Konstan projektit.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Konstan projektit.
Hei vaan kaikille mersufoorumin käyttäjille. Nyt on taas palattu pitkän mersuttomuuden (uskottomuuden) jälkeen keulatähtäimen pariin. Edellisestä on jo useampi vuos ni olihan se nyt aikakin aloittaa johtotähtien parissa.
Elikäs auto on w124 vm.1994 farmari. Peli ilmeisesti toiminut jonkun nuoren miehen lauantairekenä, oli sen verta reilusti katkenneita röökejä ja hopeatoffeeta takapenkkien alla. kori on myös kokenut hieman takaiskuja... etulokareihin on tarjottu sanotaanko, reilusti kaarimankelia.. toisinsanoen etulokarit reuhkattu vituiks. Myös etupuskuri on joku tuning versio, toki sekin hieman paskaksi sohlattu. Myös maalipinta on melko seula.. lakka lohjennut yms tehty huonosti. Näillä puheilla projekti saattaa kuullostaa huonolta mutta suurin syy minkä takia auton hommasin oli tod hyvässä kunnossa oleva musta nahkasisusta ja ku tuo on tuo facelift malli niin olin myyty.
Edellinen mersuni oli myös w124 farmari 4 matic, om603 lla joten oli hommattava saman korimallin laite uudestaan. Tämä tosin on ihan takaveto ja vapari om606 lla.
Tässä hieman listaa mitä autoon olisi tarkoitus laittaa:
Alusta päivittää
Kori käydä läpi tip top kuntoon
Ylimaalaus
Hyvä fixsaus ja preppaus sisustaan
Jonkun vuosimallin m111kompressori moottorin vaihto vapari om606 tilalle.
Vanteet renkaat yms ulkonäköön liittyvää parantelua
Kuvia huitaisen tulee mah nopeasti projektista ja epäkohdista mitä aletaan korjailemaan
Elikäs auto on w124 vm.1994 farmari. Peli ilmeisesti toiminut jonkun nuoren miehen lauantairekenä, oli sen verta reilusti katkenneita röökejä ja hopeatoffeeta takapenkkien alla. kori on myös kokenut hieman takaiskuja... etulokareihin on tarjottu sanotaanko, reilusti kaarimankelia.. toisinsanoen etulokarit reuhkattu vituiks. Myös etupuskuri on joku tuning versio, toki sekin hieman paskaksi sohlattu. Myös maalipinta on melko seula.. lakka lohjennut yms tehty huonosti. Näillä puheilla projekti saattaa kuullostaa huonolta mutta suurin syy minkä takia auton hommasin oli tod hyvässä kunnossa oleva musta nahkasisusta ja ku tuo on tuo facelift malli niin olin myyty.
Edellinen mersuni oli myös w124 farmari 4 matic, om603 lla joten oli hommattava saman korimallin laite uudestaan. Tämä tosin on ihan takaveto ja vapari om606 lla.
Tässä hieman listaa mitä autoon olisi tarkoitus laittaa:
Alusta päivittää
Kori käydä läpi tip top kuntoon
Ylimaalaus
Hyvä fixsaus ja preppaus sisustaan
Jonkun vuosimallin m111kompressori moottorin vaihto vapari om606 tilalle.
Vanteet renkaat yms ulkonäköön liittyvää parantelua
Kuvia huitaisen tulee mah nopeasti projektista ja epäkohdista mitä aletaan korjailemaan
Viimeksi muokannut sokkalanmäki, Ke 16.03.2016 07:12. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: La 25.02.2012 02:42
Re: w124 facelift- farkkujen parsimista...
tuo m111 tais olla vm98-99 clk.sta
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: w124 facelift- farkkujen parsimista...
Pahoittelut ihan en viel perillä viel oo mut eiköhän se siit miten se muute ton 2.3l 16v kompuran kaa oikein o ku eiks noissaki oo ollut alumiini ja muovi imusarjalla olevia koneita?? Mul tosissaa tekniikka on mut ei tietoo ett minkä vuoden toi ois .eiks noissa oo lohkossa se 111 jälkeen oleva tyyppinumero et tietäis tarkasti mikä motti toi ois??
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: La 25.02.2012 02:42
Re: w124 facelift- farkkujen parsimista...
No mullapa on tietoa kun multa ton koneen ostit oiskohan vm97 tullu muovine imusarja sähkönen kaasuläppä..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: w124 facelift- farkkujen parsimista...
Aaaaaaaaa tuttuja liikenteessä, kiitos tästä tiedosta. En kuollakseni muistanut mitä silloin siit puhuttii
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: w124 facelift- farkkujen parsimista...
Ny ois sit kuvia vähän tuosta ronttelosta. Pyöräytin tohon sorvaten nuo pellit alle tavella ku ei oikei ollu muutakaa niin akuuttia. 9,5leveät 16 joka nurkassa. Ihan sillai hauskan näköinen tuli, olis vaan maalannut joksikin vaaleamman sävyiseksi ni ois ollu ehkä parempi.Tarkoituksena kyllä sitte ku saadaan kippo takas loistoonsa ni hommata ihan kunnon vanteet. Himottais nuo Brabus monoblock 6 vanteet jonain 18tuumaisena aika kivat tuhon ja kasattavina. Carlssonilla on kyl makeita kans ja tietty amg llä.
Tosissaan kuten kuvista näkyy hieman joutuu edellisen tuningkia karsimaan. Etupuskurissa on joku hieno tuning alaosa joka on jo puoliksi revennyt irti. Tuo oli vielä hirveämmän näköinen mut tein väliaikaiseksi viime kesänä nuo pienet alumiinipeitelevyt tohon ett sillä kehtas edes jossai liikkua. Myös tossa kopassa on pieniä lommoja ja puutteita joita samalla aletaan sit korjaamaan.
Sisusta oli tosissaan yksi oston syy. Tuo on omasta mielestä tosi hyvännäköinen ja ikäisekseen kuntoinen. Käy ton viel kertaalleen kunnolla läpi ja mielessä olis jos perse kestäis hommaisin nahkaset ortoped recarot tohon eteen. Edellisessä mesessä oli mut olivat vaan kankaiset. Voin kertoa että jos joku haluaa kunnon, siis oikeesti kunnon istuimet autoon ni hommatkaa recaro. Piste.
Tekniikka tosissaan ny vapari 0m606. Edellisen omistajan toimesta on kuulema jotain remonttiakin tuohon tehty, pumppu huollettu ja prepattu jotenkin, laakeroitu kone yms tehty kansi. Vapariksi todella pirteä. >Pitää miettiä jos tuosta preppailisi jotai suorasuihku superturboa joskus tai jotai yyber savuavaa Nyt kuitenkin tohon tulee tuo m111 kompura moosa----> syy: tuossa kiulussa on siis aivan järjetön dieselvero ku on ihan normaali henkilöauto. Sillä rahalla mikä siitä jää tuohon saa aika kohtuullisen hyvän vakuutuksen. >tai mitä ne nyt 94 autoon antaakaan
Tyrkkäsin viel tosta muutaman kuvan asiakkaalle tulevasta kokoonpanosta. Tein 0m606 savu urpoon rst pakosarjan ja tuohon tuloo viel 3,5 tuumainen kiilloitettu downpipe. On helppo ku on sama moottori ja kori ni tehdä tuo sarja omaan autoon. Viel tehdään samaiseen peliin sit koko putkisto. Voin laittaa vaikka tänne jonkun kuvan jos mersu aiheinen tekeminen foorumilaisia kiinnostaa.
Laitan viel sit valmiista tuotteesta kunnon kuvat. Ei tarvii kenenkään katella noita että tästä se nyt tulee- osioita
Tosissaan kuten kuvista näkyy hieman joutuu edellisen tuningkia karsimaan. Etupuskurissa on joku hieno tuning alaosa joka on jo puoliksi revennyt irti. Tuo oli vielä hirveämmän näköinen mut tein väliaikaiseksi viime kesänä nuo pienet alumiinipeitelevyt tohon ett sillä kehtas edes jossai liikkua. Myös tossa kopassa on pieniä lommoja ja puutteita joita samalla aletaan sit korjaamaan.
Sisusta oli tosissaan yksi oston syy. Tuo on omasta mielestä tosi hyvännäköinen ja ikäisekseen kuntoinen. Käy ton viel kertaalleen kunnolla läpi ja mielessä olis jos perse kestäis hommaisin nahkaset ortoped recarot tohon eteen. Edellisessä mesessä oli mut olivat vaan kankaiset. Voin kertoa että jos joku haluaa kunnon, siis oikeesti kunnon istuimet autoon ni hommatkaa recaro. Piste.
Tekniikka tosissaan ny vapari 0m606. Edellisen omistajan toimesta on kuulema jotain remonttiakin tuohon tehty, pumppu huollettu ja prepattu jotenkin, laakeroitu kone yms tehty kansi. Vapariksi todella pirteä. >Pitää miettiä jos tuosta preppailisi jotai suorasuihku superturboa joskus tai jotai yyber savuavaa Nyt kuitenkin tohon tulee tuo m111 kompura moosa----> syy: tuossa kiulussa on siis aivan järjetön dieselvero ku on ihan normaali henkilöauto. Sillä rahalla mikä siitä jää tuohon saa aika kohtuullisen hyvän vakuutuksen. >tai mitä ne nyt 94 autoon antaakaan
Tyrkkäsin viel tosta muutaman kuvan asiakkaalle tulevasta kokoonpanosta. Tein 0m606 savu urpoon rst pakosarjan ja tuohon tuloo viel 3,5 tuumainen kiilloitettu downpipe. On helppo ku on sama moottori ja kori ni tehdä tuo sarja omaan autoon. Viel tehdään samaiseen peliin sit koko putkisto. Voin laittaa vaikka tänne jonkun kuvan jos mersu aiheinen tekeminen foorumilaisia kiinnostaa.
Laitan viel sit valmiista tuotteesta kunnon kuvat. Ei tarvii kenenkään katella noita että tästä se nyt tulee- osioita
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: w124 facelift- farkkujen parsimista...
Tosa viel valmiita kuvia tästä yhdestä turbo rojektista mihin noita osasia tuli parsittua kasaan:
meinas olla tuo 3,5" downpipe melko niukka menemään rungon ja pakosarjan välistä mut kyllä siinä onnistuttiin. Tuohon tulee kans isoon päähän kartio josta lähdetään sitten menee 3" loppuun
meinas olla tuo 3,5" downpipe melko niukka menemään rungon ja pakosarjan välistä mut kyllä siinä onnistuttiin. Tuohon tulee kans isoon päähän kartio josta lähdetään sitten menee 3" loppuun
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Re: w124 facelift- farkkujen parsimista...
jos saa kysyä, niin mikäs virka noilla yhdistävilla pienemmillä putkilla on tuossa pakosarjassa? miksikä niitä nyt pitäisi kutsua. pensakoneissa noita näkee, mutten ole diiselissä ikinä nähnyt vastaavaa. enkä kyllä tiedä niiden virkaa pensakoneessakaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: w124 facelift- farkkujen parsimista...
Nyt joudun kyllä toteamaa että ei mitää tietoa tiedän kyllä et mitä tolla tarkoitat mut noi tossa olevat on vaan tehty tohon tueksi, eivät mee primääreihin. On ton laipan oikaisu leveällä nauhalla paljon helpompi homma, ei lähe kaareutumaan niin äkäseen. Mut veikkaisin et jos nuo olis tosissaan menossa kanaviin ni kait sillä olisi tarkoitus jollai keinolla tasoittaa jotain virtausta. Hieman kyl hullulta tuntuu mut kai joku on todennut että sillä saavutetaan jotain.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: La 25.02.2012 02:42
Re: w124 facelift- farkkujen parsimista...
Kyllä nuo kelpaa koneen kylkeen pultata
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: w124 facelift- farkkujen parsimista...
projektia ollaan työstetty hiljaa ja hartaasti. Tosissaan autossa oli melko mittavat ruostevauriot kuljettajan puolen sisälokasuojassa. Luultavasti joskus korjattu ratsun päälle ratsua, ei nimittäin ollut mitään alkuperäisestä jäljellä. Hitsasin tolpan yläpään latoilla kiinni lokariin ja tulipellin rautoihin et sai sen kestää paikalla sen ajan et teki kaikki siihe ympärille uudestaan... noh nyt se on sit hitsattu ja viel vähän pitäis tuunata ni sais sen puolen maalattua viel.
Projektia hieman hidasti ja vaikeutti tuo sulakerasia ja kaikki sähköt yms mitkä siitä kautta kuljee ni meinas olla hiukka tekeminen mut kyl siitä ihan siedettävä tuli. Samalla sit projekti hieman levis.. en tiiä miks siin aina käy nii mut tulipahan tehtyä hieman muutakin samalla sit.
Hommasin eteen alatukivarsiin uudet puslat ja nivelet, raidetangon päät ja vakaajaan uudet kumit. Tilasin myös kl varaosista eteen bilsteinin kepit, hiekkapuhalsin kaikki mitä irti etupäästä lähti, happopohjamaalasin ja vedin 2k maalit niskaan. En oikee tiiä et mikä fixsaatio tuli mut maalasin vakaajan, navat ja satulat keltaisiksi.. ajattelin et nyt ku kerran kunnolla tekee ei tee mieli maalata ihan tylsällä perusmustalla vaan vähä jotai tuningkia oli tehtävä. Akatukivarret tuli mustalla.
Eilen illalla tempaisin myös toisen takakaaren auki ja laitoin ylimääräisestä etulokarista kaaren. Tulee kyl tosi hyvännäköinen ku tulee takanta leveelleen. Etukaariin kokeilin hieman erillaista lähestymistapaa. Maputin sen alapäin kääntyvän pokkauksen suoraksi niin että se nyt tulee kaaren mukaisesti leveälle yhtälailla kaikkialta. Lopputuloksesta en oikein osaa sanoa vielä mitään etä millainen siitä mahtaa tulla valmiina mut koitetaan nyt tehdä aluksi tollein. Jos valmis ei näytä hyvältä ni sit e500 rujua tulee saksasta tilalle.
Kuvia laitan ku muistan ottaa kameran tähä tietokoneen ääreen ja pyrin sen tekee mah nopee. Tuskin kukaa näitä jorinoita jaksaa lukea, kuvia o paljon kivempi kattoo
Projektia hieman hidasti ja vaikeutti tuo sulakerasia ja kaikki sähköt yms mitkä siitä kautta kuljee ni meinas olla hiukka tekeminen mut kyl siitä ihan siedettävä tuli. Samalla sit projekti hieman levis.. en tiiä miks siin aina käy nii mut tulipahan tehtyä hieman muutakin samalla sit.
Hommasin eteen alatukivarsiin uudet puslat ja nivelet, raidetangon päät ja vakaajaan uudet kumit. Tilasin myös kl varaosista eteen bilsteinin kepit, hiekkapuhalsin kaikki mitä irti etupäästä lähti, happopohjamaalasin ja vedin 2k maalit niskaan. En oikee tiiä et mikä fixsaatio tuli mut maalasin vakaajan, navat ja satulat keltaisiksi.. ajattelin et nyt ku kerran kunnolla tekee ei tee mieli maalata ihan tylsällä perusmustalla vaan vähä jotai tuningkia oli tehtävä. Akatukivarret tuli mustalla.
Eilen illalla tempaisin myös toisen takakaaren auki ja laitoin ylimääräisestä etulokarista kaaren. Tulee kyl tosi hyvännäköinen ku tulee takanta leveelleen. Etukaariin kokeilin hieman erillaista lähestymistapaa. Maputin sen alapäin kääntyvän pokkauksen suoraksi niin että se nyt tulee kaaren mukaisesti leveälle yhtälailla kaikkialta. Lopputuloksesta en oikein osaa sanoa vielä mitään etä millainen siitä mahtaa tulla valmiina mut koitetaan nyt tehdä aluksi tollein. Jos valmis ei näytä hyvältä ni sit e500 rujua tulee saksasta tilalle.
Kuvia laitan ku muistan ottaa kameran tähä tietokoneen ääreen ja pyrin sen tekee mah nopee. Tuskin kukaa näitä jorinoita jaksaa lukea, kuvia o paljon kivempi kattoo
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: w124 facelift- farkkujen parsimista...
En jaksanut alkaa vimpan päälle kittaa ja hieroo mut ihan asiallinen omasta mielestä tuli. Ajattelin ett teen tohon alumiinista tai rosterista viel kunnon ilmanputsarikotelon ni eihä tuo oikeestaa jää ees näkyviin.
kuskin puoli tosissaan piti tehdä kokonaan uusiks. viel pitää tuota vähän tuunailla ja hipistellä ni tulee iha ok. Ulkopuolelta en jaksanut alkaa hieroo mitää erikoista. Hiekkapuhalsin hitsatun pinnan, happopohjamaalasin, laitoin viel korisauma aineen kiertään kaikki saumat ja vedin 2k mustat niskaan jonka jälkeen viel massasin ruiskulla molemmat sisälokarit.
piti kokeilla et miten käy ku kääntää ton etulokarin kantin suoraksi. Ihan omaan silmään ok lta näyttäis. Viel sit näkee vasta kunnolla ku saa oikeet vanteet alle ja pääsee kattomaan tossut maassa.
Prepattiin viel faijan clk kesäkuosiin. Tulis viel paljo parempi jos viel puottais vähä mut eipä taida olla 55v äijällä kyseiseen tarvetta. Vanteet o harlinen 3-os 18x9,5. Taakse hipasin viel 25mm lätyt ni tuli ok. Ajattelin et tilailis noihin lipat esim jekeistä et sais taakse 10,5 ni vois lintata lätyt vek.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: w124 facelift- farkkujen parsimista...
Pahoittelut että tämän projektin päivittäminen on jäänyt vähemälle tässä kuluvina kuukausina. Autoa ollaan kyllä preppailtu aina mitä töiden välissä ollaan keretty ja jotain ollaan saatu tehtyäkin eli nyt ollaan siinä pisteessä että korin kunto alkaa lähenemään sitä pistettä että seuraavaksi auto lähtee maalarin huomaan. Päätin nyt laittaa tohon ihan uudet vakio lokarit jotta jäisi vähän tuota hommaa vähemälle. Pitää vaan viel kantit nuijii eestä kasaan et mahtuu kunno valssit alle.
Hommasin muutama kuukaus sitten tohon oz racing superleggerat, 8.5x19 et18 ja kolmiosaiset tietty. Tulee aika leveelle edestä noi kiekot tolla et llä mut eiköhän saada kymään. Taakse no problem.
Tilasin viel uudet renkaat ni saan viel alle sovitukseen ennen talvea. Talveksi faijalta jäi w221 ässästä 18 talvivanteet uusilla nastoilla ni pysty hyvil mielillä ostaa ens kesän renkaat jo ny.
Moottoritilan merkittävät ruostetyöt on nyt tehty ja kaikki kriittinen on löytänyt paikkansa sähköistä lähtien. Meinas pari kertaa usko loppua ku etittiin ett mistä johdosta tulee mikäkin virta mut onnistuttiin. Päätin et moottoriks jää nyt toi 606vapari. Ajellaan nyt tollaisenaan ja katsotaan tulevaisuudessa et mitä sen puoleen tapahtuu. Kuvia laitan tapahtuneesta kun koneelle ennätän.
Hommasin muutama kuukaus sitten tohon oz racing superleggerat, 8.5x19 et18 ja kolmiosaiset tietty. Tulee aika leveelle edestä noi kiekot tolla et llä mut eiköhän saada kymään. Taakse no problem.
Tilasin viel uudet renkaat ni saan viel alle sovitukseen ennen talvea. Talveksi faijalta jäi w221 ässästä 18 talvivanteet uusilla nastoilla ni pysty hyvil mielillä ostaa ens kesän renkaat jo ny.
Moottoritilan merkittävät ruostetyöt on nyt tehty ja kaikki kriittinen on löytänyt paikkansa sähköistä lähtien. Meinas pari kertaa usko loppua ku etittiin ett mistä johdosta tulee mikäkin virta mut onnistuttiin. Päätin et moottoriks jää nyt toi 606vapari. Ajellaan nyt tollaisenaan ja katsotaan tulevaisuudessa et mitä sen puoleen tapahtuu. Kuvia laitan tapahtuneesta kun koneelle ennätän.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: w124 facelift- farkkujen parsimista...
Ny ois vähä kuvatuksia. Tosissaan kunto on nyt tämä. Seuraavaksi kun muutaman pikkuhomman saan tehtyä viel ni auto olis valmis maalarille. Tuli ihan kivan näköinen kun laittoi nuo etulokarien kaaret myös taakse. Ainakin mahtuu leveet vanteet alle. Väri tulee kans olemaan sama. Tykkään tästä vihreästä todella paljon.
Tein myös kuluneen kesän aikana tuollaisen kuorma auton päälliranteen. Lavalle on rakennettu lasipuhalluslaitteisto. tarkoittaa että pystymme tekemään lasilla tai muilla kuivatuotteilla puhallustyötä aina autoista kiinteistöihin. Ett jos on foorumilaisilla tarvetta autojen puhallustyölle voidaan tehdä. Myös pohjamaalaustyö hoidetaan jos on tarvista. Ja tietty terästyöt myös mut pysytään projektissa. Mielessä on kyllä käynyt että olis mahtavaa tehdä tuosta autosta jotain super turbon tapaista. Saksasta sais niin edullisesti vähän ajettuu väyrystä et kyllä houkuttelis aika paljon.
AVK lla olis kyllä aika usein 320cdi tarjolla et jos ajattelis tuoreempaa tekniikkaa.. ei olis paha tuokaan kunnon remontin ja lastun jälkeen, taitaa vaan olla aika iso projekti. Noh eiköhän tässä jotain kivaa keksitä kun tekeminen loppuu
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Re: w124 facelift- farkkujen parsimista...
Hyvä värivalinta mulla ois melkeen käyttämätön musta kangasrecaro kaikilla sähkösäädöillä. Halva lähtis jos tarviit?
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: w124 facelift- farkkujen parsimista...
Taas saatiin vähän jotain uutta fotoo. Sain noi leggerat toho ny viimein alle ja täytyy kyl sanoa että kyllä omaan silmään käy hyvin. Ajattelin aluksi et onko 19 liian iso koko mut vi#ut Vähän noi kyl leveelle edestä tulee mut pitää viel hakata kantit läjään lokareista edestä ni saa vähä apuja sieltä. Pitää viel ens kesänä ku pääsee näillä ajaa ni säätää ja hieroa kulkukorkeus kohdalleen ett ei tulis kiinniottamisia. Kuitenkin ajettavaksi tätä pyritään tekee. PItää seuraavaksi alkaa tuunailemaan tavivanteita kuosiin. tosissaan toho on 18 tuumaiset ässän vakiokiekot ni pitää lasipuhaltaa ne ja miettiä että mikä olisi oiva värivaihtoehto. Ihan vannehopea olis siistä tai sit musta. Myös ihan valkoiset vois olla ton vihreen auton kanssa kova juttu.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...
Jälleen pitkän ajan jälkeen saatu vähän tähänkin tehtyä päivityksiä. Vaikka tänne ei ollakkaan niin kirjoiteltu saatika postailtu kyllä autoa jollain tavalla koitetaan koko ajan eteenpäin viedä.
Auto kävi uudestaan maalattavana Maalausliike Konttisella mikkelissä. Jälki oikein tyydyttävää, voin suositella.
Myös ajatukset muuttuivat tuon moottorin rakentelun osalta. Hommaan sinne nyt 606 turbomoottorin ja haaveeksi syntynyt 722,6 sähkölaatikko.
Tein jo välijäähdyttimen muokkaustöitä. Käänsin sisäänmenot coolerille tulemaa alapuolelta jotta sais vähä ilman jakaantumista tuohon paremmin. Jäähdyttäis ehkä isommalta kennon osalta.
Griffinin tilasin myös.
Eiköhän tässä nyt seuraavaksi koiteta joko suoraan saksasta hoitaa kokonainen väyrynen vähäisillä kilometreillä ja automaatilla.
Sais tehtyä moottorin pukissa valmiiksi joka olisi sitten helppo puottaa viikonloppuna vaan paikalleen.
Lääkkeet koneelle olisi seuraavat:
8mm pumppu
holset hx40 super
60mm hukkaportti
vaparin nokat
siistitty kansi ja kunnon jouset
vesi/metanoliruisku
imu ja pakosarja
H-profiili veivit
722.6 ja pcs ohjaus
Tuon laatikon ohjauksen rakentelun kanssa tullaan tarviimaan kokeneen apua joten jos foorumilla on asiantuntioita jotka ovat noita asentaneet niin rahallista korvausta vastaan ostetaan työtä jossain välissä
vähä tuli helmojen alta yllätys kun avattiin mut ei oo onneks paha hitsaushomma.
Tilasin kaa noihin oz racing vanteille työkalun jolla saa noi purettua... en ois uskonu maksavani kolmen hylsyn sarjasta 120e mut noh...
Tuli myös tossa jossain vaiheessa aloitettua vanneprojektia mesee.
Elikkäs aez 2-osaisista otin kehät ja tollasista mesen kaivoinkansivanteista sorvasin noihin keskiön. Koko 18x8.5
Auto kävi uudestaan maalattavana Maalausliike Konttisella mikkelissä. Jälki oikein tyydyttävää, voin suositella.
Myös ajatukset muuttuivat tuon moottorin rakentelun osalta. Hommaan sinne nyt 606 turbomoottorin ja haaveeksi syntynyt 722,6 sähkölaatikko.
Tein jo välijäähdyttimen muokkaustöitä. Käänsin sisäänmenot coolerille tulemaa alapuolelta jotta sais vähä ilman jakaantumista tuohon paremmin. Jäähdyttäis ehkä isommalta kennon osalta.
Griffinin tilasin myös.
Eiköhän tässä nyt seuraavaksi koiteta joko suoraan saksasta hoitaa kokonainen väyrynen vähäisillä kilometreillä ja automaatilla.
Sais tehtyä moottorin pukissa valmiiksi joka olisi sitten helppo puottaa viikonloppuna vaan paikalleen.
Lääkkeet koneelle olisi seuraavat:
8mm pumppu
holset hx40 super
60mm hukkaportti
vaparin nokat
siistitty kansi ja kunnon jouset
vesi/metanoliruisku
imu ja pakosarja
H-profiili veivit
722.6 ja pcs ohjaus
Tuon laatikon ohjauksen rakentelun kanssa tullaan tarviimaan kokeneen apua joten jos foorumilla on asiantuntioita jotka ovat noita asentaneet niin rahallista korvausta vastaan ostetaan työtä jossain välissä
vähä tuli helmojen alta yllätys kun avattiin mut ei oo onneks paha hitsaushomma.
Tilasin kaa noihin oz racing vanteille työkalun jolla saa noi purettua... en ois uskonu maksavani kolmen hylsyn sarjasta 120e mut noh...
Tuli myös tossa jossain vaiheessa aloitettua vanneprojektia mesee.
Elikkäs aez 2-osaisista otin kehät ja tollasista mesen kaivoinkansivanteista sorvasin noihin keskiön. Koko 18x8.5
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...
Nonii. Taas ollaan menty projektissa hieman eteenpäin.
nyt sitten siirryttiin siihen pisteeseen että kävin tovi sitten hakemassa itselleni 606 tdt väyrysen joka toimii elinluovuttajana tuolle 124. Kone hienossa kunnossa. Ei huohota tai pidä sen suurempia ääniä. Mittarissa oli karvaa yli 300 000km.
konetta aletaan purkaa kunhan kerkiän. Laatikon osalta ollaan suunniteltu 722.6 sähköohjauksella ja kunhan sinne asti päästään voi olla että apua säädön kanssa tarvitaan. Ois se vaan nii makee tuo sähköloota. youtuben maailmasta motivoituneena.
Laitoinkin tuonne turbot osioon kysymystä syöttöpumpun teosta. Herleville tuo nyt menee 8mm tappihommiin mut onko noissa tekijöiden välisiä eroja?? Tietääkö kukaan.
eli pumppua seuraavaksi. Sais tuon koneen tehtyä valmiiksi pukkiin ni senkus nostais vkl 124 seen.
Koppakin on siinä kunnossa nyt että enää viel pienet hitsuu työt kuskin helmaan, muovihelma päälle ja oviin uudet tiivisteet ni avot.
Jos jollain on tarjota sitä kestävää cdi lootaa ni ilmoitelkaa. Joka tapauksessa se hankinnan alle jossai välissä menee.
Aloin tekemään tähän pakosarjaa. Materiaali tulee olemaan rst. Tilasin kollektoriosaan 3.25mm seinämällä olevaa hst putkea jotta saatais halkeamisherkkyys pois. Sehän se on aina ollut onkelma noissa rst sarjoissa.. ainakin mitä vähän itse on tullut rävellettyä rosterista että meinaa ohvalla ainevahvuudella olla halkeamisherkkä kollektorista. Paras materiaali olisi iha tulen kestävä rst, mallimerkinnältään 321 mut saanti hieman hankalaa esim dahlin kautta ni kokeillaan ny näin. Laseri leikkasi hyllyyn samalla myös muutaman mustasta tehdyn 606 laipan ni jos ei ala kestämään ni tehdään mustasta
nyt sitten siirryttiin siihen pisteeseen että kävin tovi sitten hakemassa itselleni 606 tdt väyrysen joka toimii elinluovuttajana tuolle 124. Kone hienossa kunnossa. Ei huohota tai pidä sen suurempia ääniä. Mittarissa oli karvaa yli 300 000km.
konetta aletaan purkaa kunhan kerkiän. Laatikon osalta ollaan suunniteltu 722.6 sähköohjauksella ja kunhan sinne asti päästään voi olla että apua säädön kanssa tarvitaan. Ois se vaan nii makee tuo sähköloota. youtuben maailmasta motivoituneena.
Laitoinkin tuonne turbot osioon kysymystä syöttöpumpun teosta. Herleville tuo nyt menee 8mm tappihommiin mut onko noissa tekijöiden välisiä eroja?? Tietääkö kukaan.
eli pumppua seuraavaksi. Sais tuon koneen tehtyä valmiiksi pukkiin ni senkus nostais vkl 124 seen.
Koppakin on siinä kunnossa nyt että enää viel pienet hitsuu työt kuskin helmaan, muovihelma päälle ja oviin uudet tiivisteet ni avot.
Jos jollain on tarjota sitä kestävää cdi lootaa ni ilmoitelkaa. Joka tapauksessa se hankinnan alle jossai välissä menee.
Aloin tekemään tähän pakosarjaa. Materiaali tulee olemaan rst. Tilasin kollektoriosaan 3.25mm seinämällä olevaa hst putkea jotta saatais halkeamisherkkyys pois. Sehän se on aina ollut onkelma noissa rst sarjoissa.. ainakin mitä vähän itse on tullut rävellettyä rosterista että meinaa ohvalla ainevahvuudella olla halkeamisherkkä kollektorista. Paras materiaali olisi iha tulen kestävä rst, mallimerkinnältään 321 mut saanti hieman hankalaa esim dahlin kautta ni kokeillaan ny näin. Laseri leikkasi hyllyyn samalla myös muutaman mustasta tehdyn 606 laipan ni jos ei ala kestämään ni tehdään mustasta
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...
Taas hieman eteenpäin. Otin vkl molemmista autoista moottorit pukkiin. Otin vaparista pumpun irti ja nyt alkavana viikkona olis tarkoitus lähettää se laitettavaksi. 8mm tapit tulee.
otan viel ton turbomoottorin muttereiksi ja katon et kaikki on varmasti ok.
Katoin vrcf foorumilta et siel o joku hurja ahtanu aika rajusti vapari 606. Koneessa on turbon veivit, muuten vakio. Teen varmaan itse viel toisen tehomoottorin tästä ylijäävästä vaparista. Voisin kokeilla tehdä tuon kiina h veiveillä. Tulis ainakin testattua vähä et miten pelittävät. Sais vähä osviittaa että millaisia ovat.
Otan tuon vaparin kannen nokkineen tuohon turboon sit kans.
pakosarjan ajattelin toteuttaa cummins tyyliin.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...
Otettiin molemmat 606 moottorin osiin. Oli tuo turbo kone kyllä todella loistavassa kunnossa. Hieman epäilytti auton mittarissa ollut 300000km Kun tiesi et oli saksan tuonti mut saatto vaikka paikkansa pitää. Kampuran kaulat laakerit öljypumppu mäntien helmat kyl aivan priimaa.
1kpl kansia kanssa purettiin ja samalla heräsi muutama kysymys tänne foorumille:
Vaparin 606 kansi siis kyseessä. imupuolen nokka on ilmeisesti se jossa on enemmän nostoa tbo moottorin nokkaan verrattuna Ja pakopuolen on suht sama kun turbon?? Näin oli ainakin kannessa jonka purin. Myös toinen homma. Kannessa oli muutamassa venttiilissä erikorkuinen paininkuppi???? Siis eikövain että nää pitää olla kakkki samankorkuisia Ellei sitten jostain syystä venttiili ole valiota pidempi??? tuli vähä fiilis et
noiko on aikaisemmin kasattu romulaatikon osilla......
tilasin kaa tarvikemotista nuo jäykät venajouset ja uudet alakerran laakerit ja kl varaosilta uudet männänrenkaat.
pääsee ehkä jo ens vkl lyömään alakerran kasaan. Viel ootetaan kälviältä pumppua ni sit alkais olee palikat kasassa.
1kpl kansia kanssa purettiin ja samalla heräsi muutama kysymys tänne foorumille:
Vaparin 606 kansi siis kyseessä. imupuolen nokka on ilmeisesti se jossa on enemmän nostoa tbo moottorin nokkaan verrattuna Ja pakopuolen on suht sama kun turbon?? Näin oli ainakin kannessa jonka purin. Myös toinen homma. Kannessa oli muutamassa venttiilissä erikorkuinen paininkuppi???? Siis eikövain että nää pitää olla kakkki samankorkuisia Ellei sitten jostain syystä venttiili ole valiota pidempi??? tuli vähä fiilis et
noiko on aikaisemmin kasattu romulaatikon osilla......
tilasin kaa tarvikemotista nuo jäykät venajouset ja uudet alakerran laakerit ja kl varaosilta uudet männänrenkaat.
pääsee ehkä jo ens vkl lyömään alakerran kasaan. Viel ootetaan kälviältä pumppua ni sit alkais olee palikat kasassa.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...
Ja taas jotain..
Lähes kaikki osat alkavat olemaan kasassa. Kaikki uudet tiivisteet, laakerit, kannenpultit ja tarvittavat rensselit hommailtu. Nyt seuraavaksi kansi remonttia.
Hieman porttailin tuota 606 kantta. Melko selkeä oli tehdä, paikat mistä ottaa pois ja muokata löytyivät. Vielä teetän tohon monikulma seetit ja jos innostuisin virtauspenkittää ton ni sais faktaa missä mentäis. Mulla on viel toi toinen kansi tuosta vaparimoottorista ni ehkä tuohon vois joskus innostua soveltaa isoja venttiileitäkin joku päivä.
606 kannessa on pakopuolen ohjurit vaan todella syvällä. Jos ohjureiden korkeutta muokkais pakokanavan tasalle pystyisi melko varmasti nostamaan virtausta melko kiitettävästi. Pitää viel miettii että jos sitten tuohon toiseen kanteen kokeilisi myös tuota.
Enää loppuja vaille valmis ny vaa ootetaan loppuja tavaroita maailmalta ni sit päästää linttaa moottoria kasaan.
Suuttimet on viel käytettävä huollossa ni sit olis hyvä
Lähes kaikki osat alkavat olemaan kasassa. Kaikki uudet tiivisteet, laakerit, kannenpultit ja tarvittavat rensselit hommailtu. Nyt seuraavaksi kansi remonttia.
Hieman porttailin tuota 606 kantta. Melko selkeä oli tehdä, paikat mistä ottaa pois ja muokata löytyivät. Vielä teetän tohon monikulma seetit ja jos innostuisin virtauspenkittää ton ni sais faktaa missä mentäis. Mulla on viel toi toinen kansi tuosta vaparimoottorista ni ehkä tuohon vois joskus innostua soveltaa isoja venttiileitäkin joku päivä.
606 kannessa on pakopuolen ohjurit vaan todella syvällä. Jos ohjureiden korkeutta muokkais pakokanavan tasalle pystyisi melko varmasti nostamaan virtausta melko kiitettävästi. Pitää viel miettii että jos sitten tuohon toiseen kanteen kokeilisi myös tuota.
Enää loppuja vaille valmis ny vaa ootetaan loppuja tavaroita maailmalta ni sit päästää linttaa moottoria kasaan.
Suuttimet on viel käytettävä huollossa ni sit olis hyvä
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...
Ny on kansi ja lohko plaanattu. Samalla kanteen sovitettiin nuo tarvikemotista hommatut jäykemmät venajouset sekä seeti ja ohjurityöt tehtiin.
Venttiilijouset kävi paikalleen melko pienellä työllä.
kiitokset st motors velholle V.P Kuuranteelle venttiilitöistä.
Lohkosta otettiin 0.20 pois ja kannesta 0.15. Sit laitoin tuon vaparin imunokan tuohon kanteen.
pumppu tuli myös pekalta. Projekti alkaa olemaan jo melko hyvällä mallilla. Imusarjan laitan vakion muuten mut laitan sisäänmenon amw:n kartioputkella. Saa ahtoputken paikan järkevämmin.
Sit varmaan pakosarjan tekoon.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...
Ny ois pakosarja valmis sitä myöten että tekisin viel tuon ulkoisen hukkiksen lähdön johonkin tuohon turbon alapuolelle. Usko, toivo ja luotto on kova jotta tässä ei tulisi käymään useasti todettua halkeamisilmiötä kun kyseessä on rst sarja. Tosissaan käytin tässä 3.25mm seinämällä olevaa hapokasta terästä ja mutkat ovat muistaakseni 2mm luokkaa. Jos dieselin viileämpi pakolämpö säätäisi minut pettymykseltä
Ajattelin että laittaisin tähän autoon sähköisen ahtopaineensäätimen, mm. Sen takia että voisi tuon portin asettaa melkein mihin vain ajatellen ahtojen säätöä. Laittais porttii vaa 1.5bar jousen ja siitä isommat sais näytöstä painamalla. Samalla sais ohjattua vesi metanoliruiskua saman ohjainyksikön kautta. Olis kätevä. Ajatuksissa on kans ollu et ostaisin ihan oikean hukkaportin tän kiinaviritelmän sijasta mut lähdetään tällä. Kyllähän nääkin pelaa ihan ok jos ei vaan satu maanantaikappaletta kohdalle.
Tanskasta tuli myös postia tällä viikolla. Tilasin ole fejeriltä tuohon 722.6 ohjainpurkin.. siitä se show sit alkaa ku siihe aletaa ettii älyä samalla otin siihe samaa settii vaihdenäytön ja ahtopaine anturin jolla saadaan ilmeisesti terävöitettyä vaihtoja paineen mukaan.
kaikkia pientä koko ajan.. eiköhä tällä heinäkuussa ajella.. näin oli ainakin oma ajatus.
Tämänkin murhenäytelmän ajattelin että kasaisin itselleni varamoottoriksi. Kysyin po metallilta veivejä. Hinta on mielestäni ihan kohtuullinen, 1700e sis alv. Kumminkin on käytänössä iha customia ja kestävät aivan taatusti. Nämähän taitavat olla viel vähä jäykemmät veivit ku ihan perusmittaan hakatut h profiilit??
Tietysti vähä vaparin männät arveluttavat.. vrcf foorumilla on joku äijä joka on uskaltanut ajaa 550hp penkissä vaparimoottorista tehdystä koneesta. Veivit kyl on turbomalli mut männät yms on vaparia. Itse kyl laittaisin turbokoneen öljysuihkut kyllä lisäksi. Ovat ainaki omaan silmään paljon paremmin ns. Virtaavammat.. näytti nuo vaparin olevan hieman " kantikkaammat"
toisaalta tälläisessä kokeilussa tekis mieli ostaa iha kiina h veivit ja kattoo mitä niiden kanssa kävisi. Ahtoja.com näköjään myy noita om606:seen. Olisko ollu 550e tai jotai 6kpl.
noh, mennessä näkee.
Ajattelin että laittaisin tähän autoon sähköisen ahtopaineensäätimen, mm. Sen takia että voisi tuon portin asettaa melkein mihin vain ajatellen ahtojen säätöä. Laittais porttii vaa 1.5bar jousen ja siitä isommat sais näytöstä painamalla. Samalla sais ohjattua vesi metanoliruiskua saman ohjainyksikön kautta. Olis kätevä. Ajatuksissa on kans ollu et ostaisin ihan oikean hukkaportin tän kiinaviritelmän sijasta mut lähdetään tällä. Kyllähän nääkin pelaa ihan ok jos ei vaan satu maanantaikappaletta kohdalle.
Tanskasta tuli myös postia tällä viikolla. Tilasin ole fejeriltä tuohon 722.6 ohjainpurkin.. siitä se show sit alkaa ku siihe aletaa ettii älyä samalla otin siihe samaa settii vaihdenäytön ja ahtopaine anturin jolla saadaan ilmeisesti terävöitettyä vaihtoja paineen mukaan.
kaikkia pientä koko ajan.. eiköhä tällä heinäkuussa ajella.. näin oli ainakin oma ajatus.
Tämänkin murhenäytelmän ajattelin että kasaisin itselleni varamoottoriksi. Kysyin po metallilta veivejä. Hinta on mielestäni ihan kohtuullinen, 1700e sis alv. Kumminkin on käytänössä iha customia ja kestävät aivan taatusti. Nämähän taitavat olla viel vähä jäykemmät veivit ku ihan perusmittaan hakatut h profiilit??
Tietysti vähä vaparin männät arveluttavat.. vrcf foorumilla on joku äijä joka on uskaltanut ajaa 550hp penkissä vaparimoottorista tehdystä koneesta. Veivit kyl on turbomalli mut männät yms on vaparia. Itse kyl laittaisin turbokoneen öljysuihkut kyllä lisäksi. Ovat ainaki omaan silmään paljon paremmin ns. Virtaavammat.. näytti nuo vaparin olevan hieman " kantikkaammat"
toisaalta tälläisessä kokeilussa tekis mieli ostaa iha kiina h veivit ja kattoo mitä niiden kanssa kävisi. Ahtoja.com näköjään myy noita om606:seen. Olisko ollu 550e tai jotai 6kpl.
noh, mennessä näkee.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...
Race.fi stä tuli pari kappaletta öljynjäähdyttimiä hommailtua. Saa lootan ja koneen öljyt enempi viilennystä.
onneks ei tullu otettua isompia ku noi. Ajattelin että tilaan 2 kpl 40 rivisiä mut kyl ois ollu tilan kanssa ongelmaa. Nää on 25 rivisiä malleja.
Lastikoksi tulee ny toi väyrysen 722.6. Saa nyt muutoskatsastettua ihan vakiona ni pitänee sit vaihdella 320cdi n loosteri.
Onko foorumilla tietoo nyt siitä tulevasta lakimuutoksesta siihe vuosimalli rajan nostamiseen? Puhuivat että tulee nyt tänä kesänä ja että päätös on hyväksytty mut onko asia muutr astumassa voimaa millo? Sehän tais nousta 97vm asti ns vähäpäästöisyys??
Ei tarvis aina tästäkään pulttailla osia enne leimaa irti ja laittaa takas
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...
Ny alkais olemaa imusarjakin kohtuu hyvällä mallilla. Vähän veikkaat että moottori pukissa ei tuo alaspäin menevä kaula satu kerralla konetilaan mut noh... oli kiva hitsailla muutetaan jos ei käy.
Ajattelin nyt viikonloppuna että asentaisin moottorin ja vaihteiston paikalleen. Sais aloitettua tuon laatikoncontrollerin sielunelämään perehtymistä ja loppujen tarvittavien töiden loppuun saattamista ennen katsastusta.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...
Nyt sitten saatiin moottori perille asti. Mieli on kyllä nyt korjealla kun aletaa olemaan jo paremman puolella. Vähä meinaa oma suuruudenhulluus kostautua tuon välijäähdyttimen kanssa mut koitetaan se sinne soveltaa. Eiks amg puskurissa olis hieman enemmän takana tilaa kun ihan originaalissa? Onneks kauppiaalla ei ollut 120mm paksua hyllyssä... vois olla tällä hetkellä toivottomat tunteet:)
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...
Tänään oli kasvojenkohotuspäivä. Kasailin tuota keulaa vähä et tietää suunnillee et mitä jäähdytintä voi rakennellla ja mihi kohalle viel pitää koesovittaa puskuria coolerin kanssa et menisivät paikallee et ei tarvis nättiä maalattua puskuria alkaa palastelee. Toivottavasti ei tarvitse myöntää omaa idioottimaisuuttaan tuon coolerin kokovalinnan suhteen ja laittaa piemenpää tilanne.
Kaverin kanssa päivemmällä ihmeteltiin myös moottoritilan sähköjä hieman. Tässä on sama ongelma kuin 95% muissa samanikäisissä 124 et piuhat o kuoriutuneet. Joutu vähä rakentelee uusia ja ottaa vanhoja pois mut ainakin luultavasti nyt pitäis olla sekin selkee.
Erikoisin juttu tos tuli huomattua et mittariston sekä hehkun lämpötilat tulee samasta 2.napaisesta anturista. Oletin et olis molemmille ollut omansa mut aina oppii.
Kiitos jalkapuoli
Eiköhä tällä viikolla laiteta käyntiin ja aleta viel ihmettelee tuota laatikonohjainta.
Kaverin kanssa päivemmällä ihmeteltiin myös moottoritilan sähköjä hieman. Tässä on sama ongelma kuin 95% muissa samanikäisissä 124 et piuhat o kuoriutuneet. Joutu vähä rakentelee uusia ja ottaa vanhoja pois mut ainakin luultavasti nyt pitäis olla sekin selkee.
Erikoisin juttu tos tuli huomattua et mittariston sekä hehkun lämpötilat tulee samasta 2.napaisesta anturista. Oletin et olis molemmille ollut omansa mut aina oppii.
Kiitos jalkapuoli
Eiköhä tällä viikolla laiteta käyntiin ja aleta viel ihmettelee tuota laatikonohjainta.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...
On kyllä hyvän näköistä rakentamista
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...
Kiitoksia paljon!
On ollut vähä projektissa vastoinkäymistä ensi käynnistyksen suhteen. Kuten tiedetään et ku syöttöpumppu o tyhjä on aineen nostamisen alku aina hankala. Pitkän hankaamisen ja akun lataamisen ja tankkiin ajetun paineilman myötä saatii aine suuttimille asti. Ja kun tåmä oli tehty ni starttaessa öljy vuotaa syöttöpumpun juuresta josta olin unohtanut o renkaan... ja eiku pumppu irti ja uusiksi
Sit oli toinen ongelma.... auto ei meinannut alkaa nostaa lainkaan öljyä. Pitkän hankaamisen ja tuloksettomuiden jälkee eiku öljypohja irti, pumppu vek ja kunnon vaseliini/öljy mixi pumppuu ja pul4tikoneella imin pumpun täytee öljyä ni alko nostaa. Ilmeisesti on om 606 omgelmaa tuon öljyn noston suhtee jos kaikki o atomeina.. noh nyt olis ne tehty. Nyt sitten perjantaina piti lähteä häihin ni luultavasti jää ny vkl laitot pois..... sanon et fuck.. kyseessä siis ei omat häät
Mut kuiteskii. Saatii kaik kohdallee siihe pisteesee et alko jo hörähtelee. Ilmeisesti viel linjassa jotai ilman tapaista viel.
Sit kysymys. Onko 94vm 124 om606 dieselissä tankissa siirtopumppua?? On ollut asia mulle vähä epäselvä ni jos joku osais kertoo vai onko vaan syöttöpumpun oma pumppu?
On ollut vähä projektissa vastoinkäymistä ensi käynnistyksen suhteen. Kuten tiedetään et ku syöttöpumppu o tyhjä on aineen nostamisen alku aina hankala. Pitkän hankaamisen ja akun lataamisen ja tankkiin ajetun paineilman myötä saatii aine suuttimille asti. Ja kun tåmä oli tehty ni starttaessa öljy vuotaa syöttöpumpun juuresta josta olin unohtanut o renkaan... ja eiku pumppu irti ja uusiksi
Sit oli toinen ongelma.... auto ei meinannut alkaa nostaa lainkaan öljyä. Pitkän hankaamisen ja tuloksettomuiden jälkee eiku öljypohja irti, pumppu vek ja kunnon vaseliini/öljy mixi pumppuu ja pul4tikoneella imin pumpun täytee öljyä ni alko nostaa. Ilmeisesti on om 606 omgelmaa tuon öljyn noston suhtee jos kaikki o atomeina.. noh nyt olis ne tehty. Nyt sitten perjantaina piti lähteä häihin ni luultavasti jää ny vkl laitot pois..... sanon et fuck.. kyseessä siis ei omat häät
Mut kuiteskii. Saatii kaik kohdallee siihe pisteesee et alko jo hörähtelee. Ilmeisesti viel linjassa jotai ilman tapaista viel.
Sit kysymys. Onko 94vm 124 om606 dieselissä tankissa siirtopumppua?? On ollut asia mulle vähä epäselvä ni jos joku osais kertoo vai onko vaan syöttöpumpun oma pumppu?
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...
Mitäs net konttorilla sannoo ko tarjoaa tuolla ahtimella ja coolerilla tuota muutoskatastukseen?
Ittelä sama rojekti eessä. Tietää varautua.
Ittelä sama rojekti eessä. Tietää varautua.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900