W212 farkku (vm: 2011) takapää (ilmajouset vain takana) oli joululupyhien pakkasten aikana laskenut vajaat 5 cm. Auto käyntiin, perä nousi ylös ja on siinä pysynyt. Pelitti ajossa moitteetta. Auto oli käyttämättä pari päivää ja perä pysyi ylhäällä kuten pitikin. Tänään kaikki toimi normisti, mutta antoi muutamaan kertaan vikakoodin "Mahlfunktion" ja mittaristoon auton kuva, jossa ylös osoittava nuoli. Kuittaamalla ok:ta vikakoodi sammui ja se palasi muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen. Täytyy alkaa selvittämään sopivaa pajaa pääkaupunkiseudulta tarkempaa analyysiä varten. Ensihätiin toimin auton yöksi lämpimään talliin sulamaan.
Onko kokemuksia vastaavasta oireista? Onko kyseessä jokin tyypillinen vika? Onko jotain huoltokohteita, joiden tarkastamisesta kannattaa aloittaa.
Tiedoista kiitollinen.
Tv FarkkuEemeli
W212 takapään ilmajousitus
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 01.04.2012 18:14
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 01.04.2012 18:14
Re: W212 takapään ilmajousitus
Niinhän siinä kävi, että pajalle ajan sai vasta maanantaiks. Ja torstaina perä laski alas, eikä noussut enää ominvoimin ylös. Auto pajalle odotamaan maanantaita ja diagnoosia. Ilmajousituksesta tuli ilman jousitusta versio. No, onneksi kotinurkissa eikä reissunpäällä.
Tsekkailin osien saatavuutta siltä varalta, että edessä on isompi remppa. Kompura ja molemmat jouset yhteensä n. 750 e ja saksanrahti päälle.. Kotimaisen tarvikekaupan hinta pelkälle kompuralle on hieman enemmän -marmoritiski saa pitää hinnat puolestani omana tietonaan.
Hyvällä tuurilla jousituksessa on joku pienempi vika, mutta jos jousi tai kompura on rikki, niin vaihdatan molemmat jouset ja kompuran samalla kertaa. Ainakin osien osalta saa sitten pari vuotta ajella rauhallisin mielin.
Saksassa toimittajina Miessler Automotive tai Aerosus. Onko kokemuksia? Tai suositteletteko jotain muuta toimittajaa? Arnott ei ilmeisesti toimita W212 sarjaan jousituksen osia.
Tiedosta kiitollinen.
FarkkuEemeli
Tsekkailin osien saatavuutta siltä varalta, että edessä on isompi remppa. Kompura ja molemmat jouset yhteensä n. 750 e ja saksanrahti päälle.. Kotimaisen tarvikekaupan hinta pelkälle kompuralle on hieman enemmän -marmoritiski saa pitää hinnat puolestani omana tietonaan.
Hyvällä tuurilla jousituksessa on joku pienempi vika, mutta jos jousi tai kompura on rikki, niin vaihdatan molemmat jouset ja kompuran samalla kertaa. Ainakin osien osalta saa sitten pari vuotta ajella rauhallisin mielin.
Saksassa toimittajina Miessler Automotive tai Aerosus. Onko kokemuksia? Tai suositteletteko jotain muuta toimittajaa? Arnott ei ilmeisesti toimita W212 sarjaan jousituksen osia.
Tiedosta kiitollinen.
FarkkuEemeli
Re: W212 takapään ilmajousitus
Tyhjennysventtiilin johtoja noista on katkeillut. Seuraa kompuran johtosarjaa ja siinä missä tekee
jyrkän mutkan, niin tuppaa menemään poikki. Sen jälkeen ei enää anna nostaa ylös, vaikka muuten ois järjestelmä pitävä.
Helppo korjata jos moinen vika.
Kattokaas mitä vikakoodit sanoo.
jyrkän mutkan, niin tuppaa menemään poikki. Sen jälkeen ei enää anna nostaa ylös, vaikka muuten ois järjestelmä pitävä.
Helppo korjata jos moinen vika.
Kattokaas mitä vikakoodit sanoo.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 01.04.2012 18:14
Re: W212 takapään ilmajousitus
Hei
Kiitos. Toivottavasti vikaa on noin yksinkertainen. Edullinen korjata ja auton saa nopeasti käyttöön.
Välitin tiedon pajalle. Huomenna sitten selvinnee.
Kiitos vinkistä.
Tv FarkkuEemeli
Kiitos. Toivottavasti vikaa on noin yksinkertainen. Edullinen korjata ja auton saa nopeasti käyttöön.
Välitin tiedon pajalle. Huomenna sitten selvinnee.
Kiitos vinkistä.
Tv FarkkuEemeli
Re: W212 takapään ilmajousitus
S-Sarja W220 tilasin tuolta aerosusilta takapään toisen ilmajousi-iskaritolpan. No, ei ollut kovin hyvä, se ilmapussi vuoti niin että perä vajoaa yön aikana (vanhassa vuoti iskari ja perä ei vajonnut yhtään) ja lisäksi se piti ihmeellistä helisevää ääntä. Otin irti ja lähetin takas ja palauttivat rahat vaikka piti lähettää uusi tilalle. Nyt täytyis kai sitten vaan tilata uus sieltä ja toivoa että on parempi. En oo maksamassa puolta enempää bilsteinistä vaikka laadukkaampi ehkä oliskin. Kyllä tuolta ainakin rahansa takas näemmä saa jos paskaa tulee.
Edit: Niin ja vaimennusteholtaankin se uus iskari oli huono, testerissä antoi 50 arvoksi kun vanha puoli antaa 70. Rengaspaineet oli samat.
Edit: Niin ja vaimennusteholtaankin se uus iskari oli huono, testerissä antoi 50 arvoksi kun vanha puoli antaa 70. Rengaspaineet oli samat.