ML270CDI vm2002 ----> 320CDI ahdin?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Sammy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 07.04.2005 19:04

ML270CDI vm2002 ----> 320CDI ahdin?

Viesti Kirjoittaja Sammy »

Moi!

Elikkä olisi tarkoitus laittaa otsikon mukaiseen autoon 320CDI:n ahdin. Mikä ahdin siihen sopii? Esim W210 on kahta tai kolmea erilaista ahdinta varaosanumeroiden perusteella, uusimmissa A6130960499
Jos joku osaisi kertoa, niin helpottaisi kovasti turbon hankintaa.

Kiitos!
W211 270 CDI -03
W210 200CDIa -00

ex. W163 270cdi -03
ex. W210 E55 AMG -00
ex. W202 200d -94
ex.W124 200d -93
ex. W140 S350TD -94
ex. W202 200D -94
ex. W202 220D -96
ex. W123 200D -80
ex. W201 250D -87
ex. W210 290TD Farkku -98
ex. W124 200D -86
ex. W210 E 220CDIa -99
ex. W201 190D TIC -87
ex. W124 250D -90
ex. W201 200D -87
ex. W202 C 200CDI -99
ex. W124 250D -86
ex. W124 250D -87
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4679
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: ML270CDI vm2002 ----> 320CDI ahdin?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Katso pakoputken lähtömalli ahtimesta, tarkasti.
Ero on siinä.
Valitset kuvan perusteella sitten samanlaisen.
Lisäksi pitää olla alipaineohjattu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Sammy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 07.04.2005 19:04

Re: ML270CDI vm2002 ----> 320CDI ahdin?

Viesti Kirjoittaja Sammy »

Ok! Kiitos tiedosta.

Ahtimen vaihdon jälkeen sit vissiin 3bar mappi ja uusi ohjelma? Olisko siinä sopiva suunnitelma tommoseen autoon?
W211 270 CDI -03
W210 200CDIa -00

ex. W163 270cdi -03
ex. W210 E55 AMG -00
ex. W202 200d -94
ex.W124 200d -93
ex. W140 S350TD -94
ex. W202 200D -94
ex. W202 220D -96
ex. W123 200D -80
ex. W201 250D -87
ex. W210 290TD Farkku -98
ex. W124 200D -86
ex. W210 E 220CDIa -99
ex. W201 190D TIC -87
ex. W124 250D -90
ex. W201 200D -87
ex. W202 C 200CDI -99
ex. W124 250D -86
ex. W124 250D -87
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4679
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: ML270CDI vm2002 ----> 320CDI ahdin?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No joo, tuollahan se yleensä alkaa.
Polttoainelinjasto pitää olla luksus kunnossa, muuten seuraa vaan sammumisia syötönlisän jälkeen ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ti 14.08.2012 14:06

Re: ML270CDI vm2002 ----> 320CDI ahdin?

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Sammy kirjoitti:Moi!

Elikkä olisi tarkoitus laittaa otsikon mukaiseen autoon 320CDI:n ahdin. Mikä ahdin siihen sopii? Esim W210 on kahta tai kolmea erilaista ahdinta varaosanumeroiden perusteella, uusimmissa A6130960499
Jos joku osaisi kertoa, niin helpottaisi kovasti turbon hankintaa.

Kiitos!
Itellä väyrysessä 320:n ahdin. Pakoputken lähtö piti suurentaa ja muistaakseni öljyputkea hieman vääntää. Numeroa en ole katsonutkaan, mutta hyvin pelaa.
Sammy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 07.04.2005 19:04

Re: ML270CDI vm2002 ----> 320CDI ahdin?

Viesti Kirjoittaja Sammy »

No niin. Herätellään vanhaa aihetta henkiin.

Nyt vasta sain hommattua ton 320cdi ahtimen, joka pitäisi mennä suoraan paikalleen.
Tässä matkan varrella olen huomannut, että ml taitaa olla jo valmiiksi lastutettu, ainakin mustaa tulee hieman putkesta kun kiihdyttää, ja auto liikkuu ihan mukavasti jo nytkin.

Kysymys kuuluu:
Hyödyttääkö jo pelkkä ahtimen vaihto, koska ruokaa tuntuu ainakin riittävän savusta päätellen? Mitä luulette? Tietysti uudelleen ohjelmoimalla saisi maksimi hyödyn uudesta ahtimesta. Lisäksi tohon laatikon kuminauhamaiseen "luistoon" voisi ilmeisesti softalla vaikuttaa?
W211 270 CDI -03
W210 200CDIa -00

ex. W163 270cdi -03
ex. W210 E55 AMG -00
ex. W202 200d -94
ex.W124 200d -93
ex. W140 S350TD -94
ex. W202 200D -94
ex. W202 220D -96
ex. W123 200D -80
ex. W201 250D -87
ex. W210 290TD Farkku -98
ex. W124 200D -86
ex. W210 E 220CDIa -99
ex. W201 190D TIC -87
ex. W124 250D -90
ex. W201 200D -87
ex. W202 C 200CDI -99
ex. W124 250D -86
ex. W124 250D -87
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: ML270CDI vm2002 ----> 320CDI ahdin?

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Cooleri varmaan ahdistaa myös. Kyllä se ohjelmakin kannattaa katsoa kuntoon, ei kuitenkaan ole suunniteltu isommalle ahtimelle ja 3barin mapille.
E350CDI&A180CDI
Sammy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 07.04.2005 19:04

Re: ML270CDI vm2002 ----> 320CDI ahdin?

Viesti Kirjoittaja Sammy »

Joo.... Tarkoitus olisi kuitenkin ensin kokeilla ihan mielenkiinnosta pelkkää ahdinta onko sillä mitään vaikutusta tehoihin/kulutukseen. Toi cooleri ei koskaan voi olla liian hyvä, mutta tossa ml:ssä on jo vakiona aika kookas cooleri, tietääkseni parempi ku henkilöautoissa. Korjatkaa jos olen väärässä....
W211 270 CDI -03
W210 200CDIa -00

ex. W163 270cdi -03
ex. W210 E55 AMG -00
ex. W202 200d -94
ex.W124 200d -93
ex. W140 S350TD -94
ex. W202 200D -94
ex. W202 220D -96
ex. W123 200D -80
ex. W201 250D -87
ex. W210 290TD Farkku -98
ex. W124 200D -86
ex. W210 E 220CDIa -99
ex. W201 190D TIC -87
ex. W124 250D -90
ex. W201 200D -87
ex. W202 C 200CDI -99
ex. W124 250D -86
ex. W124 250D -87
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: ML270CDI vm2002 ----> 320CDI ahdin?

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Eikös ML:ssä ole jo vakio selvästi henkilömalleja parempi välijäähytin. Periaatteessa se ahdin pitäisi jo pelkästään tuoda lisää tehoa jos mustaa tulee, mutta jos sitä ei kovin paljoa tule niin lisävyykö teho niin että sen huomaa ja saattaahan se musta johtuo tukkoisesta imusarjasta josta ei ilma pääse kunnolla läpi.
Vastaa Viestiin