisin massauttanut meidän avensiksen liikkeessä, mutta hinta-arvio oli yli tonnin, niin menin ja ostin ite laadukkaat valvolinen tectyl massat ja massasin ite sitte. Ja harvoin ovat liikkeessä niin huolellisia kuin itse tehtynä, eivät yleensä pura ovi taikka kontin verhoiluja vaan ruiskuttavat viiteen suuntaan roiskivalla suuttimella jostain reijistä sisälle. Verratuna siihen, etä ite purin kaikki verhoilut pois ja putsasin pinnat, jonka jälkeen massa tartui varmasti hyvin ja sitä oli kaikkialla.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Juu niinhän se on kun itse tekee niin saa sellaisen kuin sattuu tulemaan.
Tuo "halpa" hinta selittyy kaiketi sillä että luukkuihin ei laitettu mitään koska ovat juuri ympäri maalatut.Oviin ei koskettu, koska meinasin talven aikana ne vielä purkaa kokonaan ja uusia tiivisteet.Samalla menee tuo suoja sitten ovien sisään.
Käsittely kattoi siis pelkän pohjalevyn sekä pyöränkaaret.
Tänään käytiin hakemassa alustan osat Maskusta K.Nikaderilta takaisin.Seisoivat siellä isommilta töiltä syrjässä 2KK!
Osat matkasivat Piikkiöön Hiekkapuhallus ja Maalaus Knaapille,aikataulu ja hinta oikein kohtuullinen.Huomenna saa kuulemma hakea!
Pari kuvaa muokatuista,uudestaan hitsatuista koneenkorvista.On se kumma kun tarvitsee homma tehdä toisella puolen maailmaa ja kun kilkeet saapuu Suomen kamaralle niin tehdään uusiksi
Tuo "halpa" hinta selittyy kaiketi sillä että luukkuihin ei laitettu mitään koska ovat juuri ympäri maalatut.Oviin ei koskettu, koska meinasin talven aikana ne vielä purkaa kokonaan ja uusia tiivisteet.Samalla menee tuo suoja sitten ovien sisään.
Käsittely kattoi siis pelkän pohjalevyn sekä pyöränkaaret.
Tänään käytiin hakemassa alustan osat Maskusta K.Nikaderilta takaisin.Seisoivat siellä isommilta töiltä syrjässä 2KK!
Osat matkasivat Piikkiöön Hiekkapuhallus ja Maalaus Knaapille,aikataulu ja hinta oikein kohtuullinen.Huomenna saa kuulemma hakea!
Pari kuvaa muokatuista,uudestaan hitsatuista koneenkorvista.On se kumma kun tarvitsee homma tehdä toisella puolen maailmaa ja kun kilkeet saapuu Suomen kamaralle niin tehdään uusiksi
Viimeksi muokannut hejola, Ke 26.11.2014 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
No eikö tuollaiset osat tee suomessa jokainen jolta hitsi löytyy?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Syynä valmiiden osien tilaamisessa laiskuus,meinasin että säästää vaivaa kun joku jo tuollaisen koneen on sovittanut että en rupea pyörää uusiksi keksimään.Mutta juu tosiaan miltei samalla vaivalla olisi kokonaan itse tehnyt kokonaan uudet.S202 kirjoitti:No eikö tuollaiset osat tee suomessa jokainen jolta hitsi löytyy?
Ja kysymykseen vastaus,ei tee.Vaikka kauhesti simppelimäksi tästä homma mene.
Tiedän muutaman "ammattimihen",levyseppähitsarin joiden tuotoksista itku ja nauru tulisi.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Toivotaan että sopivuus paikoilleen on parempaa tasoa kun tuotteen laatu, meinaan sittenhän se oli vain rahan ja ajan hukkaa tilata jos moottori istuu kierossa konetilaan ja joutuu vielä sihtaamaan senkin kohdalleenhejola kirjoitti:Syynä valmiiden osien tilaamisessa laiskuus,meinasin että säästää vaivaa kun joku jo tuollaisen koneen on sovittanut että en rupea pyörää uusiksi keksimään.Mutta juu tosiaan miltei samalla vaivalla olisi kokonaan itse tehnyt kokonaan uudet.S202 kirjoitti:No eikö tuollaiset osat tee suomessa jokainen jolta hitsi löytyy?
Ja kysymykseen vastaus,ei tee.Vaikka kauhesti simppelimäksi tästä homma mene.
Tiedän muutaman "ammattimihen",levyseppähitsarin joiden tuotoksista itku ja nauru tulisi.
IG: @pyrytakkunen
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Sitten sen näkee,sikäli kone jää vinoon niin napsusta Thaiman matkaa katsomaan,mennä ihan henkilökohtaisesti palauttamaan nuo
Homma eteni tänään hyvin,puhalletut takapään osat haettiin Knaapilta.
Työnjälki moitteeton ja kuten mainitsin niin korvaus varsin kohtuullinen ja päivässä! Iso peukku!
Sisusta niputettiin tänään lattiasta kattoon uusineen mattoineen ja kilkkeineen.Kaikki osat jotka ovat irti olleet,on pesty ja käsitelty tavalla toi toisella.
Koko kori pestiin sisältä vielä Cillitbang rasvanpoistajalla
Joskos huomenna saisi muutaman kuvan onnistumaan sisustasta.
Homma eteni tänään hyvin,puhalletut takapään osat haettiin Knaapilta.
Työnjälki moitteeton ja kuten mainitsin niin korvaus varsin kohtuullinen ja päivässä! Iso peukku!
Sisusta niputettiin tänään lattiasta kattoon uusineen mattoineen ja kilkkeineen.Kaikki osat jotka ovat irti olleet,on pesty ja käsitelty tavalla toi toisella.
Koko kori pestiin sisältä vielä Cillitbang rasvanpoistajalla
Joskos huomenna saisi muutaman kuvan onnistumaan sisustasta.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Hommat korin osilta toistaiseksi hanskassa.Talliin odottelemaan että saa tekniikan osia nippuun ja pääsee sovitus hommiin.
Etukumit huomattavasti liian matalat,katsotaan minkä kokoiset valikoituu kunhan saa alustan paikoilleen.
Tulevalla viikolla vielä jumppaa taka-akselin merkeissä,jonka jälkeen loppuvuoden loma harrastamisesta.
Muutama pikainen räpsy.
Etukumit huomattavasti liian matalat,katsotaan minkä kokoiset valikoituu kunhan saa alustan paikoilleen.
Tulevalla viikolla vielä jumppaa taka-akselin merkeissä,jonka jälkeen loppuvuoden loma harrastamisesta.
Muutama pikainen räpsy.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Komia ykako vaikken noista niin välitä ees. Kai seo joku 700hp ees tarkotus ottaa kaksjiisetasta?
S124 & W124
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Kyllä tästä on tarkoitus ihan täysin hyödyttömät tehot ottaa,ratakäyttöön.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
On kyllä törkeen härskin näkönen, hyvällä tavalla. Kun takan noi paksut kumit ja eessä taas pienemmät ja kapeemmat, tulee mieleen iha joku jenkki kiihdytys peli!
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Taka akselia touhuttiin tänään,perän etukannake koteloitiin.Lisättävää taka kannaketta mallailtiin paikoilleen.
Akseli on tosiaan ollut Sultzin autossa paikoillaan ST 606 tekniikalla noin 20tkm ja hyvin on kestänyt.
Kuvista puuttuu perän takakanteen vakio puslan kiinnittävä rauta.
Tuo mallailtu latta tulee vielä lisäksi vahvistamaan perän kiinitystä kelkkaan.
Huomenna jatkuu...
Akseli on tosiaan ollut Sultzin autossa paikoillaan ST 606 tekniikalla noin 20tkm ja hyvin on kestänyt.
Kuvista puuttuu perän takakanteen vakio puslan kiinnittävä rauta.
Tuo mallailtu latta tulee vielä lisäksi vahvistamaan perän kiinitystä kelkkaan.
Huomenna jatkuu...
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Perän lisätuesta tuli pitkälti,ydinsodan kestävä.Kipinät hiottiin pois,joitain saumoja siistittiin.
Kaikkiin osiin väri päälle,upporasitus mustaa.
Perän takakoppa odottelee lasikuulapuhallusta sen jälkeen alumiinille tarkoitettu lakka pintaan.
Alkuperäinen huohotus muokataan samalla.
Huomenna uuni auki ja katsomaan mitä tulee ulos
Kaikkiin osiin väri päälle,upporasitus mustaa.
Perän takakoppa odottelee lasikuulapuhallusta sen jälkeen alumiinille tarkoitettu lakka pintaan.
Alkuperäinen huohotus muokataan samalla.
Huomenna uuni auki ja katsomaan mitä tulee ulos
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Nyt on kyllä tekemisessä ajatus mukana. Hienoa katsoa kun asiat tehdään kunnolla eikä mennä siitä mistä aita on matalin.
Mielenkiinnolla seurataan ja odotetaan valmistumista.
Mielenkiinnolla seurataan ja odotetaan valmistumista.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Seuraavaksi puslia ihmettelemään.Kaikki uudet pultit akseliin pitäisi vielä hakea,vetareihin/perän kannakeisiin kovat.
Puhtaita osia on mukava koota kun laittaa vähän taustalle musiikkia,eteisessä.
Puhtaita osia on mukava koota kun laittaa vähän taustalle musiikkia,eteisessä.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Kaveri mittasi,piirsi kuvan puslista.Jos vaikka sarjatuotantona näitä rupeaa tekemään,täyttämään melkoisen aukon uretaani pusla markkinoilla. Meinaan w123 korisen takatukivarsien kohdalla
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Mikäli teet/teetätät noita puslia todellakin usemman sarjan niin täällä olisi kiinostusta ostaa ainakin yhdet..
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Itelläki ois tarkotus vaihtaa kaikki puslat alustaan, kuhan oon saanut peltihommat loppuun. Eli täälläkin ois kiinnostusta noihin pusliin
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Ei mikään mahdoton idea jos samalla tilaa muutaman setin.
Täytyy tehdä nyt ensin tämä tsetti ja katsoa että välyksiltään tulee sopiva.
Tuo kyseinen tanko jonka ostin on melko hintavaa,"merkki" tavaraa,Superflex. 180€/ft
Täytyy tehdä nyt ensin tämä tsetti ja katsoa että välyksiltään tulee sopiva.
Tuo kyseinen tanko jonka ostin on melko hintavaa,"merkki" tavaraa,Superflex. 180€/ft
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Noniin, siisti takakannake, tollai se olis pitänyt itsekin tehdä mutta oli olevinaan kiire sillon saada auto ajoon kun alla oli luotettava Ford merkkinen harraste joka sitten porsikin ennen mersun valmistumista. Kiirehän siinä sitten tulikin
Teitkö itse perälle mitään? Lähinnä sitä lukon kiristystä?
Teitkö itse perälle mitään? Lähinnä sitä lukon kiristystä?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Juu kannakkeesta tuli melko pomminkestävän oloinen...
Perän meinasin käyttää Särkikoskella ennen autoon asennusta.
Sisäniveliin pitäisi vielä löytää pulttien alle puolikuun malliset "levyt" tai miksi niitä nyt kutsutaankaan.
Sekä käydä marmorilta tilaamassa uusi nopeusanturi perään.
Suunnitelmissa etsiä eteen toiselle puolen ABS varustettu napa niin saadaan sitten sieltä nopeustieto sekä tuolta perästä toinen nopeustieto eculle luistonestoa/mittaristoa varten.Ja toki sitä voidaan sitten hyödyntää ja säätää tiedonkeruun kautta.
Jos sattuu löytymään tuollaista etu ABS olka-akselia sekä triggeri kehällä olevaa napaa niin sopii tarjota.
W126 käy myös ristiin?
Perän meinasin käyttää Särkikoskella ennen autoon asennusta.
Sisäniveliin pitäisi vielä löytää pulttien alle puolikuun malliset "levyt" tai miksi niitä nyt kutsutaankaan.
Sekä käydä marmorilta tilaamassa uusi nopeusanturi perään.
Suunnitelmissa etsiä eteen toiselle puolen ABS varustettu napa niin saadaan sitten sieltä nopeustieto sekä tuolta perästä toinen nopeustieto eculle luistonestoa/mittaristoa varten.Ja toki sitä voidaan sitten hyödyntää ja säätää tiedonkeruun kautta.
Jos sattuu löytymään tuollaista etu ABS olka-akselia sekä triggeri kehällä olevaa napaa niin sopii tarjota.
W126 käy myös ristiin?
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Perään ostin itse uuden orkkis nopeusanturin silloin, ajettu sillä ehkä jotain 10-15tkm
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Katselinkin että on ihan siisti,tai siis oli.Sultzi kirjoitti:Perään ostin itse uuden orkkis nopeusanturin silloin, ajettu sillä ehkä jotain 10-15tkm
Laitoin teipin suojaksi puhallukseen.Oli lähtenyt irti ja kuljetuksessa vielä haljennut koko liitinrunko.
Muistatko mitä oli hintaa? Ostitko marmorilta vai saiko tarvikkeena jstn?
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Marmorilta kaverin kautta, muutama kymppi se vaan mielestäni oli
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Pusla prokkis etenee.
Takakannakeesta poistettiin originaali kumi polttamalla,jonka jälkeen puhallus.Takakannake valetaan kahdessa osassa,puoli kerrallaan.
Kelkan isot puslat on tyhjennetty vingulla,puhalettu.Jäätävä homma muuten.
Pusliin kaadettiin sulaa steariinia pohjalle että keskiholkki saatiin haluttuun paikkaan.
Sekä puslan irroitusta levystä helpottamaan.
Takakannakeesta poistettiin originaali kumi polttamalla,jonka jälkeen puhallus.Takakannake valetaan kahdessa osassa,puoli kerrallaan.
Kelkan isot puslat on tyhjennetty vingulla,puhalettu.Jäätävä homma muuten.
Pusliin kaadettiin sulaa steariinia pohjalle että keskiholkki saatiin haluttuun paikkaan.
Sekä puslan irroitusta levystä helpottamaan.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Huomattavan asiallista duunia . Mikä Shore A kovuus tulee?hejola kirjoitti:Pusla prokkis etenee.
Takakannakeesta poistettiin originaali kumi polttamalla,jonka jälkeen puhallus.Takakannake valetaan kahdessa osassa,puoli kerrallaan.
Kelkan isot puslat on tyhjennetty vingulla,puhalettu.Jäätävä homma muuten.
Pusliin kaadettiin sulaa steariinia pohjalle että keskiholkki saatiin haluttuun paikkaan.
Sekä puslan irroitusta levystä helpottamaan.
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/w123.4/IMG_0531.JPG?img=img1440 ]
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/w123.4/IMG_0561.JPG?img=img1440 ]
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/w123.4/IMG_0564.JPG?img=img1440 ]
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/w123.4/IMG_0565.JPG?img=img1440 ]
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/w123.4/IMG_0537.JPG?img=img1440 ]
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/w123.4/IMG_0569.JPG?img=img1440 ]
Onko muuten tuo ruskea muovailuvahaa...?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
PMC-790,90 shoren asteikolla.
http://www.silcom.fi/fi/Polyuretaanikum ... nikumi/197" onclick="window.open(this.href);return false;
Huomenna taka kannakkeen toisen puolen valu,ylihuomenna kilkeet muutamaksi tunniksi 65 asteiseen uuniin.
Juu se on muovailuvahaa
http://www.silcom.fi/fi/Polyuretaanikum ... nikumi/197" onclick="window.open(this.href);return false;
Huomenna taka kannakkeen toisen puolen valu,ylihuomenna kilkeet muutamaksi tunniksi 65 asteiseen uuniin.
Juu se on muovailuvahaa
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Hienoa jälkeä
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Oho, 90 shore, pysyykö paikat hampaissa...hejola kirjoitti:PMC-790,90 shoren asteikolla.
http://www.silcom.fi/fi/Polyuretaanikum ... nikumi/197" onclick="window.open(this.href);return false;
Huomenna taka kannakkeen toisen puolen valu,ylihuomenna kilkeet muutamaksi tunniksi 65 asteiseen uuniin.
Juu se on muovailuvahaa
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Kelkan puslista tuli hyvät,vielä uunitus ja maali päälle.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Piparit uunissa