Tervehdys vaan kaikille. Ostin tuossa joulukuussa saksasta -98 vuoden CLK:n 230C (ensimmäinen mersu) ja ajeltiin saksan läpi autolla ja pelitti hyvin. Mitä nyt automaatti laatikko oikutteli hieman kylmänä. Hieman jäi arvoitukseksi varustelutaso ja tässä ajattelin kysyä että löytyykö mitään sivustoa mistä pystyisi VIN:nin mukaan hakemaan auton tiedot? Kun ainakin tojotalla sellainen löytyy.
Mutta asiaan, Tuossa laitoin auton talviteloille vaihtelin kaikki tarpeelliset suomen olosuhteisiin sopivat öljyt ja nesteet.
Mutta yksi aamu huomasin että oli jotkin nesteet laskenut alle. Tarkistin koneen öljyt, kaikki oli sielä tallessa niinkuin pitikin ja kuten myös jäähdytys nesteet. Tulin siihen tulokseen että ilmeisesti automaattilaatikko on puskenut ölpät pihalle. Miten on mahdollista, onko laatikossa kenties ulkoinen lauhdutin vai onko näissä jotain tyyppivika stefoja?
Sitten vielä, Mitä öljyä kannattaa löydä laatikkoon ja kuinka paljon se sitä imee?
Myös Huomasin hieman ontuvaa liikehdintää kun ajoimme motarilla, ihan kuin perä hieman heittelisi. Ilmeisesti puslat on nähneet parhaat päivänsä. Löytyykö puslia tarvikkeena tai käykö jostain muusta? Vai onko kelkan ripustukset jotenkin erilaiset vert: japanialaisia autoja?
Sitten pienin ongelma, Otin akun tietty irti seisonnan ajaksi. Niin kontti toimi hetken aikaa senkin jälkeen. Mutta nyt se on lukossa. Onko jokin särkynyt vai voiko se mennä itsekseen lukkoon? Olen tälläistä urbaania legendaa kuullut?
Kiitos paljon jo näin etukäteen vastauksistanne
CLK Liittyvää asiaa
Re: CLK Liittyvää asiaa
Paha sanoa tuosta epämääräisestä liikehdinnästä internetin ylitse, mutta periaatteessa tuon ikäisessä autossa voi olla mitä vaan joka tuota aiheuttaa. Onko ohjauksen poikittainen iskunvaimennin kunnossa? Tää ainakin vakauttaa auton suuntavakautta varsinkin jos simpukka on hiukan löysä. Onko simpukassa väljää? Takapään alatukivarsien puslat?subline kirjoitti:Myös Huomasin hieman ontuvaa liikehdintää kun ajoimme motarilla, ihan kuin perä hieman heittelisi. Ilmeisesti puslat on nähneet parhaat päivänsä. Löytyykö puslia tarvikkeena tai käykö jostain muusta? Vai onko kelkan ripustukset jotenkin erilaiset vert: japanialaisia autoja?
Sitten pienin ongelma, Otin akun tietty irti seisonnan ajaksi. Niin kontti toimi hetken aikaa senkin jälkeen. Mutta nyt se on lukossa. Onko jokin särkynyt vai voiko se mennä itsekseen lukkoon? Olen tälläistä urbaania legendaa kuullut?
Keskuslukkohan toimii paineilmalla, joten saattaa ilman sähköä toimiakkin muutaman kerran. Nyt joudut syöttämään sähköä kiertoreittia ja toivoa ettei irtonainen akun plusnapa makaa runkoa vasten.
Itse en oo akkua irrottanut talviseisonnan ajaksi. Hyvin pitää virtansa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: CLK Liittyvää asiaa
Eli...liikkeet josta saat osia on paljon..esim. itse ostan ebay.de jonkin verran mutta kl-varaosat,merteil ja veho...topauto osat alvadi.ee
Takapäätä kannattaa tutkia esim. takakelkan etummaiset kumityynyt ja vetelyyn voisi olla taka navan auraus kulma tanko.
Laatikon jäähdytys öljy käy jäähdyttäjässä eli sitä linjaa tutkit.
Askin öljy suosituksen löydät huoltokirjasta tai ihan täälläkin neuvotaan...mittatikkua ei ole eli nailon putkella mitataan pinta tai voi sen tikun ostaa veholtakin.
Vuotokohtia on muuallakin kuin se jäähdytys linjasto eli sähköjohdon läpivienti tiiviste askissa,mittatikkiputken tyvi tiiviste,öljypohjan tiiviste..
Hakusanoja käytä ja lueskelet tietoutta jota täällä on sulle käypää valtavasti erilaisissa topikeissa
Takapäätä kannattaa tutkia esim. takakelkan etummaiset kumityynyt ja vetelyyn voisi olla taka navan auraus kulma tanko.
Laatikon jäähdytys öljy käy jäähdyttäjässä eli sitä linjaa tutkit.
Askin öljy suosituksen löydät huoltokirjasta tai ihan täälläkin neuvotaan...mittatikkua ei ole eli nailon putkella mitataan pinta tai voi sen tikun ostaa veholtakin.
Vuotokohtia on muuallakin kuin se jäähdytys linjasto eli sähköjohdon läpivienti tiiviste askissa,mittatikkiputken tyvi tiiviste,öljypohjan tiiviste..
Hakusanoja käytä ja lueskelet tietoutta jota täällä on sulle käypää valtavasti erilaisissa topikeissa
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CLK Liittyvää asiaa
Jos lammikoita tai selvää vuoto paikka ei näy niin yleinen vuotokohta on öljy kannu eli edelisessä täytössä on jäänyt vajaaksi,
jo edellä lueteltujen lisäksi turbin kauluksen stefa(vuotaa aikansa turbin kotelon sisään ja tarpeeksi vuodettuan sinne löytää tiensä ulos
voi tarkistella helposti onko sieltä vuotanut ottaa kotelon pohjassa olevan muovitulpan pois
vuoto sieltä ei ole harvinaista holkin/helan kulessa siihen sitten vielä kun yhdistetään mahdolinen pitkä seisonta aika mistä kaikki tiivisteet "tykää"
akustahan ei tarvitse irrotetta + johtoa
paitsi jos se on ottetu pois autosta
muuten rittä pelkkä - johdon irti otto
(jos niitä jostain syystä haluaa irrotella mitä ei voi kyllä suositella)
mutta jos nyt on niin että se + johto on siellä irrallaan eikä ole varmuutta että ei ota mihinkään kiinni
ja kontia ei muuten auki saa niin tee johto missä on välissä pieni sulke ja sillä lisä virta
niin on edes jotain mahdolisuuksia että mitään ei hajoa
(lisä virtaa ei paljon tarvita että luukut saa auki)
jo edellä lueteltujen lisäksi turbin kauluksen stefa(vuotaa aikansa turbin kotelon sisään ja tarpeeksi vuodettuan sinne löytää tiensä ulos
voi tarkistella helposti onko sieltä vuotanut ottaa kotelon pohjassa olevan muovitulpan pois
vuoto sieltä ei ole harvinaista holkin/helan kulessa siihen sitten vielä kun yhdistetään mahdolinen pitkä seisonta aika mistä kaikki tiivisteet "tykää"
akustahan ei tarvitse irrotetta + johtoa
paitsi jos se on ottetu pois autosta
muuten rittä pelkkä - johdon irti otto
(jos niitä jostain syystä haluaa irrotella mitä ei voi kyllä suositella)
mutta jos nyt on niin että se + johto on siellä irrallaan eikä ole varmuutta että ei ota mihinkään kiinni
ja kontia ei muuten auki saa niin tee johto missä on välissä pieni sulke ja sillä lisä virta
niin on edes jotain mahdolisuuksia että mitään ei hajoa
(lisä virtaa ei paljon tarvita että luukut saa auki)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CLK Liittyvää asiaa
Jees, Kiitos vastauksista. Juu otin akun kokonaan irti. Mutta ei tuo ole ongelma, lähinnä kun takapenkit saa kaadettua sitä kautta saa kyllä tetsattua akun paikalleen. Noh pitää saada auto ylös että pääsee vähän tarkemmin tarkastelemaan