Pontus kirjoitti:No ajellaan ja liukastellaan noitten BBS vanteiden kanssa loppu syksy ( renkaina jotkut Nankangit ) ja noille barokeille tulee sitten talvirenkaat koossa 185/70 R14
Hei, jos ostat uudet renkaat osta nyt oikean kokoiset. Eli 175 R14 tai 185 R14 taikka 195/70 R14. Tiedän että noita kokoja saa huonommin mutta 185/70 on alimittaiset (monessa suhteessa).
Mitä rengas merkkejä saa tuossa koossa
Mulla on vain kaksi merkkiä tiedossa jotka tekee Nastarenkaita tuohon kokoon Continental ja Nokian rengas
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Googlella kattelin, aika lailla erilaisia arvoja annettiin.... 4,8 litrasta 6,5:een. Onhan se mainittu ohjekirjassa, katso sieltä.
Itse olen aina varannut 8 litran purkkia tai pari 4 l kannua hommaan. En muista paljonko SECciin meni kun viimeiksi vaihtelin.
Noissa pitäs olla se tyhjennysproppu turbiinissa, muistelen että 5 mm kuusiokoloavain sopii siihen. Hommaa kunnoillinen tappihylsy, vaikka 1/2" vääntimellä niin saat momenttia siihen avaamiseen.
Laita sitten ATF 220 taikka joku muu Dexron II sopiva öljy. Ja suodatin aina vaihtoon. Tutki öljypohjan sisältö että onko siellä mitään ylimääräistä.
karra kirjoitti:Googlella kattelin, aika lailla erilaisia arvoja annettiin.... 4,8 litrasta 6,5:een. Onhan se mainittu ohjekirjassa, katso sieltä.
Itse olen aina varannut 8 litran purkkia tai pari 4 l kannua hommaan. En muista paljonko SECciin meni kun viimeiksi vaihtelin.
Noissa pitäs olla se tyhjennysproppu turbiinissa, muistelen että 5 mm kuusiokoloavain sopii siihen. Hommaa kunnoillinen tappihylsy, vaikka 1/2" vääntimellä niin saat momenttia siihen avaamiseen.
Laita sitten ATF 220 taikka joku muu Dexron II sopiva öljy. Ja suodatin aina vaihtoon. Tutki öljypohjan sisältö että onko siellä mitään ylimääräistä.
Veholta tilaan öljyt ja muut osat, joo tarkistetaan kunhan saadan se auto viikon päästä huoltoon, viikko sitten petti venttiilikopan tiiviste kun olin tulossa Pk-seudun mersumiitistä kotiin, sen takia en ole nyt viikon aikana ajanut yhtään pitkää matkaa.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Jaahas kävi taas perinteisesti että löytyihän sieltä hiukan Norjan kromia, oikea kynnyskotelo molemmat takapyörän kaaret ja takaakselin tuenta/ Kiinnitys kohta
No joo ihan sama käyttöharraste kun on niin kuntoon vaan ja leimalle, ai niin jos jollain olisi tarjolla 3.Sarjalaisen Bensan Mittaristoa kierroslukumittarilla varustettuna niin laittakaa Yv:tä tai tähän topikkiin viestiä/tarjouksia.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Edellenkin tarvittaisiin tuota uutta mittaristoa eli jos jollain on tarjolla 3.sarjalaisen Bensan mittaristo kierroslukumittaria niin viestiä tähän topicciin tai Yv:tä kiitos
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Eli eli kuten olen jo aikaisemmin kertonut niin mersussa tuppaa olemaan tulpanjohdot sekä sytytyspuolan johto mallia Biltema
Siitä johtuen aina kun auton käynnistää kylmänä niin ensimmäiset 2 sekuntia auto käy kolmella "pytyllä".
Nyt löysin Kl-varaosista tulpan johdot, ovatko nämä kunnoliset vai ostanko samantien jostain muualta Boschin johdot http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /27740/777" onclick="window.open(this.href);return false;
Ps. Pyöriä ja virranjakaja ovat alkuperistä Boschin tavaraa
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Tulpan johdot vaihdettu ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Uudet johdot toimii paljon paremmin eikä tyhjäkäynti enää seilaa, suurin muutos oli itse johdoissa kun noissa vanhoissa ei ollut metallijohtimia ollenkaan vain normaalit kumijohdot
Nyt olisi kysymys radiosta, juolahti nimttäin mieleen jos vaihtaisi tähän alkuperäisen radion, nythän tuossa on kiinni joku W124:sen radio. Voisko joku katsoa EPC:stä että minkälainen radio tässä mun autossa on oikein ollut, itsellä kun ei ole tuota EPC:N käyttömahdollisuutta
Ai niin sitten vielä pientä Foorumien vertausta, olen laittanut autosta 2 topiccia toinen tänne ja toisen mese.fi sivustolle arvatkaapa kummalta sivustolta olen saanut enemmän apua autoni korjauksiin ym muita vinkkejä
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Eka sivullahan on EPC:stä otettu "kantakortti". Siinä ei mainita radiota ollenkaan. Kun se oli kekkosslovakiassa niin kallis niin ne tavattiin jättämään beckerin tehtaalle .
Minulla olisi tarjolla 1984-1986 vuosina tuotannossa ollut soitin, sopisi aikakauteen vaikka pari vuotta liian uusi onkin. Mutta, on jo museoiässä eli sopii museoautoon tänä vuonna siis. Autoosi taitaisi sopia musta nännimankka ihan virallisesti, nekin tuppaa olemaan ebayssa aika kalliita etenkin jos kasettipuoli on kunnossa.
Eka sivullahan on EPC:stä otettu "kantakortti". Siinä ei mainita radiota ollenkaan. Kun se oli kekkosslovakiassa niin kallis niin ne tavattiin jättämään beckerin tehtaalle .
Minulla olisi tarjolla 1984-1986 vuosina tuotannossa ollut soitin, sopisi aikakauteen vaikka pari vuotta liian uusi onkin. Mutta, on jo museoiässä eli sopii museoautoon tänä vuonna siis. Autoosi taitaisi sopia musta nännimankka ihan virallisesti, nekin tuppaa olemaan ebayssa aika kalliita etenkin jos kasettipuoli on kunnossa.