Pasi M. kirjoitti: Siitä loppuu kohta asteikko kesken. Eikös se bensapumpun ja sytytysosien vaihdonkin jälkeen hilautunut pari pykälää vasemmalle?

Ja jos vielä joka kerralla on tullut lisää tehoakin, alkaa sitten jo vastaamaan vähintäänkin 420:stä.

Kehitys kehittyy ja pitkän aikavälin tavoite on, että täysiäkin ajaessa bensamittarin neula alkaa siirtyä vasemmalta oikealle huippunopeuden samalla tavoitellessa 300 km/h.
Eco-mittari on ilmeisesti poliitikon jälkeen eniten totuutta muunteleva ilmiö maan päällä. Ennen Forte-kuuria ekoneula alkoi taas uhkaavasti painua punaisen asteikon pohjaan kevyessäkin kuormituksessa, esim. vitosella jo loivassa nousussa tai jopa tasamaalla vauhtia varovastikin lisätessä. Nyt se taas näyttää n. 100 km/n nopeuksiin asti osapuilleen etelään eli vaeltaa mustan ja punaisen välisellä ei-kenenkään-maalla - siis tasakaasulla

Nilkan ojennus tietenkin tuuppaa viisarin kaakkoon ja tietenkin sitä helpommin mitä isompi on pykälä ja mitä alemmilta kiepeiltä lähdetään kisuttamaan. Mittari on oivallinen ajanviete matkanteon muuten käydessä kovin tasapaksuksi
En tiedä sitten, onko kyse perstuntumasta ja korvien välistä (ovat joskus ihmeellisen lähellä toisiaan

), mutta koneella tuntuu olevan joskus ns. hyviä ja huonoja päiviä eli välillä lentää kuin siivillä ja välillä taas on kuin vetäisi kärryä perässä. Kai tämä riippuu siitä, onko viimeksi istunut kaverin Fiestassa vaiko Cossussa

Tai sitten pannun hirmuisesta herkkähipiäisyydestä ilmankosteuden, lämpötilan ja kaikenlaisten täytökseen vaikuttavien seikkojen suhteen, kuunkierrosta alkaen
