Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei jumalauta. Kyllä nyt sai tulli ja viherpiipertäjät nenilleen kunnolla. Katselin just jos tuon talvi-Audin päivittäisi kymmenen vuotta tuoreempaan, niin veroprosentti tuollasella möhköllä on 27,5. Oikeen alkaa naurattaa. Ja muutenkin, nyt ei enää tarvi pitää kiinni tosta 2001 vuoden rajasta jos katsoo vanhempia autoja. Tosi tuo raja edelleen sorsii käyttömaksun muodossa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 93
- Liittynyt: Ke 10.04.2013 21:03
Re: Tarinointia tuontiautoista
osku1619 kirjoitti:Kylläpä nyt rupes itseäkin kiinostamaan tuoda iso myllyinen kone Saksasta !noroljan kirjoitti:Tuon scorpion-70:kin tuoman CL600 Faceliftin veroprosentti on vissiin nyt sitten 27.7% (kun käyttöönottopäivä on vuosina 2003 - 2007).
Rupeaa olemaan jo jotain järkeä näissä vanhoissa isopäästöisissä vehkeissä taas!
Ei muuta kun tuumasta toimeen, mukava olisi saada toinenkin V12 Bi-turbo harrastaja foorumille
W215
W639
W639
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ny äkkiä laittamaan hyviä ässiä ja ceeälliä nettiautoon 'myyntin' edullisesti, ja kaveri sen het samointein 'ostamaan' niin saadaan vertailuhinnat kohdilleen...
27% on hyvä mutta eihän sitä veroo enää vuoden vaihteen pitänyt saada kantaa ollenkaan vaan piti mennä Ollilan malliin - no tulee luultavasti sekin vielä siihen päälle...
taidanpa käydä selailemassa mobile.de:tä
27% on hyvä mutta eihän sitä veroo enää vuoden vaihteen pitänyt saada kantaa ollenkaan vaan piti mennä Ollilan malliin - no tulee luultavasti sekin vielä siihen päälle...
taidanpa käydä selailemassa mobile.de:tä
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuo olisi hyvä tapa laitella myyntiin olemattomia autoja nettiautoon, jollain pussihousun nimellä ja esittää ne sitten tullille arvostaMiHe kirjoitti:Ny äkkiä laittamaan hyviä ässiä ja ceeälliä nettiautoon 'myyntin' edullisesti, ja kaveri sen het samointein 'ostamaan' niin saadaan vertailuhinnat kohdilleen...
27% on hyvä mutta eihän sitä veroo enää vuoden vaihteen pitänyt saada kantaa ollenkaan vaan piti mennä Ollilan malliin - no tulee luultavasti sekin vielä siihen päälle...
taidanpa käydä selailemassa mobile.de:tä
Rupean olemaan jo sitä mieltä, että parempi ettei autovero poistuisi. Näitä ehdotuksia/laskelmia kun lukee, vuotuisen ajoneuvoveron nostosta vastaavasti, niin aina ne koskee kaikkia. Onhan se nyt kumma, että jo autoveroa maksetusta autosta nostetaan ajoneuvoveroa mukamas saman verran, kun autoista, josta ei enää maksettaisi autoveroa. Eihän se nyt noin voi mennä, mutta luultavasti menee tulevaisuudessa.
Aina näissä tarinoissa kerrotaan, että ajoneuvovero on keskimäärin jotain 150-200e/vuodessa. No varmaan onkin jossain yariksessa
Ite ainakin maksan yli 2000e vuodessa jo nyt pelkkää ajoneuvoveroa ja ei siihen kyllä kummosta korotusta enää perse kestä
Tässä nyt yksi versio laskelmista:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/raju- ... a/CsruC6c7" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mistä autosta maksat yli 2000 euroa vuodessa käyttömaksua ???
Todellisuudessä käyttömaksuja on nostettu kokoajan ja ajatuksena on ollut siirtyä autoverosta autonkäyttömaksuun.
Nykyiset käyttömaksut ovat jo osoittain korvanneet autoveron .
Todellisuudessä käyttömaksuja on nostettu kokoajan ja ajatuksena on ollut siirtyä autoverosta autonkäyttömaksuun.
Nykyiset käyttömaksut ovat jo osoittain korvanneet autoveron .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei kai nyt kellään foorumilaisella vain yhtä autoa ole
Re: Tarinointia tuontiautoista
Se on toki useammasta autosta tuo summa, mutta huomaapahan paremmin nousun vuosittain. Yhden auton summassa sitä korotusta ei välttämättä niin huomaisikaan.
Tosiaan vuotuista veroa on kokoajan nostettu ja vähän niikun huomaamatta, mutta täällä tosiaan aina tulee kaikkiverot toisten päälle. Kohtahan autoveron voisi jo poistaa, kun ajoneuvoveroja on nostettu niin paljon, mutta eihän se niin mene.
Naapurin ukko kävi tossa kyselemässä, kun sillä on joku vanha pakettiauto ja ihmetteli, että joutuuko hän maksamaan melkein 600e perusveroa ja siihen dieselveron (halvan) päälle tuosta autosta, jolla ajelee parinviikoin välein. No niinhän se menee. Totesi, että jatkossa ajelee sitten ilman veroja sen kerran kun ajelee, että ei kai hän yhteensä 700e maksa veroja vuodessa sen hintaisesta autosta.
Tästä vaan tulee mieleen, että rupeaa jo nämä verot kiinnittämään huomiota, sellaisissakin, jotka ei aikaisemmin ole asiaa edes noteerannut.
Ensivuonna taas nousee perusvero ja uutisoinnin mukaan muutamia euroja keskimäärin No 320g/km päästöillä selvisi tänä vuonna 480e, ensi vuonna sitten 526e, eli semmoset 10% nousee taas
Tosiaan vuotuista veroa on kokoajan nostettu ja vähän niikun huomaamatta, mutta täällä tosiaan aina tulee kaikkiverot toisten päälle. Kohtahan autoveron voisi jo poistaa, kun ajoneuvoveroja on nostettu niin paljon, mutta eihän se niin mene.
Naapurin ukko kävi tossa kyselemässä, kun sillä on joku vanha pakettiauto ja ihmetteli, että joutuuko hän maksamaan melkein 600e perusveroa ja siihen dieselveron (halvan) päälle tuosta autosta, jolla ajelee parinviikoin välein. No niinhän se menee. Totesi, että jatkossa ajelee sitten ilman veroja sen kerran kun ajelee, että ei kai hän yhteensä 700e maksa veroja vuodessa sen hintaisesta autosta.
Tästä vaan tulee mieleen, että rupeaa jo nämä verot kiinnittämään huomiota, sellaisissakin, jotka ei aikaisemmin ole asiaa edes noteerannut.
Ensivuonna taas nousee perusvero ja uutisoinnin mukaan muutamia euroja keskimäärin No 320g/km päästöillä selvisi tänä vuonna 480e, ensi vuonna sitten 526e, eli semmoset 10% nousee taas
Re: Tarinointia tuontiautoista
Veroa vissiin joutuu maksamaan, vaikka auto olisi seisonnassa?
Ei taida tulla palautusta...
Ei taida tulla palautusta...
Re: Tarinointia tuontiautoista
http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekiste ... ostapoisto" onclick="window.open(this.href);return false;
Jahas. Seisonta-ajalta saakin veronpalautuksen.
Jahas. Seisonta-ajalta saakin veronpalautuksen.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tammikuun lista on julkaistu Tullin sivuilla.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Tarinointia tuontiautoista
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... kot/autot/MouTine kirjoitti:Tammikuun lista on julkaistu Tullin sivuilla.
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ainakin pikavilkaisulla nyt on prosentit KHO:n päätöksen mukaisesti.osku1619 kirjoitti:http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... kot/autot/MouTine kirjoitti:Tammikuun lista on julkaistu Tullin sivuilla.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Milloinhan ensimmäiset päätökset käsittelyssä oleviin oikaisuvaatimuksiin tulevat, eikös niitä pitänyt tässä kuussa alkaa käsittelemään? Ilmoitelkaahan tähän ketjuun josko päätöksiä alkaa tippumaan! Toinen asia onkin sitten se, että missä vaiheessa rahat palautetaan päätöksen jälkeen...
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kappas vaan. Nyt on ostamieni ässien veroprosentti johdonmukaisesti 30%, eikä yli 36%, kuten omassa veropäätöksessäni. Toivottavasti valitus tuottaa tulosta. Saisin palautusta sen verran, että voisin maksella veholle vaatimuksenmukaisuustodistuksen
Re: Tarinointia tuontiautoista
Luulisin olevani aika alkupäässä, kun olen jättänyt oikaisuvaatimuksen marraskuussa 2013 (toki on siellä paljon vanhempiakin vielä käsittelemättä, mutta eiköhän suurin massa ole jätetty loppuvuodesta 2014). Ilmoittelen heti kun jotain kuuluu.Petomaani kirjoitti:Milloinhan ensimmäiset päätökset käsittelyssä oleviin oikaisuvaatimuksiin tulevat, eikös niitä pitänyt tässä kuussa alkaa käsittelemään? Ilmoitelkaahan tähän ketjuun josko päätöksiä alkaa tippumaan! Toinen asia onkin sitten se, että missä vaiheessa rahat palautetaan päätöksen jälkeen...
Re: Tarinointia tuontiautoista
Oma oikaisuvaatimukseni päätyi tullille viime vuoden toiseksiviimeisenä päivänä, niin siitä saa paremman käsityksen ruuhkasta
Jos se valmistuu ennen kesää, niin yllätyn.
Jos se valmistuu ennen kesää, niin yllätyn.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Jätin oman oikaisupäätökseni elokuussa 2013, joten toivottavasti olen ilmoittelemassa asiasta jo tovin aiemmin =)tj86430 kirjoitti:Luulisin olevani aika alkupäässä, kun olen jättänyt oikaisuvaatimuksen marraskuussa 2013 (toki on siellä paljon vanhempiakin vielä käsittelemättä, mutta eiköhän suurin massa ole jätetty loppuvuodesta 2014). Ilmoittelen heti kun jotain kuuluu.Petomaani kirjoitti:Milloinhan ensimmäiset päätökset käsittelyssä oleviin oikaisuvaatimuksiin tulevat, eikös niitä pitänyt tässä kuussa alkaa käsittelemään? Ilmoitelkaahan tähän ketjuun josko päätöksiä alkaa tippumaan! Toinen asia onkin sitten se, että missä vaiheessa rahat palautetaan päätöksen jälkeen...
Re: Tarinointia tuontiautoista
Verotuspäätökset tulevat yhä muutamassa päivässä. Sen sijaan oikaisuissa menee kuukausia...
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tai vuosia....tn62634 kirjoitti:Verotuspäätökset tulevat yhä muutamassa päivässä. Sen sijaan oikaisuissa menee kuukausia...
Tullihan lakkasi vastaamasta oikaisuvaatimuksiin viimeistään reilu vuosi sitten kokonaan, kun Kouvolan HO:n päätös, jossa tulli hävisi, tuli. Sen jälkeen on vain odoteltu KHO:n päätöstä, ja nyt kun se tuli, niin sumaa voidaan alkaa purkaa. Voi olla että jo ennen Kouvolan HO:n päätöstä on lakattu käsittelemästä oikaisuvaatimuksia, kun on odotettu sitä. En tiedä kuinka pitkä jono siellä on odottamassa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Molemmat ovat toki tärkeitä, mutta poikkeuksellisesti rekisterikilvet voisi antaa ihmisille jo ennen veropäätöstäkin. Ja keskittyä hoitamaan virheensä alta pois ennen kuin uusia tehdään.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Olis taas moneen vuoteen asialistalla auton tullaus. Eli tuollainen 2003 s203 270cdi manuaali 270tkm. Mitähän ne keksii sille veroksi... Tammikuun tilastojen mukaan ei kyllä paljoa yli tuhannen euron mennä?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mahti (mikset muuten katso sieltä itse?) sanoo yleiseksi myyntihinnaksi 5785. Sitä sitten vaan veroprosentilla kertomaan. Veroprosentti taitaa olla 27,1, joten arvelisin veroksi n. 1568Sergey kirjoitti:Olis taas moneen vuoteen asialistalla auton tullaus. Eli tuollainen 2003 s203 270cdi manuaali 270tkm. Mitähän ne keksii sille veroksi... Tammikuun tilastojen mukaan ei kyllä paljoa yli tuhannen euron mennä?
Re: Tarinointia tuontiautoista
katsoinkin sieltä, tuo oli lähinnä mutinaa muiden iloksi
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Tarinointia tuontiautoista
Nyt olisi sopiva auto ilmeisesti löydetty, mutta hommassa on pari käytännön mutkaa matkassa, joten neuvoja/suosituksia tarvitaan.
- auto tulee huollosta tiistaina. Seuraavana tiistaina lähden itse pariksi viikoksi reissuun. Sitä ennen ainoa teoreettinen mahdollisuus olisi hakea auto lentämällä paikalle to iltana, tekemällä kaupat pe ja ajamalla kotiin la. Ainakin kauppiaan mukaan kilvet saa vain paikan päällä, ja kilpimaakari on auki vain arkisin ap. Meneekö liian tiukalle?
- autosta ei ole vielä edes kuvia. Kyseessä on Junge Sterne -auto, joten ihan p...ka sen ei pitäisi olla. Auto on tiistai-iltaan varattuna pelkällä puheella, sen jälkeen pitäisi varmaan maksaa esim. käsiraha auton pitämiseksi varattuna perjantaihin. Kuinkahan sitovia liikkeitä uskaltaa tehdä näkemättä autoa, tai edes kuvia.
- auto tulee huollosta tiistaina. Seuraavana tiistaina lähden itse pariksi viikoksi reissuun. Sitä ennen ainoa teoreettinen mahdollisuus olisi hakea auto lentämällä paikalle to iltana, tekemällä kaupat pe ja ajamalla kotiin la. Ainakin kauppiaan mukaan kilvet saa vain paikan päällä, ja kilpimaakari on auki vain arkisin ap. Meneekö liian tiukalle?
- autosta ei ole vielä edes kuvia. Kyseessä on Junge Sterne -auto, joten ihan p...ka sen ei pitäisi olla. Auto on tiistai-iltaan varattuna pelkällä puheella, sen jälkeen pitäisi varmaan maksaa esim. käsiraha auton pitämiseksi varattuna perjantaihin. Kuinkahan sitovia liikkeitä uskaltaa tehdä näkemättä autoa, tai edes kuvia.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mikäs tuossa nyt tiukalle menee kun minä astelin autokauppaan noin kello 12:00 ja lähdin kello 15:00 ajamaan kilvitetyllä autolla. Koko hommaan lentoaikoineen meni 26h ja sen jälkeen olin siis tukholman satamassa nukkumassa auton penkillä.
Kilpipikonttorissa oli poikkeuksellinen ryysis, sen takia meni noinkin kauan.
Minun auton osto kestää keskimäärin 5-10 minuuttia.
Kilpipikonttorissa oli poikkeuksellinen ryysis, sen takia meni noinkin kauan.
Minun auton osto kestää keskimäärin 5-10 minuuttia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Tarinointia tuontiautoista
sanoivat että kilpiä ei saa kuin aamullaveskola kirjoitti:Mikäs tuossa nyt tiukalle menee kun minä astelin autokauppaan noin kello 12:00 ja lähdin kello 15:00 ajamaan kilvitetyllä autolla. Koko hommaan lentoaikoineen meni 26h ja sen jälkeen olin siis tukholman satamassa nukkumassa auton penkillä.
Kilpipikonttorissa oli poikkeuksellinen ryysis, sen takia meni noinkin kauan.
Minun auton osto kestää keskimäärin 5-10 minuuttia.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ne rekisteröintitoimistot ovat monessa paikkaa perjantaisin auki vain puoleenpäivään. Tammikuun alussa olin perjantaina myyjän kanssa Hampurin Harburgin rekisteröintitoimistossa kahta vaille 12. Tiukille meni, mutta kun jonotuslappu oli kädessä niin kilvet saatiin.
Olen ostanut nyt kaksi JS-Mersua näkemättä kuvaakaan. Ei se siitä miksikään muutu näkeekö kuvaa vai ei. Toisen olen menossa maaliskuussa hakemaan Hampurista. Maksoin koko kauppasumman tilille jo etukäteen. JS:ssä on kymmenen päivän Umtauschreht eli ei pitäisi paskaa olla myynnissä. Kolaroituhan voi olla mutta kysy onko. Kertovat millä summalla korjattu ja mitä. Sitten voi miettiä ostaako kolaroitua.
Käske kilvittää se auto etukäteen. Niin minäkin olen pari kertaa tehnyt. Pääset lähtemään suoraan liikkeen pihasta. Passista kopio ja IBAN- ja BIC-koodit myyjälle niin ei tarvi mennä rekisteröimään itse ollenkaan.
Olen ostanut nyt kaksi JS-Mersua näkemättä kuvaakaan. Ei se siitä miksikään muutu näkeekö kuvaa vai ei. Toisen olen menossa maaliskuussa hakemaan Hampurista. Maksoin koko kauppasumman tilille jo etukäteen. JS:ssä on kymmenen päivän Umtauschreht eli ei pitäisi paskaa olla myynnissä. Kolaroituhan voi olla mutta kysy onko. Kertovat millä summalla korjattu ja mitä. Sitten voi miettiä ostaako kolaroitua.
Käske kilvittää se auto etukäteen. Niin minäkin olen pari kertaa tehnyt. Pääset lähtemään suoraan liikkeen pihasta. Passista kopio ja IBAN- ja BIC-koodit myyjälle niin ei tarvi mennä rekisteröimään itse ollenkaan.
Re: Tarinointia tuontiautoista
myyjä väitti että passi tarvitaan kilpitoimistoon.tn62634 kirjoitti:Ne rekisteröintitoimistot ovat monessa paikkaa perjantaisin auki vain puoleenpäivään. Tammikuun alussa olin perjantaina myyjän kanssa Hampurin Harburgin rekisteröintitoimistossa kahta vaille 12. Tiukille meni, mutta kun jonotuslappu oli kädessä niin kilvet saatiin.
Olen ostanut nyt kaksi JS-Mersua näkemättä kuvaakaan. Ei se siitä miksikään muutu näkeekö kuvaa vai ei. Toisen olen menossa maaliskuussa hakemaan Hampurista. Maksoin koko kauppasumman tilille jo etukäteen. JS:ssä on kymmenen päivän Umtauschreht eli ei pitäisi paskaa olla myynnissä. Kolaroituhan voi olla mutta kysy onko. Kertovat millä summalla korjattu ja mitä. Sitten voi miettiä ostaako kolaroitua.
Käske kilvittää se auto etukäteen. Niin minäkin olen pari kertaa tehnyt. Pääset lähtemään suoraan liikkeen pihasta. Passista kopio ja IBAN- ja BIC-koodit myyjälle niin ei tarvi mennä rekisteröimään itse ollenkaan.
se on yksi vaihtoehto että maksan nyt ja noudan vasta reissuni jälkeen.
e: jos saisi valmiiksi kilvissä, niin voisin hakea vasta la-aamuna.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Passin kopio esim. sähköpostilla pitäisi riittää rekisteröintiin. Tosin käytäntöjähän voi olla erilaisia, mutta kuitenkin. Ja ei se auto sieltä liikkeen pihalta katoa, vaikka hakisit myöhemmin. Itselläkin on työkiireitä ja talvirenkaita ei ole joten auto seisoo Wandsbekin toimipisteessä Hampurissa. Ajavat sen sitten sisään pestynä luovutukseen kun noudan maaliskuussa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Jos olet paikan päällä perjantaiaamuna hotellissa ja autokaupassa heti aamulla kahdeksalta niin varmasti ehditte kilvittämään sen. Varmista vain myyjän kanssa ettei kilpikonttorilla ole mikään erikoispäivä ja että hän tuleee mukaan sinne hoitamaan byrokratian. Se on uskomaton suomeen verrattuna.
Kannattaa huomioida, että auto ajetaan sinne kilpikonttorille ja siihenkin voi kulua ruuhkassa vajaa tunti riippuen missä autokauppa sattuu sijaitsemaan ja millainen ruuhka on.
Uskaltaako ostaa näkemättä, se riippuu vuosimallista ja hintahaarukasta. Vanhaa en kyllä maksaisi näkemättä.
Passia näytttiin kilpipajalla, josta otettiin vakuutus, josta sai ihan virallisen vihkosen. Lisäksi passia tarvittiin "valtion konttorilla" jossa auto siirrettiin nimiini ja kilvet "leimattiin". Käytännöt vaihtelevat eri saksan osavaltioissa (vai kaupungeissa), joten myyjän suosituksiin kannattaa turvautua. Punaiset kilvet sitten aina suomeen tuotaviin autoihin, ei keltaisia.
Kannattaa huomioida, että auto ajetaan sinne kilpikonttorille ja siihenkin voi kulua ruuhkassa vajaa tunti riippuen missä autokauppa sattuu sijaitsemaan ja millainen ruuhka on.
Uskaltaako ostaa näkemättä, se riippuu vuosimallista ja hintahaarukasta. Vanhaa en kyllä maksaisi näkemättä.
Passia näytttiin kilpipajalla, josta otettiin vakuutus, josta sai ihan virallisen vihkosen. Lisäksi passia tarvittiin "valtion konttorilla" jossa auto siirrettiin nimiini ja kilvet "leimattiin". Käytännöt vaihtelevat eri saksan osavaltioissa (vai kaupungeissa), joten myyjän suosituksiin kannattaa turvautua. Punaiset kilvet sitten aina suomeen tuotaviin autoihin, ei keltaisia.
Lisää tietoa: www.skg.fi