FORTE-lisäaineet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
timo m
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 27.07.2004 07:00
Paikkakunta: joensuu

FORTE-lisäaineet

Viesti Kirjoittaja timo m »

sain tietoa että noi FORTEn lisäaineet olisivat hyviä :roll:
onko kellään parempaa tietoa näistä polttoaineen, moottoriöljyn, autom. vaihteistoöljyn jne. sekaan laitettavista aineista :?:

kuinka usein niitä kannattaa laittaa ja kuinka paljon on riittävästi jolloin on saavutettu maksimi hyöty aineista vai ovatko nämä vaan uusi juttu markkinoilla.
kohtalaisen hinnakkaita ovat :x
itse laitoin tankkiin pullollisen - muistaakseni 2dl ja automaatin sekaan 1,25dl.

tim ppa
ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kirjoitapas hakuun Forte. Muistaakseni ainakin Day Downhill testasi sitä autossaan ja totesi hyväksi. Muutenkin palaute on ollut positiivista.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Classic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ti 28.09.2004 20:51

Re: FORTE-lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Classic »

timoW201 kirjoitti:sain tietoa että noi FORTEn lisäaineet olisivat hyviä :roll:
onko kellään parempaa tietoa näistä polttoaineen, moottoriöljyn, autom. vaihteistoöljyn jne. sekaan laitettavista aineista :?:

kuinka usein niitä kannattaa laittaa ja kuinka paljon on riittävästi jolloin on saavutettu maksimi hyöty aineista vai ovatko nämä vaan uusi juttu markkinoilla.
kohtalaisen hinnakkaita ovat :x
itse laitoin tankkiin pullollisen - muistaakseni 2dl ja automaatin sekaan 1,25dl.

tim ppa
Sen verran on kokemusta, että kun tuossa välillä oli perheessä myös Mazda 626, jossa oli ihan tyyppivikana sen vuosimallin venttiilinostimien herkkä säksätystaipumus, niin siihen autoon tehtiin liikkeessä tuo Forte-käsittely. Itse asiassa kaksi kertaa peräkkäin. Maksoi kuulemma kaksine öljynvaihtoineen maltaita, onneksi en ollut maksumiehenä.

Se auttoi hetkellisesti, mutta muutaman kuukauden päästä tilanne oli sama ja silloin auto meni vaihtoon. Ts. mitään venttiili ja moottoriremppaa noilla aineilla ei voi tehdä, ainoastaan pitkittää asiaa.
Viimeksi muokannut Classic, Ke 20.10.2004 15:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
timo m
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 27.07.2004 07:00
Paikkakunta: joensuu

niimpä

Viesti Kirjoittaja timo m »

näin ajattelinkin.

ja ajatuksena olikin että jos sillä saa tekohengitystä niin sekin käy mutta mulla ei ole mitään vaikutusta ollut aineilla ja ajttelin vielä lisäksi (kova poika ajattelemaan :idea: ) että jos pistän toisen satsin niin onko se pahasta vai antasko paskan olla paskana vaikka ei mulla ole peltoakaan :D
ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

No mä en ymmärrä tätä moottorin pesua sisältäpäin, koska kaikki se monivuotinen paska lähtee liikkeelle ja pyörii siellä hetken aikaa kaikkissa kanavissa ja nostimissa ja mun mielestä menee entistä enemmän tukkoon. Samaahan on varoteltu kun vaihtaa mineraalit peseviksi synteettisiksi öljyiksi.

Öljyn lisäaineet on kyllä hyviä, tosin halpa öljy+lisäaine=kallista $
kallis öljy = yhtä kallista $
X = samat ominaisuudet
(mun oma kaava :D )
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Onkohan luulotautia: vaihdoin talven pikkuhiljaa salakavalasti lähetessä polttoainesuodattimet 220Dhen ja lisäsin öljynvaihtofirman jäbän ohjeitten mukaan Forten diesel-systeemiä - ja ihan kun ois pikkasen pirteyttä ja vääntöä tullunna lisää.

Ei mitään veret seisauttavaa kylläkään mutta jotenkin perstuntumalla.
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Tarkennuksi, siis tällaisesta aineesta (kovasti kyllä lupailevat, uskokoon ken haluaa) oli kysymys:

FORTÉ Diesel Fuel Conditionerin etuja (dieselkäyttöinen moottori):

* pitää polttonestejärjestelmän ja -pumpun puhtaana
* puhdistaa ruiskutussuuttimet ja palotilan
* puhdas polttonestejärjestelmä annostelee oikein
* moottorin toiminta optimoituu - täysi teho aina käytettävissä
* ei polttonesteenkulutuksen kasvua
* vähentää noen muodostumista ja siten myös öljytilan likaantumista
* vähentää nokipartikkelien määrää sekä muiden päästöjen tasoa
* voitelee sylinterin yläosan, voitelee ja lisää ruiskutussuuttimien ja pumpun ikää
* vähentää kalliita seisokkeja
* parantaa käynnistettävyyttä ja polttonesteen suodatettavuutta
* estää polttonesteen hapettumisen ja neutraloi haitalliset happamat yhdisteet
tankissa
* estää bakteerikasvuston synnyn
* erottaa veden polttonesteestä eikä siirrä vettä polttonestepumpulle
* parannettu voitelusuoja uusille korkeapainejärjestelmien pumpuille
(HFRR-testin mukaisesti)


FORTÉ Diesel Fuel Conditioner -puhdistus parantaa moottorin tehoa ja hyötysuhdetta. Tuote käy suoraruiskutus- ja esikammiodieselmoottoreille, joissa on rivi- tai jakajapumppu, pumppusuutin tai yhteispaine (common rail) järjestelmä voitelevuutensa takia.
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

kaveri tehnyt satoja käsittelyjä fortella ja ei mitään ongelmia, itse olen tehnyt kolmeen autoon ja ei mitään ongelmia, kahdesta ooppelista loppui nostajien naputus , samoin vuotava polttoaine suutin korjautui kun putsattiin polttoainepuoli.
Mersussa en huomannut vaikutusta öljy/polttoainepuolen putsauksessa, ehkä nyt öljyt pysyy kirkkaampina.
Kaverilla kävi öljynvaihdossa w124 300E ja halusi forte käsittelyn koska nostaja/nostajat naputti lämpimänä, kaveri imi n.1l entistä öljyä pois ja kaatoi 2 purkkia fortea myllyyn, koneen pyörittyä n.10min 1500rpm kerroksilla naputus hävisi, koneen annettiin pyöriä 45min ja uudet öljyt sisään.
Omaan marsuun laitetaan polttoaine puolen puhdistusaine huomenna,samalla vaihdetaan suodatin.

PS. Kuopiosta Fortea saa Kuopion Autohuollosta , Savon Dieselin talossa :wink:
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Voin suositella Fortea käytettäväksi. Oikein käytettynä se toimii kyllä, eli poistaa esim karstaa moottorista.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Tonir
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Ma 16.02.2004 17:19
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tonir »

Hyvät aineet ne on.
Ja Mazdaan on nostajat erittäin helpot vaihtaa... ei välttämättä tarvi koko autoa vaihtaa paitsi mersuun :roll:
Avatar
Classic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ti 28.09.2004 20:51

Viesti Kirjoittaja Classic »

Tomperi kirjoitti:Hyvät aineet ne on.
Ja Mazdaan on nostajat erittäin helpot vaihtaa... ei välttämättä tarvi koko autoa vaihtaa paitsi mersuun :roll:
Joo, kyllä ne venttiilin nostajat Mazdaan kuulemma helpot onkin vaihtaa, mutta koko läjän hinta on julmattu, juuri sen takia tuo liikekin yritti noilla Forte-käsittelyillä päästä halvalla. Mutta ei vaan onnistunut ! Onneksi oli tosiaan vaihtoautotakuu päällä ja sain vaihdettu toiseen peliin sillä kertaa.

Toki kokemukseni perustuu siis vain bensakoneeseen ja yhteen automerkkiin.Jokainen kokeilkoon itse pitääkö nuo lentävät mainoslauseet paikkansa, mutta omaan bensa-Mersuuni en kyllä mitään noita mömmöjä tule koskaan laittamaan. Eikä ole taatusti ajankohtaistakaan alle 90tkm ajetulla autolla.
Mane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 29.06.2004 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mane »

Varsinkin CDI koneissa kannattaa käyttää! Oikea tapa on kaataa PA-suodatin sitä täyteen ja loput tankkiin. Suosittelen
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Avatar
JussiK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 06.04.2003 22:38
Paikkakunta: Vantaa

Forte

Viesti Kirjoittaja JussiK »

Eräällä Veholla oikein suosittelivat laittamaan bensan sekaan.
- Köyhyys periytyy -


Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita



Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Vehon asentajat oikein tehopuhdistavat ruikun suuttimet aineella. Seos on aika kova , mutta se siitä. :lol:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Jyry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 419
Liittynyt: Su 11.04.2004 12:49
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Ostos teevee kamaa

Viesti Kirjoittaja Jyry »

Ei mulla ainakaan vaikuttanu automaattiloodan lisäaine yhtään mitään. kylmänä on pykälät mitä sattuu jne. Hyvin luistaa niinkuin ennenkin.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Eilisaamuna tuli kurvattua hovimaisterin kautta talvihuoltoaikaa varaamaan. Siinä tuli sitten naristua, notta puolilämpimänä tuppaa lähtemään käyntiin viidellä, tuttua tarinaa M103:n osalta :shock: Tulpat ovat taivaltaneet jo pian 30 tkm, mutta kun kylmänä lähtee heti kaikilla ja ajokuumana myös, niin suuttimiin taas kerran päädyttiin.
Kun tankissa oli sopivasti reilu kymppi lientä, niin kaadettiin puteli Fortea tankkiin. Nyt sadan kilsan ajon jälkeen on vajaapyttyisyys taas tiessään ja onko ehkä tullut pientä pirteyttäkin kaupan päälle. Ainakin eco-mittari liikuskelee enämpi vasemmalla sektorilla samoissa ajo-oloissa.

Viime käsittelystä on pian pari vuotta ja yli 40 tkm, joten tässä ajassa suuttimet alkoivat taas ilmeisesti olla kakkaantuneet. Joten ainakin tämä bensa-Forte pelaa edelleen luvatusti.
Öljyn lisämömmöistä ei ole kokemusta, mutta hovihennerin mukaan ovat venttiilinostajien naputukset häipyneet ainakin "kiinalaisautoista". Kuurina pullo lientä vanhojen öljyjen sekaan, puoli tuntia käyttöä reippailla kierroksilla ja uudet öljyt sisään.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kaapo kirjoitti:Ainakin eco-mittari liikuskelee enämpi vasemmalla sektorilla samoissa ajo-oloissa.
Siitä loppuu kohta asteikko kesken. Eikös se bensapumpun ja sytytysosien vaihdonkin jälkeen hilautunut pari pykälää vasemmalle? :twisted: Ja jos vielä joka kerralla on tullut lisää tehoakin, alkaa sitten jo vastaamaan vähintäänkin 420:stä. :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Täältä yksi ääni polttoaineen sekaan lisättävälle aineelle, siitä on myös omakohtaisia kokemuksia, mutta ei tulisi mieleenkään laittaa öljyn sekaan sitä puhdistusainetta joka irrottaa paskaa koneesta ja tukkii joka paikan, siinä on aina riskinsä.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pasi M. kirjoitti: Siitä loppuu kohta asteikko kesken. Eikös se bensapumpun ja sytytysosien vaihdonkin jälkeen hilautunut pari pykälää vasemmalle? :twisted: Ja jos vielä joka kerralla on tullut lisää tehoakin, alkaa sitten jo vastaamaan vähintäänkin 420:stä. :lol:
Kehitys kehittyy ja pitkän aikavälin tavoite on, että täysiäkin ajaessa bensamittarin neula alkaa siirtyä vasemmalta oikealle huippunopeuden samalla tavoitellessa 300 km/h.

Eco-mittari on ilmeisesti poliitikon jälkeen eniten totuutta muunteleva ilmiö maan päällä. Ennen Forte-kuuria ekoneula alkoi taas uhkaavasti painua punaisen asteikon pohjaan kevyessäkin kuormituksessa, esim. vitosella jo loivassa nousussa tai jopa tasamaalla vauhtia varovastikin lisätessä. Nyt se taas näyttää n. 100 km/n nopeuksiin asti osapuilleen etelään eli vaeltaa mustan ja punaisen välisellä ei-kenenkään-maalla - siis tasakaasulla :shock: Nilkan ojennus tietenkin tuuppaa viisarin kaakkoon ja tietenkin sitä helpommin mitä isompi on pykälä ja mitä alemmilta kiepeiltä lähdetään kisuttamaan. Mittari on oivallinen ajanviete matkanteon muuten käydessä kovin tasapaksuksi :lol: :lol:

En tiedä sitten, onko kyse perstuntumasta ja korvien välistä (ovat joskus ihmeellisen lähellä toisiaan :shock: ), mutta koneella tuntuu olevan joskus ns. hyviä ja huonoja päiviä eli välillä lentää kuin siivillä ja välillä taas on kuin vetäisi kärryä perässä. Kai tämä riippuu siitä, onko viimeksi istunut kaverin Fiestassa vaiko Cossussa :roll: Tai sitten pannun hirmuisesta herkkähipiäisyydestä ilmankosteuden, lämpötilan ja kaikenlaisten täytökseen vaikuttavien seikkojen suhteen, kuunkierrosta alkaen :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Itsellä myös positiivisia kokemuksia Forten lisäaineista. Joskus aikoinaan laitettiin Saab 900 Turboon bensan sekaan sitä Forten Gas Treatment ainetta ja kyllä se auttoi. Probleemana oli aika pahasti tikittävät suuttimet. Hiljeni. Sitä en sit tiedä että kuinka pitkäksi aikaa...

Kirjoitan hiljattain omista kokemuksista, on kaks pulloo Fortee tulossa. Meillä kävi töissä Forte -esittelijä ja kaikki asentajat sai valita 2 pulloa mttä tahansa Fortea ilmaiseksi. Kun pullot saapuvat ja ehdin ne käyttämään niin ilmoittelen lisää.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Tommi83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Su 22.02.2004 21:12
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tommi83 »

Mistähän päin tuota Fortea sais täällä Tampereen alueella hankittua.??? :roll:
Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86

Ex Mercedes Benz 300TE -89
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Tuulilasin vuoden 1999 1+ numerossa (erikoisnumero /Käytetyt autot) on pesty dieselmersun moottori ja polttoainejärjestelmä Fortella. Kahteen besa-autoon on tehty forte käsittely myös.
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

Viesti Kirjoittaja samip »

Benediktus kirjoitti:Tuulilasin vuoden 1999 1+ numerossa (erikoisnumero /Käytetyt autot) on pesty dieselmersun moottori ja polttoainejärjestelmä Fortella. Kahteen besa-autoon on tehty forte käsittely myös.
Oliskos jollain tuo lehti niin voisi kertoa mikä oli tulos ja mitä mieltä tuulilasin asiantuntijat oli tuosta litkusta?
Nykyinen Auto: C180 -99

Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Kirjastosta löytyy luultavasti arkistokappaleet ko. lehdestä

Muutama poiminto artikkelista:
Auttaa pieniin ongelmiin. Ei irrota enää karstan kiinnijumittamia männänrenkaita.

Mersun moottoriin pesulla ei sanottavaa vaikutusta, savutusarvo hieman pienempi.
Polttoainepuolen pesulla ei dieselissä mitään vaikutusta.

Opelin venttilisäätimien naputus loppui käsittelyn jälkeen. Päästöarvot pienenivät hieman. Auttaa venttiilisäätimiin alkuvaiheen oireessa. Nissan micran kiinnijumittuneisiin männänrenkaisiin aine ei auttanut.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Tommi83 kirjoitti:Mistähän päin tuota Fortea sais täällä Tampereen alueella hankittua.??? :roll:


Vianor Teerivuorenkatu 9, 33300 TAMPERE, myy, 20 € purkki polttoainnen sekaan laitettavaa puhdistusainetta
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tommi83 kirjoitti:Mistähän päin tuota Fortea sais täällä Tampereen alueella hankittua.??? :roll:
Jos Sahkusta ei ole isoon kivikylään asti asiaa, niin Kangasalta saa myös. Kun viinakaupan pihaan suunnistaa, niin Autotarvikkeen takana samassa rakennuksessa Urkutehtaan puoleisessa päässä on Uotilan autopaja, jossa lientä on saanteilla. Näytti olevan kaiketi koko sarja edustettuna. Isännän tietää olevan paikalla, kun metallisshampanja turbonaku-Väyrynen on pihassa tai siellä päädyssä katoksen alla.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Tommi83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Su 22.02.2004 21:12
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tommi83 »

Kaapo kirjoitti:
Tommi83 kirjoitti:Mistähän päin tuota Fortea sais täällä Tampereen alueella hankittua.??? :roll:
Jos Sahkusta ei ole isoon kivikylään asti asiaa, niin Kangasalta saa myös. Kun viinakaupan pihaan suunnistaa, niin Autotarvikkeen takana samassa rakennuksessa Urkutehtaan puoleisessa päässä on Uotilan autopaja, jossa lientä on saanteilla. Näytti olevan kaiketi koko sarja edustettuna. Isännän tietää olevan paikalla, kun metallisshampanja turbonaku-Väyrynen on pihassa tai siellä päädyssä katoksen alla.
No ni asiahan selvis kerralla olen parikertaa käynytkin Uotilan pajalla.Mukavan tuntuinen kaveri mutta tuppaa olemaan kiireitä kanssa.
Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86

Ex Mercedes Benz 300TE -89
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tommi83 kirjoitti: No ni asiahan selvis kerralla olen parikertaa käynytkin Uotilan pajalla.Mukavan tuntuinen kaveri mutta tuppaa olemaan kiireitä kanssa.
Juu, mukava on kaveri ja pätevä tekosissaan. Pitkään asuttiin pihanaapureina Huutijärvellä, mutta sitten ihan samoihin aikoihin muutettiin kumpikin niiltä kulmin poikke. Kiireitä on osaavalla aina, alkuviikosta kävin talvihuoltoa varaamassa ja neljän viikon päähän meni :shock:

PS. Jos hetimmiten ja vasiten olet lähdössä bensa-Fortea hakemaan, niin soita ensin. Mikäli varastossa ei ole aineita lisää, niin toissapäivänä taisin napata hyllystä ainakin toiseksi viimeisen putelin. Muita olikin sitten enemmän.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

Viesti Kirjoittaja samip »

keef kirjoitti:No mä en ymmärrä tätä moottorin pesua sisältäpäin, koska kaikki se monivuotinen paska lähtee liikkeelle ja pyörii siellä hetken aikaa kaikkissa kanavissa ja nostimissa ja mun mielestä menee entistä enemmän tukkoon. Samaahan on varoteltu kun vaihtaa mineraalit peseviksi synteettisiksi öljyiksi.
Kyllä tuo Forte on sellaista myrkkyä että ei pelkästään irroita tuota monivuotista paskaa, vaan myös liuottaa sen joten ei se pääse tukkimaan kanavia.
Nykyinen Auto: C180 -99

Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Avatar
massa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 15.07.2004 15:02
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja massa »

JuhaE kirjoitti:
PS. Kuopiosta Fortea saa Kuopion Autohuollosta , Savon Dieselin talossa :wink:
Saa niitä Räisäsen pikahuollostakin ja Kolmisopesta jostain A+ tai jotain. Mutta hinta oli tossa Räisäsellä aikas kova kun oli 38 € ja alennuksella 35€ (siis kaikkiin pulloihin sovellettiin samaa hintaa). Jyväskylässä Oilboys myy sitä noin 25€.
W202 C220 -93 Sport
Vastaa Viestiin