C 3,0 cdi AMG virittelystä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No niin, tämän mallin kohdalta tilanne on muuttunut.
Eihän näitä kyllä olekkaan, kun marginaalinen osuus meidän dieseli kannasta.

Tilanne on kuitenkin sellainen, että noiden viimeisten OM646,sten suutin, A646 070 0787 käy tähänkin, ja on selvästi suurempi.
Luulisin että väh. 70hv/suutin pitäis helpohkosti irrota.

Lisäksi ahdinkin on mahdollista nyt päivittää.
Pelkällä kompurasiiven vaihdolla mahdollisuus noin 1000nm/400hv tehoon, ahtimen puolesta.
Tällainen billetti (koneistettu, ei valettu) kompura käy suoraan entisen tilalle, vaatii vaan tasapainotuksen.
http://www.ebay.co.uk/itm/Billet-Turbo- ... 2a482c1c6b" onclick="window.open(this.href);return false;

AMG on silläkeinon poikkeustapaus, että oikeastaan muuta ei tarvi tehdäkkään, kun softaus sitten.
Kaikki muut onkin jo tehtaalta tullessa tehty "talon parhaasta tawarasta".

Maffi pitää olla kunnossa, kun tämä on ilmamassaohjattu.
Coolerin "lisävesipumppu" pitää olla ehjä.

Rail paineanturin vaihto uudemmasta 1600bar järjestelmästä antaa mahdollisuuden nostaa ruiskutuspaine 1800baariin.
Se taas tieten mahdollistaa lisäsyöttöä ruiskutusikkunan pidentymättä - jos siihen halua/tarvetta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
7u0mas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 30.08.2010 17:33

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja 7u0mas »

Onko kyseisistä muutoksista käytännön kokemusta kestävyydestä? Kestääkö laatikko kunnossa ollessaan 1000nm väännön?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Eipä tietenkään ole kokemusta, eikä viisipyttyisellä pääse tuhanteen, vaatii niin paljon syöttöjä.
800,kin saa kyllä varmaan tosissaan punnertaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
7u0mas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 30.08.2010 17:33

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja 7u0mas »

Ok, Hienoa että joku viittii näitä asioita tutkia ja vielä kirjoitella nettiin. Täytyy miettiä jos omaan autoon moisia palikoita alkais suunnitteleen.
makketee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 05.02.2006 16:36
Paikkakunta: Raisio

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja makketee »

Oma C30 cdi AMG on tällä hetkellä korjaamolla, otetaan turbo irti ja lähetän sen Murolalle huoltoon.
Tuo Tuikun mainitsema Billet-siipi laitetaan samalla.

Uskallanko ajaa auton pois korjaamolta ohjelmoitavaksi kun kompurasiipi on vaihdettu vai pitääkö peräkärrillä kiikuttaa?

1600bar rail-anturin meinasin samalla tilata ja asentaa sen vaikka ohjelmointipaikalla.

Kiitos ja anteeksi.
Viimeksi muokannut makketee, To 05.02.2015 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Soita ensin Hevosvoima.commin Anton Murolalle, hän on näitä oikeasti tehnyt, sen jälkeen voit tieten kysyä muiltakin, miten vaan haluat.
Ei tarvi vaihtaa, kun vakioon koteloon sopivan Billett-siipi, muuten normi huolto.
Suurempaa pakosiipeä ei ole olemassakaan, sinne vaan saattaisi mahtua ...
Kaikki toimii, kuten ennekin.
Railpaine anturin vaihtaminen vaatii muutoksen ohjelmasta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Nik_o
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 12.07.2013 17:24

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja Nik_o »

Onko tietoa kellään paljonko ko autoja suomessa on? Kyseistä malliahan ei suomen markkinoilla edes ole ollut myynnissä..?
C30 CDI ///AMG
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Nik_o kirjoitti:Onko tietoa kellään paljonko ko autoja suomessa on? Kyseistä malliahan ei suomen markkinoilla edes ole ollut myynnissä..?
Suomen lukumääristä ei ole tietoa, mutta mallia on kyllä myyty Suomessa. 2003 hinnaston mukaan farkku maksanut 81.500e, sportcoupe 73.000e ja sedan 79.000e.

Mallia on kaikkiaan valmistettu seuraavasti: farkku 830 kpl, sportcoupe 691 kpl ja sedan 774 kpl.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Nik_o
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 12.07.2013 17:24

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja Nik_o »

Kyselinkin tuikulta ~vuosi sitten josko lisä voimaa omaani saisi... Kuitenkin jäi kiireiden vuoksi toteuttamatta...
Mitä kaikkea ylipäätänsä pitää huomioida/tarkastaa ennen kuin lisätehoja alkaa miettimään?
C30 CDI ///AMG
makketee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 05.02.2006 16:36
Paikkakunta: Raisio

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja makketee »

.
Viimeksi muokannut makketee, To 05.02.2015 22:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
makketee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 05.02.2006 16:36
Paikkakunta: Raisio

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja makketee »

Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Jukikyy kirjoitti:
Nik_o kirjoitti:Onko tietoa kellään paljonko ko autoja suomessa on? Kyseistä malliahan ei suomen markkinoilla edes ole ollut myynnissä..?
Suomen lukumääristä ei ole tietoa, mutta mallia on kyllä myyty Suomessa. 2003 hinnaston mukaan farkku maksanut 81.500e, sportcoupe 73.000e ja sedan 79.000e.

Mallia on kaikkiaan valmistettu seuraavasti: farkku 830 kpl, sportcoupe 691 kpl ja sedan 774 kpl.
Arvelisin että suomessa olisi noin 35 kpl, lähde ottoauto.de
Suomeen oli myyty 1 farkku ja 1 sport cupee, loput on tuontitavaraa.
Omani toin 2007 jolloin niitä ei vielä ollut kovin montaa
Tuikun viritys ollut useamman vuoden, ei mitään ongelmaa

onko tuosta valmistumäärästä tietoa kuinka paljon niistä oli ns face lift autoja??
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
moposami
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 20.07.2014 21:38
Paikkakunta: Kalajoki

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja moposami »

Täältä löytyy kans yks -03 farmari missä Tuikun ohjelma, mukava pirssi kyl ohjelmoinnin jälkeen...eiköhän tässä kevään aikana koiteta mitä löytyy turbon ja suuttimien päivityksen jälkeen löytyy. Jollei jollakin tule palavaa tarvetta ostaa tuo niin pääsis v6 4matikin osto puuhiin 8)
C30 AMG
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Hokke kirjoitti:
Jukikyy kirjoitti:
Nik_o kirjoitti:Onko tietoa kellään paljonko ko autoja suomessa on? Kyseistä malliahan ei suomen markkinoilla edes ole ollut myynnissä..?
Suomen lukumääristä ei ole tietoa, mutta mallia on kyllä myyty Suomessa. 2003 hinnaston mukaan farkku maksanut 81.500e, sportcoupe 73.000e ja sedan 79.000e.

Mallia on kaikkiaan valmistettu seuraavasti: farkku 830 kpl, sportcoupe 691 kpl ja sedan 774 kpl.

onko tuosta valmistumäärästä tietoa kuinka paljon niistä oli ns face lift autoja??

Minulla ei ole. Lähde https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4491
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

paljonko porukalla kestää 0-200km/h 300hp lastulla? omalla lastutetulla kestää 27s mikä on mielestäni liian kauan kun vertaa 224hp v6 niin se kiihtyy samaan aikaan mutta 306hp bensa kiihtyy 21s:

https://www.youtube.com/watch?v=T9TfI-rhDnM" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=Q0_N37Yb02A" onclick="window.open(this.href);return false;

olen vaihtanut ilmamassamittarin ja infrapunamittarilla mitannut coolerin pumpun toiminnan ilman pumppua cooleri oli 80C pumppu päällä 40C pitkän kiihdytyksen jälkeen.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Siinä on vakiona 230hv.
Jos kaikki pelaa, eikä savuta ja kiihtyy kun vakio auto, niin oliskohan se nyt sitten vakio.
Eikö tuo sinun testaamisesi sitä meinaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

puhuin siitä autosta josta eilen lähetin sähköpostia. sanoit lastuttaneesi sen. ja kyllä se paikaltaan kiihdyttäes nokipilen lykkää. näkeekö sun tekemän lastun jostakin esim. oletko nostanut kierroksia vakiosta?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Siitä oli jo monta vuotta.
Tähän väliin se on keritty jo monta kertaa imuroimaan ja kopioimaan, sorkkimaankin ja vaikka vakioksi päivittämään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

eikai se pitäisi imuroimisella ja kopioimisella miksikään mennä? mikä on seinäjoelta lähin penkillinen lastutuspaikka josta saa sun softia?
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja illinois »

Vaasassa ainakin on.Laitoin YV:tä.
Penkki on mutta se on sulle, ei autolle.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja Hokke »

teemu5566 kirjoitti:paljonko porukalla kestää 0-200km/h 300hp lastulla? omalla lastutetulla kestää 27s mikä on mielestäni liian kauan kun vertaa 224hp v6 niin se kiihtyy samaan aikaan mutta 306hp bensa kiihtyy 21s:

https://www.youtube.com/watch?v=T9TfI-rhDnM" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=Q0_N37Yb02A" onclick="window.open(this.href);return false;

olen vaihtanut ilmamassamittarin ja infrapunamittarilla mitannut coolerin pumpun toiminnan ilman pumppua cooleri oli 80C pumppu päällä 40C pitkän kiihdytyksen jälkeen.
mutulla sanottuna voi pitää paikkansa, nelonen on välitetty aika pitkäsi, niin kuin vitonenkin.
kiihtyy rivakasti sinne 150-180 kmh mutta sitten kiihtyminen hidastuu
seisova maili meni 220
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

oli siinä 281hp.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kyllä sinä olit oikeassa, ihan paras terävyys varmaan nyt puuttuu, vähän pitäis olla enemmän tehoa.
Kato nyt vaikka suuttimet ensin sillä lailla läpi, että onhan kaikki varmaan saman numeroisia ja onhan laatikkoon edes joskus vaihdettu öljyt, sekin vähän hukkaa tehoa, jos laatikko (turbiini) luistaa ylimääräistä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

suuttimet oli samat, öljyt vaihdettu 45tkm sitten. kulutuskin 10-11l luokkaa sekalaises todellista.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

mistähän johtuu pakoputken naksunta normaaliajon jälkeen? liittyiskö tuohon suht suureen kulutukseen?
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja illinois »

Naksuminen on normaalia. Onko autossa DPF vielä aktivoituna ? Kun poltto päällä niin naksuu selvemmin kun on käynyt kuumana polton jäljiltä.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Eikai nois ole dpf:ää?
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Ei ole!
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Onko kukaan vielä asentanut uudet suuttimet ja kompurasiiven? Kiinnostaisi minkälaisiin lukemiin on päästy. Voiko ne vaihtaa itte ja sitte tuoda säädettäväksi vai pitääkö suuttimien vaihdon yhteydessä tehdä ohjelmaan jotakin?
makketee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 05.02.2006 16:36
Paikkakunta: Raisio

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja makketee »

teemu5566 kirjoitti:Onko kukaan vielä asentanut uudet suuttimet ja kompurasiiven? Kiinnostaisi minkälaisiin lukemiin on päästy. Voiko ne vaihtaa itte ja sitte tuoda säädettäväksi vai pitääkö suuttimien vaihdon yhteydessä tehdä ohjelmaan jotakin?
Mulla on Bosio PowerPlus -suutinkärjet ja billet kompura. En ole vielä käynyt tällä paketilla penkissä.
Keväällä voisi käydä.
Vastaa Viestiin